Винаги с връзки ли става записването в първи клас

  • 5 150
  • 82
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 861
Фантичка, не означава! Но в много от предпочитаните училища се въвеждат един куп критерии за предимство. Някои от тях, като второ дете или дете на учители и служители в у-щето, да кажем, че са приемливи, ама като се добавият и деца на бивши ученици, деца на родители, работещи в близост, деца на н'ам кой си още... Ами какво да правим ние, които просто искаме да запишем децата си в кварталното училище и дори и седмица предварително да се наредим на опашката, гаранцията е никаква? newsm78 Май единствено остава да започнем да плетем връзки овреме, или?   Wink

# 31
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 В нашето училище с предимство са и децата от съседната детска градина???  Rolling Eyes За мен това е пълно безумие, нооооо...,на някой явно му изнася. На фона на кризата с детските градини веднъш страдаш, че не са го приели в тази, която ти е най-удобно, после още веднъж незнайно защо пак те отрязват по същата причина. Но ще бъде така докато от МОН не направят ясен и еднакъв критерий за всички училища.

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Децата  ги обхождахме март месец. Дотогава имахме подадени 90 молби за 1 клас. И ние сме последните от квартала, които го правят.  Думите на шефа бяха "момичета, ако можем да направим 5 паралелки с по 23-25 деца ще е прекрасно, имате за обхождане 50 деца (тези от района, които не са подали молба при нас), ако не са подали молба другаде обяснете им за занималните, за стола, за заниманията, за учителките , та дано поне половината от тях да изберат нашето училище".
И в училище имаме подадени молби още от ноември месец. Ако шефа не се възпротиви ще снимам да покажа.

Явно затова документи се приемат от началото на април /имам пред вид щом и ти казваш, че обхождате през март/, ако се не лъжа. В това училище поне. Тук питам колежката, която е работила допреди година в СОУ "Кл. Охридски". Тя също твърди, че документи не се приемат толкова рано. А Охридски не е от училищата, за които се бият желаещите. Може и при вас да се практикува така, но очевидно сте изключение.

От постовете ти усещам, че си учителка. В такъв случай още по-странно ми се струва да защитаваш тезата, че няма училища, в които подготовката е много по-сериозна и това е всеизвестен факт, че наплива там не случайно е доста по-голям и съответно - приема доста по-труден. И да се твърди, че причината за това е просто необосновани родителски претенции, породени от чул-недочул-детето-на-еди-кой-е-там е... хайде пак да кажа несериозно.

Да, без уроци няма да се мине. Въпроса е кога ще се започне, от къде ще се започне и колко ще се работи с едно дете, а и не на последно място какви изградени навици има то за усвояване на материала. Аз съм държала приемни изпити за всяка степен след 7 клас. И в гимназията, а по-късно и в университета бяхме приети силно концентрирани групи от по 3-4 училища. Е, предполагам, всички сме ходили на уроци. Как да си обясним тогава тези простички факти. Тук ще спра вече да разводнявам темата. Всеки ще прецени дали си струва да се пъне за т.нар. "елитно" училище или ще разчита на кварталното, на учителката, на парите за уроци или на Бог знае още какво. Просто за мен тезата, че няма елитни училища в смисъл на ниво на подготовка сериозно издиша и за мен лично е абсолютно неприемлива.

# 33
  • София
  • Мнения: 1 861
В нашето училище с предимство са и децата от съседната детска градина???  Rolling Eyes За мен това е пълно безумие, нооооо...,на някой явно му изнася. На фона на кризата с детските градини веднъш страдаш, че не са го приели в тази, която ти е най-удобно, после още веднъж незнайно защо пак те отрязват по същата причина. Но ще бъде така докато от МОН не направят ясен и еднакъв критерий за всички училища.

Ами те критериите до преди години бяха еднакви .... докато самите родители не истеризирахме и ми се струва, ча баш по тази причина много училища въведоха "пресявката"... ама нали пък искаме най-доброто за децата си... Laughing

Колкото до спора за "елитните" училища, не знам кой какво влага в тази дума, аз лично не я приемам в масовия случай, но че някои училища дават по-добра подготовка, а и средата е по различна си е факт.

