Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 7

  • 56 129
  • 748
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 40
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?
Моят съвет е поне 2-3 паралелки с бал около 20 под вашия. Нека ви приемат, после ще го мислите дали да се запишете или да играете на 3 класиране.

# 76
  • Мнения: 7 472
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?
                 За елит се смятат съществуващите преди езикови гимназии - 1 АЕГ, ФЕГ ,НЕГ -  след тях влязоха в тази категория - 2 АЕГ, испанската,ТУЕС.Във втори ешелон се водят някои от кврталните у-ща,които придобиха статут на езикови - 32,73,35,18 и т.н Статутът на елитната руската гимназия /133-то/ някак си се загуби във времето.35-то също беше руско,но то първо въведе НЕ и ФЕ и беше първото ,което признаха за езикова гимназия някъде около 90-та.Нивото на преподаване беше много високо и от него излязоха доста известни и популярни личности.Особено от първия му випуск.
                  Много добро у-ще беше и 142 СОУ с изучаване на чужди езици – западноевропейски и славянски, съвместно със СУ “Св. Климент Охридски”, факултет “Славянски филологии”.Това е сегашното 203-то,което изобщо не може да се конкурира с предишното.
                  Така,че елитно или втори ешелон са си наименования,които май ние сами си измислихме. Yum Не се определя от нивото на бала.

Последна редакция: ср, 05 юли 2023, 13:06 от Didia

# 77
  • Мнения: 677
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?

И аз върху това разсъждавам. Голямото ми дете учи в едно от гореизборените, влезе преди няколко години с бал 421. Сега малкото ми дете със сходен бал се цели в 35, 32, 22, т.нар "втори ешалон".

И пак си разсъждавам, и от учебната програма, пък и от коментари на познати 73-то и 35-то ми се струват горе-долу сходни като ниво на обучени по немски. Защо едното се брои в първи ешалон, а второто е низвергнато във втори.
Ако 35-то се сложи в първи ешелон, значи трябва и 133, и 32, и 18, и 31-во и т.н. да отидат на същото място.
73-то се е доказало във времето като 2-ра немска гимназия. Имиджът на всяко училище е на база на много неща, не на последно място и материалната база. Все пак е 21-ви век и не може едно училище да е с база от соца. Това говори за ръководството на съответното училище.
Но най-обективният критерий си остава резултатите от ДЗИ. Ако 35-то е с еднакви резултати като 73-то, няма проблем да си го възприемате като училище от т.нар. "първи ешелон".

# 78
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Един интересен проект за избор на училище ... На мен лично ми липсват данни за минимален бал, но пък има доста инфо, което другаде го няма синтезирано ... като напр. ср. точки за изпитите след 10. клас...
https://izberi-gymnazia.info/?fbclid=IwAR3rSxGW9Xrop-SN80ERvzczR … vDx1Z42Ilma3W6A#/

# 79
  • София
  • Мнения: 1 276
Когато излезе класирането само в една паралелка ли е класиран ученика или има списък от няколко и избира къде да се запише?
Ако е класиран само на едно желание, то как става освовождаването на места, за да има шанс за второ класиране?

# 80
  • София
  • Мнения: 9 140
На тези въпроси е отговаря но в седмокласната тема. Вижте там за втория въпрос.
Иначе да, само на едно място се класира всеки ученик. Не избира между нищо. Ако е по първо желание, се записва. Ако е по по-долно, решава дали да се запише или да чака второ класиране с надеждата да се класира по по-горно желание.

# 81
  • Мнения: 410

Ако 35-то се сложи в първи ешелон, значи трябва и 133, и 32, и 18, и 31-во и т.н. да отидат на същото място.
73-то се е доказало във времето като 2-ра немска гимназия. Имиджът на всяко училище е на база на много неща, не на последно място и материалната база. Все пак е 21-ви век и не може едно училище да е с база от соца. Това говори за ръководството на съответното училище.
Но най-обективният критерий си остава резултатите от ДЗИ. Ако 35-то е с еднакви резултати като 73-то, няма проблем да си го възприемате като училище от т.нар. "първи ешелон".

Разликата в минималния бал между 73 и 35 е по-голяма, но разликата на 35-то и 2 АЕГ, например, миналата година е около 15 т.
За материалната база изобщо не съм съгласна. ТУЕС в момента се ремонтира и учениците са в блоковете на Техническия, но преди да отидат там си беше мизерия, което не правеше училището от втори ешелон. Изобщо нещата са много, много размити.
Като цяло на мен ми е все тая, в какъв ешелон ще се намира детето. Важното е да се чувства добре и да учи това, което иска.
Аз, за времето си, завърших първоешелонно училище. Имам съученици, от които излязоха хора, и такива, от които нищо не стана. Предполагам, че това може да се каже за всяко едно училище.

