НГДЕК - 2

  • 60 534
  • 772
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 15 032
Здравейте. Записвам се в темата,  тъй като синът ми ще кандидатства тази година за пети клас. Видях, че вече тече регистрацията за безплатните обучения.
Доколкото виждам няма записване за тези консултации на първи и втори април. Тях ли имате предвид?
На страницата на гимназията има линк за записване.

# 46
  • Мнения: 73
Здравейте!
Детето ми в момента е в 7 клас в НГДЕК. Винаги съм харесвала това училище (поради, което и насочих детето си към него след 4клас) и съм смятала, че мястото е великолепно. Дъщеря ми също обича училището си и много иска да продължи и след 7 клас в него.
Тук обаче идва моето голямо "НО", заради което се обръщам с молба за информация към родителите на настоящи ученици в гимназиален етап.
Интересува ме има ли същото текучество на учители(нямам предвид смяната на историците, предвид материала), каквото има в прогимназия? И има ли я същата странна (според мен) практика да се наемат за учители незавършили или току-що завършили студенти. И то по основни, матуритетни предмети като БЕЛ и МАТ? Но и не само по тях.
Другото, което ме интересува е нивото на съвременните езици и в гимназията ли е така ниско?

Последна редакция: сб, 25 мар 2023, 12:18 от Marinelapppp

# 47
  • Мнения: 50
Здравейте!
Детето ми в момента е в 7 клас в НГДЕК. Винаги съм харесвала това училище (поради, което и насочих детето си към него след 4клас) и съм смятала, че мястото е великолепно. Дъщеря ми също обича училището си и много иска да продължи и след 7 клас в него.
Тук обаче идва моето голямо "НО", заради което се обръщам с молба за информация към родителите на настоящи ученици в гимназиален етап.
Интересува ме има ли същото текучество на учители(нямам предвид смяната на историците, предвид материала), каквото има в прогимназия? И има ли я същата странна (според мен) практика да се наемат за учители незавършили или току-що завършили студенти. И то по основни, матуритетни предмети като БЕЛ и МАТ? Но и не само по тях.
Другото, което ме интересува е нивото на съвременните езици и в гимназията ли е така ниско?
На вашето „НО“ бих отговорил така: В  последно време усилията са съсредоточени в  посока успех на начинанието „прогимназиален етап“. Очаква се учениците, които са учили в училището до 7-ми клас, да искат да продължат там и след това в гимназията, с което да се увеличи броят на действителните кандидати за класиране в 8-ми, да се вдигне нивото на подготвеност и успеваемостта, защото проблем е , че всяка година се приемат двуцифрено число резерви т.е. много от приетите с висок бал не се записват. Та, ако виждате проблеми сега, по-нататък те няма да са по-малко. Текучеството е факт. Назначаването на млади преподаватели без опит също. Аз, обаче, смятам , че в доста случаи това е успешно. Има млади учители, които са по-адекватни и изпълняват по-съвестно ангажиментите си от някои с повечко опит, отегчени от трудова дейност.  Това явно зависи от конкретния случай. А отговорът на последния въпрос за нивото на съвременните езици   е „трагедия“.  С други думи забравете за съвременни езици и математика. Те трябва да се изучават извън училище при желание. Това, което тежи от другата страна на везните, е обучението по история, философия, култура и древни езици. И там не всичко е идеално, но по мои впечатления е несравнимо с това във всяка друга гимназия.

# 48
  • Мнения: 6
Интересува ме има ли същото текучество на учители(нямам предвид смяната на историците, предвид материала), каквото има в прогимназия? И има ли я същата странна (според мен) практика да се наемат за учители незавършили или току-що завършили студенти. И то по основни, матуритетни предмети като БЕЛ и МАТ? Но и не само по тях.
Другото, което ме интересува е нивото на съвременните езици и в гимназията ли е така ниско?

А на мен ми е интересно Вие на база каква експертиза решавате, че младите учители не се справят и на база каква експертиза решавате, че нивото на съвременни езици в гимназията е ниско? Да не би да сте филолог?

А отговорът на последния въпрос за нивото на съвременните езици   е „трагедия“.  С други думи забравете за съвременни езици и математика. Те трябва да се изучават извън училище при желание. Това, което тежи от другата страна на везните, е обучението по история, философия, култура и древни езици. И там не всичко е идеално, но по мои впечатления е несравнимо с това във всяка друга гимназия.

