Изучават ли децата Ви 2-ри чужд език?

  • 4 409
  • 59
  •   1
Отговори
# 30
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Да, в първи клас английския беше по желание срещу заплащане, но от втори клас става задължителен като втори чужд език.

Не съм съгласна, че чуждите езици крадат от ограмотяването на детето. Нито, че на по-късен етап езикът се учи по-бързо.
Колкото по-рано започне чуждоезиковата подготовка, толкова по-добре се научава езика и то с лекотата, с която се усвоява и майчиния език.
 Дъщеря ми така или иначе настоява да я взимам в 18 ч. от училище.

# 31
  • София
  • Мнения: 62 595
В друга тема беше засегнато ранното научаване на езика. И се оказа, че повечето деца, които усвояват на доста добро ниво един или два чужди езика или са деца от смесени бракове, или живеят в държава, чийто официален език е въпросния чужд, или са в училищна среда, в която не само обучението, а и цялото общуване задължително е на чуждия език. За мен всяко друго "разширено" изучаване на чужд език преди езикова гимназия е мижай да те лъжем, защото децата, неучили чужд език до осми клас само за няколко месеца наваксват това, което децата в училище с разширено изучаване са дъвкали седем години. На курсове може да се постигне сравнително добро ниво и детето да общува на някакво елементарно ниво или да чете лесни книжки. Според мен единственият бонус от ранното изучаване на езика е по-малкият акцент, но това пък, зависи от преподавателя. А в повечето случаи в училище преподавателите рядко са с английска филология и те самите имат акцент. Дори има учители по английски, които са с преквалификация и преподават с придобито второ-трето ниво от езиков курс за възрастни.

А това за усвояването на чуждия език като майчин е само заблуда на родителите, на които така им се иска. И досега не съм попадала на изследвания за нивото на езикова компетентност при деца, които учат чуждия език само в училище по няколко часа дневно  по възрасти или в сравнение с естествените билингви или живеещите в чужда държава.

# 32
  • Мнения: 13 512
Напълно съм съгласна с теб. Аз говоря френски, английски и арабски, като арабския ми е най-силен, защото него съм го проговорила като бебе и съм го говорила 6 г. там, да, без абсолютно никакъв акцент. Английският ми е от частни уроци като дете. Това, което научих от 4-7 клас , го предъвквах после до 12 клас в езиковата като втори език. Френския го научих в езиковата гимназия, но тогава в подготвителния клас учехме по цял ден и за 4 по езика изключваха от училище, не като сега. И като родител, който знае как се учат езици, съм против ученето на езици от първи клас. Синът ми беше в руско училище от първи клас. На руски не знам дали може да напише и едно съчинение. По английски, след смяна на няколко учителя пак нищо не научи. Като го преместих в частното учлище, за 1 година в 7ми клас научи толкова, колкото за 4 в руското, че и отгоре. Сега в Математическата гимназия е по-напред от съучениците си по английски.
Така че не харесвам пилеенето на време   и сили в неща, котио могат да се усвоят по-нататък с много по-малко усилия, а в първи клас да се наблегне на ограмотяването.
Английския вече и на улицата можа да се научи, аман вече с това парадиране, че училището било езиково. !

# 33
  • София
  • Мнения: 4 253
Подкрепям напълно последните две изказвания.  И освен собствения си опит - 8 години немски в Алианса /1 предучилищна+ 1.-7.клас/, знанията по който се стопиха за три месеца в НЕГ - нямам какво да добавя.   

# 34
  • Мнения: 13 512
И мисля,че до 7ми клас  децата нямат как да си упражняват ефективно езика, да си служат с него така, както след това.Или хайде, да кажем 5ти клас. Това е само за радост на родителите( най- често го наблюдавам у родители, които не знаят езици), че детето им на 8 години говори английски ( таратанци говори). 100 думи ако е говорене... в 7 клас се взимат за един ден, при това ефективно!

# 35
  • вкъщи
  • Мнения: 704
не рано е още за втори клас

# 36
  • София
  • Мнения: 1 355
Добре. А какво да правят тези, които по една или друга причина не продължат след седми клас в езикова гимназия?

# 37
  • Мнения: 13 512
Добре. А какво да правят тези, които по една или друга причина не продължат след седми клас в езикова гимназия?
Тогава ако има желание, може да се учи ефективно и в други форми. Не се лъжете по безплатното обучение. Да, безплатно е, но е и безполезно. Един добър филолог не отива да преподава език в училище, освен ско не е езикова гимназия и той има сантименти или е отдаден на професията си. В противен случай това са студентки, преквалифицирани учители и т.н.
Да ви кажа честно- виждам и осъзнавам нередностите, глупостите....знам как трябва да стане по принцип, но на практика не винаги се получва. но в едно съм сигурна от опит: Да стои там и да слуша, все нещо ще му влезе в главата"- няма такъв филм!

