Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 7

  • 54 519
  • 748
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 767
Момичета, 🆘
Продължаваме да се лашкаме между училища и паралелки…Моля финално за отзив - плюсове и минуси за 32-ро и 133-то (английски език).  И двете са ни достатъчно неудобни като транспорт 😅
Кое е за предпочитане и защо?
Благодаря 🌷

# 31
  • European Union
  • Мнения: 1 387
В оптичната паралелка в ломоносов има доста момичета.

# 32
  • Мнения: 40
Момичета, 🆘
Продължаваме да се лашкаме между училища и паралелки…Моля финално за отзив - плюсове и минуси за 32-ро и 133-то (английски език).  И двете са ни достатъчно неудобни като транспорт 😅
Кое е за предпочитане и защо?
Благодаря 🌷
Ако водещ ви е Английскияезик определено 32. 6 паралелки  с първи език английски. Подготвени преподаватели. Иначе като локация 133 е топ за мен . Ако искахте руски също нямаше да има спор по темата.

# 33
  • Мнения: 7 391
Момичета, 🆘
Продължаваме да се лашкаме между училища и паралелки…Моля финално за отзив - плюсове и минуси за 32-ро и 133-то (английски език).  И двете са ни достатъчно неудобни като транспорт 😅
Кое е за предпочитане и защо?
Благодаря 🌷
                  32-ро! Там нашият младеж ще е 12 клас.  В 133-то е братовчед му ФЕ и така и не го научи.За АЕ там не знам.

# 34
  • Мнения: 211
Извинявам се, ако е коментирано назад, но сега не мога да намеря, а прочетох 100 пъти последните 3 теми. Та, може ли да ми кажете какви са недостатъците, пречки, рискове да учиш в професионална гимназия (НТБГ визирам) и после да учиш в университет в друга сфера? По - назад казваха, че имало някакво значение за чужбина, но не и за България. Това означава ли, че без никакви профили в тези области може да се кандидатства примерно история в СУ или медицина, или информатика?
Може ли да се яви дете на допълнителна матура в 12 клас, ако изобщо не е изучавало предмета?
Четох, че някой оценки ги умножават с коефициент 3, ако са от матура, и коефициент 1 от кандидатстудентски изпити, т.е. с второто е трудно да се влезе и трябва по - висок резултат.
Моя приятелка сега редили желания за Софийския университет и за някои специалното детето казвало, че не може, защото нямало профил история. Сега, то ако толкова иска, не може ли да се яви на изпит по история и без да е учило предмета в 11 и 12 клас да влезе в такава специалност.
Много ще съм благодарна за информация. предполагам, че и други имат такива опасения сега при реденето на желания.

# 35
  • Мнения: 89
Извинявам се, ако е коментирано назад, но сега не мога да намеря, а прочетох 100 пъти последните 3 теми. Та, може ли да ми кажете какви са недостатъците, пречки, рискове да учиш в професионална гимназия (НТБГ визирам) и после да учиш в университет в друга сфера? По - назад казваха, че имало някакво значение за чужбина, но не и за България. Това означава ли, че без никакви профили в тези области може да се кандидатства примерно история в СУ или медицина, или информатика?
Може ли да се яви дете на допълнителна матура в 12 клас, ако изобщо не е изучавало предмета?
Четох, че някой оценки ги умножават с коефициент 3, ако са от матура, и коефициент 1 от кандидатстудентски изпити, т.е. с второто е трудно да се влезе и трябва по - висок резултат.
Моя приятелка сега редили желания за Софийския университет и за някои специалното детето казвало, че не може, защото нямало профил история. Сега, то ако толкова иска, не може ли да се яви на изпит по история и без да е учило предмета в 11 и 12 клас да влезе в такава специалност.
Много ще съм благодарна за информация. предполагам, че и други имат такива опасения сега при реденето на желания.

