Частно училище или не, това е въпроса

  • 11 291
  • 222
  •   1
Отговори
# 210
  • Bristol
  • Мнения: 9 369
Това за насилието се появи и в една друга тема, в която участвах, Училището е направено за момичета. А момчетата?

Цитат
Училищните тоалетни били бойно поле за хлапетата
Два класа деца всяка година се самоубиват, твърдят психолози
[25-05-2009] от Павлина Араджиева

Децата все по-често използват тоалетните в училище, за да бият, изнудват, заплашват или обират там съучениците си. Това сочи изследване на УНИЦЕФ по проект „Училище без насилие” в пет столични и две ловешки учебни заведения. В продължение на две години в четири последователни етапа са били анкетирани около 1300 ученици от 4-ти до 7-ми клас.

По думите на психолога Иван Игов изследването е показало, че когато учителите се намесят активно в борбата с тормоза в училище, „горещите точки” на насилие се изместват от класната стая, коридора или двора на училището в тоалетните и на улицата. Това означава, че не са достатъчни усилията на учителите, в борбата трябва да се включи и обществото като цяло.

Според Игов голяма част от проблема с тормоза идва от родителите, които настройват децата си да отвръщат на насилието. И като резултат една трета от първокласниците влизат в училище с агресивна нагласа. Те обаче не отиват при учителя, когато имат проблем с друго дете, а се опитват да го подчинят с насилие. Те имат изкривена представа за света, смятат психолозите.

По данни на анкетата всеки четвърти ученик е бил жертва на тормоз в училище, но малка част от тях споделят проблема. Сигурен сигнал е поведението на детето, смята Игов. „Когато то каже: „Не искам да ходя на училище”, тогава става страшно. Появяват се оплакванията от болки в корема, световъртеж, повръщане. Това са явни симптоми на тормоз в училище”, обяснява психологът.

25 на сто от децата ежедневно отиват със страх на училище, сочат още данните от изследването. Това е една от причините за високия процент на инциденти сред малките. България е на едно от първите места по самоубийства на деца. По думите на Игов средно по две класни стаи на година, или около 60 деца, влизат в черната статистика.

За да се намали агресията сред учениците, е нужна и държавна политика, смятат психолозите. Според тях е нужно да се създаде специален закон за насилието в училище по подобие на Скандинавските държави. Не е излишно обаче са се изследват и учителите за техния психически статус.


Обидните sms-и също могат да подтикнат към самоубийство, твърдят специалисти. Те спадат към т. нар. „кибер” тормоз, който на практика е неконтролируем. Той се изразява в публикуване на нецензурирани снимки или клипове в различни сайтове, което цели да злепостави жертвата. Най-неприятно е, когато чрез онлайн пространството или мобилните телефони се разкрие някаква лична за детето информация, смятат психолози. Не са редки и случаите на гласови съобщения с вулгарни коментари, дори и на такива, които заплашват с изнасилване.
http://www.novinar.net/?act=news&act1=det&stat=center&am … ;sql=Mjk1NDszNQ==

# 211
  • Мнения: 1 144
Малка бележка по темата - днес по новините пак говореха за насилието в училищата и казаха, че всяко четвърто дете в България (тоест 25 процента от учениците) се страхува да ходи на училище. Е, бъдете сигурни, че визираха държавните училища. Също така казаха, че децата, които изпитват такива страхове страдат в "зрелия" живот от слаба адаптивност. На свой ред 80 процента ит децата, които проявяват насилие в училищата, после стават престъпници и рецидивисти. Много благодаря за честта децата ми да свикват с "улицата" от ранна възраст, че да били по-"оправни". Глупава ми се струва тази логика да подложиш едно детенце на стрес, когато можеш да му го спестиш. Не смятам, че ако го пердашат по-големите в училище ще стане по-стойностен човек, или ако го пребъркват и му взимат джобните, или ако учителите го шамаросват, ще се научи на основните закони на цивилизацията. Виж, че ще научи законите на джунглата е ясно, но ние в джунгла ли живеем? Защо трябва да свиква на това? И аз не съм свикнала, в моята среда никого не шамаросват, никого не унижават и тормозят - за какво трябва децата ми да свикват на това? Ако не дай си боже животът ги сблъсква с някоя екстремна ситуация, щат не щат ще свикнат. Според логиката на някои от вас, дайте да си пратим децата в циганско училище, там съвсем ще ги отупват и съвсем добре ще ги подготвят за улицата. Наистина не ви разбирам. Мога да разбера, ако човек няма възможност да си прати детето в ЧУ, макар че иска, и в това няма нищо срамно. Но да наричате бялото черно, не знам защо го правите. Няма пред кого да се оправдавате, никой не ви обвинява, че децата ви учат в държавно училище. Но не разбирам също как може да обвинявате нас, които сме избрали по-доброто за своите деца. Нека коментираме реални критерии, а не да вадим съшити с бели конци аргументи, като "не искам детето ми да е цвете в саксия".
 

