Счетоводител в нужда се познава 21

  • 16 378
  • 482
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 7 056
Ако периодът на обезщетение обхваща  януари и февруари, след подаване на молбата е редно да го начислят и изплатят във февруарска или мартенска ведомост. Така е правилно, но ако не го направят, начинът да си търсите правата е чрез жалба до ИТ, но най- сигурно по съдебен път.

Последна редакция: вт, 19 мар 2024, 23:43 от buni

# 301
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 810
Благодаря, те изплащат с месец назад, тоест сега в края на март ще изплатят заплатите за февруари. Значи, ако не постъпят пари по сметката до края на месеца, мога да отида в ИТ и да подам жалба.

# 302
  • Мнения: 48 000
Buni ясно е написала "по съдебен път"

# 303
  • София
  • Мнения: 7 056
Благодаря, те изплащат с месец назад, тоест сега в края на март ще изплатят заплатите за февруари. Значи, ако не постъпят пари по сметката до края на месеца, мога да отида в ИТ и да подам жалба.
Щом плащат месец назад, има вероятност да ви преведат парите на 31.03.24.
ИТ не могат да накарат фирмата да ви изплати обезщетение, това е просто, за да ги поразбутат, а вие да им заявите категорично, че ще си търсите правата по съдебен път. Успех!

# 304
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 409
Работното облекло за нейна сметка ли е, за да го начислявате във ведомостта като стойност към работната заплата?
По принцип запорът се изчислява на база нетното възнаграждение на работника.
Да ,работното облекло е за нейна сметка и влиза в нетното възнаграждение-съответно тя е задължена да си купи работно облекло (не се изисква представяне на фактура за закупените стоки)

# 305
  • София
  • Мнения: 7 056
Скрит текст:
Реда, начина, срока за износване и условията за осигуряване на безплатно работно и униформено облекло от работодателите на работниците и служителите се регламентира с Наредбата за безплатното работно и униформено облекло (НБРУО). Според чл. 8 ал. 4 от НБРУО не се допуска заменянето на работно и/или униформено облекло с пари.
В облагаемият доход не се включва стойността на работното, униформеното и представителното облекло, предоставени при условия и по ред , предвидени в нормативен акт (чл. 24, ал. 2, т. 3 от ЗДДФЛ).
Стойността на предоставеното работно и униформено облекло дава отражение върху възнаграждението на работниците и служителите само в случаите, когато е предоставено по ред, който е извън определения в нормативен акт. Съответно в зависимост от това кой нормативен акт е нарушен се дължат осигурителни вноски и/или данък.
Ако давате негласно едни пари за едни дрехи към брутната заплата ( щом не искате фактура), това естествено влиза в нетната заплата на работника и съответно влиза в базата за изчисляване на запора.

Последна редакция: ср, 20 мар 2024, 14:46 от buni

# 306
  • Горна Оряховица
  • Мнения: 1 783
Здравейте, имам следния казус и въпрос към него.
Имаме апартамент за гости. Мъжа ми си извади БУЛСТАТ на физическо лице.От общината получихме удосвоверени, че сме регистрирани, направихме регистрация в ЕСТИ.
Заплащаме си Патентен данък и Туристически данък.
Сега се оказва, че booking издават фактура на физическото лице и трябва ние за тези 20 % ДДС да се регистрираме по ДДС като физическо лице. Не искаме да откриваме фирма, няма смисъл, работата не е толкова много.
Та...говорих с booking и попитах дали може фактурата да се извада от клона им в България, а не от този в Холандия, защото счетоводител ни обясни, че ако е в БГ фактурата, няма нужда от регистрация по ДДС - патентния данък е достатъчен.
Ще ми отговорят до няколко дни на мейл.
Другия вариант е да се регистрирам АЗ по ДДС /не искаме на мъжа ми на името да бъде, тъй като той пък има ЕТ и съответно ще има 1818282 проверки, не че не сме изрядни, но все пак предпочитам да нямам излишни проблеми с НАП/.
В момента съм назначена в нашата фирма и се чудя, ако се регистрирам по ДДС разбрах, че ще дължа отново осигуровки? Какво е по-добре да направя, да се уволня от нашата фирма и да съм самоосигуряваща като се регистрирам и заплащам аз Патентен данък и си заплащам сама осигуровките, но тук има нужда допълнително от счетоводител? Кое ще ми е по-изгодно и по-евтино? Не съм много наясно какво значи 2 пъти да се заплащат осигуровки... Моля за съвет, надявам се да съм обеснила точно проблема и въпроса си Simple Smile

