НГДЕК - 2

  • 60 538
  • 772
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 445
Здравейте.
Детето ни иска да кандидатства в НГДЕК след 4 клас. Нямаме никакви познати с деца в училището и никакви отзиви за обучението там. Ще съм благодарна, ако някой се включи с повече информация на следните ми въпроси:
-С какво най-трудно свикнаха децата ви първата година?
- Какво е отношението на преподавателите към учениците в 5 клас?
- До колко ръководството и самите учители успяват да филтрират административните недомислици на  МОН? Или си карат “по правилник”?
- Прилага ли се иновативен/различен подход в преподаването или просто се следва програмата по учебниците, без нищо допълнително?
- Изгражда ли се дух на уважение и толерантност сред децата или не се обръща внимание на подобни ценности?
- Ако се е случвало в някой клас, как реагира ръководството при случай на агресивно дете, което тормози съучениците си?
- На смени ли учат? До колко часа са часовете в 5 клас?
- Дават ли се домашни всеки ден и на какво най-много се набляга в 5 клас като придобиване на знания?
- Ако някой може да сподели учебната програма в 5 клас, ще бъде много полезно.
- Какво най-много ви харесва на вас и на детето ви от училището?
- Какво може да се промени?

Може и на лични да ми отговорите, ще съм благодарна на всяко споделено мнение.

Благодаря ви.

Последна редакция: пт, 10 фев 2023, 17:06 от Puhelin

# 16
  • София
  • Мнения: 203
Здравейте.
Детето ни иска да кандидатства в НГДЕК след 5 клас. Нямаме никакви познати с деца в училището и никакви отзиви за обучението там. Ще съм благодарна, ако някой се включи с повече информация на следните ми въпроси:
-С какво най-трудно свикнаха децата ви първата година?
- Какво е отношението на преподавателите към учениците в 5 клас?
- До колко ръководството и самите учители успяват да филтрират административните недомислици на  МОН? Или си карат “по правилник”?
- Прилага ли се иновативен/различен подход в преподаването или просто се следва програмата по учебниците, без нищо допълнително?
- Изгражда ли се дух на уважение и толерантност сред децата или не се обръща внимание на подобни ценности?
- Ако се е случвало в някой клас, как реагира ръководството при случай на агресивно дете, което тормози съучениците си?
- На смени ли учат? До колко часа са часовете в 5 клас?
- Дават ли се домашни всеки ден и на какво най-много се набляга в 5 клас като придобиване на знания?
- Ако някой може да сподели учебната програма в 5 клас, ще бъде много полезно.
- Какво най-много ви харесва на вас и на детето ви от училището?
- Какво може да се промени?

Може и на лични да ми отговорите, ще съм благодарна на всяко споделено мнение.

Благодаря ви.

И на моето дете му предстои да избира училище след 4 клас и би ми било полезно да прочета отговорите.

# 17
  • Мнения: 785
Ще се опитам да отговоря,детето ми е в седми клас.
Отношението на учителите към учениците в прогимназиалния етап като цяло е добро.До момента при моето дете не е имало лошо  отношение или целенасочено поставяне на ниски оценки.Цялото училище учи само първа смяна,от 08.30,пети,шести,седми и десети клас са в сградата в Модерно предградие,другите класове са в 13 училище на женския пазар.Прогимназиалният етап приключват най-късно 14.05,ако имат седми час или 13.25,ако имат 6 чада.Както навсякъде,има учители,които си карат по правилник и други,които преподават по призвание.Има голямо текучество на учители,очевидно неудобните ги освобождават.В прогимназиалните класове има много млади,току-що завършили учители,което е и плюс,и минус.Детето ми до момента не се е оплаквало от агресия,лично съм била свидетел по пътя към метрото учител предотврати ескалиране на конфликт между ученици и ли направи много добро впечатление.Домашни в 5 клас се даваха по-малко спрямо 4,но зависи и детето от кое училище идва и как е свикнало.В шести и седми клас домашните се увеличават.На учениците им се налага(леко и меко,но постоянно) тезата,че са в класическа гимназия,която е много повече от другите училища и както подготовката,така и поведението трябва да показват,че заслужават да са в това училище.