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 14:32 от M4

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Казах , че обхождаме през март, но че приемаме молби много по-рано и в момента, в който тръгнахме да обхождаме имахме вече 90 молби за 1 клас. Не съм казала ,че приемаме молби от април, защото не е вярно. Напротив, април месец получихме от Дирекция "Образовнание" списъци в училищата, в които имаше дублиране на молби и деца, подлежащи за 1 клас през тази учебна година, но неподали молби никъде с настояване в срок от две седмици да се изясни - при дублирането в кое от училищата ще отиде детето, а неподадените да се обходят задължително и в 5-дневен срок да се каже къде ще ходят.
Продължавам да твърдя, че има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища.
И наистина не мога да си обясня отказването на записване в училищата при положение, че директорите се борят за ученици и правят какво ли не, за да ги привлекат в своите училища. Естествено става въпрос за пари. Всеки ученик носи парите в училището и колкото повече ученици има , толкова повече пари има за училището. Моят шеф ако научи , че съществуват такива директори сериозно ще се замисли за здравословното им състояние  Laughing Той горкият ще даде мило и драго да привлече повече деца в училище Simple Smile Не че ги имаме малко де, но за него никога няма да са много.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 861
Продължавам да твърдя, че има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища.
Но предполагам ще се съгласиш и че при по-високи изисквания и в по-конкурентна среда един "силен" ученик ще развие по-добре потенциала си? Както и че един "силен" като общо ниво клас би могъл да повлияе благотворно и на недотам силни ученици?
...Моят шеф ако научи , че съществуват такива директори сериозно ще се замисли за здравословното им състояние  Laughing Той горкият ще даде мило и драго да привлече повече деца в училище Simple Smile Не че ги имаме малко де, но за него никога няма да са много.
Все пак училището има някакъв капацитет и не може да отпусне неограничен брой паралелки, нали?

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 14:59 от M4

# 36
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Казах , че обхождаме през март, но че приемаме молби много по-рано и в момента, в който тръгнахме да обхождаме имахме вече 90 молби за 1 клас. Не съм казала ,че приемаме молби от април, защото не е вярно. ...
Продължавам да твърдя, че има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища.
И наистина не мога да си обясня отказването на записване в училищата при положение, че директорите се борят за ученици и правят какво ли не, за да ги привлекат в своите училища. Естествено става въпрос за пари. Всеки ученик носи парите в училището и колкото повече ученици има , толкова повече пари има за училището. Моят шеф ако научи , че съществуват такива директори сериозно ще се замисли за здравословното им състояние  Laughing Той горкият ще даде мило и драго да привлече повече деца в училище Simple Smile Не че ги имаме малко де, но за него никога няма да са много.

Аз изобщо не твърдя, че вашето училище приема документи от м. април. Просто си обяснявам защо останалите го правят точно тогава.  Simple Smile

И с твърдението ти, че "има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища" също съм абсолютно съгласна. Въпросът е в това какво е тяхното процентно съотношение и какви са им възможностите, поставени в конкурентна среда от един момент нататък.

Не знам в кое училище работиш и, признавам, вече изостряш любопитството ми, но приеми, че има училища, за които наплива е толкова голям, че недостига на деца им е последна грижа и стартовата дата на кампанията за прием на документи не им е никакъв проблем. По-скоро им е проблем крайното число ученици, които могат да приемат. В този ред на мисли, не бих се тревожила, ако бях на мястото на вашия шеф, за ничие здравословно състояние. Simple Smile

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Дара,
Обяснението за това, че в университета концентрирано сте били от едни и същи училища е много просто. Първо, най-вероятно сте ходили на уроци при едни и същи хора, защото една и съща информация циркулира по определени канали. Второ, въпросните подготвящи за кандидат-студентските изпити в съответния университет са в същия град. Ако ти си от математическата и Иванчо е от варненската математическа, представ си как същият този Иванчо се грабва всяка събота и неделя да идва на уроци в София за СУ или за МА. Нали се сещаш, че е по-малко вероятно, отколкото това да са хора, живеещи в София! Трето, при подходящите хора на уроци не се отива с обява във вестника, а с препоръки. Четвърто, като се има предвид всичко изброено от мен, това, което ти пишеш не е вярно по принцип и не доказва, че концентрираните от няколко училища сте били просто по-добри, а сте имали по-лесен достъп до въпросните учители.

