Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 7

  • 54 520
  • 748
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 35
Имам въпрос относно профилите - например, ако ученик е записан в   паралека хуманитарни науки, след 10 клас ще може ли да избере профилиращ предмет различен от история или философия? Притеснява ме това, че доста от паралеките в училищата, за които ни стига бал и сме избрали са с профили интензивен английски език и хуманитарни, или природни науки, а не чужд език.  Трябва ли  да се даде превес при подредбата на по-нежелано училище, но с профил чужд език, който е предпочитан? Кое е по-добре да е водещо  при реденето - профилът или училището ( говорим за подобни училища като 7, 1, 119, 125, 127)?

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 12:39 от zipy

# 46
  • София
  • Мнения: 1 977
За НТБГ написаното е точно така - трудно влизане - лесно излизане. На синът ми са му интересни специалните предмети и там изискванията са по - високи. Доволен е от учителите си. Добър колектив са. За кандидатстването не знам подробности, но синът ми иска да кандидатства журналистика, за което няма пречки.
Оптичната паралелка в Ломоносв е най - момичешката. От училището имам само хубави впечатления. Като навсякъде има деца, които знаят защо са там и такива, които по принцип не знаят къде се намират. Практическата подготовка е много добра.
157мо винаги са имали проблеми с дисциплината и това са били основните оплаквания там.
Между 133то и 32ро без колебание бих писала на 1 място 32 СУЧЕМ.
Знам, че момичето ти е в 1во училище от  предни постове. Как би ги сравнила НТБГ и 1во като учене?
Синът ми МАЙ иска НТБГ, а аз много се чудя дали все пак да не пишем 1во на по-предно желание и да е там /би трябвало да му стигне балът и за двете/. Истината е,че и той обмисля журналистика за университет,макар да е много рано и да е по-скоро фантазия на пубер това. Според мен незнае какво точно иска, но го виждам по-скоро с нещо хуманитарно - любими предмети история и бел. Та се чудя да натисна ли да пише първо или да си го оставя каквото си надроби, пардон избере, това да си учи и развива...

# 47
  • Мнения: 7 391
.....
Ами много проста е “идеята” - в централните е по-голям процентът на по-учещи деца , от семейства , в които образованието е приоритет. А това предполага и по-добро възпитание, ред, дисциплина в часовете, бъдещи контакти и т.н. ......
                     Тази "идея" изобщо е леко необмислена! Учещи деца и възпитание  са две различни характеристики.И първото не предполага второто. Няма гаранция,че семейство с "приоритет към образовнието" ще възпита идеални деца.Казвам го от опит.Най-голямата завърши елитно у-ще и.....с много учещи деца,но като възпитание голА водА.Другите са в у-ща от така наречения "втори ешалон" и климатът  в класовете им е далеч над елитното.Явно децата са по-неучещи,но за това пък са по-възпитни. Smiling Imp

# 48
  • Мнения: 542
.....
Ами много проста е “идеята” - в централните е по-голям процентът на по-учещи деца , от семейства , в които образованието е приоритет. А това предполага и по-добро възпитание, ред, дисциплина в часовете, бъдещи контакти и т.н. ......
                     Тази "идея" изобщо е леко необмислена! Учещи деца и възпитание  са две различни характеристики.И първото не предполага второто. Няма гаранция,че семейство с "приоритет към образовнието" ще възпита идеални деца.Казвам го от опит.Най-голямата завърши елитно у-ще и.....с много учещи деца,но като възпитание голА водА.Другите са в у-ща от така наречения "втори ешалон" и климатът  в класовете им е далеч над елитното.Явно децата са по-неучещи,но за това пък са по-възпитни. Smiling Imp
Както се казва в подобни случаи “от твоите уста в Божиите уши”  Joy Кое е училището от “втория ешалон” (ако може да споделиш), подобно нещо търсим ?
Разбира се, че няма гаранция, как детето ще се впише и как ще се чувства на определеното място, което си мислим, че е по-добро. За това казах , че вероятността  е по-голяма. Гаранция няма , разбира се …

# 49
  • Мнения: 8
Някой може ли да даде съвет кое училище е по-добро от 51 Елисавета Багряна или ПГД Елисавета Вазова в София.

# 50
  • Мнения: 1 678
Да отговоря на питането за профилите. Дъщеря ми е в езиково, избра си профил химия и география.

# 51
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
Между 133то и 32ро без колебание бих писала на 1 място 32 СУЧЕМ.
Да,напред към 32-ро! Че има няколко деца,които искат силно другото и много ми се иска да успеят  Grinning
Не се заяждам. Вярвам в качествата и на двете,но нямам деца и в двете,че да съм толкова категорична.

# 52
  • Мнения: 7 391

Както се казва в подобни случаи “от твоите уста в Божиите уши”  Joy Кое е училището от “втория ешалон” (ако може да споделиш), подобно нещо търсим ?
Разбира се, че няма гаранция, как детето ще се впише и как ще се чувства на определеното място, което си мислим, че е по-добро. За това казах , че вероятността  е по-голяма. Гаранция няма , разбира се …
                    32-ро - в много труден момент за класа и учителите , и децата бяха съпричастни ,помагаха си да преодолеят шока.
                    18-то - много добър клас с прекрасни деца.Много идеи и желание,даже хъс да се предствят най-добре.
                     2-ро - тук влезе с нежелание и обещание от наша страна да го преместим в аналогична паралелка в по-желано у-ще и наличие на свободни места.Появи се такова място,но отказа защото класът и учителите му са добри и си ги хресва.
                    В тези у-ща учат децата ни.Само най-голямата беше в елитно.

