Винаги с връзки ли става записването в първи клас

  • 5 149
  • 82
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 109
Но решението примерно да се приемат деца само от квартала и после останалите не приемам.
И на мен това не ми харесва, но и висенето на опашка 1-2 дни и по нощите, за да запишеш детето си на училище, е изключително тъпо   Sick
Съгласна съм,че е тъпо. Когато записвах дъщеря ми за детска градина преди десет години нямаше желаещи.Записах я буквално 3 месеца преди започване и много ми се зарадваха дори тогава.Когато я записах в 7-мо,същото положение. Та явно както казах проблемите около записванията в детските градини се прехвърлят и в училищата. Явно много по-малко деца са се раждали около 1994-1995-1996. А какво ще правя с малкия след 2 години,не знам.Но ще учи пак в 7-мо или 6-то,просто защото има кой да го взима от училище и да се занимава с него.Няма да разкарвам майка ми да минава всеки ден целия град,за да достигне до нас. Не знам какво трябва да се промени.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Всичко това много ме учудва, явно ние  в Пловдив сме в различна България. При тези делегирани бюджети училищата се състезават за ученици и всеки се стреми да има повече. Кандидати не се връщат, ученици не се изключват, всеки директор се стреми да има повече ученици, за да има повече пари в училището.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Това чакане по опашки е някаква родителска истерия. До четвърти клас подготовката е сравнително една и съща, до седми клас е подобно. Важно е къде ще учат децата след седми клас, а за тази цел поне за момента се ходи на уроци. "Елитните" училища не са елитни, а просто модерни и популярни сред родителите. Или лежат на стара слава, или се опитват да са атрактивни с някакво разширено изучаване на езици или нещо друго. Според мен е мижай да те лъжем.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Не подценявай ролята на 1 клас, много е важна. И най-важното е не училището, а учителят. Може в елитно училище да има некадърни учители и обратното. Така че не избирайте училища, а учители. Не че училището не е важно, има си и други качества, но все пак това е главното - учителката, която ще започне да работи с детето.

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно е, важен е учителят. Но колко родители са наясно кой ще е учител на децата им? В повечето случаи кандидатстват в училището Х с патагонски език или в училището У, защото там учат децата на еди-коя-си известна личност. Просто още от първи клас започват да си представят Харвард.  Laughing Често те изобщо не знаят при кой учител ще са децата им, защото в зависимост от наплива някои директори сформират паралелки в последния момент и търсят нови учители.
Честно да си кажа, че съм забелязала децата от "елитните" училища да са по-грамотни, по-знаещи или по-уверени от другите деца, които са уж в обикновени училища. Просто едните родители се бият в гърдите колко са загрижени за образованието на децата си.

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Ами в нашето училище в молбите има избор на учител. И доста от родителите се интересуват предварително. Дори и тук в нета са ме питали за учителките - който има желание намира начин Simple Smile

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е. Обаче като за една и съща учителка молбите са 50, а класът може да е само от 30 деца? Родителите, чиито деца не са разпределени при желаната учителка не се отказват от училището, а кандисват на каквото стане, иначе им се обезсмисля целия зор да се редят на опашка.  Peace Всичко е родителска суета.

# 22
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Всичко това много ме учудва, явно ние  в Пловдив сме в различна България. При тези делегирани бюджети училищата се състезават за ученици и всеки се стреми да има повече. Кандидати не се връщат, ученици не се изключват, всеки директор се стреми да има повече ученици, за да има повече пари в училището.

Не, в Пловдив не сме в различна България. И тук има такива практики. В училището на моите деца опашката е била от 19.00 вечерта на предния ден. Пускали са списъци и са проверявали на всеки 30 минути дали някой не липсва. Ако някой се е изнизал - зачертават от списъка. Директорът е бил принуден да отвори училището в 6.00, за да не висят хората до 8.00. Било е ад.

Вярно е, важен е учителят. Но колко родители са наясно кой ще е учител на децата им? В повечето случаи кандидатстват в училището Х с патагонски език или в училището У, защото там учат децата на еди-коя-си известна личност. ...
Честно да си кажа, че съм забелязала децата от "елитните" училища да са по-грамотни, по-знаещи или по-уверени от другите деца, които са уж в обикновени училища. Просто едните родители се бият в гърдите колко са загрижени за образованието на децата си.

Аз пък точно това разбирам под "елитно" училище - да дам колкото е възможно по-малко пари за уроци при подготовката за 7 клас. Стремежа ми не е да се "бия в гърдите колко съм загрижена". Ако не си забелязала разлика между децата от различни училища, мога да предложа следното: пробвай се с две деца - едното от Тютюнджиян, другото от Д. Хаджидеков и, вярвай ми, ще забележиш такава с невъоръжено око.
И да, важна е госпожата. Но възможността да се паднеш при не толкова подходяща госпожа в елитно училище, поне спотред мен, е в пъти по-малка от тази да се паднеш при такава в не толкова "елитно" училище.

ПС. Сега видях, че не си от Пловдив, но съм цитирала две доста известни училища в Пловдив, които са чудесен пример за разлика в нивото. Подведох се по другата тема за пловдивските училища.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Децата са си деца. И без да се подценяват или надценяват могат с невъоръжено око да се видят разлики между тях дори когато са в едно и също училище.  И в един и същи клас, с една и съща учителка.
Мога ли да попитам кой ден е била опашката от 19 часа вечерта? Защото тук нямаме начало за подаване на документите, както е в детските градини. Всеки родител може да подаде молба когато си иска, дори и през ноември ако има желание.

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Принципно, да, децата са си деца и да се сравняват е е въпрос на субективна преценка, но е несериозно да се твърди, че в подготовката на деца от различните училища разлика няма. Аз и до ден-днешен си спомням в училището, в което учих след седми клас как се очертаха веднага разликите межди децата от различните училища и колко всъщност бяха децата, пристигащи от едни и същи училища.

Точен ден не мога да ти кажа, но до колкото знам става дума за м. април. И не мисля, че през ноември можеш да подадеш документи в това училище. Има си "стартова дата", ако мога така да се изразя. Ако е толкова съществено важно, веднага ще се обадя да попитам за точната дата /никое от децата ми не е в предстоящия випуск/, но не мисля че това е съществено. Сподели го класната на дъщеря ми, която сега поема първи клас като куриоз и аз й вярвам. Ако все пка държиш, ще попитам Simple Smile.

След нова година пристигат по училищата справките за децата, живеещи в района и те трябва да се обходят. Едва след това могат да се приемат документите на общо основание. Има си приемна кампания и преди тя да започне не се приемат документи. Т.е., през м. ноември няма това как да се случи. Сега попитах.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Не се бой, ако се запази същата система за кандидатстване след седми клас уроците няма да ти се разминат, независимо къде учи детето!  Просто няма как да се разчита само на материала от училище, защото хорариумът и материалътса едни и същи навсякъде и накрая се оказва, че при приемните изпити се очакват знания, които не се покриват при заложения план.

Както каза Зла вещица, има разлики и между класовете в едно и също училище.

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Децата  ги обхождахме март месец. Дотогава имахме подадени 90 молби за 1 клас. И ние сме последните от квартала, които го правят.  Думите на шефа бяха "момичета, ако можем да направим 5 паралелки с по 23-25 деца ще е прекрасно, имате за обхождане 50 деца (тези от района, които не са подали молба при нас), ако не са подали молба другаде обяснете им за занималните, за стола, за заниманията, за учителките , та дано поне половината от тях да изберат нашето училище".
И в училище имаме подадени молби още от ноември месец. Ако шефа не се възпротиви ще снимам да покажа.

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
хорариумът и материалътса едни и същи навсякъде и накрая се оказва, че при приемните изпити се очакват знания, които не се покриват при заложения план.
Peace Когато преди 5 години кандидатства големия ми син имаше задача, която учуди родители и учители - дори и на уроците не беше засегнат подобен материал. А и самите учителки си го казват. В училище се учи базата, на уроците се надгражда. И изпитите са от надграждането, а не от базата. За съжаление.

# 28
  • София
  • Мнения: 558
Относно висенето на опашки - от личен опит ви казвам че има родители стояли от петък вечер до понеделник за да не си изпуснат реда , аз лично отидох в 2ч през ноща срещу понеделник / говоря за април месец - стартовата дата за подаване на документи/ и бях №76 и какво от това,мили момичета , пак си оставам да твърдя, че и №1 да си в списъка,ако нямаш връзки си до никъде.Въпреки ,че ни е в района у-щето , дъщеря ми не е приета , днес прверих , а са приети познати деца , сравнително много по-далече от нас.Ще попитам директорката , как така става това приемане и колко струва , че щи си подам една жалба до министерството на образованието , да извадят молбите на светло и да видим защо така се получава - е не може хора от другият край на София да бъдат приети и чрез връзките си да не остава места за нас.може на някой да му се струва много странно и смешно всичко това , но аз в момента съм бясна #Cussing out

# 29
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 А защо това, че са от другия край на София непременно означава,че са с връзки? Чакали са хората, успяли са.
 Стжалявам, че не са ви приели.  Sad

Общи условия

Активация на акаунт