Винаги с връзки ли става записването в първи клас

  • 5 153
  • 82
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 861
Ами, проблемът принципно го имам, защото първото ми дете тръгна една година по-рано на училище (сега завършва 5 клас) и за да се застъпят и да се възползваме от опцията, вторият ще трябва също да го пусна по-рано, а не смятам, че той ще е готов за това (деца различни)! И ако се абстрахираме от причините за създалите се проблеми, въпросът на авторката наистина е страшно актуален. Как по дяволите да запишем децата си в желаните от нас училища към днешна/и бъдеща дата!? Еле пък когато са ни квартални. И в отговор на (х)*Галя* си признавам без бой, че сериозно се замислям, колкото и да противоречи на принципите ми, дали да не стана "активна" мама и да си създам известни "училищни познанства" през следващите 2 години...

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 19:32 от M4

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Очевидно няма как при положение, че цяла София се концентрира върху 10 училища, Пловдив  върху 2-3 и т.н., за които се говори, че били най-добрите! Ще си мерите кой е по-по-най и който надвие.  Peace
Така като гледам никой не е оставил детето си без училище, нищо че не са го приели в най-желаното. И в един момент същият този родител започва да се убеждава, че прехваленото училище не е кой знае колко по-различно от настоящото, в което учи детето му.

# 47
  • Мнения: 3 479
М4, аз също сериозно мисля по въпроса със създаването на необходимите връзки Crazy Единствената ми спирачка е, че съм сърбала попарата на "елитно" столично училище и вече не ми е тръпка елитността. Да спомена само за протокола, че най-големият ми син беше приет след тест в 134 училище (т.нар. еврейско) през 2001 г без никакви връзки (нито сме от София, нито имаме роднини и близки на подходящи длъжности, нито сме евреи).
Там положението беше добре само до 4 клас, след това  ...  ooooh! Няма да се впускам в подробности, тук-там съм писала из форума и не искам да се повтарям.
Та моята съвет към родителите е, когато искате да изпишете вежди, внимавайте да не избодете очите!

# 48
  • София
  • Мнения: 1 861
М4, аз също сериозно мисля по въпроса със създаването на необходимите връзки Crazy Единствената ми спирачка е, че съм сърбала попарата на "елитно" столично училище и вече не ми е тръпка елитността. Да спомена само за протокола, че най-големият ми син беше приет след тест в 134 училище (т.нар. еврейско) през 2001 г без никакви връзки (нито сме от София, нито имаме роднини и близки на подходящи длъжности, нито сме евреи).
Там положението беше добре само до 4 клас, след това  ...  ooooh! Няма да се впускам в подробности, тук-там съм писала из форума и не искам да се повтарям.
Та моята съвет към родителите е, когато искате да изпишете вежди, внимавайте да не избодете очите!

Туй че е така, така е... Въпросът е, че дори и да нямаме преки претенции към "елитно" училище, ако кварталното е набедено за такова се оказва крупен проблем...

Последна редакция: пн, 01 юни 2009, 21:29 от M4

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Дара,
Обяснението за това, че в университета концентрирано сте били от едни и същи училища е много просто. Първо, най-вероятно сте ходили на уроци при едни и същи хора, защото една и съща информация циркулира по определени канали. Второ, въпросните подготвящи за кандидат-студентските изпити в съответния университет са в същия град. Ако ти си от математическата и Иванчо е от варненската математическа, представ си как същият този Иванчо се грабва всяка събота и неделя да идва на уроци в София за СУ или за МА. Нали се сещаш, че е по-малко вероятно, отколкото това да са хора, живеещи в София! Трето, при подходящите хора на уроци не се отива с обява във вестника, а с препоръки. Четвърто, като се има предвид всичко изброено от мен, това, което ти пишеш не е вярно по принцип и не доказва, че концентрираните от няколко училища сте били просто по-добри, а сте имали по-лесен достъп до въпросните учители.

...

Това, трябва да призная, е доста странно обяснение. Първо, аз не говорех само и конкретно университета. Споменах го покрай езиковата гимназия, която е предхождащ го етап. Но вие тръгнахте натам, незнайно защо. И ако трябва да следвам вашата логика - да, за 12 години много вода ще изтече, но основата е изключително важна. И усилията, които се полагат за постигане на целта също не са маловажни. В гимназията бяхме също групи деца от училища, които се брояха на пръстите на едната ми ръка. И смея да твърдя, че никога не съм ги срещала при учителите при които съм се подготвяла. За университета важи същото. Само с една колежка /от потока, не от групата, да уточня/ се бяхме виждали при един от преподавателите, при които се подготвях. Така че, това, което твърдиш на мен ми се струва смехотворно и не мога да си представя, че някой наистина следва пътя на тази странна логика. За мен нещата са от ясни по-ясни - колкото е по-сериозна подготовката, толкова по-големи са шансовете за успех.

