Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 7

  • 54 871
  • 748
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 548
Благодаря за отговора, явно и втория ешалон не е за нас Simple Smile

# 61
  • Мнения: 90
Втора година проучвам 1во, 7мо, 12то, 18то, 19то, 30то, 31во, 32ро, 35то, 105то, 119то, 125то, 138мо, НФСГ, НТБГ през всевъзможни роднини, познати, съседи, учители, блогове, статистики, защото са ни удобни и предлагат профили интересни за децата ми.
С категоричност мога да систематизирам, че набор с набор не си приличат, че във всеки клас има големи отличници и по-слаби ученици. Имат силен 12ти и слаб 10ти и обратното , ако погледнем  ДЗИ.
Убедена съм,че навсякъде има много задружни класове, от които можем и възрастните да се поучим, има и гуляйджии, които пият редбул, дърпат Вайпове и си изживяват пубертета, за да се превърнат понякога дори в по-свестни от първите възрастни.
За гадната госпожа на едни, други плачат.
В никакъв случай не бих генерализирала по едно дете, един клас и прочие за училище.
Нормално е сега децата да са такива, да изпробват модели на поведение и ако някой е възмутен от чуто/видяно, твърде вероятно е забравил собственото си детство.
В елитните училища също има драми, цигарки, кифлеене, хейт и прочие, ако някой си мисли,че високият бал предполага възпитание от френски или швейцарски лицей - съвсем не е така.

# 62
  • Мнения: 518

                Не съм класирала у-щата , а отговорих на въпроса на driada - кои са у-щата от "втори ешалон" ,за които говоря в предишен пост и от които сме доволни..
              
Да , сега се подреждат нещата , разбирам !
Понеже голямото дете не е в МОН-ско училище , а и аз не съм била , нямам преки впечатления от разните му там ешалони , но познавам негови съученици , деца на близки и приятели , пък и проучвах училищата преди няколко години и моето мнение е ,че първи ешалон е за амбициозни , подредени , целеустремени деца/и родители/ , не задължително най-умни или най-талантливи /макар -че има много такива , разбира се / , а втори ешалон е за по-разпилените или по-непорасналите , които в спокойната среда без свърхнатоварване с очаквания и свръх-кокуренция , се развиват и рано или късно достигат до момента, в който намират верния път за себе си . Този път много често е също толкова успешен като на децата от първи ешалон .


......С категоричност мога да систематизирам, че набор с набор не си приличат, че във всеки клас има големи отличници и по-слаби ученици. Имат силен 12ти и слаб 10ти и обратното , ако погледнем  ДЗИ.

.....В никакъв случай не бих генерализирала по едно дете, един клас и прочие за училище.
Нормално е сега децата да са такива, да изпробват модели на поведение и ако някой е възмутен от чуто/видяно, твърде вероятно е забравил собственото си детство.

Напълно съм съгласна . Стискам палци на всички деца да попаднат в най-подходящия за тях клас , дори да не е най-желаният !

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 17:09 от oska

# 63
  • София
  • Мнения: 14 751
Здравейте! Интересуват ме мнения за Ломоносов, и то по-конкретно за момиче. Моята девойка се ентусиазирала да учи очна оптика там, но ме притеснява дали не е "мъжко" училище, ако мога така да го нарека. Също така се интересувам и от мненията, като цяло за това училище, тъй като информацията е доста оскъдна.
В очната са най-много момичета. Моят сега ще е 10 клас в друга специалност, аз съм много доволна от училището засега. И учителите, и ръководството се стараят и взимат присърце училището и учението. Учениците, включително и моят, не толкова. 😃
В 8 клас се учат само общообразователни предмети, от 9 започват специалните. Имат още една учебна база в Западен парк, База 2 я водят, там се провеждат тези часове с оборудвани кабинети с машини, апарати и пр. В 9 клас един ден са там, в 10 два дни от седмицата и т.н. се увеличават в горните класове.

# 64
  • Мнения: 798
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?

# 65
  • Мнения: 7 410
...... а втори ешалон е за по-разпилените или по-непорасналите , които в спокойната среда без свърхнатоварване с очаквания и свръх-кокуренция , се развиват и рано или късно достигат до момента, в който намират верния път за себе си . Този път много често е също толкова успешен като на децата от първи ешалон .
               Не е точно така.Има си и свръхнатоварването и свръхконкуренцията , които не са по-малко от елитите.И това зависи и от преподавателите и от децата.Не може да се каже,че са по-разпилени или по-непораснали. Нашите са абсолютно самостоятелни и никой не им виси над главите да учат.Никога не са решавали тонове задачи,не са ходили на безброй пробни и сами организират  времето си.Освен ученето имат и много допълнителни занимния - спорт /единият младеж е в нац.отбор по кендо,другият и сестра му са с черни колани по таекоуондо/,малката девойка пее,свири на няколко инструмента и ходи с брат си в театрално студио и всичко това е по тяхно желание.Няма как да кажеш ,че са неорганизирни и недорасли ,защото учат във втори ешалон.
                  Няма значение къде учат децата и е тъпо да се мисли,че в елита са по-различни от всички останали и че ги превъзхождат с нещо.И не "много често" ,а на повечето деца от така наречения "втори ешлон" пътят е успешен.
                  И.....за прехвалени ягоди не се ходи с големи кошници! Дано разбрахте какво искам да ви кажа. Yum