# 38
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
По новата програма е изключен втория ЧЕ от задължителната подготовка до седми клас.
Някои училища го залагат като ЗИП или СИП от пети клас.
Моето дете сега е 4 клас и учи само английски, в 5 пак ще остане само той.
Аз също потвърждавам, че това, което се изучава от 5-7 класове не е ефективно. Като учила в езикова гимназия - да, там най-добре се застъпва и изучава езика, другото е реклама само и начин за привличане на ученици.

Добре. А какво да правят тези, които по една или друга причина не продължат след седми клас в езикова гимназия?
Нищо особено, развиват се в друга област, а езикът не го знаят добре, само от обща култура някоя друга дума и изрази.

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре. А какво да правят тези, които по една или друга причина не продължат след седми клас в езикова гимназия?

Ако имат желание и наистина искат да научат езика се записват на курсове. Сега има всякакви - кеф ти през седмицата, кеф ти през лятото. Въпрос на мотивация, а не на родителско натискане.

Ура! Много се радвам, че не е задължителен вторият език от пети клас, че вече бях започнала да се притеснявам. На родителската среща също не стана ясно дали ще се включва втори език, но повечето родители не искаме.

# 40
  • Мнения: 13 512
A като не е задължителен, може ли детето да не посещава часовете по езика или няма такъв вариант? Аз например не бих искала детето да се натоварва и със занимания по английски от първи клас. Или петi да кажем.

# 41
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Не разбирам всички, които са против ранното чуждоезиково обучение на децата.
Аз съм доволна, че в нашето училище широко е застъпена езиковата подготовка. Ако не беше тя, щяхме да ходим по курсове, но аз много държа на ранния досег до езика. Пример са ми по-малките братя, които до завършването на средното училище говореха свободно западни 3 езика. Дори да не бяха продължили в университет, вече бяха достатъчно образовани и подготвени в живота.

# 42
  • Мнения: 13 512
Не разбирам всички, които са против ранното чуждоезиково обучение на децата.
Аз съм доволна, че в нашето училище широко е застъпена езиковата подготовка. Ако не беше тя, щяхме да ходим по курсове, но аз много държа на ранния досег до езика. Пример са ми по-малките братя, които до завършването на средното училище говореха свободно западни 3 езика. Дори да не бяха продължили в университет, вече бяха достатъчно образовани и подготвени в живота.
Говорим до завършване на основното образование до каква степен са усвоени тези два езика. В гимназията е ясно, че с лекота могат да се усвоят два езика.
Аз съм против за моето си дете. И се дразня от това, че ако търся училище без разширено изучаване на език- такова няма.

# 43
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Два- да, но не и 3. А моите също ще учат 3 езика... Както и да е, темата е за втори чужд език Peace

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
РЕНИ,
Написах го и преди - нямам против ранното чуждоезиково обучение, но не и под тази форма и качество, които са в момента. За нем ключовата думичка е ефективност - какви резултати има за единица време. Измервам го във време, защото по сегашната програма задължително от първи клас имат чужд език  - първо два часа на седмица, а после по три. Първо, децата възприемат ученето на езика като поредния учебен предмет в програмата и нямат кой знае каква мотивация. Те не осъзнават ползата от езика, освен ако не им се налага да общуват на него. Второ, програмите не са добри и повече се набляга на писането, отколкото на говоренето и слушането. Трето, учителите не са с подходящата квалификация, т.е. рядко се срещат добри учители. И като друг основен проблем - текучеството. Всяка учителка започва наново. Трите компонента заедно дават много ниска ефективност за похарченото време. Ти би ли вложила парите си в нещо, което е неефективно? Нямах никакво намерение да си записвам децата на езиков курс, но нещата в училище забуксуваха и на мен ми омръзна да върша работата на учителката там, децата започнаха да се потискат и да се чувстват некомпетентни. Те сами поискаха да ги запишем на курс. Да, справят се чудесно, дръпнаха бързо. Голямото предимство на курса е, че са десет деца в група, което е много по-различно от 30 деца в клас, нали? И това, че си намериха нови приятели. Но като цяло не си правя илюзии, че ще научат езика кой знае на какво високо ниво. Те осъзнаха ползата от него в момента, в който започнаха да се срещат с чужденци и за тях езикът вече не беше само поредният предмет в програмата. Децата ми имат достатъчно други интереси, които им запълват графика и беше истински проблем да вместим курса някъде. А и ходенето на курс си иска доста учене, а аз не искам да се претоварват, седнали с химикалката.

За ранното обучение съм, но при условие, че са в училище, където се общува и учи само на определения език и поне част от преподавателите им са носители на този език по рождение. Обаче няма как хем да са по българската програма, хем да учат само на чужд език. Иначе е загуба на време. А, да, и родителска суета. Като едно време - детето да ходи на френски и да свири на цигулка.

Общи условия

Активация на акаунт