А Вие на база наблюдения върху всички учители по езици ли правите заключението си? Или на база всички учители по математика?

Въобще, кога ще спрете да обиждате безпочвено училището. И аз съм родител. Регистрирах се, защото откровено ми писна да виждам това плюене.

# 49
  • Мнения: 785
Обиждане и плюене няма, родители си споделят наблюдения и притеснения.А Вие в качеството на какъв/каква им търсите сметка?Вашата експертиза каква е?
Масова практика е учители от съответните училища да следят темите за тях във форумите...

# 50
  • Мнения: 6
Обиждане и плюене няма, родители си споделят наблюдения и притеснения.А Вие в качеството на какъв/каква им търсите сметка?Вашата експертиза каква е?
Масова практика е учители от съответните училища да следят темите за тях във форумите...

Точно защото нямам експертиза по въпросите се интересувам каква е експертизата на коментиращите. За мен да се генерализира така не е правилно и го смятам за плюене. Но добре, щом е "мнение", така да бъде... Беше ми интересно.

# 51
  • София
  • Мнения: 3 709
Можете да споделите вашите впечатления например. Много родители търсим мнения тук, осъзнавайки, че идеално място няма.

# 52
  • Мнения: 6
Аз нямам оплаквания към училището. Толкова. За мен е неетично да коментирам учители, дори в такъв форум. Както и да се генерализира.

# 53
  • Мнения: 785
Аз нямам оплаквания към училището. Толкова. За мен е неетично да коментирам учители, дори в такъв форум. Както и да се генерализира.
В тази тема аз не прочетох оплаквания към училището,но наистина всеки има различно възприятие.Споделени са освен лични впечатления и мнения  и факти - например,наличието на много млади,току-що завършили учители,в прогимназиалния етап.За мен( и съм го писала в предишен пост) това е и плюс и минус.Друг факт - текучество на учители.Трети факт - за две години,сменени трима учители по език,единият на сред срока.Плюене и обиждане тук няма.Децата ни са в това училище и като родители на настоящи/бъдещи седмокласници си задаваме въпроса дали то ще е най-подходящият избор за тях и за гимназиалния етап.Ако вашето дете е в гимназиален етап,предполагам не сте забравили натиска и напрежението около НВО и кандидатстване.Та в тази връзка моля да ни споделите ваши и на детето впечатления от гимназиалния етап.

# 54
  • София
  • Мнения: 13 206
Ама как може да употребявате неправилно думата "експертиза? Не познавате значението й.  Имате огромни изисквания и очаквания, без да ги отправяте към собствените си езиковите умения.
Думата, която правилно трябва да употребите в случая е "експертност".

Последна редакция: нд, 26 мар 2023, 01:08 от Vache

# 55
  • Мнения: 6
Експертиза е оценка на даден експерт по даден въпрос. И точно така я употребявам. Съгласявам се, че други думи са по-правилни или всъщност - също подходящи. Прочее, аз не нападам никого, а просто задавам въпроси. Благодаря на всички, които ми отговориха нормално. Това е от мен по въпроса. Впечатленията на мен и на всички около мен са добри. Обаче нямам желание да конкретизирам. И съжалявам ако някой се е засегнал от думите ми. Пожелавам на всички децата им да направят най-правилен избор след седми клас.

# 56
  • Мнения: 73


Интересува ме има ли същото текучество на учители(нямам предвид смяната на историците, предвид материала), каквото има в прогимназия? И има ли я същата странна (според мен) практика да се наемат за учители незавършили или току-що завършили студенти. И то по основни, матуритетни предмети като БЕЛ и МАТ? Но и не само по тях.
Другото, което ме интересува е нивото на съвременните езици и в гимназията ли е така ниско?

А на мен ми е интересно Вие на база каква експертиза решавате, че младите учители не се справят и на база каква експертиза решавате, че нивото на съвременни езици в гимназията е ниско? Да не би да сте филолог?

