Дете със СОП и нездравословна учебна среда

  • 9 305
  • 58
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 29 371
Принципно в почти всеки клас има по някое такова дете, дори и без СОП - разглезено, арогантно и т.н. Госпожата е тази, която трябва да се справя с подобно поведение. Но пък все пак е едва месец от началото на годината. Някои деца не са наясно още къде се намират и не могат да свикнат, че трябва да има ред, а не като в градината. Не бързайте да си вадите изводи отсега.

# 31
  • София
  • Мнения: 3 070
Моя близка приятелка е учителка в занималня на начален курс. Споделяла ми е, че не само в нейния клас, но и в други класове, има винаги вече и недиагностицирани деца със СОП. Според нея, родителите вземат това решение за да не се слага печат на детето или пък за собствено успокоение. Това решение обаче не премахва проблемите.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 569
Ама ако детенцето е наистина със СОП, печат или не, това е видимо от всички и всички са потърпевши. Затова смятам, че родители, които си затварят очите пред факта, носят много голяма вина. Нямам представа какво изпитват, но бягството от реалността няма как да помогне.

# 33
  • Мнения: 132
Не си вадя изводи от нищото.  Класната ми сподели за детето , като педагог с опит вярвам, че различава дете не в норма от разглезено дете.И смятате ,че родителите не го диагностицират умишлено ,за за не му се лепне етикет ?Лични лекари те забелязват ли подобни проблеми при деца или и те са в схемата ? Аз като родител има ли нещо ,за което да внимавам ?

# 34
  • Мнения: 3 535
Vondito, a защо априори решавате, че, дете със СОП, прави така че другите да са потърпевши? Дете със СОП не означава непременно буйно и развалящо дисциплината дете. Ако в случая на авторката на темата е така, в други не е.
Linkata, не към теб, коригирах.

Последна редакция: пт, 28 окт 2022, 08:55 от laurentin

# 35
  • Мнения: 132
Априори нищо не решавам.Щом класната споделя , преценява че може да създава дезорганизация в учебния проблем .Ако е тихо и кротко ,нямаше да си прави труд да ми казва дори ...Wink

# 36
  • Мнения: 29 371
Госпожата не е тази, която да лепи етикети дали някое дете е със СОП. В първи клас поне половината, ако не и повече в началото са непослушни, докато разберат за какво иде реч. А, ако е някое разглезено, свикнало да командори, положението се усложнява. Ако учителката очаква от ден първи всички да са мирни и кротки, няма да ѝ се получи.

Защо госпожата споделя подобни неща с други родители, а не с тези на детето?

# 37
  • София
  • Мнения: 2 569
Vondito, a защо априори решавате, че, дете със СОП, прави така че другите да са потърпевши? Дете със СОП не означава непременно буйно и развалящо дисциплината дете. Ако в случая на авторката на темата е така, в други не е.
Linkata, не към теб, коригирах.
Не съм твърдяла, че всички деца със СОП са такива. И в самата тема се  говори за 6, от които само 1 е проблемно. Казвам, че родителите трябва да обърнат внимание на проблема, а не да го замитат под килима.
 Soul free, абсолютно подкрепям, че учителите трябва на първо място да говорят с родителите на детето и да не споделят с други родители каквито и да било наблюдения, съмнения и предположения.

# 38
  • Мнения: 57
При нас има малък напредък. Детето бе влиза в часовете по български и в половината математика посещава логопед и психолог. В момента до взимат към 14:30, пак е много уморено детето дотогава, но поне до 16 другите успяват да напишат домашните. Напредък си е, но не знам дали да се съгласяваме с това или да настояваме официално да не посещава математика и занималня. Родителите пожелаха разговор, но не знам до каква степен ще съдействат. Ще видим, има надежда.

# 39
  • Мнения: 1 168
Ама ако детенцето е наистина със СОП, печат или не, това е видимо от всички и всички са потърпевши. Затова смятам, че родители, които си затварят очите пред факта, носят много голяма вина. Нямам представа какво изпитват, но бягството от реалността няма как да помогне.
Не при всички деца е наложително, да им се поставят "официални" диагнози. Много деца имат сензорни проблеми, проговарят късно, нещата се случват по-бавно, особено в първите години на обучението....но впоследствие децата имат реален шанс да наваксат (има немалко такива случаи). Затова някои родители не бързат да диагностицират децата си и да им лепнат етикет за цял живот. Това не означава, че отричат нещо, а е много вероятно с детето да работят специалисти, на частно.
Съгласна съм обаче, че на по-тежките случаи, особено ако нарушават дисциплината с поведенчески прояви, трябва да им се обърне специално внимание и в никакъв случай да не се оставят да пречат на другите деца (в норма), които също имат права.

# 40
  • Мнения: 8
Здравейте, пиша от позицията на родител с проблемно дете. Моето дете също е първи клас и  нямаме поставена официална диагноза. В училище сме на ресурсно подпомагане, и се работи с него три пъти в седмицата, отделно ходим и на частно и на психолог и на логопед. С поведението по време на часовете, определено имаме сериозни проблеми, не иска да работи по време на час и разваля дисциплината, и разваля учебният процес на останалите деца. Преди месец водих преговори с директорката и екипа който работи с него в училище да минем на друга форма на обучение, но според тях той е за дневна форма. Знам, че 24 деца не са длъжни да се съобразяват с моето дете и те са потърпевши в случая. Но как ние като родители, да се справим със създалата се ситуация, като от една страна сме притиснати от родителите, които са прави, а според ръководството в училище, е на мнение, че е за присъствена форма, и не можем да минем на друга форма на обучение. Според психолога, който работи с него, местенето в друг клас или училище не е вариант, тъй като ще засили поведенческият проблем.

# 41
  • Мнения: 5 006
Вие ще си прецените формата на обучение, не директорката.

# 42
  • Мнения: 29 371
Не мисля, че директорът може и и ма право да ви забранява индивидуална форма на обучение. Понеже е едва първи клас, мога да кажа да изчакате още месец, но, ако до след Нова година, няма напредък, се замислете.....

# 43
  • Мнения: 6 108
Вие ще си прецените формата на обучение, не директорката.
Не е така. За да се премине в друга форма на обучение се представят документи и ако те дават основание за смяна на формата на обучение тогава се издава и заповед. Не е концерт по желание. Подава се нещо като заявление/молба и одобряват или не одобряват.

# 44
  • Мнения: 29 371
Говорим, разбира се, с всички необходими документи. Но директорът не може да каже - "Това е по-подходящо...". Има си лекари, които да преценят. Сега прочетох, че детето е без официална диагноза. Може да се направи обследване, за да се знае положението и да се работи с детето...

Общи условия

Активация на акаунт