# 82
  • София
  • Мнения: 12 284
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?
Моят съвет е поне 2-3 паралелки с бал около 20 под вашия. Нека ви приемат, после ще го мислите дали да се запишете или да играете на 3 класиране.
Аз определено бих препоръчала и сложила повече от 20 точки аванс, поне 50 примерно. Сравнявах за бал около 330, излиза че отговаря на около 320 миналата година. По този начин аванс от 20 точки е само 10 и е доста рисковано в този интервал примерно.

# 83
  • Мнения: 798

Ако 35-то се сложи в първи ешелон, значи трябва и 133, и 32, и 18, и 31-во и т.н. да отидат на същото място.
73-то се е доказало във времето като 2-ра немска гимназия. Имиджът на всяко училище е на база на много неща, не на последно място и материалната база. Все пак е 21-ви век и не може едно училище да е с база от соца. Това говори за ръководството на съответното училище.
Но най-обективният критерий си остава резултатите от ДЗИ. Ако 35-то е с еднакви резултати като 73-то, няма проблем да си го възприемате като училище от т.нар. "първи ешелон".

Разликата в минималния бал между 73 и 35 е по-голяма, но разликата на 35-то и 2 АЕГ, например, миналата година е около 15 т.
За материалната база изобщо не съм съгласна. ТУЕС в момента се ремонтира и учениците са в блоковете на Техническия, но преди да отидат там си беше мизерия, което не правеше училището от втори ешелон. Изобщо нещата са много, много размити.
Като цяло на мен ми е все тая, в какъв ешелон ще се намира детето. Важното е да се чувства добре и да учи това, което иска.
Аз, за времето си, завърших първоешелонно училище. Имам съученици, от които излязоха хора, и такива, от които нищо не стана. Предполагам, че това може да се каже за всяко едно училище.
Само че има една подробност. ТУЕС не е в най-скъпата част на най-скъпия квартал на София.  35то е меко казано отврат.

# 84
  • Мнения: 410

Ако 35-то се сложи в първи ешелон, значи трябва и 133, и 32, и 18, и 31-во и т.н. да отидат на същото място.
73-то се е доказало във времето като 2-ра немска гимназия. Имиджът на всяко училище е на база на много неща, не на последно място и материалната база. Все пак е 21-ви век и не може едно училище да е с база от соца. Това говори за ръководството на съответното училище.
Но най-обективният критерий си остава резултатите от ДЗИ. Ако 35-то е с еднакви резултати като 73-то, няма проблем да си го възприемате като училище от т.нар. "първи ешелон".

Разликата в минималния бал между 73 и 35 е по-голяма, но разликата на 35-то и 2 АЕГ, например, миналата година е около 15 т.
За материалната база изобщо не съм съгласна. ТУЕС в момента се ремонтира и учениците са в блоковете на Техническия, но преди да отидат там си беше мизерия, което не правеше училището от втори ешелон. Изобщо нещата са много, много размити.
Като цяло на мен ми е все тая, в какъв ешелон ще се намира детето. Важното е да се чувства добре и да учи това, което иска.
Аз, за времето си, завърших първоешелонно училище. Имам съученици, от които излязоха хора, и такива, от които нищо не стана. Предполагам, че това може да се каже за всяко едно училище.
Само че има една подробност. ТУЕС не е в най-скъпата част на най-скъпия квартал на София.  35то е меко казано отврат.
И какво значение има квартала? Нали критерият беше материална база? За мен критерият е ДЗИ. За миналата година 133-то по АЕ е със среден успех 5,70 при 5,66 среден успех на Втора АЕГ,  73-то ДЗИ по НЕ - среден успех 5,08, 35-то - 4,95. Абсолютно сходни резултати, при приблизително еднакъв брой явили се ученици.
Всичко останало са ми някакви алабализми.

# 85
  • Мнения: 518
vald , мисля като Вас ! Голямото ми дете е в най-подходящото за него училище и за мен не е от  значение дали гимназията се води елитна или не , но сега заради малкото реших да погледна резултатите в София на ДЗИ . Общо взето всички над среден успех 5 .00 в годините разместват местата си , изпреварват се едно друго или изостават в рамките на 1-2 или дори 3-4-5 позиции/същото важи и за баловете по-надолу/ .Голям праз ! - мен ме интересува моето дете дали ще развие потенциала си и дали този изпит ще му помогне да продължи да учи  където желае ! И за да не звучи като "гроздето е кисело" , ще вметна ,че е в едно от училищата с бал над 5.00 на ДЗИ .

