Работа, CV-та, HR-и, съвети - 91

  • 29 781
  • 742
  •   1
Отговори
  • Сф
  • Мнения: 4 765

Pushpin  Сайтове за търсене на работа

http://jobs.bg/
http://www.karieri.bg/
http://rabota.bg/
http://www.zaplata.bg/
http://www.jobtiger.bg/
http://www.manpower.bg
http://www.buljobs.bg/
http://www.jobsagents.com/
http://mycompetence.bg/
http://www.sofiajobs.com/
http://jobspace.bg/
https://noblehire.io/
https://dev.bg/
https://www.linkedin.com/

Линк към темата за трудовата борса и обезщетенията

Aгенция по заетостта - http://www.az.government.bg/
Работа в държавната администрация - http://iisda.government.bg/competitions/competitions_list

Pushpin  Сайтове за търсене на работа в чужбина:
https://www.europelanguagejobs.com
https://www.glassdoor.com/index.htm
https://jooble.org/
https://www.cwjobs.co.uk
https://www.indeed.com
https://www.monster.com
https://www.jobs.ch
https://www.totaljobs.com

Европейски институции:
https://epso.europa.eu/en/job-opportunities/open-for-application
https://www.eurobrussels.com/
https://eu-agencies.net/

Проспекти и кариерни съвети (Превод от Google iTools):
https://www-prospects-ac-uk.translate.goog/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=bg&_x_tr_hl=en

PushpinФрийланс сайтове:
http://freelance.bg
https://www.fiverr.com
https://www.toptal.com
https://bg.jooble.org
https://www.freelancer.com
https://www.upwork.com
https://www.flexjobs.com
https://www.toptal.com
https://www.guru.com
https://www.behance.net
https://99designs.com
https://www.peopleperhour.com
https://www.servicescape.com
https://www.designhill.com
https://www.taskrabbit.com
https://dribbble.com/jobs
https://www.linkedin.com/jobs/search/?&keywords=freelance
Мнения за работодатели в БГ:
http://www.bgrabotodatel.com
https://www.glassdoor.com/

84-та тема
85-та тема
86-та тема
87-ма тема
88-ма тема
89-та тема
90-та тема


Books BBC - Кратък курс по бизнес английски 
Books BBC - Подкасти и др. (виж English at Work)

Връзка между основно, нетно и брутно възнаграждение

Скрит текст:
Цитат
Кога се добавя клас прослужено време също зависи от практиката в компанията. По принцип се добавя, когато натрупал година стаж.
Например, ако започнеш с трудов стаж 10 г. и 9 м., ще ти добавят още 0,6% след 3 месеца.
Възможно е обаче компанията да има друга практика и да преизчислява клас в точно определен момент за всички служители. Тогава, ако към датата на преизчисляване имаш нова година стаж, получаваш още 0,6%. Ако нямаш - на следващата такава дата ще получиш. Това се урежда с вътрешните правила за работната заплата и си в въпрос на решение на самата компания.
Няма как някой тук да ти каже каква е практиката на компанията, но когато получиш трудов договор, там ще е записано основното трудово възнаграждение. По това ще се ориентираш. Ако основното е по-малко от брутното, което сте договорили, значи договореното брутно включва и клас прослужено време. Ако пък договореното възнаграждение е вписано в договора като основно, значи класът ще се начисли допълнително.
Колко ще е този клас, също няма как да предположим. Някои компании признават целия стаж. Други - само по специалността, по която ще работиш при тях. Как ще преценят кой клас е релевантен на позицията ти също е въпрос на вътрешни правила. Компаниите, които прилагат практиката да признават само релевантен стаж, си имат разписани критерии кой стаж се приема за такъв. Това отново е вътрешна информация.

Нищо лично - Редовен потребител

# 1
  • Мнения: 2 902
пише код - пише бавно, с грешки, но това няма начин да издържи в съда, защото не е измеримо.
Всичко може да се измери и документира и ако се направи правилно ще си издържи в съда, съвсем не е толкова невъзможно дисциплинарното уволнение. Освен това въпросният усети ли, че систематично по каналния ред му подготвят секирата, доста по-скоростно ще гледа да се махне. Но пак не става мигновено, а отнема поне няколко месеца натрупване на материал и необходимите официални забележки преди това. Определено обаче са нужни и силен мениджър, и силен ЧР екип, а в България и двете са изключително редки.

