Изучават ли децата Ви 2-ри чужд език?

  • 4 407
  • 59
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
От това, което изрових - не е задължително /http://www.paragraf22.com/pravo/naredbi/31535.html /

много благодаря!

И аз не съм съгласна с това, че в клас дори и да не иска детето ще слуша. Никой никого не кара да си записва детето на езиков курс, ако то самото не е готово да се труди. А при некачествено обучение децата се чувстват некомпетентни и отказват да учат без значение дали е в училище или в алианса. Предпочитам детето ми да не знае чужд език или аз да го запиша на курс, отколкото да се измъчва с някакво мижаво, некачествено, а често и некомпетентно обучение в училище и после да намрази езика.
 Е, да, за някои родители има значение къде се учи, защото се заблуждават, че в училище  излиза безплатно, а за алианса се плаща тлъста сума на срок.

# 16
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Учи италиански и английски в училище, в първи клас е. Много държа на чуждоезиковото обучение (по-натам ще започне да учи и немски), за моя радост и харесва и учи с желание. Доволна съм от езиковата подготовка в училището.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега се сетих какво представляваше част от родителската ни среща преди време. В класа има деца, които и едно здрасти не могат да кажат на английски, нито четат, нито пишат, нито слушат, а само пречат на другите. И децата, които знаят започват да се чувстват обидени от това, че на тях за грешки им намаляват оценките, а на незнаещите учителката им се моли да кажат нещо, че да им пише тройка. И като за капак на родителската среща класната и учителката по английски започнаха да се молят на родителите(!) да накарат децата си да научат поне няколко думи, че да не им остава двойка за годината! Не вярвам в нашия клас да е само това положение. Сещам се за онзи филм на бТВ, само че тогава ставаше въпрос за седмокласници, а в нашия случай за начална степен.

# 18
  • София
  • Мнения: 4 253
Учи италиански и английски в училище, в първи клас е. Много държа на чуждоезиковото обучение (по-натам ще започне да учи и немски), за моя радост и харесва и учи с желание. Доволна съм от езиковата подготовка в училището.
Аз също държа децата ми да владеят отлично поне два чужди езика, но нямам илюзии, че това ще се случи само с подготовката в училище.

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
И децата, които знаят започват да се чувстват обидени от това, че на тях за грешки им намаляват оценките, а на незнаещите учителката им се моли да кажат нещо, че да им пише тройка.
Според мен по-важно е децата да си знаят, независимо от оценката. Аз лично съм доволна ,когато на моичкият за 2 грешки му пишат 5 /защото със сигурност повече никога няма да ги допусне/. Научила съм го да не гледа оценките на другите ,ако ще и 6-тици да имат и по 10 грешки. Говорим за чуждоезиково обучение , при което най-важното да се учи без грешки.
 За протокола ще кажа ,че с детето ми точно така процедират по руски , и аз се радвам.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Принципно е така, ама на практика не е така. Все едно да си на работа и ти да работиш много, но за всяка малка грешка да ти режат от заплатата, а на колегата ти, който не си мръдва пръста да му се молят да свърши нещо, че да си заработи заплатата. И после нека шефът ти обяснява, че заплатата няма значение, пък ти да си знаеш, че си много добра в работата си.
Ученето си е учене, знанията са си знания, но оценките все пак са измислени като някакъв критерий за моментното ниво на тези знания.