А и темата не е за кандидатстването в университети, а в първи клас. За 12 години много вода изтича. Подготовката в "елитните" училища не е кой знае колко различна от подготовката в другите училища. Просто родителите се навиват един друг. Можем съвсем спокойно да хванем твоето дете и моето дете и да им сравним знанията. Нека твоето да е от елитно училище, а моето да е от обикновено. И накрая двете с теб ще установим, че не е до училище, а до дете и след това до семейство. Според мен в толкова популарните сред родителите училища просто децата стават жертва на амбициите на родителите и учителите си.
И понее М" казва, че при по-високи изисктвания един силен би развил по-добре потенциала си ще отговоря: какъв е смисълът от конкурентната среда, ако детето започне да живее за конкуренцията, а не за себе си? Като събереш на едно място деца на 30 амбициозни родители, които си мислят, че конкуренцията е алфата и омегата на успеха, гледай какъв сеир става! Ако едно дете има потенциал, то ще си поеме неговия път и първите му съмишленици ще са  родителите, а след това всички останали или конкуренцията. В първи клас с какво ще ги конкурираш, кой чете гладко още преди първия час по четене ли? Или кой пише най-красиво?

Направо сте се побъркали на тема елитност! Ама, ваша си работа!

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Казах , че обхождаме през март, но че приемаме молби много по-рано и в момента, в който тръгнахме да обхождаме имахме вече 90 молби за 1 клас. Не съм казала ,че приемаме молби от април, защото не е вярно. ...
Продължавам да твърдя, че има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища.
И наистина не мога да си обясня отказването на записване в училищата при положение, че директорите се борят за ученици и правят какво ли не, за да ги привлекат в своите училища. Естествено става въпрос за пари. Всеки ученик носи парите в училището и колкото повече ученици има , толкова повече пари има за училището. Моят шеф ако научи , че съществуват такива директори сериозно ще се замисли за здравословното им състояние  Laughing Той горкият ще даде мило и драго да привлече повече деца в училище Simple Smile Не че ги имаме малко де, но за него никога няма да са много.

Аз изобщо не твърдя, че вашето училище приема документи от м. април. Просто си обяснявам защо останалите го правят точно тогава.  Simple Smile

И с твърдението ти, че "има слаби ученици в така наречените елитни училища и силни ученици в "обикновените" училища" също съм абсолютно съгласна. Въпросът е в това какво е тяхното процентно съотношение и какви са им възможностите, поставени в конкурентна среда от един момент нататък.

Не знам в кое училище работиш и, признавам, вече изостряш любопитството ми, но приеми, че има училища, за които наплива е толкова голям, че недостига на деца им е последна грижа и стартовата дата на кампанията за прием на документи не им е никакъв проблем. По-скоро им е проблем крайното число ученици, които могат да приемат. В този ред на мисли, не бих се тревожила, ако бях на мястото на вашия шеф, за ничие здравословно състояние. Simple Smile


В Начално училище съм. Имаме по 5 паралелки във випуск, което не е толкова срещано в Пловдив. Само в 1 клас от изминалата учебна година заради икономии шефа направи 4 паралелки и са препълнени, което не е чак толкова добре за обучението. Училището ни е от "хубавите" и никога не сме имали проблем с пълняемостта на паралелките.
Документи преди април не се приемаха само в нашето училище, а и в целия район. Предполагам, че и в другите райони е така ,но там не съм видяла, затова не го твърдя със сигурност. Докато при нас е така - виждам колегите кога обхождат, знам и от съседите кога къде подават документи, тъй като и живея в този район.
И при добро желание винаги може да се направи нещо за допълнителни паралелки , вярвайте ми Simple Smile

А и темата не е за кандидатстването в университети, а в първи клас. За 12 години много вода изтича. Подготовката в "елитните" училища не е кой знае колко различна от подготовката в другите училища. Просто родителите се навиват един друг. Можем съвсем спокойно да хванем твоето дете и моето дете и да им сравним знанията. Нека твоето да е от елитно училище, а моето да е от обикновено. И накрая двете с теб ще установим, че не е до училище, а до дете и след това до семейство. Според мен в толкова популарните сред родителите училища просто децата стават жертва на амбициите на родителите и учителите си.

Направо сте се побъркали на тема елитност! Ама, ваша си работа!

Абсолютно съм съгласна с това. Само бих добавила, че зависи и от учителя.

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 23:27 от ЗлаВещица

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, пропуснах учителя. И само последно да добавя нещо. При началните учители много рядко има слаби учители, които не се справят с работата си. Все пак учителите не са факири и от всяко дете да направят отличник. Според мен е въпрос на късмет учителят и детето да си паснат, а това може да стане и в "елитното", и в "обикновеното" училище.