Имам същите притеснения, но говорих с родители на деца в тези училища и те ме успокоиха,че в България може да учи всичко, явявайки се на изпит или само по диплома и ДЗИ.
Другото ми притеснение е, че е пълно с необразовани висшисти, които не могат да си намерят работа, а тези училища дават много сериозна подготовка - конкуренция на елитните гимназии до 10ти клас, и много важни за днешната бизнес среда познания и умения в 11ти и 12ти.
Обясниха ми, че има възможност да се изслуша хорариум и да се яви на изпит, но къде и как не ми е ясно и на мен.
Питах в темата на майките на кандидат-студенти, къде намират реализация тези деца, но те сега си имат други вълнения.

# 36
  • Мнения: 1 400
Трудно е да се даде прогноза каква точно ще е системата след пет години. В момента има няколко пречки за профилите в България, но да речем, че са лесно отстраними.
- Изпити има само по някои предмети в университетите - биология, химия за медицина, за право, по математика за технически специалности. За много от специалностите обаче се кандидатства с най-изгодния бал, като се взема или оценка от изпит (ако има такъв) или оценка от ДЗИ (основен, допълнителен или по желание) или оценката от удостоверението от първи гимназиален етап (10 клас). Не се гледа хорариум в България и дори не съм чула за възможност да се вземат допълнително предмети в училище.
- Мога да коментирам единствено приема в университети в Нидерландия. Липсата на хорариум е определено голям проблем в последните две години за желаещите да учат там. Ако нямате необходимият брой часове по изискуем предмет са възможни следните варианти: 1. Въобще ви отказват разглеждане на документите; 2. Изискват от вас полагане на ДЗИ по определен предмет; 3. Изискват от вас полагане на допълнителни техни изпити; 4. комбинация от 2. и 3. Как ще подходят е строго индивидуално за всеки университет, специалност и кандидат. Общо взето ако решите, че ви се учи космическо инженерство, а сте завършили профил биология, шансът за вас е почти нулев. Имаше варианти за желаещи архитектура с отказан прием точно по такива причини. Отделно т.нар. академични университети там имат предубеждения към нашите професионални училища и обикновено не допускат кандидати или е по изключение. Това за мен е парадокс, но знам за деца от ТУЕС, на които е отказан прием на документи в инженерни, дори IT специалности.
Така или иначе в Нидерландия се върви към изключително ограничаване на бройките приемани студенти в програмите на английски език (които са 95%), дори самите програми предстои в обозримо бъдеще да бъдат трансформирани в такива с хибридни езици английски/холандски.

Много е трудно да решите в момента какво точно ще иска вашето дете след пет години. Така, че съветът ми е, да пишете според желанията на децата.

Понеже мине се не мине и се пита за 157 ГИЧЕ, малката ми дъщеря завърши тази година. Има много плюсове и много минуси. Набързо - местоположението е зле (детето ми от Младост пътуваше по почти час с три превозни средства), лоша база, в много от класовете в по-горните класове дисциплината е обект на много голяма критика и учителите не могат да овладеят положението, има си незаинтересовани учители или такива, които считат, че техния предмет е вся и всьо. От друга страна - това лято предстои голям ремонт, учителите са млади и в 8 клас си има часове с испанци, особено по испански няма никаква милост и има повтарящи ученици, заради недобри оценки през годината; учителите по БЕЛ и МАТ и история са превъзходни, профилирането се случва след 10 клас и това дава относителна глътка въздух. И още и още.

Само вмятам, че 128мо имат сключен договор с Библиотекарския и има осигурен прием без изпит след завършване. Това за деца с по-нисък бал, които имат двоумене за училището. КОнкретен поглед обаче върху паралелките нямам, само, че се учи на едносменен режим.