На базата на наблюденията си споделям впечатления.
В училище току-що взеха "Опъченците на Шипка". За сравнение - в другите училища вече приключват "Бай Ганьо". Някъде децата трябва да вземат все пак материала за матурите, да го затвърдят, да напишат няколко тези, да направят тест... да имат обратна връзка - справят ли се. Преподавателката в 7 клас е изключително сладка, старае се безспорно  и децата я обичат. И навярно след няколко години ще спре да ходи на изпити в университета в учебно време и ще се научи да планира по-ефикасно работата си. Но моето дете сега е в 7 клас и тези пропуски(които после с препускане по материала ще се навяксат)ще се отразят негативно на външното оценяване.
Не мисля само, аз така. В класа на детето ми всички ходят(и разчитат) на школи и частни учители.
Интересуваше ме и в гимназията ли ще плащам за частни учители, въпреки че училището трябва да даде нужните знания.
По МАТ учителят е прекрасен човек и чудесен математик. Но отново има проблем с материала. И отново всички плащаме за учители и школи.

По езиците... ей тук е някакъв абсурд.
Между другото - миналата година имаше проблем и с латинският език. На децата преподаваше.... ученик от 12 клас 😏

Та мисля, че имам право да попитам - как стоят нещата в гимназията. Все пак - избор е най-правилно да се направи не емоционално, а рационално и информирано.

# 57
  • София
  • Мнения: 13 206
Експертиза е оценка на даден експерт по даден въпрос. И точно така я употребявам. Съгласявам се, че други думи са по-правилни или всъщност - също подходящи. Прочее, аз не нападам никого, а просто задавам въпроси. Благодаря на всички, които ми отговориха нормално. Това е от мен по въпроса. Впечатленията на мен и на всички около мен са добри. Обаче нямам желание да конкретизирам. И съжалявам ако някой се е засегнал от думите ми. Пожелавам на всички децата им да направят най-правилен избор след седми клас.
Въпросът ми не е отправен към Вас изобщо, не знам защо решихте така.

# 58
  • Мнения: 50
А Вие на база наблюдения върху всички учители по езици ли правите заключението си? Или на база всички учители по математика?

Въобще, кога ще спрете да обиждате безпочвено училището. И аз съм родител. Регистрирах се, защото откровено ми писна да виждам това плюене.
[/quote]
Да, наблюдението ми е на база обучението по всички съвременни езици. Учителите се сменят непрекъснато. Само по френски госпожата май се задържа вече няколко години. Отделно програмата явно  е направена така, че да не се достигне високо ниво. Много лесно става ясно това, когато се направи тест в която и да е школа. "Трагедия" не е обида, а е обективното състояние. Няма дете, което да знае език на равнище, позволяващо му да го ползва и да не е учило извън училище  от най-ниските нива. Разбира се, древните езици много помагат при изучаването на съвременните. Математиката въобще няма и да я коментирам. Не виждам плюене  по никой и нищо, а споделяне на поискана информация. Форумът е затова. Хората трябва да имат предвид ресурсът (време и пари), който е нужен за  да получат на друго място това, което липсва. Училището има своите големи плюсове , затова решението дали детето да учи там е трудно и е хубаво да е информирано.

# 59
  • Мнения: 73
А Вие на база наблюдения върху всички учители по езици ли правите заключението си? Или на база всички учители по математика?

Въобще, кога ще спрете да обиждате безпочвено училището. И аз съм родител. Регистрирах се, защото откровено ми писна да виждам това плюене.
Да, наблюдението ми е на база обучението по всички съвременни езици. Учителите се сменят непрекъснато. Само по френски госпожата май се задържа вече няколко години. Отделно програмата явно  е направена така, че да не се достигне високо ниво. Много лесно става ясно това, когато се направи тест в която и да е школа. "Трагедия" не е обида, а е обективното състояние. Няма дете, което да знае език на равнище, позволяващо му да го ползва и да не е учило извън училище  от най-ниските нива. Разбира се, древните езици много помагат при изучаването на съвременните. Математиката въобще няма и да я коментирам. Не виждам плюене  по никой и нищо, а споделяне на поискана информация. Форумът е затова. Хората трябва да имат предвид ресурсът (време и пари), който е нужен за  да получат на друго място това, което липсва. Училището има своите големи плюсове , затова решението дали детето да учи там е трудно и е хубаво да е информирано.
[/quote]
Точно това имах предвид, задавайки въпрос тук. Да зная и преценя информирано.
Не съм обиждала.

Между другото е факт, че в подобни форуми присъстват хора, които не са родители и чиято цел не е точно - взаимопомощ и споделяне на информация, а назидателно размахване на пръст при споделяне на мнение, което се приема за негативно(от тях).

Общи условия

Активация на акаунт