# 40
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Andariel , не е съвсем така. Вземи едно математическо състезание например, виж от кои училища предимно са децата и какви са резултатите. Това съответно те навежда на мисълта дали във всяко училище се задоволяват със съответните - Иванчо имал 5 круши , а Петърчо с 2 по-малко... На много места учителите не се задоволяват с материала в учебника. Нашите например постоянно решават от различни сборници, измислят им все нови и различни задачи.

# 41
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Бих казала, че почти никъде учителите не се задоволяват с учебниците. Изключение правят само училищата, където учениците са от малцинствата.

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
Фантичка,
Децата, които ходят на състезания не се задоволяват с часовете по математика в училище. В някои случаи в училището има СИП-математика, но не и от първи клас, а поне от трети, но повечето деца с интереси в математиката са или от математически гимназии с прием от четвърти клас, или се занимават по други места - уроци или курсове. И моите ходят на състезания по математика, обаче се видя, че от едно ниво нататък конкуренцията е от математическите гимназии или от математически школи, в някои случаи от училища със СИП-математика и самоподготовката (както е в нашия случай) не е достатъчна и трябва да се направи избор дали детето да взема допълнителни уроци или курсове, за да има шансове за добро класиране или не. Конкретно моите деца имат други интереси и допълнителните занимания по математика не са в тях. Така че, хайде моля, нека не смесваме специализираните училища с общообразователните.
 
А в други тема съм споменавала - децата поне в нашето "обикновено" училище не учат само от учебника, а задължително имат по един сборник по български и математика и всеки път домашното е съответният урок от този сборник. В противен случай те не могат да покрият изискванията по програма и изходните им тестове или малките матури ще са катастрофа. Сори, ама във вашето училище не са открили топлата вода!  Wink Отделно учителките дават задачи на някои деца от класа по сборник, който не е към програмата. Но това е за деца, които са или много бързи, или имат интерес към математиката.

# 43
  • София
  • Мнения: 1 861
И понее М" казва, че при по-високи изисктвания един силен би развил по-добре потенциала си ще отговоря: какъв е смисълът от конкурентната среда, ако детето започне да живее за конкуренцията, а не за себе си? Като събереш на едно място деца на 30 амбициозни родители, които си мислят, че конкуренцията е алфата и омегата на успеха, гледай какъв сеир става! Ако едно дете има потенциал, то ще си поеме неговия път и първите му съмишленици ще са  родителите, а след това всички останали или конкуренцията. В първи клас с какво ще ги конкурираш, кой чете гладко още преди първия час по четене ли? Или кой пише най-красиво?

Направо сте се побъркали на тема елитност! Ама, ваша си работа!
Andariel, това, което съм написала няма нищо общо с родителски амбиции или побъркване на тема "елитност", а просто с личен опит! Не смятам училището на детето си за елитно, а просто за добро! Когато първият ми син тръгна на училище все още не четях бгмама, нямах никаква идея за всеобщата истерия, нито съм се интересувала за най-добри учители, нито за каквото и да е... Избрах си училището заради езика (различен от английски) и защото приятелите на детето учеха там... В последствие разбрах, че училището е с голям наплив, а от следващата година започнаха "палатковите лагери"... И не че нямам много обджекции, и не че не скъсах много нерви докато разбера , че проблемите са изцяло свързани с образователната система като такваз...Сега обаче след толкова години мога да си извадя изводите... Изключително съм доволна от средата, в която детето ми се движи! Вярвам, че преобладаването на умни и читави деца го дърпа напред! Радвам се, че успехите, които постига, са плод на истински усилия и знания, защото наистина имам сериозна база за сравнение... А, и друго, което в случая за мен е най-важно: темичките за агресии и насилие тук си ги чета от "научен интерес"....

И за да се върна на тематата - как аджеба да запиша и втория си син в същото училище при създалата се ситуация, а?

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 17:52 от M4

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Не би трябвало да имаш проблем. ВИждам в подписа ти, че първото дете е родено през `98 година (т.е. завършило е току-що четвърти клас) и вероятно е в същото училище. Значи би трябвало да можете да се възползвате от опцията за дете, което вече учи в това училище.

Болднатите изречения не бяха насочени конкретно към теб, а изобщо към родителите, които са готови сън да не спят, но да запишат детето си в мечтаното училище.

Общи условия

Активация на акаунт