Частно училище или не, това е въпроса

  • 11 290
  • 222
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 161
Merry, напълно си права, защото ако дори малко се беше заинтересувала, ana щеше да знае, че има както държавни училища с входни тестове, така и частни също с входни тестове.
Но най-лесно е да се плюе и да се обижда, търсенето и намирането на информация е трудно  Cry
Не входни тестове да се определи дали знаеш азбуката и елементарни неща,ами ТЕСТОВЕ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИНТЕРЕСИ И РАЗПРЕДЕЛЯНЕ ПО ПАРАЛЕЛКИ ПО ЗНАНИЯ!!!. КЪДЕ ГО ИМА ТОВА???
Ама който разбрал-разбрал!!!
Няма да ви обяснявам всяка моя дума.

# 31
  • Мнения: 40
Е, вие пък - не карайте жената да ви обяснявя. Толкова ли не се сещате какво е това  разпределяне по интереси - един клас с художници, втори с поети, трети - конструктори, четвърти -  велосипедисти, а пети може би с бъдещи автомобилни състезатели.
Или пък първи в който децата не познават буквите , втори в който знаят половината азбука и т.н.  Joy  Joy  Joy       

# 32
  • Мнения: 7 161
Е, вие пък - не карайте жената да ви обяснявя. Толкова ли не се сещате какво е това  разпределяне по интереси - един клас с художници, втори с поети, трети - конструктори, четвърти -  велосипедисти, а пети може би с бъдещи автомобилни състезатели.
Или пък първи в който децата не познават буквите , втори в който знаят половината азбука и т.н.  Joy  Joy  Joy       
Благодаря ти.Най-после един да ме разбере. hahaha
Може би това  Joy е по-подходящо.

# 33
  • Мнения: 119
Ами те тестовете, където и да ги има отсяват умните от глупавите, най-общо казано, т.е. Пенчо умната от Пенчо глупавата глава.
А за интересите - малко ми е чудно какви толкова интереси за 6-7 годишни деца, но има и такива паралелки и в държавните, и в частните училища, например, с езици, с изкуства, с математика. Ако родителя прецени, че има у дома един бъдещ гений в рисуването, може да си го насочи. Че как беше там - всичко опира до семейството, нали така беше? Защо ще чакаш някой друг да ти профилира детето?

# 34
  • Мнения: 40
Ех, как хубаво се разбрахме. Направо мило ми стана! Mr. Green
Само, че за твое съжаление в добрите ЧУ с входящ тест или по точно изпит , не избират децата по интереси , а по знания, интелект и добро възпитание. Laughing
 За интересите има профилирани училища - музикални , балетни , спортни и т.н.

# 35
  • Мнения: 119
D-2, това е просто една хубава семейна атмосфера на един хубав майчински форум  Mr. Green
И както винаги истината в България се постига: Со кротце, со благо и со малко кютек! От край време  Joy Joy Joy

# 36
  • Мнения: 3 506
Напротив. Заглавието на темата по никакъв начин не отразява съдържанието и. Темата касае конкретно частно училище (както и конкретно държавно училище) и това трябва да става ясно от заглавието.
Не съм съгласна.Има разлика между различните частни училища,но самата категория ЧАСТНО предполага,че си приличат по някои неща.Просто темата е по-обща,а не специално за Дорис Едикой си.

Сериозно ли? И кои са тези неща?

А темата се поставя обикновено с първия постинг на автора (както и със заглавието, ако човек се постарае да намери сполучливо такова). В случая е очеизвадно, че темата касае конкретно ЧУ, тъй като авторката няма впечатление от други, или поне не ги споделя в началния си постинг. Че ти видя друго нещо в тази тема (вероятно ти се е искало да го видиш...), е друг въпрос. При така стеклите се обстоятелства намирам ето това за много добра идея:

А тук просто мога да напусна

# 37
  • Мнения: 7 263
Merry, напълно си права, защото ако дори малко се беше заинтересувала, ana щеше да знае, че има както държавни училища с входни тестове, така и частни също с входни тестове.
Но най-лесно е да се плюе и да се обижда, търсенето и намирането на информация е трудно  Cry
Не входни тестове да се определи дали знаеш азбуката и елементарни неща,ами ТЕСТОВЕ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИНТЕРЕСИ И РАЗПРЕДЕЛЯНЕ ПО ПАРАЛЕЛКИ ПО ЗНАНИЯ!!!. КЪДЕ ГО ИМА ТОВА???
Ама който разбрал-разбрал!!!
Няма да ви обяснявам всяка моя дума.