# 307
  • sofia
  • Мнения: 2 259
Здравейте,
Имам фирма и съм СОЛ. Опитвам се да си попълня данъчната декларация сама, но ударих на камък на две места:
- образец 2004 ми свети в жълто - кликам върху него и ми излизат две таблици за доход по месеци, като навсякъде има 0.00, само на един от месеците има сума. Трябва ли да попълвам нещо изобщо тук или само да потвърдя? И как само на едно място имам сума?
- искам да ползвам данъчно облекчение за деца. Отбелязала съм това в част III, съответно ми се отключи приложение 10. Там сложих чекче на Облекчение за деца, но когато скролнах надолу и се опитах да чекната втората колона (за две деца), не се получава; все едно кутийката за чекчето е замръзнала. Нещо пропускам ли? Таткото не е подавал за облекчения нищо.

# 308
  • Мнения: 439
Здравейте,
Имам фирма и съм СОЛ. Опитвам се да си попълня данъчната декларация сама, но ударих на камък на две места:
- образец 2004 ми свети в жълто - кликам върху него и ми излизат две таблици за доход по месеци, като навсякъде има 0.00, само на един от месеците има сума. Трябва ли да попълвам нещо изобщо тук или само да потвърдя? И как само на едно място имам сума?
- искам да ползвам данъчно облекчение за деца. Отбелязала съм това в част III, съответно ми се отключи приложение 10. Там сложих чекче на Облекчение за деца, но когато скролнах надолу и се опитах да чекната втората колона (за две деца), не се получава; все едно кутийката за чекчето е замръзнала. Нещо пропускам ли? Таткото не е подавал за облекчения нищо.

* Сумите в образец 2004 си ги попълвате сама. В месеца, в който ви излиза попълнена сума, вероятно имате и друг доход. В крайна сметка като СОЛ дължите авансово осигуровки, никой не знае дали това ще е окончателният ви доход. Затова попълвате сумите сама, съгласно дохода, който реално сте получили.
*  За данъчното облекчение за деца трябва освен приложение 10 да попълните и Образец 2005 "Декларация по чл. 22в, ал. 8 от ЗДДФЛ за ползване на данъчно облекчение за деца"

# 309
  • Мнения: 507
Лорелай е обяснила добре, но аз да добавя
1. Ако сте само СОЛ и нямате доход върху който да е удържан данък, няма да има какво да ви се възстанови
2. Моля четете внимателно какво попълвате - когато отворите приложение 10 - първата таблица, която виждате е за данъчни облекчения, ползвани при работодателя - когато чекнете там вече не можете да попълните коректно декларацията и това ни праща на проверка

# 310
  • Мнения: 7
Здравейте,
Имам един въпрос, за тези от вас които работят с Ажур.
Казуса е следният. Имаме граждански договор, който съм отнесла с операция 604 към 421(персонал) След това съм приспаднала ДОД с операция 421 към 454 (граждански). Гражданския договор чистата сума(бруто - ДОД) , нетото е платено в брой на служителя,на ръка. Когато тръгвам да разплатя с касов ордер на 501  ми стои в полето брутната сума, а не нетната. Нещо бъркам ли с взетите операции. Нали съм приспаднала ДОД.

# 311
  • Мнения: 264
Здравейте,
От ноември месец взимам доходи от наем и трябва да подам декларация за доходите, но не съм много наясно сега какво трябва да подам? Годишна декларация по чл. 50 и приложение 4 ли само се подава за месеците от ноември до март или тази декларация си е за ноември и декември и отделно трябва да подам декларация по чл. 55 за първото тримесечие?

# 312
  • София
  • Мнения: 1 621
Здравейте,
От ноември месец взимам доходи от наем и трябва да подам декларация за доходите, но не съм много наясно сега какво трябва да подам? Годишна декларация по чл. 50 и приложение 4 ли само се подава за месеците от ноември до март или тази декларация си е за ноември и декември и отделно трябва да подам декларация по чл. 55 за първото тримесечие?
Годишна декларация по чл. 50 и приложение 4 за ноември и декември и отделно декларация по чл. 55 за първото тримесечие?

# 313
  • Мнения: 470
Здравейте, бихте ли ми казали дали в НАП дават консултации за казуси по прилагането на ЗКПО? Казаха ми, че преди са ходили на Аксаков 21, но не знаеха дали информацията е актуална.

# 314
  • София
  • Мнения: 1 250
Здравейте, бихте ли ми казали дали в НАП дават консултации за казуси по прилагането на ЗКПО? Казаха ми, че преди са ходили на Аксаков 21, но не знаеха дали информацията е актуална.

https://nra.bg/wps/portal/nra/kontakti/connection.nap/contacts.directions.odop

Всеки четвътък между 14 и 16 часа по телефона.

Общи условия

Активация на акаунт