# 21
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Учи италиански и английски в училище, в първи клас е. Много държа на чуждоезиковото обучение (по-натам ще започне да учи и немски), за моя радост и харесва и учи с желание. Доволна съм от езиковата подготовка в училището.
Аз също държа децата ми да владеят отлично поне два чужди езика, но нямам илюзии, че това ще се случи само с подготовката в училище.
Не мисля, че е илюзия. Ходила съм с ученици от същото училище в Италия (започнали да учат езика в 8-ми клас)- говореха съвсем свободно.
А английския не го мисля въобще.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Има значение дали училището се е заявило като такова с интензивно изучаване на чужд език и дали е обикновено и каква е наредбата на МОН за задължителните езици. Ако не греша в тази тема се обсъжда чуждоезиковото обучение в началния курс и най-много до седми клас. Нарочно моите деца съм ги записала в обикновено училище, а не в такова с допълнително езиково обучение. Но въпреки че не очаквам високо ниво на обучението, щом МОН спуска задължителен език по три часа на седмица би трябвало да осигури необходимите кадри. С първия език не може да се справи, пък какво остава за втори!
 А училищата с разширено обучение би трябвало да дадат по-високо ниво от това на обикновените по задължителната програма. Проблемът е, че май с някакви изключения масово обучението не е на необходимото ниво. И се оказва така, че за да вървят децата в крак с материала трябва да ходят допълнително на курсове или на уроци.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 253
РЕНИ , тук говорим за начален курс. След 7. клас чуждоезиковото обучение е съвсем различно като методи, а в определени училища е с дългогодишни традиции. Там научават език за една година, после само надграждат.

# 24
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Ясно, че е за начален курс. Само дадох за пример ученици, които са учили езика сравнително кратко време- 2-3 год. и говорят свободно... а какво остава, ако започнат много по-рано?! Но наистина става въпрос за паралелки с разширено изучаване.

# 25
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
РЕНИ След 7. клас чуждоезиковото обучение е съвсем различно като методи, а в определени училища е с дългогодишни традиции. Там научават език за една година, после само надграждат.

ти говориш за езиковите гимназии, нали. Тогава съм съгласна.
Ама който не се е запътил към тях?

# 26
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Ясно, че е за начален курс. Само дадох за пример ученици, които са учили езика сравнително кратко време- 2-3 год. и говорят свободно... а какво остава, ако започнат много по-рано?! Но наистина става въпрос за паралелки с разширено изучаване.
Аз си говоря все за нашето училище, то не е езикова гимназия, а с разширено изучаване на първи език (от 1-ви, 5-ти или 8-ми клас), и задължителен втори език.
Допълнително се провеждат и крусове- от училища Европа идват да занимават записаните ученици.
Това е в нашето училище, за другите не знам как стоят нещата.

Шани, аз бих записала децата допълнително. Напр. Оксиния в Младост 3 не ви ли е удобно?

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако от Европа занимават всички ученици, значи вие изобщо не разчитата само на подготовката по задължителната учебна програма, а плащате допълнително за часове. А идването на външна фирма да дообучава вече е доста далеч от държавното обучение. Ако правилно съм разбрала написаното от теб на тези деца просто допълнителният им курс е на място. Така излиза, че е пак същото - заниманията в училище не са достатъчни и децата ходят на курсове.

# 28
  • Мнения: 13 512
Аз също търся училище без изучаване на чужди езици от първи клас. Оказва се,че сега в конкуренцията за спечелвне на ученици, всички училища от първи клас започват  с изучаване на първи език, някои са и с информационни технологии..Не съм съгласна,че от първи клас във всички училища трбва да се учи английски по 5 часа седмично, след като те по български не са ограмотени още. Смятам го за откраднато от ограмотяването време.
Защо трябва да се губи време за език и за 1 година да тъпчат това, което в пети клас ще научат за месец? С какво толкова ще им е полезен езика от 1-4 клас?

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Само като пример ще дам нашето училище. То е обикновено и доколкото разбрах по задължителна програма в първи клас имат по два часа седмично, а след това по три часа седмично английски. Учат по учебниците на Просвета. Имаха ЗИП български и ДБТ. СИП-овете са като кръжоци, но те не са езикови, имаше един математика. За изучаването на език съм повече за това децата ми да ходят на отделен курс (а не да са в същото училище), защото искам да им разнообразя средата и да се съизмерват не само със съучениците си, а и с други деца от града. Но все пак очаквам в задължителната програма в училище да се минава определен минимум и учителите им да не се сменят по два пъти в годината.

 Това, което зная за училищата с разширеното изучавана е, че те правят единият ЗИП езикол или един СИП езиков и така правят някакъв допълнителен хорариум по езика, обаче обучението им става почти целодневно, защото са на училище поне до 15 часа следобед.

Общи условия

Активация на акаунт