Maле, мале, къде ги откара нещата. 80% от проявилите насилие после ставали рецидивисти. Като знам какво наричате насилие (че някой ритнал някого или го ударил в корема) то по мое време трябва над 70% от момчетата да сме били насилници, а от твоите статистически данни следва, че над половината набор 1967 сега трябва да е по затворите (нали са рецидивисти) newsm78

Истината в спора ЧУ/ДУ е, че нищо в природата не е черно или бяло. Всичко е някакъв нюанс на сивото и разликата между видовете училища също е в нюансите. Да твърдиш, че ЧУ са изкрящо бели някак просто не се връзва с материалния свят, в който живеем. А обективно сравнение по реални критерии няма. Матурите са добър опит, но общо взето са твърде лесни и не дават добър профил на образоваността на децата. Освен това учителите масово подсказват и се стига до парадокси някое квартално училище да избута по-висок успех от елитна езикова гимназия. Не са обективен критерий и кандидатстудентските изпити, защото макар сами по себеси да са трудни и да няма изкривявания като при матурите, на тези изпити децата дефакто показват знания придобити с частни уроци, а не в училище.  Не е обективен критерий и реализацията в живота, защото децата нямат равен старт - следването в западен университет или поемането на родителския бизнес зависят от материалния статус на родителите, не (само) от наученото. Единственият що годе обективен критерий са състезания и олимпиади, но там се сравнява само елитът на съответното училище (тези, които ходят по такива състезания), а средното ниво остава загадка. Между другото приятно съм изненадан от присъствието на 2 частни училища в челните места на Кенгуруто. Това говори, че в две училища трябва да има ниво.

Последно, досега не съм видял в темата някой да обвинява някого за решенията му. Детето си е твое, ти си отговорна за него и как така ще те обивнявам? Тук имаме спор, а не се обвиняваме. И няма нужда да сгъстяваме краските с намеци за цигански училища за да се аргументираме. Досега никой не е бил или ограбвал дъщеря ми в ДУ, както би следвало да се очаква от твоя постинг. Всеки си има мнение, всеки някак е стигнал до него и няма лошо да спорим. Ама да се обивняваме е нелепо. Да не говорим, че като гледам няма и абсолютна диференциация на предпочитанията на родителите - един харесва ДУ за начало, а после ЧУ. Друг смята, че определени ДУ са по-добрата алтернатива (а не средното училище в Горно нанадолнище) и пр. Пък и когато говорим за учене главният фактор са децата - техните заложби, таланти, мотивация. Учителите помагат, ама от тях не зависи всичко.

Информацията и коментара за процентите ги "откарах" от новините.

# 212
  • Мнения: 24 467
"Това означава, че не са достатъчни усилията на учителите, в борбата трябва да се включи и обществото като цяло."- от статията
Именно това е, не мисля, че само в ДУ или само в ЧУ това е проблем и той се предопределя от формата на собственост на капитала на учебното заведение. Проблемът, писах, е много по- дълбок и обществен, не търся корените му във формата на собственост.

"Според Игов голяма част от проблема с тормоза идва от родителите, които настройват децата си да отвръщат на насилието."- това лично съм го чувала от родител с дете в "елитно" училище.

"Обидните sms-и също могат да подтикнат към самоубийство, твърдят специалисти. Те спадат към т. нар. „кибер” тормоз, който на практика е неконтролируем."- в нашия клас телефони в час не се ползват, но училището е до там, от там- нататък агресорът е свободен до толкова, до колкото това зависи от неговите родители, както и от отпорът, който би му се направил от родителите на останалите деца и институциите, ако последните бъдат информирани за проблем.