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 20:31 от Didia

# 66
  • Мнения: 518

                  И.....за прехвалени ягоди не се ходи с големи кошници! Дано разбрахте какво искам да ви кажа. Yum
Общо взето казваме едно и също по различен начин . Хората с идеи и размах най-често са по-небрежни по отношение на техническите подробности .Примерно  могат да им хрумнат всевъзможни начини за решаване на задача и да не следват строги правила - така перфекционизмът, необходим за заветните 100 точки  леко им бяга . И моето хлапе не е ходило на частни уроци , но и да беше ходило ,пак щеше да неглижира външния вид на написаното . Въпрос на темперамент и характер .  Идеята ми беше , че децата тепърва се развиват , че понякога с порастването променят интересите си , че не трябва да се чувстват прекалено пресирани , за да им остава време да се насладят на годините в гимназията .

# 67
  • софия
  • Мнения: 2 543
ЗА 157 ГИЧЕ, Дъщеря ми го завърши миналата година. В момента учи инженерна специалност и се оправя със знанията по МАТ от гимназията.Ползва си испанския, когато се налага. Взе си сертификат по английски.Без уроци. Има и 2-ма съученици, които едва завършиха.

# 68
  • sofia
  • Мнения: 183
Някой може ли да даде съвет кое училище е по-добро от 51 Елисавета Багряна или ПГД Елисавета Вазова в София.

51СУ прекрасно училище, с уникална база и всеотдайни преподаватели ( повечето) Добри и задружни деца.

# 69
  • Мнения: 1 138
Някой може ли да даде съвет кое училище е по-добро от 51 Елисавета Багряна или ПГД Елисавета Вазова в София.

51СУ прекрасно училище, с уникална база и всеотдайни преподаватели ( повечето) Добри и задружни деца.
Във  Вазова започва ремонт на всички класни стаи, ще имат нови модерни компютърни кабинети, 3Д принтери. Предимство първата смяна- само гимназисти са.

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 21:01 от Elea Lea

# 70
  • Мнения: 13
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?

# 71
  • Сф
  • Мнения: 10 690
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?
Разбира се ,че може да не сте приети никъде. При нас се случи на първо- некласиран кандидат. На второ вече се класирахме , но на последно желание. Моя близка , нито на първо , нито на второ, трето..после не знам какво стана , в някакъв непопулярен техникум записа, защото там имаше свободни места и след трето, четвърто вероятно.
Изобщо не ви съветвам да пишете САМО училища където виждате пределно ясно, че бала не ви стига. Накрая на списъка си поставете и компромисни училища, за които бала стига, в ред според предпочитанията ви. Така или иначе, ще се класирате ТОЛКОВА НАПРЕД В ЖЕЛАНИЯТА ЗА КЪДЕТО ВИ СТИГНЕ БАЛА!
По - лошо е да е неприет никъде. Не си правете тънки сметки отсега, я излезат, я не. Просто добавете още училища и според бала ви все пак. Това е идеята.

# 72
  • София
  • Мнения: 9 123
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?
Има и то голям.
Задължително сложете още поне 2-3 желания накрая, които да са били с по-нисък бал миналата година от Вашия.

# 73
  • Мнения: 409
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?

И аз върху това разсъждавам. Голямото ми дете учи в едно от гореизборените, влезе преди няколко години с бал 421. Сега малкото ми дете със сходен бал се цели в 35, 32, 22, т.нар "втори ешалон".

И пак си разсъждавам, и от учебната програма, пък и от коментари на познати 73-то и 35-то ми се струват горе-долу сходни като ниво на обучени по немски. Защо едното се брои в първи ешалон, а второто е низвергнато във втори.

# 74
  • Мнения: 121
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?

И аз върху това разсъждавам. Голямото ми дете учи в едно от гореизборените, влезе преди няколко години с бал 421. Сега малкото ми дете със сходен бал се цели в 35, 32, 22, т.нар "втори ешалон".

И пак си разсъждавам, и от учебната програма, пък и от коментари на познати 73-то и 35-то ми се струват горе-долу сходни като ниво на обучени по немски. Защо едното се брои в първи ешалон, а второто е низвергнато във втори.


Разходете се до двете гимназии и ще ви стане ясно. Много жалко за 35 СУ, такъв потенциал и такава мизерия, то е компромисно, ако не е прието детето в НЕГ или 73 СУ

Общи условия

Активация на акаунт