# 37
  • София
  • Мнения: 19 249
За 157 - братовчеда на сина ми учи там, последно казал "нека ми викат зубър, аз искам да си изкарам стипендия за успех".
А той е доста далече от зубър

# 38
  • София
  • Мнения: 1 120
Дъщеря ми не е от ученолюбивите деца. Като добавим и дистанционното обучение в четвърти, пети и шести клас, може да се досетите какви пропуски има. По тази причина търся възможно най-леките училища в центъра или близките западни квартали. Предпочитам училища без униформи. Ще съм благодарна за препоръки.

# 39
  • Мнения: 9 700
https://www.sofia.bg/schools
Тук, който реди за осми клас желания, може да види общинските училища по район.

# 40
  • Мнения: 541
Дъщеря ми не е от ученолюбивите деца. Като добавим и дистанционното обучение в четвърти, пети и шести клас, може да се досетите какви пропуски има. По тази причина търся възможно най-леките училища в центъра или близките западни квартали. Предпочитам училища без униформи. Ще съм благодарна за препоръки.
Ако ги намерите, пишете непременно Joy според моите проучвания леки централни няма, може би 18-то.  За НТБГ (там имам инфо от много близък човек с две деца , които учат в момента) Приема е сравнително труден, високи балове, но после почти не учат. В 11 и 12 клас, умишлено без купени учебници - резултат 5 и 6 при минимални усилия. Без никакви усилия,но редовно посещаване на училище успех 3 , 4 . Въпреки интензивната форма , език не може да се научи ..
За квартални западни училища, ако искате може да обменим мнения , аз търся за 137 или 33 ЕГ, може и на личен.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 457
И какво разбирате под "леки".АКо искате да си кюта лежерно, за какво  й е да бие път  до централни училища Simple Smile Малко не разбирам идеята- какво търсите и защо? КОментарите за НТБГ и 18 ще ги оставя без коментар....

# 42
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 003
За НТБГ написаното е точно така - трудно влизане - лесно излизане. На синът ми са му интересни специалните предмети и там изискванията са по - високи. Доволен е от учителите си. Добър колектив са. За кандидатстването не знам подробности, но синът ми иска да кандидатства журналистика, за което няма пречки.
Оптичната паралелка в Ломоносв е най - момичешката. От училището имам само хубави впечатления. Като навсякъде има деца, които знаят защо са там и такива, които по принцип не знаят къде се намират. Практическата подготовка е много добра.
157мо винаги са имали проблеми с дисциплината и това са били основните оплаквания там.
Между 133то и 32ро без колебание бих писала на 1 място 32 СУЧЕМ.

# 43
  • София
  • Мнения: 3 484
То нали всяко дете точно това търси - училището, което за него ще е най-леко. Моето също търсеше леко училище. Но за него трудността идва от разказвателните предмети. Затова избра най-трудната наука (буквално rocket science), че поне с децата от класа да са една вълна. Каза, че ако е търсил трудно е щял да търси училище с немски.

# 44
  • Мнения: 541
И какво разбирате под "леки".АКо искате да си кюта лежерно, за какво  й е да бие път  до централни училища Simple Smile Малко не разбирам идеята- какво търсите и защо? КОментарите за НТБГ и 18 ще ги оставя без коментар....
Ами много проста е “идеята” - в централните е по-голям процентът на по-учещи деца , от семейства , в които образованието е приоритет. А това предполага и по-добро възпитание, ред, дисциплина в часовете, бъдещи контакти и т.н. Това му е различното. Разбира се , че навсякъде има изключения , примери, колкото искате. Вероятно и в училищата с бал над 400 има  пушене, алкохол, наркотици  и каквото се сетите, но се предполага, че са по-малко …
Ако знанията са водещи, според мен, където и да учи едно дете , това няма да го спъне , знания могат да се придобият и самостоятелно, и с допълнителни курсове, но останалото ..
Според мен заради това “битката е безмилостно жестока” Simple Smile Пиша го с най-добри чувства,  неискам никого да засегна…

Последна редакция: вт, 04 юли 2023, 12:33 от driada

Общи условия

Активация на акаунт