# 213
  • Bristol
  • Мнения: 9 369
"Това означава, че не са достатъчни усилията на учителите, в борбата трябва да се включи и обществото като цяло."- от статията
Именно това е, не мисля, че само в ДУ или само в ЧУ това е проблем и той се предопределя от формата на собственост на капитала на учебното заведение. Проблемът, писах, е много по- дълбок и обществен, не търся корените му във формата на собственост.
Беше споменато в тази тема, като "недостатък", че частното училище е като затворено общество. Точно тук е разковничето, едно мини общество, където съществува добра връзка между родители, учители, деца. Резултатът е по-добра дисциплина и по-малко насилие. А и подборът, за който споменах по-горе, да, сигурно ще приемат някой по-богат, някое дете на мутра или влиятелна личност, но останалите не случайно минават през сито, пък дори и психолози съм чувала, че участвали в тези интервюта Wink

# 214
  • Мнения: 24 467
ЧУ не е само по себе си презумпция за добрата връзка, както и ДУ не води като задължителна последица лоша такава. Моята връзка с децата ми си е такава, каквато е и зависи основно от мен, не от типа собственост по отношение имуществото на училището. "Мини обществото" не е задължително да означава "качество на обществото". Също така има и малки ДУ с по 1-2 класа на випуск, особено в градове извън столицата, а тя никога не е била и няма да бъде обобщение за цялата държава.
Обсъдих конкретни моменти от цитата, първият от които намирам за много верен.

# 215
  • Мнения: 1 144
В градината на втория ми син (частна) досега не се е случвало някой съученик да обиди или удари детето ми, нито то да удари друг. Имат постоянен контрол и учителките са винаги наоколо. Когато имат спор, той се решава справедливо и интелигентно, не с обиди и насилие. Имат дори час по етика, в който веднъж седмично се разискват проблемни ситуации. Бяха разисквали например как не е добре човек да изтъква какво има и да се хвали (явно някое детенце го е направило). Големият ми син в държавното училище ядеше шамари и после се научи да раздава шамари, като с второто не се гордея особено. Също така гонеше момичетата по двора и ги удряше по задника и ги дърпаше и блъскаше. Но как бързо се научи в АК да спазва поведение (макар че си е голям бунтар). Там примерно имат политика на приличие, която не позволява да целуваш приятелката си в района на училището или да я прегръщаш и тн. За район на училището се счита околността до спирката. Могат да те изключат ако демонстрираш връзката си в училище. Какво ще кажете за това? Лично аз ужасно одобрявам. Той си има приятелки, но да се среща с тях извън училище, не да се натискат и мляскат по коридорите. В ДУ няма кой да обърне внимание на подобни неща, там момичетата предлагат секс на учителите (не знам дали гледахте репортажа по БТВ в началото на учебната година, сниман със скрита камера в столично училище от репортер, който започна работа като учител там). Има и други важни неща, разбира се, но в добрите частни училища се държи и на дисциплината, не само в часовете, а и извън тях. Защото детето е на училище по-голямата част от деня и мен не ме грее, че в часовете някой ще го контролира, а през междучасията - кучета го яли.

# 216
  • Мнения: 13 512
Абсолютно споделям всичко казано от Стела Мария!
Много съжалявам,че във Варна има едно-единствено частно основно училище, в което приемат 15 деца на година . И това за половин милионен град!

# 217
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти ме изненадваш! Толкова голям град само с едно частно училище с такъв малък прием?! Мислех, че са поне 3-4, като се има предвид, че Варна е богат град с голямо население и доста хора, които биха имали желание и възможности за частно училище.

# 218
В градината на втория ми син (частна) досега не се е случвало някой съученик да обиди или удари детето ми, нито то да удари друг. Имат постоянен контрол и учителките са винаги наоколо. Когато имат спор, той се решава справедливо и интелигентно, не с обиди и насилие. Имат дори час по етика, в който веднъж седмично се разискват проблемни ситуации. Бяха разисквали например как не е добре човек да изтъква какво има и да се хвали (явно някое детенце го е направило). Големият ми син в държавното училище ядеше шамари и после се научи да раздава шамари, като с второто не се гордея особено. Също така гонеше момичетата по двора и ги удряше по задника и ги дърпаше и блъскаше. Но как бързо се научи в АК да спазва поведение (макар че си е голям бунтар). Там примерно имат политика на приличие, която не позволява да целуваш приятелката си в района на училището или да я прегръщаш и тн. За район на училището се счита околността до спирката. Могат да те изключат ако демонстрираш връзката си в училище. Какво ще кажете за това? Лично аз ужасно одобрявам. Той си има приятелки, но да се среща с тях извън училище, не да се натискат и мляскат по коридорите. В ДУ няма кой да обърне внимание на подобни неща, там момичетата предлагат секс на учителите (не знам дали гледахте репортажа по БТВ в началото на учебната година, сниман със скрита камера в столично училище от репортер, който започна работа като учител там). Има и други важни неща, разбира се, но в добрите частни училища се държи и на дисциплината, не само в часовете, а и извън тях. Защото детето е на училище по-голямата част от деня и мен не ме грее, че в часовете някой ще го контролира, а през междучасията - кучета го яли.

