Ползи от ходенето на училище

  • 12 654
  • 175
  •   1
Отговори
# 15
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 880
Ето такива родители възпитават нагли и невъзпитани деца. Сама казваш, че им липсват първите 7 години и си е така. Глупави и нагли родители възпитават глупави и нагли деца. Като плюят по учителите им и ги учат на неуважение към тях, създават ето това, което виждаме последните години. За щастие не всички са такива, има и свестни деца, поне в обкръжението на моето дете, работят, учат, няма показност и превзетост.

# 16
  • Мнения: 12 018
Много неща в системата днес куцат, това е така. И да, програмата е безумна, учебниците - зле написани често, но помагалата се решават от родителите, защото се плащат от техния джоб. Ако всички родители в класа откажат да закупят 10 помагала, то учителят няма как да ги изисква. Детето ми във втори клас има по едно помагало по БЕ и едно по математика, в които са им домашните. По учебника и учебната тетрадка работят в час. Училището е градско и желано, а децата имат възможност да получат нормална подготовка. За прогимназиален курс нямат нито едно помагало, домашните са от учебната тетрадка. Дали е нужна по всеки предмет е отделен въпрос. А да, по БЕ нямат учебна тетрадка дори, а свитък с тестове, които попълват периодично в час или се дава по 1-2 упражнения за домашно от там. Повечето домашни са от учебника. Харесва ми и подходът на учителката в часовете по литература, защото детето ми започва да мисли над произведението, да задава въпроси, да отговаря на такива и виждам свършеното в час от учителя. Шести клас дете с леки обучителни затруднения! Значи може и така. Значи е до училище и учители. И ако не бяха обучителните затруднения, т.е частния случай, нямаше и да се налага в седми клас да пращам на частни уроци, за да се справи добре на НВО. Не е добре да се плюе наред. А бизнесът с школите в София го хранят родителите, които от първи клас започват да записват децата по школи, на които пък ходят вечер след занималнята. За 10-те часа в училище също не е виновна системата. 1-2 клас имат 4 астрономически часа в училище. И вместо частна занималня си вземайте детето у дома на обед и плащайте на жена, която да се грижи за него. Домашните в началния курс не отнемат кой знае какво време, ще има време за пълноценна почивка и храна, както и за разходки и игра навън.
Проблемът не е само в системата, проблемът е в родителите и техните амбиции за тор 10 училищата в София. За съжаление точно те подхранват системата в този й вид.
Някой помни ли, че когато въведоха НВО за вход в гимназиите целта беше да се пресече бизнесът с частните уроци и школите за подготовка за изпита за ЕГ и СМГ и от там да се свали напрежението от децата и родителите? Да, ама не - сега целта на подготовката не са изпитите, а НВО. И знаете ли, дете, което ходи на частни уроци или школи, в час често е разсеяно, защото разчита точно на уроците/ школата да попълнят пропуснатото; защото е преуморено, недоспало, отегчено от повторенията на едно и също. Целта на уроците / школите трябва да е да подпомогнат деца, които не се справят с материала или имат възможности да надграждат над това, което се изучава в училище.

# 17
  • Мнения: 1 228
да ви затрупва с ограждането на а,б,в, вместо да ви научи да  разказвате, да изразявате емоциите си, да мислите.
Изпитванията изобщо не са с ограждане на а, б и в. Тестовете съдържат и такива въпроси, но съдържат и много отворени. Даже в нашето училище преобладава вторият тип (най-обикновено квартално училище). Освен това оценяването като цяло се случва не само на база тестове, а и на устни изпитвания, домашна работа, проекти, взимане на участие в часовете. Т.е. има от всичко по малко. И за всекиго по нещо. В това отношение, поне теоретично, е измислено доста добре. Какво се получава на практика, е друга тема. Но въпросният резултат е функция не само на процесите в училище, а и на тези извън него, на семейната среда и възпитание, мотивацията и целите на отделния човек. Ако едно дете не иска да учи, и Айнщайн не може да му преподаде физиката, и Шекспир да дойде да му преподава, няма да го накара да чете поезия.
За претрупания и излишен материал съм съгласна. Но нека не се лъжем, и ние учехме много такъв. Вие помните ли повече от 20% от ученето в училище? Съмнявам се. Останал Ви е най-вече навика да учите. Да, има накъде този процес да се развива и да се направи още по-ефективен, но никога няма да е на 100% така или иначе.
Абе както обичам да казва аз: с училище зле, без училище - още по-зле.

Последна редакция: нд, 14 май 2023, 11:47 от Мила Атова

# 18
  • Мнения: 12 018
Аз съм учила през 80-те години на 20 век и все още имам основата, т.е мога да постигна без допълнително учене и преговаряне  50-70 точки от НВО 7клас, догодина като си припомня и седмокласния материал по мат без усилие ще мога и повече да реша, или ДЗИ 12 клас по БЕЛ, история, география. Математика съм учила до 10 клас, системата беше друга. Физика и химия никога не са ми били силни страни, гледах да вържа тройката там. Училището трябва да даде основата, особено по математика, БЕЛ, 2 чужди езика (АЕ + още един) и информационни технологии - работа с офис пакетите на уърд, Ексел, Пауър Пойнт и т.н. без програмиране, гражданско образование + поне от обща култура  да имаш представа от география, история, биология, физика и химия, изобразително изкуство, етика.

