Изучават ли децата Ви 2-ри чужд език?

  • 4 406
  • 59
  •   1
Отговори
# 45
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Преди тази нова програма, вторият ЧЕ беше задължителен от 5 клас, но онези от МО се усетиха, че това не работи добре. Първо, защото децата се объркват и занемаряват основните и най-важни компоненти от българския език, като в резултат виждаме неграмотността и тук във форума и второ - няма учители, непривлекателна стана тази професия, а говорещите и владеещите добре ЧЕ се реализират успешно в други сфери. Това наложи да премахнат от задължителната подготовка втория ЧЕ и да го дадат като възможност в ЗИП или СИП за онези училища, които успеят да си намерят учители, което, повярвайте ми, е много, много трудно.
Аз не съм против владеенето на чужди езици, но наблюденията ми, че в основното образование, както казва Радостина, е не ефективно. Предпочитам да владеят и да са грамотни по български, пък след седми клас да учат и други езици, но само ако имат те желание.

# 46
  • Мнения: 13 512

Аз не съм против владеенето на чужди езици, но наблюденията ми, че в основното образование, както казва Радостина, е не ефективно. Предпочитам да владеят и да са грамотни по български, пък след седми клас да учат и други езици, но само ако имат те желание.
eто това е и моето мнение. Но понеже търсенето определя предлагането, всички училища предлагат от първи клас ЧЕ.Иначе училището престава да бъде "реномирано".

# 47
  • Мнения: 7 263
eто това е и моето мнение. Но понеже търсенето определя предлагането, всички училища предлагат от първи клас ЧЕ.Иначе училището престава да бъде "реномирано".

Да, но въпреки това за мен не наличието на обучение по ЧЕ определя качеството но дадено училище, а общото ниво на преподавателите му и постиженията на възпитаниците му.
Колкото до констатациите на повечето, че нивото на обучение в нормалните училища е под всякаква критика - то напълно съм съгласна с него.
Тъй като аз държа на обучението по език съм взела мерки децата да вървят напред без да разчитам на знанията им от училище.

# 48
  • София
  • Мнения: 4 042
...
Защо трябва да се губи време за език и за 1 година да тъпчат това, което в пети клас ще научат за месец? С какво толкова ще им е полезен езика от 1-4 клас?

Монда, все едно мъжа ми говори! От известно време се препираме по темата. Аз искам да запиша сина ми на 6г в школа, той смята,че е абсолютна загуба на време. Точно същите доводи-Какъв е смисълът да ходи 2-3 часа седмично, като няма да замине от 5кл. в чужбина. А ако реши да ходи да следва навън-дотогава все ще може да научи един език. И това, което ще научи 6-11г, на 12 ще го научи за една.
Не съм сигурна,че е прав, не мога да преценя. Най-вече се притеснявам да не се откаже, да му стане досадно и вместо да се забавлява, да намрази езика. А това съвсем не е невероятно за момче на 6...

# 49
  • Мнения: 13 512
Aunt Ogg-Аз бях на това мнение с първото с дете. И го дадох в паралелка без ЧЕ от първи клас. С второто се поддадох на масовата истерия и го дадфох в руско училище. От 1 клас руски, от 3 ли беше, 5ти ли- английски.
Руския криво-ляво го разбира, а английския - от това, което беше учил за няколко години в руското, се изпари за 1 месец(буквално един месец) в частното училище.
С третото ми дете съм сигурна, че не искам да учи английски от първи клас, руски от трети и английски от пети, но училището, в което искам да я запиша поради десетки други причини е точно такова.

# 50
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
думи, думи, думи...
А забравяте и една важна подробност - афинитета на самото дете към езиците (или към спорта или към музиката) и т.н.
Аз не смятам да си товаря детето допълнително с нещо, което то няма да харесва и ще ходи с нежелание. Съответно няма да иска да се подготвя и наистина ще се стигне до загуба на време и пари.
Тя сега е в 5-ти клас. Ходи на 3 извънкласни форми и повярвайте ми, за 4-та и сили и време, а и желание няма да има.
Ето защо, ми се иска да го има този 2-ри ЧЕ, заложен в уч. програма. А ако има интерес, ще я запиша и на доп. занимания. Но без желание не си тормозя детето.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
А ако няма интерес, а трябва насила да го учи, за да има оценка в бележника? Или защото положението с учителите по чужди езици е отчайващо и децата буксуват?

# 52
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
трябва насила да го учи, за да има оценка в бележника?

бележкарчета и тъпи деца не отглеждам Laughing

# 53
  • Мнения: 13 512
А ако няма интерес, а трябва насила да го учи, за да има оценка в бележника? Или защото положението с учителите по чужди езици е отчайващо и децата буксуват?
ami zatowa  смятам,че не трябва да е задължително

# 54
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
А ако няма интерес, а трябва насила да го учи, за да има оценка в бележника? Или защото положението с учителите по чужди езици е отчайващо и децата буксуват?
ami zatowa  смятам,че не трябва да е задължително

но да го има. И детето да има избор...

# 55
  • Мнения: 13 512
Да, но като го има е задължителен

# 56
  • Мнения: 413
моето изучава  Simple Smile - ходи на английска ясла, а баба му си общува с него само на немски език, с нас у дома си говорим на български език; и никак не е объркан, нито натоварен; аз съм израснала така с три езика, сестра ми и мъжът ми;

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Ние за ясли градини ли си говорим тук или за училище?

# 58
  • Мнения: 8 999
В училището на моите деца, чужд език се изучава от първи клас. Пълна дивотия. По български започнаха с ченгели и лулички, а по английски направо пишеха цели думи! Те не пишеха, а просто прерисуваха от дъската и учебника някакви напълно неясни и непонятни за тях знаци. Чак към края на първи клас започнаха да свързват графичното изображение на буквите със звученето им. По-редно беше, щом ще учат по тази система, тя да бъде съобразена с материала по български. За да разбират граматиката, то би трябвало да имат елементарна представа от нея по отношение на родния си език. Във втори клас по английски взимат три времена на глагола. Лошото е, че по български още изобщо не говорят за глаголно време и изобщо не могат да вденат каква е разликата между тези три времена.
За хора, които не живеят в съответната езикова среда, смятам, че е напълно излишно да учат език по този начин, преди да са наясно с граматиката като наука. Чак след 4ти клас има някакъв смисъл да учат чужд език по този начин. До тогава просто трябва да трупат речников фонд и готови фрази.
Бих настоявала да учат втори чужд език след 7ми клас.

# 59
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Пълно разминаване на мненията ooooh!
Според мен няма смисъл от зубрене на граматически правила, когато всичко може да стане спонтанно, неусетно и от самосебе си. Сигурна съм, че детето на tt_bg ще научи езиците много по-добре, от тийнейджър, който вече се вълнува от съвсем други неща и мозъкът му не е в такава степен попивателен.

Общи условия

Активация на акаунт