Зла вещица, това с "всеки може да намери начин откриване на повече паралелки" е невярно. Едно училище си има капацитет. То не може да приеме 12 паралелки първокласници. Ако това не беше така, нямаше да има пробелм с приема в т.нар. елитни училища. При този свиреп поток от желаещи просто щяха да се откриват нови и нови паралелки и хората да не висят по нощите със списъци в ръка. Проблем не би съществувал.

И последно, аз не виждам тук някой да си мери кой е по-по-най. Никой не е споменал име на училище, освен Зла вещица, в любезен опит да задоволи моето любопитство. Та и не е това целта. Едва ли някой бие натам. Но ми е странен опита да се отрече най-простата и ясна причина едно училище да се струва примамливо и желано за родителите. И като единствена причина за това да се посочва някаква мода, снобария, болни амбиции или каквото още искате. Най-малкото, това се вижда от резултатите от външното оценяване, от резултатите от състезанията и олимпиадите, от приема на деца във всяка една следваща степен на обучение.  

С това се надявам да спрем с това преливане от пусто в празно. Всеки, явно е това, желае най-доброто за детето си. А кое е това - въпрос на критерии.

# 50
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Дара, никъде не виждам желаещи за 12 паралелки Simple Smile Говоря за Пловдив, но съм почти сигурна, че не само тук е така. Това ,че някой като теб харесва училището на децата си и го поставя на пиедестал не означава, че  целият град напира да си записва децата в него. Не отричам, че има повече желаещи за 2-3 училища, но в никакъв случай желаещите не са чак толкова много Simple Smile
Написах си училището, защото не го крия. Напротив, гордея се с него - и от това какви учителки има, и от това как изглежда. Но вече ще го изтрия, целта ми беше да покажа, че не се срамувам да кажа къде съм и има защо.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Дара,
Ясни са ми нещата как се кандидатства в университет, нищо че съм расла в "провинцията".

Ние не говорим и за гимназия, но ти натам изби, за да докажеш, че някои училища били по- от другите. Все пак темата е за записване на първокласници. До четвърти клас детето все ще успее да се научи да чете, пише и смята. Говорим за начално ограмотяване, а не за ядрена физика. Дори "най-лошата" начална учителка ще успее да си проведе часовете така, че учениците й да станат грамотни. Програмата е еднаква, хорариумът за всички училища е еднакъв, учебниците са еднакви, в общи линии и наборът от упражнения и домашни е един и същ навсякъде. Ако изобщо съм забелязала някаква минимална разлика е в това колко учителят товари децата. По-амбициозните учители си мислят, че като струпат много домашни на децата, те ще станат по-грамотни. Родителите също се хвалят, че учителите са им добри, щом товарят децата. Но накрая децата излизат на определено ниво на грамотност дори не толкова заради натовареността, а заради показаните способности на всяко дете (което узрява по различно време). Например, класната на едното ми дете беше ужасно амбициозна и си мислеше, че като дава на децата двойни домашни те незнайно как, изведнъж ще станат много добри по математика или ще спрат да допускат правописни грешки. Класната на другото ми дете я кара спокойно, не ги товари толкова. И в двата класа има деца, които с малко домашни са добре по всичко, а други просто не могат да постигнат норматива. Разликата между двата класа е в това, че в класа на амбициозната учителка винаги имаше някакво напрежение кой колко ще изкара на контролното и пак имаше деца, които едва избутаха, а във втория клас беше по-спокойно и децата пак имаха резултатите, които бяха способни да покажат.

# 52
  • София
  • Мнения: 558
Здравейте момичета и от мен. С най-голяма радост да ви кажа , че сме приети в другото така наречено "елитно" училище каето е до нас,/след като отпаднахме от другото/.Много се радвам.Бяха казали ,че ще има 6 паралелки , но са направили 7 , и ние сме там.Благодаря ви за подкрепата Hug.За сега ,това е от мен и пак ще пиша.

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Зла вещица, нека не бъдем буквалисти. Цифрата 12 я употребих съвсем условно, разбира се. И не, не поставям нищо и никой на пиедестал. Дори, ако не беше твоето изказване, че Пловдив е друга България и тук няма наплив за определени училища и проблем с приема на първокласници за тях няма /което е абсолютна неистина/, честно си признавам, не бих писала в темата. Пак казвам, никого не искам да идеализирам, обобщения не искам да правя. Но ми е безкрайно смешен опита да се наложи убеждението, че елитността на определени училища е мираж, а всеки опитал се да се уреди в такова е амбициозен сноб, защото тя подготовката навсякъде е на едно ниво, разлика няма.

В друг един постинг също писах, че точно ти, която работиш в системата, трябва да си съвсем наясно колко това не е така. Чудесно е, че се гордееш с училището, в което работиш, но това не променя нещата. Апропо, вашето училище ми е много добре познато, клиенти сте ми, аз често идвам при вас и даже скоро го препоръчах на позната, която не можа да успее да запише детето си в училището на моите деца. Така че, нещата при мен не са отчаяно драматични. Никого не желая да агитирам, не това е и целта ми. Аз също не споменавам имена. Но ме озадачава тази странна позиция, която очевадно е далче от истината.

