Ползи от ходенето на училище

  • 12 645
  • 175
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 164
Не съм учител. Въпрос на личен избор е дали някой ще коментира тема в публичен форум.

В изтрития ми пост аз не подложих под съмнение свободата на словото, а попитах дали смятате, че сте компетентни да коментирате високопрофесионални компетенции? Затова попитах със същата смелост ли смятате, че мнението ви тежи за:

... това как се поставя пломба, каква смяна трябваше да направи Ливърпул в последния си футболен мач или какъв трябва да е състава на ваксината за заушка?

# 31
  • София
  • Мнения: 28 571
Аз съм компетентна по всичко, разбира се.

# 32
  • Мнения: 35 967
като потребител на услугата "образование" съм достатъчно компетентна, разбира се
по начина, по който вие не сте компетентна в моята работа, но въпреки това я коментирате тук, в темата

# 33
  • Мнения: 164
Аз съм компетентна по всичко, разбира се.

След изтритите ви обидите в този разговор, в който очевидно не искате с нищо да допринесете, се очакваше да напишете нещо такова.
Моето мнение е, че хора извън образователната система нямат нужните компетенции да коментират учителската работа. Всъщност то не е само мнение, а е факт. Раждането не се равнява на магистратура по нищо.
https://nauka.offnews.bg/skeptik/ne-niamate-pravo-na-mnenie-28.html

По същия начин както човек, който не е специалист, не учи монтьора как да му оправи спирачките, нито бута ръката на зъболекаря, който му слага пломба, така и неспециалисти е неадекватно да дават акъл на учители как да си вършат работата. Единствената разлика между трита примера е, че последиците при образованието не са моментални, а се проявяват след години.

Нека се върнем на темата.
Някой запознат ли е с историята на първите съвременни училища, които имитират режима във фабриките?
Интересуват ме и процесите, които се осъществяват в мозъчната кора (и не само).

# 34
  • Мнения: 1 574
Не знам какво правило наруши поста ми, че бе изтрит. Ще го перифразирам:
Тези, които нямат педагогическа правоспособност, т.е. нямат нужното образование във висш институт, нито стаж като учители, смятат ли, че сте компетентни да коментират учителската работа?
Срещал съм коментари на случайни хора в нета, които смятат, че:
• знаят по-добре от Министерство на образованието каква да бъде програмата и какви да бъдат предметите в образователната ни система
• знаят по-добре от издателствата как да издават учебници
• знаят по-добре от учителите как да преподават на 30 ученици
Тези, които коментирате работата на учителите в тази тема, измежду тях ли сте?

Кажи сега писането на домашното ли не върви или на поредната книга "Изцепки от Бг мама", че дазнаем как точно да помагаме...

# 35
  • Мнения: 35 967
има разлика между "ще вляза в класната стая и ще давам тон на моля-другарката как да си върши работата" и "не одобрявам/одобрявам даден процес по начина, по който се случва и резултата от него"

мда, и на мен ми се струва, че трябва да напишем нечия курсова работа и то като строго се придържаме към зададената тема, която се развива във всеки следващ пост

# 36
  • София
  • Мнения: 28 571
1. Ти не си човекът, който може да дава наклон на друг дали да коментира или не в публичен форум;
2. Като искаш професионални мнения, пусни темата в професионален форум.

# 37
  • Мнения: 21 455
Моето мнение е, че хора извън образователната система нямат нужните компетенции да коментират учителската работа. Всъщност то не е само мнение, а е факт.
Тоест, ако родителите виждат, че средният резултат да речем по НВО МАТ в седми клас през последните 4-5 години гравитира около 35 точки от сто възможни, те трябва да си трайкат и да не изказват мнение, щото нямат нужните компетенции? И факта, че някой е завършил висше образование по определена специалност и е придобил учителска правоспособност го прави голям специалист? Явно не сте чели наборните теми във форума.

# 38
  • София
  • Мнения: 7 990
Намирам все по-малък смисъл в темата. Започна се от това дали има смисъл да се ходи на училище изобщо, след като можеш да се самообразоваш и се стигна до това кои сме ние, та имаме мнение по въпросите със съдържанието на програмите и учебниците.

# 39
  • Мнения: 1 228
Чакай сега, каква е целта на темата всъщност и кой искаш да ти отговаря - редовия потребител на форума или само специалисти? Ако е второто, уточнявай ги още в началото тези неща. Но въпросът беше зададен така, че все едно се иска мнението на средностатистическия българин, имал досег с образователната система.

# 40
  • Мнения: 3 250
Преди време в един обущар сложил надпис "Работим с кожа на клиента". В училищата трябва да сложат надпис "Работим с материал на родителите".

Средностатистическият българин е учил основи на комунизма, но е пропуснал това, че на опашката в магазина не се залепяш за врата на този пред теб и е добре да си извадиш портфейла докато чакаш, а не чак след като видиш сметката тепърва да започваш да ровиш из чантички и джобове. Средностатистическият българин носи лятна шапка с козирка през зимата и не е и чувал, че има места където да се стои с каквато и да е било шапка е неуместно.
Средностатистическият българин псува като каруцар кметицата, депутатите, комшията и шефа си.
Та като го видите пак ли мислите, че има разбиране за образование?

Последна редакция: нд, 14 май 2023, 21:51 от FB590525BGM

# 41
  • София
  • Мнения: 28 571
Каква е целта на темата?

# 42
  • Мнения: 1 574
Ами авторката явно се вълнува не от образованието, а от "Как да наложим тезата "По-умни от вас са мислили за това, така че вие не философствайте". Поне в статията, която е дала това се дъвчи.

# 43
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 281
Темата е за ползите от ходенето на училище.

Какво се случва,ако дете не ходи на училище.
До 16г.ходенето на училище е задължително.
Ако детето спре да посещава училище на 16г ?
Ще остане с основно образование и без професия
Какво ще работи-чистачка или общ работник.
А да ,може да се ожени на 16 и да се размножава...ама всичко това е характерно за....сещате се...

Последна редакция: пн, 15 май 2023, 11:33 от Veronikaaa

# 44
  • Мнения: 40 924
В изтрития ми пост аз не подложих под съмнение свободата на словото, а попитах дали смятате, че сте компетентни да коментирате високопрофесионални компетенции?

Смятам, защото:
- Аз съм минала през образованието в България.
- Детето ми е минало през образованието в България.
- И на база на опита от вече изминатия път и анализа на резултатите мога да преценя кое е било полезно и кое не, кое е вършило работа и кое е било бягане на място.
- Това, че някой е на работа в МОН не значи, че е супер експерт, може да е и "калинка".
- Потребителят на дадена услуга винаги има право на мнение и на оценка за качеството на услугата, не мислиш ли?

Общи условия

Активация на акаунт