# 53
  • София
  • Мнения: 19 249
Между 133то и 32ро без колебание бих писала на 1 място 32 СУЧЕМ.
Да,напред към 32-ро! Че има няколко деца,които искат силно другото и много ми се иска да успеят  Grinning
Не се заяждам. Вярвам в качествата и на двете,но нямам деца и в двете,че да съм толкова категорична.
Само че СУЧЕМ е 31-во. 32 СУИЧЕ е на Ботев и Т. Александров

# 54
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 003
За НТБГ написаното е точно така - трудно влизане - лесно излизане. На синът ми са му интересни специалните предмети и там изискванията са по - високи. Доволен е от учителите си. Добър колектив са. За кандидатстването не знам подробности, но синът ми иска да кандидатства журналистика, за което няма пречки.
Оптичната паралелка в Ломоносв е най - момичешката. От училището имам само хубави впечатления. Като навсякъде има деца, които знаят защо са там и такива, които по принцип не знаят къде се намират. Практическата подготовка е много добра.
157мо винаги са имали проблеми с дисциплината и това са били основните оплаквания там.
Между 133то и 32ро без колебание бих писала на 1 място 32 СУЧЕМ.
Знам, че момичето ти е в 1во училище от  предни постове. Как би ги сравнила НТБГ и 1во като учене?
Синът ми МАЙ иска НТБГ, а аз много се чудя дали все пак да не пишем 1во на по-предно желание и да е там /би трябвало да му стигне балът и за двете/. Истината е,че и той обмисля журналистика за университет,макар да е много рано и да е по-скоро фантазия на пубер това. Според мен незнае какво точно иска, но го виждам по-скоро с нещо хуманитарно - любими предмети история и бел. Та се чудя да натисна ли да пише първо или да си го оставя каквото си надроби, пардон избере, това да си учи и развива...
Ами трудно ми е да направя сравнение, защото синът в 8, 9 и 10 клас беше онлайн, което за мен не беше никакво учене - потънали години. Сега при дъщеря ми е не е така, но пък тази година те имаха предимно испански + още 4-5 предмета и смятам, че догодина ще въснат нещата. Не мога да направя някаква голяма разлика между двете училища Simple Smile

# 55
  • Мнения: 9 700
То нали всяко дете точно това търси - училището, което за него ще е най-леко. Моето също търсеше леко училище. Но за него трудността идва от разказвателните предмети. Затова избра най-трудната наука (буквално rocket science), че поне с децата от класа да са една вълна. Каза, че ако е търсил трудно е щял да търси училище с немски.
Кое е космическата наука?
За моя син географията и историята са извънземни/непонятни науки, а математиката и физиката за него пък са "нормални".

# 56
  • Мнения: 518

                    32-ро - в много труден момент за класа и учителите , и децата бяха съпричастни ,помагаха си да преодолеят шока.
                    18-то - много добър клас с прекрасни деца.Много идеи и желание,даже хъс да се предствят най-добре.
                     2-ро - тук влезе с нежелание и обещание от наша страна да го преместим в аналогична паралелка в по-желано у-ще и наличие на свободни места.Появи се такова място,но отказа защото класът и учителите му са добри и си ги хресва.
                    В тези у-ща учат децата ни.Само най-голямата беше в елитно.

Не че нещо , ама явно виждате някаква съществена разлика между 32-ро и 18-то , а според мен ако има разлика , то тя е съвсем тънка . Според мен са на приблизително еднакво ниво . Изобщо , училищата в централната част на града имат минилана разлика по отношение премния бал /изключвам първи ешелон/ . Децата в едно или друго училище ги делят малко точки , което се дължи на повече или по-малко глупави грешки на НВО, по-добро или по-лошо справяне в стресова ситуация , дори и просто  защото не им е било ден .Зависи също и от наплива към едно или друго училище в съответната година . Накрая всичко пак опира до късмет да попаднат  в клас с добра атмосфера , а това по-високият бал не може да им го гарантира .
2-ро за нас тази година е добър вариант , но е много далече , транспортът до там е с връзка , но подразбирам ,че сте доволни от училището , нали /чудя се дали ще си струва цялото това кандилкане по трамваи/?

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 17:06 от oska

# 57
  • София
  • Мнения: 12 015
Тя е изброила училищата, в които учат внуците й, а не ги е класирала.

# 58
  • Мнения: 518
Тя е изброила училищата, в които учат внуците й, а не ги е класирала.

Ок - не знаех ,  може да има и други внуци . Просто така изглеждаше - най-голямата предположих ,че е в първото споменато училище .  Аз харесвам именно така наречените училища от "втори ешалон" .Мое мнение - според опита и познатите ми родители и деца .

# 59
  • Мнения: 7 391

Ок - не знаех ,  може да има и други внуци . Просто така изглеждаше - най-голямата предположих ,че е в първото споменато училище .  Аз харесвам именно така наречените училища от "втори ешалон" .Мое мнение - според опита и познатите ми родители и деца .
               Не съм класирала у-щата , а отговорих на въпроса на driada - кои са у-щата от "втори ешалон" ,за които говоря в предишен пост и от които сме доволни..
                oska  , най-голямата завърши 2 АЕГ. Сега ще бъде 3 курс студентка.
                В 32-ро и 18-то са братовчедите и,във 2-ро брат и. Така се получи,че не стигнаха по 1-2 точки на младежите за желаните у-ща и те се оказаха с АЕ/ИЕ в 32-ро и 2-ро.В 18-то госпожицата си искаше твърдо японски.Този от 2-ро отказа преместване в 32-ро ,защото си хареса учители и съученици и се чувства добре.При това ни е съвсем близо.
                У нас недоволни няма. Yum В началото имаше мрънкане от младежите,но след това си харесаха у-щата и класовете,учителите - също.

Общи условия

Активация на акаунт