# 18
  • Мнения: 445
Благодаря, nev78sk.
Ще е полезно да се включат и родители на настоящи петокласници.
Някой може ли да сподели учебната програма за 5 клас?

# 19
  • София
  • Мнения: 495
Аз искам да се включа с питане за впечатления от настоящи осмокласници относно профилите (хуманитарен и езиков), среда, качество на обучение, преподаватели. Благодаря.

# 20
  • Мнения: 390
Благодаря, nev78sk.
Ще е полезно да се включат и родители на настоящи петокласници.
Някой може ли да сподели учебната програма за 5 клас?

В прогимназията има разказвателни предмети, като уроците са в доста голям обем. Както и когато ни сме били в този етап на обучение - преподава се урок и трябва да се знае за следващия път. Със сигурност разликата в натоварването в 5-ти клас е осезаема във всяко училище.

Учебната програма включва 35 учебни часа седмично , разпределени между БЕЛ, МАТ, Чужд Език (АЕ, ИЕ, ИтЕ, НЕ), ЧиП, ГиИ, История, ИзИз, ФВС, Технологии и Предприемачество, Комп. моделиране, Музика + Антична култура + Латински + 1 уч.ч. Час на класа.

# 21
  • Мнения: 445
Колко часа на седмица са история, антична култура, латински, чужд език, Бел и математика?

# 22
  • Мнения: 785
По спомен латински език и антична култура да по един час седмично и има по един допълнителен час седмично БЕЛ и история или общо 4 часа повече по програма,отколкото в другите училища.Има една частна школа по английски език - Британски информационен център, - които си провеждат занятията в сградата на училището.Удобно е от гледна точка детето да не се разкарва,но онлайн обучението им не беше добре.Сега, като са присъствено,може и да са добре,нямам наблюдения,защото не е при тях вече.

# 23
  • Мнения: 445
Здравейте, бих искала да попитам за мнение относно учителите по латински език. Синът ми е 8 клас в момента и се очертава проблем с учителя. Вече свършва пърия срок и става ясно, че проблема не е само при него, а на цялата група деца, които са разпледени към този учител. По-скоро ми е интересно какво е мнението на хора с по-големи деца в гимназията.

От какво естество е проблема с учителя?
Отношение към децата; начина на преподаване; начина на проверка на знанията; неуместни коментари и т.н.
Опитвам се да проуча повече впечатления за училищния живот и ще бъде полезно споделеното.

# 24
  • София
  • Мнения: 289
Здравейте, бих искала да попитам за мнение относно учителите по латински език. Синът ми е 8 клас в момента и се очертава проблем с учителя. Вече свършва пърия срок и става ясно, че проблема не е само при него, а на цялата група деца, които са разпледени към този учител. По-скоро ми е интересно какво е мнението на хора с по-големи деца в гимназията.

От какво естество е проблема с учителя?
Отношение към децата; начина на преподаване; начина на проверка на знанията; неуместни коментари и т.н.
Опитвам се да проуча повече впечатления за училищния живот и ще бъде полезно споделеното.

Допускам, че проблема е в начина на преподаване, тъй като двете групи на класа са при различни учители по латински, едната са със значително по-високи оценки спрямо другата. Просто се надявах на мнение, съвет и исках да разбера доколко е възможно да има реален проблем. Като цяло смятам, че учителите при които е синът ми са добри професионалисти и нямам негативни впечатления за момента. Иначе клюки и слухове има, като във всяко училище и всеки колектив, но аз не им обръщам внимание и се старая да си създавам лични впечатления.