Например в училището на сина ми го има това. Имат две паралелки за даден клас, влиза се с входящ изпит \ доста сериозен апропо\ и децата в паралелките се разпределят според нивото показани входни знания по водещия за училището предмет.
От тук нататък и двата класа се водят от различни преподаватели по специалните предмети и целта е естествено и едните и другите да постигнат по-висок резултат, но предварителното разделение помага доста в това отношение, защото с близките нива при децата се работи по-лесно.

# 38
Здравейте родители,
Този въпрос вероятно стои пред някой от вас и той няма прост отговор за мнозина. Позволявам си да изкажа мнението си, тъй като за мен този отговор е изключително прост.
В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ В БЪЛГАРСКО ЧАСТНО УЧИЛИЩЕ!
Следва да отбележа че аз съм завършила частно училище, но не тук, и то ми е дало повече от двете висши образования които получих в последствие.  Освен това съм на 44 години (т.е. достатъчно зряла) и съм доста взискателен родител.
Когато малката ми дъщеря стана първолак, повечето ни познати ми обясняваха че е много важно тя да учи в частно училище. Аз обаче прецених че държавното училище е за предпочитане. И така тя учи две години в най-обикновено софийско квартално училище.
През цялото време ме гризеше отвътре. че може би не съм права и след дълго ровене и проучване, аз я записах в частно училище, при това много известно.
Сега сме в края на трети клас и броим и двете дните които остават до края, за да избягаме с мръсна газ от там.
И няма да сме само ние.
Нямам думи да опиша отвращението си от това, което видях през последната година:
- нахакани деца с огромно самочувствие
- липса на всякаква дисциплина
- вменяване на учениците, че те са от много по различна класа и са бъдещия елит (опазил Бог!)
- повсеместна неграмотност
- изоставане в материала ( имаме предмети по които сме 28 урока назад!)
и т. н.
Когато сега тегля чертата, мога да кажа че за детето ми това беше една изгубена година от гледна точка на знание, и сега аз трябва да мина целия трети клас за да може тя да учи със самочувствие в нормално училище догодина.
От друга страна опита беше невероятно полезен за нас като родители, но най-вече за детето ми. Това с което тя се сблъска ще и държи влага цял живот и всъщност я научи на това, на което я възпитаваме.
Така че мили родители, добре си направете сметка, кое всъщност е най-доброто за детето ви.

Ей сега ще бъдеш изядена с парцалите Wink Тук си има клуб на феновете на ЧУ и членовете му в стремежа си да направят най-доброто за децата си се засягат лудо от всеки намек, че ЧУ не са върха на сладоледа. Тоест, че те можеби са сбъркали. Вече видях мнения за подбора в тези училища, за приемните изпити и за високото ниво в тях... Да, ама някак си това високо ниво е все в области, където няма обективна оценка - изкуства, музеи, спорт нам кво си. На обективните изпити по математика ЧУ са някъде в най-задната третина на класиранията. Преди ден-два пуснах линк към резултатите от областния кръг на олимпиадата по математика. Някой направи ли си труда да види колко ученици от ЧУ фигурират сред първенците? Същото е и в Кенгуруто. Впрочем родителите, които са фенове на ЧУ, много добре усещат, че "има нещо гнило в Дания" и помежду си обсъждат кака така след като децата им учат за сериозни пари в "най-добрите възможни училища" после отново дават пак толкова сериозни пари за частни уроци.  Че то само с ЧУ и без частни уроци децата ще видят АК през крив макарон Twisted Evil Но същите тези родители хич не обичат да чуват такива мнения от "другите" родители. Единственото ЧУ, което се представя на ниво в математиката е АК. А от училищата до 7 клас няма такова.  Аз разбирам ЧУ, но ако то дава такава подготовка, че децата да се реализират после без допълнителни частни уроци. Щом се налага да се дават пари за уроци обаче според мен парите за ЧУ са хвърлени на вятъра.