AK е АК, а не някое си ЧУ, създадено с цел печалба. В училище, където основната цел е да се спечелят пари няма начин да има подобно отношение. Пък и просто не мога да повярвам, че тинейджърите са толкова стриктни в сшпазване на забрани. Това не е в човешката природа. Сигурно пак си нарушават забраните, ама с акъл, което е много хубаво.

# 219
  • Мнения: 119
Монда, а какво е, по твое мнение, нивото на "Малкия принц" във Варна?
Нарочно казвам "по твое мнение", за да избегна разни залитания и заяждания по темата.
Поне всеки може да си напише мнението, а после кой както иска да си го тълкува!

Любопитно ми е, защото като нямат конкуренция в града, е интресно как се развиват.

# 220
  • София
  • Мнения: 6 999
В училище, където основната цел е да се спечелят пари няма начин да има подобно отношение. ...

Според мен нещо бъркаш... Ще напиша една история, която знам от клиент: Преди гони целта на голяма фирма /Мисля, че беше Ксерокс, но да не бъркам без имена/ е била да се произвеждат най-добрите, ефективни и модерни копирни машини. На едно от събранията излязо СИО-то и казало следното: "Да това е нашата цел, но ако някой мениджър си мисли, че това следва да става без да печелим - моля да стане и да напусне залата."

Не вярвам, че някой собственик/бизнесмен с акъла си ще иска печалба на всяка цена. Няма нормална фирма, в която това е така...Прост бизнес принцип.  Единствено по комунистическите разбирания, когато целта е пари, друго нищо няма значение.

Сестра ми беше изключена от ЧУ при положение, че имаше платена цялата такса за годината. При това не е някой екстремист /сестра ми де/. Mr. Green

Да допълня, че в градината на дъщеря ми няма случай на насилие. За 3 години пребиваване там, дъщеря ми, която постъпи бебе и не можеше дори да говори не е научила и една нецензурна дума, нито лоша привичка.

# 221
В училище, където основната цел е да се спечелят пари няма начин да има подобно отношение. ...

Според мен нещо бъркаш... Ще напиша една история, която знам от клиент: Преди гони целта на голяма фирма /Мисля, че беше Ксерокс, но да не бъркам без имена/ е била да се произвеждат най-добрите, ефективни и модерни копирни машини. На едно от събранията излязо СИО-то и казало следното: "Да това е нашата цел, но ако някой мениджър си мисли, че това следва да става без да печелим - моля да стане и да напусне залата."

Не вярвам, че някой собственик/бизнесмен с акъла си ще иска печалба на всяка цена. Няма нормална фирма, в която това е така...Прост бизнес принцип.  Единствено по комунистическите разбирания, когато целта е пари, друго нищо няма значение.

Сестра ми беше изключена от ЧУ при положение, че имаше платена цялата такса за годината. При това не е някой екстремист /сестра ми де/. Mr. Green

Да допълня, че в градината на дъщеря ми няма случай на насилие. За 3 години пребиваване там, дъщеря ми, която постъпи бебе и не можеше дори да говори не е научила и една нецензурна дума, нито лоша привичка.

И като стане абитуриентка, ако все в ЧУ е учила, ще се наложи ти да я учиш на нецензурните думи за да ги разбира, ако ги чуе Grinning
Пък то оставаше и в детските градини да има насилие.

Що се отнася до комунистическите бизнеспринципи - не ми се иска да спорим за тях, макар да не схващам логиката на бизнес аргументите ти.

# 222
  • София
  • Мнения: 6 999
Някой си, логиката е много проста: Всеки бизнес следва да е печеливш, но ако печалбата ти е цел - няма как да си успешен. Печалбата не може да е цел, тя се подразбира. По-добре не мога да го обесня, обърни се към някой бизнесмен  Laughing

Естествено че има насилие в детските градини.
Плановете ми са точно такива - живот и здраве дъщеря ми няма да излезе извън пределите на частното образование, а нецензурни думи има навсякъде и не ми е цел да я пазя от тях, но не бих приела да ги учи от градината и училището и съответно да ги употребява на тези места. Учи нецензурните думи само от мен и аз си ги познавам. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт