Седмокласници 2023/2024 - тема 8 - здрави нерви и дълбоко дишане

  • 32 433
  • 770
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 594
Аз чета и пак не разбирам къде е проблемът, но не ми се влиза в полемика. 1 пробен, 2 контролни и 1 извънкласно състезание, което е с доброволен характер откога стана нещо, което отнема от здравето на децата ни? Същото това дете може би ходи на допълнителни уроци, които не го натоварват в повече?
Пробните /или поне моето разбиране за тях/ са  моментно измерване на наученото. За което не следва да се полага някаква допълнителна подготовка, различна от обичайната избрана.
Не ги приемайте толкова присърце нещата, нима ние сме били по-малко натоварени ако и да не е имало НВО-та? Продължавам да смятам, че не им правим голяма услуга като се опитваме да им спестим усилия, изпитвания и въобще ситуации, в които трябва да полагат усилия. В резултат повечето деца са станали много енергоспестяващи и при най-малката трудност се отказват. Бързо се отегчават, мързи ги и въобще подобни хубавини... Които сами си правим, уви.
Проблем няма. Просто споделих нещо, което касае моето дете. Не приемам нищо присърце, просто пиша в темата за нещата, които мен ме вълнуват. Не знам дали децата са ''енергоспестяващи, мързеливи и отегчени", нямам подобни наблюдения, а й не бих се наела да обобщавам така за чужди деца.

# 46
  • Мнения: 4 678
Толкова зор в 7 клас за нещо, което не бива да бъде на живот и смърт, защото още след 5 години няма да има никакво значение.
С това не съм съгласна. От някои училища може да излезеш направо с професия, с която можеш да продължиш и без Университет. То е ясно, че с такъв винаги е по-добре, но имаш и варинта без. Докато при повечето профили и гимназии, да, след 5 години няма значение.

# 47
  • Мнения: 228
И аз това всеки ден казвам - да учи системно, ама не.. Според мен са малко децата, които учат системно, а напоследък при нас  често им дават изненадващи тестове. И чак ми е смешно , че с такава обида в гласа  го казва - ама те не ни бяха предупредили Laughing
Според мен , за София, с тези балове , които говорите, е абсурд само с училищната подготовка
Съгласна съм , че децата сега са по - мързеливи, аз лично като ученичка съм полагала много повече усилия от моя син, да не говорим, че нямахме и достъп до толкова информация, за всяко нещо трябва да идеш до библиотека, да прочетеш, да препишеш/ че то и ксерокс нямаше /.. Сега малко зор да види / моето поне/ и вдига бялото знаме

# 48
  • Мнения: 499
Рали, когато общият успех на випуска по ключов предмет е 3.40, повярвай ми с внушения кой как може да се справи не става. Laughing

aDream, това е вярно на теория, на практика професионалното средно в България е доста позарязано. И ако за нашите родители е било достатъчно едно т.нар. средно-специално, то сега тези училища се броят на пръсти. Друг е въпросът, че има вече и доста специалности, за които стига да изкараш някой курс онлайн. Така че средното за мен си остава малко за обща култура и по задължение.

# 49
  • Мнения: 12 039
Ако се учи системно, няма значение колко контролни или теста ще има седмично. Може и в един ден да ги препитат по два-три предмета. Не виждам проблем.
Абсолютно!

Сега с тези частни уроци е някакво безумие - дават се пари, инвестира се време в път и за урока, инвестира се внимание, после се решават и едни допълнителни дълги домашни. Изобщо мъчно ми е понякога за нашите деца. Толкова зор в 7 клас за нещо, което не бива да бъде на живот и смърт, защото още след 5 години няма да има никакво значение.
Да де, това ми беше част от мисълта - допълнителните уроци не ги смятаме свръх натоварване, ама това, което си е стандартно в училище ни идва в повече? Ми не, не съм съгласна.
Моето момиче ще се явява на НВО без 1 допълнително взет урок. И не защото е някакво свръх умно дете, а защото успях да ѝ внуша, че с усилията които полага в училище + самоподготовка вкъщи /която до момента е малко над 0-та всъщност/ ще успее. Разбира се, отчитам факта, че ако се намирахме в София и се бореше за някое ТОП - училище този филм щеше да е по съвсем друг сценарий. Но извън столицата наистина недоумявам кому са нужни толкова напъвания и подсигурявания с уроци, при положение, че в общия случай едни 80-85 точки по силния предмет и 60-70 по слабия успяват да вкарат с=децата в добро училище. Сега, вярно е,ч е има много деца, за които тези точки са мираж. Но и с уроци си мисля, че ще е същото. Т.е. детето или учи, или не учи.