Andariel, аз имам три деца. Работя с три учителки. Едната е от тези с много-много домашни, втората е с много домашни, третата го дава по-спокойно. Разликите ги долавям безпогрешно, резултатите са ми пред очите, няма да ги коментирам изобщо. Ти няма да ме убедиш по никой начин в постигането на принципно добри резултати при ниска взискателност и липса на амбиции, а аз теб дори няма и да се опитвам да те убеждавам в противното. И ако за теб е напълно достатъчно след четвърти клас детето ти просто да може да смята и да чете, аз имам малко по-други идеи за това какво искам да видя като резултат. Пак ти казвам, въпрос на разбиране и критерии. А до гимназия и, надявам се, университет, всички ще го изкласят, така че, те няма как да не се намесят в един такъв разговор.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 861
Здравейте момичета и от мен. С най-голяма радост да ви кажа , че сме приети в другото така наречено "елитно" училище каето е до нас,/след като отпаднахме от другото/.Много се радвам.Бяха казали ,че ще има 6 паралелки , но са направили 7 , и ние сме там.Благодаря ви за подкрепата Hug.За сега ,това е от мен и пак ще пиша.

leni_rad, радвам се за вас!   bouquet Успех и оттук нататък!

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Дара,
Това вече са глупост! Няма да намериш начален учител, който да няма никаква взискателност, защото най-малко системата му я налага с някакви критерии на изходните нива. Ти какви очаквания имаш от децата си след четвърти клас, да решават интегрални уравнения и да пренапише Енциклопедия Британика ли? То, затова му се вика начално образование, защото се учат началните, основните неща - четене, писане, смятане и оттук-оттам малко фундаментални науки.  Това е! Всичко останало е родителска (и учителска) суета.
Няма принципно добри резултати. Има резултати на конкретно дете. Може средният успех на децата от един клас да е висок и примерно, точно твоето дете едва да връзва тройките и всяка втора дума на диктовката да му е грешна. Тогава какво те топли, че детето е в силен клас? Или обратното - уж в смотани класове ще видиш деца, които са брилянтни.

# 56
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Andariel, нека приемем, че аз съм един изключително суетен родител.  Laughing

И да те уверя, че нито едно от децата ми, в техните елитни класове, в техните елитни училища /казвам го с усмивка/ не е като едвам да вързва тройките. И че съм положила съответните усилия, те да не са в ролята на едноокия, който е цар в селото на слепите.  Simple Smile И тук, запайзвайки добрия тон и позитивното отношение да приключим този, очевидно и за двете ни, отдавна безполезен спор.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, да! В елитните училища нямало деца, едва връзващи тройки! Нещо, корабче да плува в окото ми?  Laughing Дори в елитните гимназии, където уж влизат само най-най-умните, и там има тройкаджии.

# 58
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Мисля, че не четеш достатъчно внимателно, затова вадя цитат: "че нито едно от децата ми".

Не, че искам да наливам масло в огъня, но почти 100% съм убедена, че тройкаджиите в елитните гимназии не идват от елитните училища. Не за друго, но съм учила в елитна гимназия. А, и след като няма елитни училища, какви пък са сега тези елитни гимназии? Предполагам, и те са някаква масова заблуда.  Laughing

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Дара, това са глупости, и то откровени! Децата, които влизат в гимназиите са минали приемните изпити. Независимо от какво училище е детето то като по правило е ходило на уроци, научило се е да решава определени задачи по математика и да пише определени неща по български. За средното образование вече има някакво разделение на училищата, защото става въпрос за професионална ориентация и на 14-15 години децата вече са показали основните си качества. За гимназиите няма дилеми коя каква е - в областните градове има по една математическа, евентуално една езикова и един от бившите техникуми (икономически или механо). В София, Бургас, Варна и Пловдив са малко повече, но пак са от този калибър. Плюс училищата по изкуствата. Това са! Останалото са едновремешните ЕСПУ-та, които сега са се накичили с някакви "разширено изучаване на патагонски".

И все пак, темата е за записване в първи клас, а не в гимназия. Сега се сещам, че макар и с половин уста министърът на образованието си каза, че в началното и основното образование нещата са добре, а големите проблеми са в средното образование. И разликите при външното оценяване не са в начална степен, а при големите матури. Така че, ако изобщо човек трябва да говорим за някаква елитност, свързана с постиженията по материала, то трябва да внимаваме къде ще запишем децата си след седми клас, а не в първи. Ако едно дете не е в училище в циганската махала или някъде в отдалечен район в някое забутано селце, то в което и да е училище в голям град да го запишеш, пак ще покрие материала по причините, които обясних - системата има заложени изисквания, които трябва да се покрият.

Общи условия

Активация на акаунт