Професия учител - 18

  • 22 302
  • 380
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 907
Има разлика между STEM и STEAM. Но в никакъв случай и двете не са непременно за лаборатория, нито запазена територия за математиката.

# 61
  • European Union
  • Мнения: 1 406
Мисленето, че презентация се прави по ИТ, а песен се пее по музика, трябва да е останало някъде в миналия век. Още повече в среден курс няма нито една темичка за това как се прави презентация, да не говорим за това да се презентира на чужд език.
СТЕМ да се учи в лаборатории пак е някъде от миналия век. СТЕМ е навсякъде около нас. И както може да се развива алгоритмично мислене без компютър, така могат да се развиват инженерни умения в час по английски.

# 62
  • Мнения: 10 638
Аз няма да се повтарям. Мисля, че написах точно определение за концепцията на STEM обучението (в някои държави дори е образование).

Някой друг с ПКС 3 освен Кети...? Rolling Eyes Да сподели как се гледа на едногодишната специализация от страна на директори...? Или не се гледа въобще? Това ще ми помогне да направя избор.

# 63
  • Мнения: 207
Презентациите, които се правят в училище, нямат много общо с истинските презентации. Училищните "презентации" са наблъскан в слайдовете текст, който се различава от това, което реално се учи и се прави.
Иновативността на самия СТЕМ е една голяма глупост, защото винаги е съществувал в системата на образованието ни. Сега е модерен и затова се тика във всяко изречение.

# 64
  • European Union
  • Мнения: 1 406
Презентациите в училище не би трябвало да се различават от презентациите след училище. Мисля си, че децата никога не учат какво всъщност е презентация. Може би ако го има някъде в часовете по ИТ е в рамките на 3-4 часа. Не съм си правила труда да проверявам. Със сигурност знам, че в 8, 9 и 10 го няма.
Затова ролята на учителите по всеки предмет е да ги научат. Не само как технически се прави презентация, а какво се включва в нея и как се презентира. Големият проблем е, че и учителите никога не са го учили това.
Но ако учителят по биология си мисли, че това е работа на учителя по ИТ, работата вече е провалена.
Сега СТЕМ се тика във всяко изречение, но не защото е нещо иновативно, а защото е начин да се получат пари. И тук идва ролята на всеки директор, който трябва да определи как ще ги изхарчи тези пари и как те ще донесат най-голяма полза на учениците. И със сигурност трябва да се имат предвид всички учебни предмети, включително български и чужд език, музика, и т.н, а не само математика и природни науки.

# 65
  • Мнения: 10 638
Joy ах, пак ли опряхме до финансовия въпрос...

Някои хора имат много погрешна представа за СТЕМ, наистина. Ето защо е хубаво да има такива едногодишни специализации за всички. Yum
В частност, учебния план на ДИУУ е много добър, просто заглавието на темата на обучението е недогледано. Може би наистина не се гледа от директорите...? Rolling Eyes

# 66
  • European Union
  • Мнения: 1 406
Естествено че каквото и да си говорим, всичко опира до пари Simple Smile

Учебният план е добър, на хартия всички сме добри. А в бг мама дори сме експерти. На практика се получава нещо съвсем различно.

Между другото представата за СТЕМ (както и за проект) на по-голямата част от учителите е, да накарат учениците да направят презентация. После оценяват усилията на ученика, а не качеството на презентацията. Показателен е фактът, че аз дадох три примера за СТЕМ в обучението по английски без да спомена компютърна презентация, а накрая пак опряхме до нея.

# 67
  • Мнения: 9 886
Много ми харесаха примерите на Кети В. Но съм повече съгласна с Вампирчето, че това са чудесни примери за приложение на ИКТ в обучението по чужд език, отколкото СТЕМ примери. Бих ги ползвала за примери за даване на проект по този предмет. Но, ако все пак приемем, че това е до някаква степен СТЕМ проект, бих попитала за какво е нужно да се кара обучение в университета за даване на такива задачи на учениците?

# 68
  • Мнения: 4 942
Някой карал ли е 3 ПКС към Варна ( Шуменски университет) ?
Аз карах.
Може ли да ми кажеш как протича, при кой беше и всякаква друга информация? Може и на лично, ако ти е удобно.

# 69
  • Мнения: 207
Да търсиш информация в интернет, да вземеш клип от ютюб и да го преведеш, да направиш Гугъл формуляр и подобни не е СТЕМ. Това е начинът, по който се правят нещата в съвременния свят. Никой в ученическа възраст не търси информация в библиотеката и не пише анкета на ръка. Дори и да не прави формуляр, пак използва компютър, за да набере текста.
СТЕМ е да се учи степенуване по математика и мащаб по география или делене на клетка едновременно. СТЕМ не е да учиш география, биология или математика на английски или френски, използвайки дигиталната раница. Това са часове в езикова паралелка, по-малко килограми в на гърба на децата и повече възможност да се забавляват онлайн докато учителят не гледа.
Не всички имаме нужда от едногодишна специализация, за да имаме представа какво е СТЕМ. Simple Smile

# 70
  • Мнения: 10 638
Бъркаш СТЕМ с дигитализация. Simple Smile

СТЕМ е да се учи степенуване по математика и мащаб по география или делене на клетка едновременно.
Така ли? И как става това? Simple Smile
Цитат
Не всички имаме нужда от едногодишна специализация, за да имаме представа какво е СТЕМ. Simple Smile

Ти нямаш конкретна дефиниция за СТЕМ дори. Имаш ли?

Последна редакция: ср, 14 фев 2024, 08:10 от amy_nka

# 71
  • Мнения: 207
Точно обратното, не ги бъркам.

# 72
  • Мнения: 10 638
Добре, отговори на моите въпроси, щом не ги бъркаш.

# 73
  • Мнения: 207
Ако не знаеш как се преподават заедно, аз знам, защото съм го правила в класната стая. Но няма да го обяснявам, защото търсиш заяждане, не знание.

Избрах много прост пример, защото междупредметните връзки са очевидни и елементарни.

Последна редакция: ср, 14 фев 2024, 08:27 от yersinia _pestis

# 74
  • Мнения: 10 638
Не търся заяждане. Интересно ми е как преподаваш СТЕМ. Аз СТЕМ не мога да преподавам. Не съм и чувала някой да може.

Общи условия

Активация на акаунт