Този път по-сериозно се зарових да проучвам училищата - статистики , ДЗИ и т.н. , което така или иначе е безполезно - усещането ми е, че през гимназиалния курс е много възможна смяна на училище или паралелка . Някой има ли този проблем - не знае какво иска , ама и не иска да знае , изобщо вятър го вее на бял кон и повече се вълнува от ваканцията , отколкото къде ще учи ?  Понеже балът му не е особено висок , май-май ще избирам повече по район и ще се надявам на късмет .

# 86
  • Мнения: 90
А къде е границата на първи ешелон? 400 бал - надали? СМГ, НПМГ, ТУЕС и езиковите?

И аз върху това разсъждавам. Голямото ми дете учи в едно от гореизборените, влезе преди няколко години с бал 421. Сега малкото ми дете със сходен бал се цели в 35, 32, 22, т.нар "втори ешалон".

И пак си разсъждавам, и от учебната програма, пък и от коментари на познати 73-то и 35-то ми се струват горе-долу сходни като ниво на обучени по немски. Защо едното се брои в първи ешлон, а второто е низвергнато във втори.
Организират ги повърхностно по бал. Балът показва колко е работило детето през годината, но и какво може да извади от себе си за време и под стрес в конкретен момент.
В работило има няколко линии - колкото позволяват възможностите, с уроци от 5ти клас, с уроци в 7ми клас, с родител всяка вечер/уикенд, четящи по 2-3 книги за вампири месечно, гледащи сериали по 3 часа вечер, играли игри денонощно. Едни са правили по 4-10 пробини матури, други виждат формата за първи път и за първи път трябва да се вместят във времето.
Различно са готвени децата, но не мисля, че са качествено различни, просто всички преминават през етапи, едни желаят да се готвят, приемат менторство, други не.
Свидетел съм как от всеки тип деца попадат в този първи ешелон, и много готвени, и самостоятелно готвили се, така става и във втори, защото много концентрирани, мотивирани и готвени деца блокират във важния ден и падат с едни 10-20 точки. В първи ешелон просто попълват местата със способни, концентрирани и работиливи деца, които продължават да копаят здраво в дебрите на науките.  Във втори е същото, нито 460, нито 400 точки са случаен резултат.
Просто родителите имат нужда да категоризират.
Скоро попаднах на тема за супер елитно училище, в която майки на десетокласници се вайкаха как ще завършат срок или година по история, много драматично даскалът решил да правят контролно ( не претендирам за точност, но такава беше идеята) . Ако мой приятел или роднина има подобни вълнения за почти пълнолетното си дете, ще го упътя към психолог. Все по-често се случва майки да ми се обаждат, за да разпитват каква работа е на път да приеме добре образованото им детето им , дори ми се поскарват, че не е оценено. Подозирам, че така са процедирали и с учителите. Simple Smile Детето ви има един прекрасен резултат, няма шанс да се провали в 35то, убедена съм в това! В последните няколко години това с моделирането на децата достигна грозни размери, не се равнявайте по това, ще ви обърка.

Последна редакция: ср, 05 юли 2023, 12:54 от Pureandsimple

# 87
  • Мнения: 1 856
Здравейте ,моля Ви за помощ! Ако подредя само училища чийто бал не ми стига ,а ми мърда с 10-15 точки най-малко ,има ли шанс да не ме приемат в нито едно? И да остана без училище ,успех на всички утре!Също така някой има ли имформация дали ще смъкват" баловете тази година?
Никой не смъква бала, а минималния бал за прием в едно училище зависи от това колко е желано от деца с определен бал. Естествено, че може да останете без училище ако не сте записали достатъчно паралелки с близък до вашият бал. Балът от миналата година е само ориентир. Запишете достатъчно паралелки в по-задни желания с бал по-нисък дори със 100 точки от вашия , за да сте сигурни, че ще влезете някъде.Редите само според желанията,  но достатъчно на брой паралелки , съобразено с бала, за да влезе.

# 88
  • Мнения: 387
Извинете за вмъкването, но моля, нека в тема за образование се изписва правилното ешЕлон.

# 89
  • Мнения: 90
Извинете за вмъкването, но моля, нека в тема за образование се изписва правилното ешЕлон.
Не се извинявайте за тази уместна поправка. Думата е френска, където ето малко се заваля и може би за това. Simple Smile
 Забравя се, така става и с голяма част от информацията, която децата ще поглъщат през следващите години в което и да е училище.

Общи условия

Активация на акаунт