Ползи от ходенето на училище

  • 12 640
  • 175
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 35 965
детето с пирона и кръчмарския интериор, което ще става архитект, не държи ли приемен изпит по математика? и не я ли учи таз математика и в университета, за да я използва в работата си? а пък чертането май вече е на компютър, не с клечка в пясъка

# 166
  • Бургас
  • Мнения: 3 582
Ами, какви са ползите от ходенето на училище?! За мен е странно някой да задава такъв въпрос въобще. На първо място, една от основните ползи е  да можеш да си отговориш сам на този въпрос. Сам за себе си да можеш да намериш и ползите, и смисъла, и отговорите, защото тези, които не успяват /или остават извън системата/, е ясно докъде стигат...Макар образованието, само по себе си, да не се изчерпва с "ходене на училище", училището ти трябва да валидизираш тези знания и пред обществото, от което си част и в полза уж.

# 167
  • Мнения: 9 361
А ти като майка ще бъдеш ли много доволна от немската система, ако още от 5 клас го определят за бачкатор и му отрежат пътя към инженер или лекар? Питам само, но е риторичен въпрос.
Наистина ли в Германия системата е такава? Thinking

Синът ми е в 5 клас, абсурдно е на такава възраст да може/м да реши/м какво го влече, какъв ще стане...
В 4 клас се решава. Но при отлични резултати можеш след реално училище да продължиш в обща гимназия с останалите гимназисти към матура и към университета. Често и гимназисти след 10 крас се отказват от обща матура, правят специализирана само за 1 специалност или правят полувисше- Ausbildung. Не губиш нищо, ако не си в гимназия от 5 клас, но трябва да покажеш желание да учене и високи резултати.
Вече навсякъде се изучава английски от 3 клас.

# 168
  • Мнения: 164
Ами, какви са ползите от ходенето на училище?! За мен е странно някой да задава такъв въпрос въобще.

Защо такъв прост въпрос на няколко души се стори странен. Децата наистина не знаят защо ходят на училище. Ако ги питате, 90% от тях имат един от двата отговора - че няма полза или, че мама и тате ги карат насила. Т.е. няма осъзнато разбиране защо се ходи на училище. Има и далеч по-драстични мнения на подрастващите - че в училище се затъпява, че от видеоигрите или аверите в махалата се научава повече, че наученото в училище няма никакво приложение.
Образованието е инвестиция и като такава, нейните плодове се берат след много години. Даже ако вземем минималния срок от 12 училищни и 4 студентски, то най-рано някой ще се облагодетелства от образованието си след 16 години. Не броя картата за намаление в градския транспорт.
Минаха почти 2 месеца, кажете колко трябва да минат, преди конспирациите, че съм дете с домашно или студентка с дипломен проект, които чакат наготово вашите гениални прозрения за да си взема изпита, да се уталожат и да започнем диалог Smiley

# 169
  • Мнения: 29 342
А каква точно е целта на темата?
 Доста се изписа, не виждам какво ново да се коментира, освен да се повтаряме.

# 170
  • Мнения: 9 018
Ходенето на училище има социална цел (сприятеляване,създаване на "връзки" между учениците,забавления и "купони"...),а не трупане на знания.

# 171
  • Мнения: 3 726
А ти като майка ще бъдеш ли много доволна от немската система, ако още от 5 клас го определят за бачкатор и му отрежат пътя към инженер или лекар? Питам само, но е риторичен въпрос.
Аз да. Ще бъда изключително доволна от такава система, в Нидерландия е подобна и работи почти идеално. Успяват да постигнат не само добри адвокати, но и добри, че и добре заплатени електротехници.
Скрит текст:
Имам приятел там, чието дете беше разсеяно, незаинтересувано от учебници и знания, с поведенчески проблеми до самият изпит, определящ в какво средно училище да продължи. Съответно резултатите от изпита потвърдиха становището на фрау Някоя си и детето бе разпределено да учи за готвач. След 2 години обучение, при което 4 дни в седмицата имаше практика в ресторант, му се даде възможност да държи изпит и да премине в гимназия от следващо ниво, той отказа. На третата година беше на специализация във Франция, ресторант с Мишлен, сега, на 21 е шеф на малък екип от 10 готвачи и получава 3000 евро стартова заплата. На всичкото отгоре е горд и си обича работата.
А най-много ми харесва, че се взема становището на учител, не на родител. Убедена съм, че не съм единствената майка на седмокласник, която не може да насочи детето си системно или приложно програмиране да кандидатства, образно казано.

# 172
  • София
  • Мнения: 817
Цитат
Цитат на: Черна станция в ср, 31 май 2023, 13:59
А ти като майка ще бъдеш ли много доволна от немската система, ако още от 5 клас го определят за бачкатор и му отрежат пътя към инженер или лекар? Питам само, но е риторичен въпрос.

А ако се окаже, че детето не се е чувствало добре и просто се е притеснило и несправило на изпита? А ако просто го е болял корем, да речем? А ако се е изплашило и объркало... За Бога, това са деца на 10 години.

Всеки може да извади примери за деца на познати. Дъщеря ми в началото на учебната година беше в пубертетски бунт. С много търпение и разговори от наша страна, като нейни родители, успя да види една друга страна на нещата, да спре да действа на контра и да се вземе в ръце и да започна по-усърдно да се подготвя. Ако трябваше учителите ѝ да определят какво да учи тя, то щеше сигурно да е изпратена в Бузема. А успя да постигне едни от най-високите резултати на НВО в класа си.

# 173
  • Мнения: 40 922
Защо ми опонираш не разбирам? И аз се изказах против тази система за ранно разпределение.

# 174
  • София
  • Мнения: 817
Защо ми опонираш не разбирам? И аз се изказах против тази система за ранно разпределение.
Извинявай, объркала съм цитирането, Мисля точно като теб.
По-скоро не споделям мнението на Лейди Рамкин.

# 175
  • Мнения: 164
А каква точно е целта на темата?
 Доста се изписа, не виждам какво ново да се коментира, освен да се повтаряме.

Отговорих, но постовете ми се трият. Идеята на темата е да формулира защо човечеството е избрало за печеливша стратегия да обучава от ранна възраст своето поколение от специализирани работници.
Ако трябва ще почакам няколко години за да споделя повече по въпроса, защото някаква параноя вижда във всеки въпрос конспирация или писане на домашно. Не знам практика ли е, но за мен е странно някой да разчита за написване на домашна от форум. Има по-лесни начини.
Нещото, което до момента се избягва в темата е, че ученето в училище учи децата да учат. Не само наученото, но и методологията как да се подхожда с голям обем информация, неясна информация, непълна информация е умение, което се придобива с практика. И един ден държавното образование свършва и се взима диплома, която отбелязва доколко една личност е адаптивна да се справя с проблеми, които не непременно е срещал в училище или другаде, но няма нито уплах, нито безпомощност в справянето с тях. Защото интелекта се справя с различни перипетии, а живота предоставя разнообразие от различни проблеми.
И в този ред на мисли, връщам темата към нещо, което бе доста подминато - какво се случва с човешкия мозък. Защото създаването и свързването на нервни клетки е това, което ни прави доминиращ вид на планетата. Разбира се има още много неща, които дори не са загатнати в темата, но ще отнеме време да се разгледат едно по едно на едно по-образовано и задълбочено ниво.

Общи условия

Активация на акаунт