Кой учи системно? Всеки ден по всичко?

Е как? Ами какво да правят, нали това им е "работата" всъщност? Всеки ден не по всичко, а по това, по което трябва да се подготвят за следващия ден.
Моето дете ходи на уроци, защото докара три поредни двойки на тестове по БЕЛ. Учи системно, знания има, но не разбира заданията, проблем с концентрация и памет. И да, тези точки, които цитирате са постижими от отличниците. Но и деца като моето се борят за място и с едни 20 точки на БЕЛ и 5-10 на математика знаете ли къде биха се класирали? Защото и извън топ училищата на който и да било град има среда, но има и такива, в които масово не се дипломират. Аз искам моето да докара бал около 220-250, с очертаващи се тройки и четворки по балообразуващите предмети ни трябва минимум среден резултат за страната, за да се надява изобщо на нещо приемливо.

# 50
  • Мнения: 5 956
За да е груповия успех 3,40 някъде нещо куца. И не мога да приема, че за всички куцукания в системата, са виновни министерството, директорите, учителите и въобще всичко друго, само не и ние, респ. нашите деца.

Ру, с какво точно на твоето дете помагат уроците /допълнителните/? Ще започне по-добре да разбира заданията? Дори да натрупа повече знания, нали пак ще е проблем да ги демонстрира?
И ако позволиш един непоискан съвет - недей във всеки пост да казваш нещо, което детето ти не може. Концентрация, памет, не може да си върже косата - фокусирай се на нещата, които може. С най-добри чувства го пиша. Тя има нужда да знае, че може.

# 51
  • Мнения: 228
При нас пък средния успех е висок, но на НВО съвсем не е така .. Затова смятам, че нивото на обучение  е ниско , няма как през годината да имаш само шестици, а на НВО едва да направиш 50-60 точки.  Доколкото съм разбрала НВО би трябвало да е на ниво училищна подготовка, все пак това не е олимпиада - да се търсят надарени деца в някаква област .
Но това са фактите- говоря за нашето училище, но едва ли е само то така

# 52
  • София
  • Мнения: 286
Как ще се справят на НВО и респективно къде ще учат ще има значение не само след 5 години, но и за цял живот. Средата, качеството на обучение, личностните качества, които могат да развият ще бъдат ключови за целия им живот. Така че смятам, че целият зор сега си струва. Друг въпрос е дали трябва нещата да са организирани точно така. Говоря при сегашното положение.

# 53
  • Мнения: 6 296
Рали, напълно споделям твоите виждания от последните постове!!

# 54
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Колкото и системно да учат децата, непрекъснатите тестове и изпитвания ги изтощават. Не защото не знаят, а защото не може постоянно да се живее под напрежение.

Едно време поне по физическо, трудово и т.н. си почивахме. Сега и тези предмети са чиста теория и пак натоварване. Вчера замествах в един осми клас по музика, децата бяха на върха на щастието, че няма да пишат 45 минути. Показаха ми тетрадки, с изписани по над 20 страници, при положение, че музика учат само втория срок. Аз лично ги жаля - и моите, и чуждите. Не всички са родени мързеливи, но системата успешно ги смачква и ги прави апатични.

# 55
  • Мнения: 4 678
aDream, това е вярно на теория, на практика професионалното средно в България е доста позарязано. И ако за нашите родители е било достатъчно едно т.нар. средно-специално, то сега тези училища се броят на пръсти. Друг е въпросът, че има вече и доста специалности, за които стига да изкараш някой курс онлайн. Така че средното за мен си остава малко за обща култура и по задължение.
Аз не казвам, че е достатъчно, а че със завършването можеш спокойно да започнеш някъде по специалността (дори и като стаж, което е супер полезно), и междувременно да запишеш да учиш. При повечето училища това няма как да се случи, освен ако не се започне нещо друго - продавачка, сервитьорка, което не е никак ОК.
За курсовете абсурд някой да те вземе само с изкаран такъв, това значи да няма нископлатени професии, защото всеки ще изкара някакъв престижен курс и ще започне. Много е трудно и рядко постижимо. Като пак си трябва време ( и връзки Wink)

# 56
  • София
  • Мнения: 1 639
Колкото и системно да учат децата, непрекъснатите тестове и изпитвания ги изтощават. Не защото не знаят, а защото не може постоянно да се живее под напрежение.