# 25
  • София
  • Мнения: 13 206
Колко часа на седмица са история, антична култура, латински, чужд език, Бел и математика?
В това училище си учат както във всички останали. Учебните планове са си същите или поне няма съществени разлики в основните предмети. Часовете по БЕЛ, математика, география и ЧП. Имат един час седмично Антична култура в 5 клас, имат един час латински първия срок, сега втория в програмата са 2 часа. Имат ИУЧ по история, антична и английски (моето дете учи АЕ), ФУЧ е латински.
Не мисля, че бихте могли да си създавате впечатления за училищния живот от темата тук Simple Smile Не бихте могли и да си вадите изводи от мненията на родителите на гимназисти за прогимназията, освен ако децата не са били и в прогимназията в това училище. Изискванията със сигурност са различни.
Само ще кажа, че моето дете много харесва училището, харесва класа си. На мен ми харесва също, децата са подбрани, няма лоши отношения, точно обратното. От учителите също съм доволна. Но имайте предвид, че това е много субективно, зависи кой с какви очаквания е тръгнал. В 5 клас още се кара по инерция от началното училище, а нещата изобщо не са същите, дори не са сходни. От децата се изисква много по-голяма самостоятелност, учителите имат различни изисквания. Няма я госпожата, която ги обгрижва като пиленца. Много родители не могат да се адаптират и това създава проблем за всички. Дори смятам, че децата в 5 клас се адаптират далеч по-добре от майките си Wink Аз знам, че детето ми е щастливо там и се справя чудесно. Друго изобщо не ми трябва Simple Smile

Последна редакция: ср, 15 фев 2023, 11:57 от Vache

# 26
  • Мнения: 445
Благодаря ви, това е полезно споделено мнение.
В момента детето има различни учители по всеки предмет и съм сигурна, че това ще бъде само от полза.

Последна редакция: ср, 15 фев 2023, 12:02 от Puhelin

# 27
  • София
  • Мнения: 13 206
Благодаря ви, това е полезно споделено мнение.
В момента детето има различни учители по всеки предмет и съм сигурна, че това ще бъде само от полза.
Най-вероятно ще е от полза. Учителите в 5 клас се опитват да приучат децата сами да отговарят за себе си и за това как се подготвят. Да си търсят от съучениците планове, домашни, когато отсъстват и т.н. Никак не е лесно и всички рязко потъват в началото, но в крайна сметка се справят. Подозирам, че в 6 клас ще бъде още по-трудно, защото ще се очаква, че е минал адаптационния период. Няма какво да се лъжем, но в това учлище се изисква доста от учениците и критериите за оценяване са по-високи. Който е свикнал на пълно 6 ще приема драматично нещата Simple Smile

# 28
  • София
  • Мнения: 3 709
Здравейте!
Не съм от майките, които имат нужда от пространствени детайли в избора на училище, опитвам се и да се водя от детето, следя темата и благодаря за споделеното!. Таткото е завършил гимназията и детето ще се опита да влезе след малките матури. Ясно е, че дори оставайки в същото училище, където са били до 4 клас, сблъсъкът ще е сигурен. В ново училище още повече, та тук нямам драми и ще си премине през това, през което всички ние също сме преминали.
Моите притеснения по-скоро гравитират около текучеството на преподаватели, за което чета. Опитах се да намеря и педагогическия състав и съвсем до скоро сред имената в сайта фигурираха напуснали учители. Ако някой сподели действително ли има такъв проблем и как се справя училището, бих била благодарна! И още един въпрос имам- четох за школа по английски към Британския съвет- тя функционира ли все още и съобразена ли е с нивото на детето или се започва от азбуката? Сърдечно благодаря за отговорите!

# 29
  • Мнения: 785
Здравейте,школата по английски език не е към Британски съвет.Школата е с име Британски информационен център,частна и превежда заниманията с ученици от НГДЕК в сградата на НГДЕК.Има входен тест за определяне на ниво,както се практикува в частните школи.
С текучеството на учителите не мога да отговоря дали се справят - има го и не затихва.За три години - три учителки по италиански език.Едната сменена насред срока,без уведомяване на родителите.Напускане на учител по латински насред срока,заместване от ученик от 12 клас.Да не ви отчайвам,преподавателите по история са чудесни,но и там едни си отиват,други идват.

Общи условия

Активация на акаунт