# 39
  • Мнения: 4 877
Ооооооооооо, Някой си, къде зачезна? Реших, че здравата си запразнил, а ти си продължавал тайничко да ни се любуваш.
Та здрасти? Как е СМГ-то? Не ти дава мира пустото частно образование, но нали си ни дружка - простено ти е.  Laughing Laughing Laughing Laughing

# 40
  • Мнения: 119
Някой си, ти си дяволски прав. Аз  подкрепям напълно становището ти.

# 41
  • Мнения: 967
Ей, тая математика направо не ти излиза от главата - всички вече знаем за твоята схема СМГ-АК като най-добрата и безпогрешната и друг път изобщо няма  Laughing - другите дечица явно за пълни неудачници ще ги изучим Simple Smile

Рядко съм срещала някой с такива конски капаци и тооооолкова заблуден  Thinking и тук не става въпрос за държавно или частно, защото някак си АК не е държавно, а ЧУ, а за надменното ти държание и пълна липса на толерантност.

# 42
Ей, тая математика направо не ти излиза от главата - всички вече знаем за твоята схема СМГ-АК като най-добрата и безпогрешната и друг път изобщо няма  Laughing - другите дечица явно за пълни неудачници ще ги изучим Simple Smile

Рядко съм срещала някой с такива конски капаци и тооооолкова заблуден  Thinking и тук не става въпрос за държавно или частно, защото някак си АК не е държавно, а ЧУ, а за надменното ти държание и пълна липса на толерантност.

Преди се забавлявах да споря, но кефът се изчерпи. И отново минавам в нелегалност. Пък и как да споря, като непрекъснато ми се вменяват неща, които не съм казал (че АК бил ДУ например) и ме контрират без връзка  с казаното от мен и без логика.  Единствено вярно е, че съм нетолерантен.  Twisted Evil

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Merry, напълно си права, защото ако дори малко се беше заинтересувала, ana щеше да знае, че има както държавни училища с входни тестове, така и частни също с входни тестове.
Но най-лесно е да се плюе и да се обижда, търсенето и намирането на информация е трудно  Cry
Не входни тестове да се определи дали знаеш азбуката и елементарни неща,ами ТЕСТОВЕ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИНТЕРЕСИ И РАЗПРЕДЕЛЯНЕ ПО ПАРАЛЕЛКИ ПО ЗНАНИЯ!!!. КЪДЕ ГО ИМА ТОВА???
Ама който разбрал-разбрал!!!
Няма да ви обяснявам всяка моя дума.

Например в училището на сина ми го има това. Имат две паралелки за даден клас, влиза се с входящ изпит \ доста сериозен апропо\ и децата в паралелките се разпределят според нивото показани входни знания по водещия за училището предмет.
От тук нататък и двата класа се водят от различни преподаватели по специалните предмети и целта е естествено и едните и другите да постигнат по-висок резултат, но предварителното разделение помага доста в това отношение, защото с близките нива при децата се работи по-лесно.



Това разпределение е абсолютно погрешно. Не може в едно и също училище да се фаворизира едната паралелка за сметка на другата. Да не говорим, че децата и помежду си започват да се гледат накриво. Паралелка само от "отличници" си е жив змиярник.
Интересно, какво ли е мнението на родителите с деца в по-слабата паралелка. Те за какво изобщо си дават парите, ако децата им са пренебрегвани като второ качество?!

# 44
  • Sofia
  • Мнения: 4 728
Змиярник би било, ако се надъхват учениците един срещу друг, ако ги учат да работят в екип, няма да е змиярник...
За по-слабата паралелка - не става въпрос да ги пренебрегват, а да се полагат по-различни усилия и методи за усвояване на материала.
То пък все едно няма разделение в другите (държ.) училища - в една НЕГ има разпределение по ниво - най-добрите учат само на немски и получават дипломи на германци, "средно умните" - диплома за владеене на немски, а тези, които остават - ги учат само българи и получават само бг диплома. Питаш ли, последните какво изобщо правят в НЕГ и що са се бъхтали по изпити след 7ми клас, като не ги обучават германци?

Общи условия

Активация на акаунт