Едно време поне по физическо, трудово и т.н. си почивахме. Сега и тези предмети са чиста теория и пак натоварване. Вчера замествах в един осми клас по музика, децата бяха на върха на щастието, че няма да пишат 45 минути. Показаха ми тетрадки, с изписани по над 20 страници, при положение, че музика учат само втория срок. Аз лично ги жаля - и моите, и чуждите. Не всички са родени мързеливи, но системата успешно ги смачква и ги прави апатични.

И при системно учене, ако контролните, които се дават са с високи изисквания и трудност по всички предмети, както е в училището на сина ми, неминуемо се налага повече усилие за подготовка отколкото системната и ежедневна такава.
Отделно, че нивото на концентрация 3-4 учебни часа на ден не може да е на максимално ниво, така че дори и системно учещите и знаещи да покажат адекватно реалните си знания.

# 57
  • Мнения: 3 539
Аз чета и пак не разбирам къде е проблемът, но не ми се влиза в полемика. 1 пробен, 2 контролни и 1 извънкласно състезание, което е с доброволен характер откога стана нещо, което отнема от здравето на децата ни? Същото това дете може би ходи на допълнителни уроци, които не го натоварват в повече?
Пробните /или поне моето разбиране за тях/ са  моментно измерване на наученото. За което не следва да се полага някаква допълнителна подготовка, различна от обичайната избрана.
Не ги приемайте толкова присърце нещата, нима ние сме били по-малко натоварени ако и да не е имало НВО-та? Продължавам да смятам, че не им правим голяма услуга като се опитваме да им спестим усилия, изпитвания и въобще ситуации, в които трябва да полагат усилия. В резултат повечето деца са станали много енергоспестяващи и при най-малката трудност се отказват. Бързо се отегчават, мързи ги и въобще подобни хубавини... Които сами си правим, уви.
При моето дете е следният проблем с многото контролни. И моето дете като това на Мама Ру няма приятели в класа, дори като е болна не казват домашните. Та учителите дават на всички паралелки еднакви тестове и някои деца си ги разменят, съответно една група деца могат да получат незаслужено по- висока оценка. На учителите не им пука. На моето никой никога не му казва, не че държа, но се получава, че по- слаби от нея ученици се представят по- добре. Тя има трудности с учебния материал, но съвестно учи, а после се дразни. Най- харесва физиката, там учителят дава различни тестове и моето с 4 и 5 е от най- добрите в класа. И с мерак учи физика. Не мога да я науча да не се дразни от преписвачи. Едни момичета дори бяха влизали в друга стая да вземат тестовете.

Последна редакция: чт, 14 мар 2024, 14:43 от laurentin

# 58
  • Мнения: 12 039
За да е груповия успех 3,40 някъде нещо куца. И не мога да приема, че за всички куцукания в системата, са виновни министерството, директорите, учителите и въобще всичко друго, само не и ние, респ. нашите деца.

Ру, с какво точно на твоето дете помагат уроците /допълнителните/? Ще започне по-добре да разбира заданията? Дори да натрупа повече знания, нали пак ще е проблем да ги демонстрира?
И ако позволиш един непоискан съвет - недей във всеки пост да казваш нещо, което детето ти не може. Концентрация, памет, не може да си върже косата - фокусирай се на нещата, които може. С най-добри чувства го пиша. Тя има нужда да знае, че може.
Идеята на уроците е да запълнят някои пропуски, да дадат повече увереност, да й помогнат да си оправи успеха и да изкара прилични точки, също така да я тренират за формата на НВО, защото там също си има тънкости.
С две думи - има нужда. В нейното училище имат по 5 часа БЕЛ и математика, в други училища са повече. Иначе се покрива един и същи материал. Въпросът е, че не само за подготовка за топ училища се ходи на уроци и школи.  Всяко дете си има цел и не само за топ училищата има борба за място. Чисто процентно децата с високи резултати, които влизат в тези училища са по-малко от децата, които се борят за втория ешелон/ неелитните гимназии.

# 59
  • Мнения: 892
Но и с уроци си мисля, че ще е същото. Т.е. детето или учи, или не учи.
Как ги обобщавате тези неща за всички деца, не е за вярване. Допуснете например, че има деца с кофти учители в училище, за които допълнителните уроци правят чудеса.

Общи условия

Активация на акаунт