При нас решенията за повишение, за годишното преразглеждане на заплатата и за годишния бонус се взимат от комитет, където участва не само мениджъра на екипа, а и мениджърте и на други екипи в организацията и по-горните нива мениджъри. Така че негативни отзиви не могат да се сметат под килима. Може да не доведат до наказание, но определено ще орежат бонуса и блокират всякакво значимо развитие, кариерно или финансово.
Без бонус и увеличаване на заплатата става много неизгодно да стоиш на същата позиция.

Последна редакция: пт, 09 фев 2024, 02:17 от bboiko

# 2
  • Мнения: 2 851
И при нас бяхме всички оперативни мениджъри, според настроението на шефа ЧР ту участваше, ту не, но крайната дума си беше на шефа, с идеята "не сте тук да ми казвате как да си управлявам фирмата или хората", и да, определено не му се занимаваше с неприятни неща, замитахме ги под килима. Адвокатите ни и те бяха същите. Мен като мениджър повече ме дразнеше как някои колеги ежедневно ми се оплакваха от други на 4 очи, обаче после в оценките нямаше никакъв намек за критика или препоръка за подобрение. И като ги питам защо, не можели да се карат с хората, срам ги било като не е анинимно да го напишат... а говоря за ръководители на екипи и старши експерти. В сегашната ми работа съм давала пак такава обратна връзка на мениджъра на отдела, пак се замита под килима, пак някой на някого е човек или има специални договорки и аз нещо не съм разбрала. Не знам воля ли липсва, но съм убедена, че всичко се вижда и се случва с благословията на началниците.

# 3
  • София
  • Мнения: 2 410
И ние имахме такъв колега. Отрязаха му коледния бонус, всяка седмица имаше среща с директния си мениджър задача по задача да се отбележи къде и защо има забавяне и пропуски. Адвокатът каза, че е много трудно да се докаже в съда, защото нямат вещи лица. Да не говорим, че той не го правеше от незнание и неможене, а от мързел… За всеки адекватен програмист се вижда, но в съда нямаше да издържи. Накрая говориха с него в стил - ако вече не му е интересно да се занимава с това, да си прецени и да помисли и човекът за норматив си намери нова работа…

# 4
  • Мнения: 2 193
Т.е. неофициално са го притиснали и той доброволно е напуснал.
Но един мързелив и/или некадърен служител, който знае, че трудно ще си намери работа, ще си стои, докато може. Или докато фирмата доброволно не му изплати 4 заплати.

# 5
  • Мнения: 1 465
За мен е нещо ново, че работодателят трябва да се оправдава в съда за освободен служител поради несправяне със задълженията. На какво основание ще съди колегата и не пада ли върху него тежестта да доказва неправомерно уволнение?

# 6
  • Мнения: 29 342
Не е ново - не може да уволняваш без доказателства. А такива са много спорни и неясни. Излиза се от презумцията, че в изпитателния срок го оценяваш като служител и, ако си го одобрил, няма после какво да не е ок. Затова повечето гледат да се освобождават по други начини от нежелани работници. Не, че няма такива начини.....

# 7
  • Мнения: 1 465
Може ли насока към КТ или някакъв източник?

# 8
  • София
  • Мнения: 1 662
Благодаря за новата тема!
Ние оценяваме колегите, с които работим няколко пъти годишно - на теория трябва да е на всяко тримесечие, но на практика се случва около 2 пъти годишно, като единия път винаги е в края на годината. Реално, това, което оценяваме е какво прави добре човекът, какво не прави добре и трябва да промени, като спрямо отделът, може да има и допълнителни въпроси. Честно казано, аз съм давала негативна обратна връзка, особено що се отнася до това какво може да се промени, но не мисля, че това е водило до уволнения - по-скоро тази обратна връзка може да се отрази на годишния бонус и заплатата. При нас уволнения на хора, минали изпитателния срок са били изключително редки, така че не мисля, че годишните оценки са били водещи при решението дали някой да се освободи.

# 9
  • Мнения: 263
Служител който не се справя със задълженията си има и при нас. Работи в екипа от 3 год, първата се справяше доста добре, след това всичко е мазало. Няма едно нещо свършено като хората, всякакви разговори са водени с него, промяна няма. Ръководството каза че несправяне с работата не е основание да бъде освободен и дотам. Някакви идеи какво може да се направи?

# 10
  • София
  • Мнения: 817
Това с негативната обратна връзка е много деликатна тема.
Виждам, че хората смятат, че казвайки, че Пенчо не си върши работата, това е ултимативна истина и трябва незабавно да се случи нещо. В реална ситуация не може да се действа точно така:
1. Генчо може да се е изпокарал с Пенчо и да иска да му направи мръсно.
2. Пенчо може да си върши работата много добре, но Генчо избщо да не разбира какво прави Пенчо.
3. Генчо може да е скатавка и да е недоволен, че Пенчо не върши неговата работа с усмивка.
4. Пенчо може да е наистина не ОК и да къса нервите на всички, но Пенчо да има ключови компетенции и да е със специална уговорка. И още 150 000 вариации по темата.

Мога да кажа какво правя аз когато получа негативна обратна връзка.
Много внимателно я проучвам. Започвам да искам примерни ситуации и допълнително наблюдения от прекия ръководител или да искам 360 градусова обратна връзка. Искам и да се извади точна статистика от туловете.
Искам и обратна връзка от комшиите по бюро. Искам и от съответния човек обратна връзка за този, който е дал негативната (ако дойде също толкова нвгативна - явно са се изпокарали). Сами разбирате, че това отнема доста време докато се проучи, около 6 м. Едва тогава искам среща с човека, за когото съм получила негативната обратна връзка, за да се решават проблемите.
Сигурно ви се струва прекалено и адски бавно, но има хора, които просто обичат да правят мръсно, да яхнат чужди кирливи ризи и да се издигнат по този начин. Това трябва да се пресече в зародиш.

# 11
  • Мнения: 2 851
Аз говоря за 360 обратна връзка. Където 10 човека пряко работещи с върпосния го пишат и аз като ръководител на проекта също го виждам.

# 12
  • Мнения: 923
Много благодаря за всички отговори. Написах го. Да видим другата седмица резултата.

А иначе да поясня - в никакъв случай не става въпрос да се уволни човек, моето мнение няма такава тежест. Аз съм обикновен служител, в случая пропищял от взаимоотношенията си с въпросното лице служител. От много време мениджърите правят всичко по силите си въпросната да заработи и аз съм вкарана в някакви разговори "ние срещу шефа", които изобщо не са ми по вкуса. Пример - имаме общи чатове за служебни въпроси. Колежката си слага въпроса в друг чат, който беше създаден покрай един тийм билдинг и после остана като място, в което се пращат песни от ютуб, мемета от фейсбук и всякакви други глупости. И в този чат мениджъри няма. Та сложила си жената там въпроса, аз го виждам и решавам да помогна. И ми се каза в прав текст "виж сега, моята шефка ми каза да работя самостоятелно и ми забрани вече да питам този, този и този (изброи няколко имена, включително и моето), аз се сетих за тоя чат че тя не го вижда и да знаеш, трай си, че те питам, защото после ще имаме проблеми". Това и други неща станаха повода и точно в момента във фирмата е времето за годишните ревюта. Аз реших да ги използвам, понеже си личи (анонимно е и все пак за разделени ревютата от мениджъри и колеги) и искам и на нея, и на самите мениджъри да покажа, че има проблем.

# 13
  • Мнения: 2 193
А на въпросната да откажеш под претекст, че явно мениджърите вярват в уменията й сама да се справи със задачите и че щом така са казали, не искаш да й правиш мечешка услуга?

# 14
  • Мнения: 1 408
Бих искала да поздравя Слънчезара за начина, по който работи! Heart
Силно мотивиращо за умния служител е да има такъв мениджър!

Общи условия

Активация на акаунт