# 19
  • Мнения: 3 250
Не всички родители имат деца, които могат да постигнат успех в училище. И точно тези родители плюят образователната система. Често дори те самите и поне едно от порасналите им деца нямат средно образование. Толкова са жалки когато казват, че са се самообразовали, чак са отблъскващи.
Ще затварят дечицата в стаята по няколко часа??? Отказвайте училището, ще копаят - слънце, чист въздух, идилия.

# 20
  • Мнения: 12 018
Да, децата са с различни възможности. Тук вече трябва и родителите да виждат ясно възможностите на детето си и да го насочат към подходящото училище, съответно професия. Не е нужно 9 от 10 завършили средно да стават студенти, а после да мърморят, че няма работа за тях пък те били с висше. Моя позната казва, че в района на Ловеч търсят със свещ агрономи и дават по 4000 лева стартова заплата и не могат да намерят. Всеки, който поне веднъж е правил някакъв ремонт у дома знае какви пари са това и колко е трудно да се намерят истински майстори, които работят това, защото могат и искат/ харесва им, а не защото не могат да намерят друго. Толкова народ учи медицина, а извън София средната възраст на лекарите е 60г и липсват специалисти, особено детски - неврология, кардиология, ортопедия, алергология, гастроентерология, стоматология .... Да продаваш е умение, а не временен престой. Масово продавачите/ касиерите не знаят как се връща ресто, виждала съм дори такива, които се затрудняват да върнат посочената от касовия апарат сума, т.е не знаят как и какви банкноти и монети да вземат... Ама сакън, да не кажем, че детето ни учи в текстил, строителна гимназия, механа, земеделска... Част от учениците не стигат до ДЗИ илине успяват да го вземат, ама бал им се прави като сватба, другото няма значение, то детето не е виновна, даскалите се заяждат с него...

# 21
  • София
  • Мнения: 7 990
По отношение на материала и учебниците съм съгласна, че има много какво да се желае. Но нека не се заблуждаваме, че ако на някого не се отдава физиката, ще седне да се самообразова баш по нея. Това не означава, че детето трябва да се превърне във възрастен без хал хабер да има поне от най-общи познания за света, които включват и физика.
По-нагоре дадох примера с девойчето, което си мислеше, че Наполеон е литературен герой. За мен подобни липси говорят много зле за човека, пък бил той и гений в професионалната си област. Само дето супер професионалистите обикновено имат поне сносна, ако не и много добра обща култура. За грамотност, правопис и правоговор изобщо не отварям дума.

# 22
  • София
  • Мнения: 28 571
Скрит текст:
Днес  училище реално няма, има “училище”. Не просто липсват ползи, налице е немалка вреда. Системата въобще не става и жалко, че има толкова много глупави родители и преподаватели, които не го разбират, защото е за сметка на децата. Умен въпрос, много даже.
Системата предлага необразовани преподаватели, пълно е днес с такива във всички образователни етапи и  учи на робство и подчинение на ненормалности, които внушава за нормалности. 95% от децата още отначало са затворени по 10 астрономически часа в училище, само за да затлъстяват и оглупяват, не знаят нищо, защото реално няма адекватно преподаване и изпитване. Тестчета копи-пейст през два часа, малоумно точково и абсолютно субективно оценяване, тонове излишна информация, маловажна, която умишлено не се отсява от важното, така че накрая никой да не знае нищо. Глупави и крайно неподходящи домашни. Ако сте ученик, учете и се образовайте, въпреки системата. Тя не цели да ви научи на мислене и истински знания, напротив, цели да ви обездвижи, да ви отнеме нормалността, здравето, да ви затрупва с ограждането на а,б,в, вместо да ви научи да  разказвате, да изразявате емоциите си, да мислите.
Скрит текст:
Видимо е. Голяма част от децата днес са невъзпитани, нагли, отговарящи на преподавателите, безотговорни, липсват им първите 7. В резултат на което часовете са правене на забележки за дисциплината през две минути, така няма как човек да се съсредоточи. Днешното училище е пълна пародия. Има яко бизнес с глупави помагала, преподаватели, които говорят и пишат неправилно и тонове ненужна информация, която отвращава децата от ученето в един момент. Развивайте мисленето си, въпреки системата и средата. Не се влияйте от масата, това са роби без разходки навън, без спокойствие и време за истинско учене и развитие, без истински приятелства, често и с хронично недоспиване. Виждате какво внушава за нормално системата и дали е ефективно. Бълва хора, които нямат проблем да живеят неадекватно, те просто не познават друго. “Мислене” имат и голяма част преподавателите, щом нямат проблем да се подчиняват на всички неадекватности и да ги налагат на децата, без грам да помислят за последствията. В живота обаче се успява с истински интелект, не с илюзорен. С истински лични качества, не с илюзорни.  Някога училището беше институция - нормални учебници, преподаватели, ученици, време за нормално преподаване и упражняване на преподаденото. Нормален образователен процес. Днес е нищо, днес децата стоят десет часа там и нямат дори минимални знания и ако родителите не си учат децата лично на важното, ако те лично не изградят мисленето им, няма кой. Ако считате за нормален целия този тормоз, затворените и обездвижени от сутрин до вечер в една стая деца, отнетото здраве и умишленото затрупване с една камара ненужни глупости, ако смятате, че неграмотен, недостоен и подчинен на всякакви абсурди учител може да научи на грамотност, достойнство и свобода другите, грешката си е лично ваша.
Едно огромно минус 1 от мен за цялото мнение, но основно за това, което не съм сложила в скрит текст.

Понеже съм соц възпитаник, бях и чавдарче, и пионерче, и комсомолче (по неволя), много добре помня колко можехме да мислим извън позволеното от партията, колко "униформени" бяхме и колко "полезна" беше историята на БКП като учебен предмет в университета... Колко копи-пейст се "радвахме" на другарите по митинги и подобни... Мога да продължа да изброявам глупостите от преди.

# 23
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 281
В никакъв случай не мога да кажа,че преподавателите в училище са необразовани.Може и да има такива,но те са единици.Аз лично съм с други впечатления.
Преподавателите на дъщеря ми,която е вече 7 клас са хора образовани,интелигентни и обичащи работата си професионалисти..Децата ги обичат и ходят с желание на училище.А това е важно.
По мои наблюдения домашните изобщо не са глупави и има полза от тях.Изпитването е нещо съвсем различно от тестовете.
Правят се също проекти и презентации..оценява се и активното участие в часовете..
Не съм съгласна също,че децата прекарват по 10 часа в училище и са затлъстели и глупави.
Да,някои деца ходят на занималня ,но не всички.Ама това е избор на родителите. Занималните са до 4 клас и не са задължителни.
В класа на дъщеря ми например от 25 деца има 1 с наднормено тегло .а повечето спортуват от години.

При добра организация има време за всичко-и за домашните и за 1 час тренировка и за разходка с приятели.

Подчинение?
В училището има определен ред,който трябва да се спазва,а дисциплината е много важна.
Същото е и в реалния живот-започваш работа в някоя фирма и спазваш правилата.


Да,има деца,които са нагли и невъзпитани .
Но затова ,че им липсва домашно възпитание не са виновни учителите.И също са изключения.


# 24
  • Мнения: 164
Имам един въпрос, т.к. дискусията се отклони към това какви са учителите, как преподават, какъв трябва да е материалът в учебниците. Колко от вас имат педагогическа правоспособност за да коментират това? Смятате ли се за компетентни за това как се поставя пломба, каква смяна трябваше да направи Ливърпул последния си футболен мач или какъв трябва да е състава на ваксината за заушка?
Питам сериозно.

# 25
  • Мнения: 1 574
Образованието е услуга и като при всяка услуга право на клиентите е да коментират качеството Wink

# 26
  • София
  • Мнения: 38 499
Аз имам компетентност, но нарочно не коментирам. 😁
По-скоро коментирам ползата въобще да се посещава училището.
Може след малко да коментирам и недостатъците да НЕ се ходи на училище.

# 27
  • Мнения: 12 018
Аз също съм учител, с над 20 години стаж към, така че да, смятам че имам право да коментирам програмите и работата на колегите.

# 28
  • Мнения: 164
Не знам какво правило наруши поста ми, че бе изтрит. Ще го перифразирам:
Тези, които нямат педагогическа правоспособност, т.е. нямат нужното образование във висш институт, нито стаж като учители, смятат ли, че сте компетентни да коментират учителската работа?
Срещал съм коментари на случайни хора в нета, които смятат, че:
• знаят по-добре от Министерство на образованието каква да бъде програмата и какви да бъдат предметите в образователната ни система
• знаят по-добре от издателствата как да издават учебници
• знаят по-добре от учителите как да преподават на 30 ученици
Тези, които коментирате работата на учителите в тази тема, измежду тях ли сте?

# 29
  • София
  • Мнения: 28 571
Не знам какво правило наруши поста ми, че бе изтрит. Ще го перифразирам:
Тези, които нямат педагогическа правоспособност, т.е. нямат нужното образование във висш институт, нито стаж като учители, смятат ли, че са компетентни да коментират учителската работа?
Срещал съм коментари на случайни хора в нета, които смятат, че:
• знаят по-добре от Министерство на образованието каква да бъде програмата и какви да бъдат предметите в образователната ни система
• знаят по-добре от издателствата как да издават учебници
• знаят по-добре от учителите как да преподават на 30 ученици
Тези, които коментирате работата на учителите в тази тема, измежду тях ли сте?
Не съм учител. Въпрос на личен избор е дали някой ще коментира тема в публичен форум.

Общи условия

Активация на акаунт