От години насам наблюдавам изопачаването на образователната ни система. Учебната програма става все по-трудна и натоварена. Препуска се през учебния материал, без да е предвидена възможност знанията да се затвърдят и изобщо усвоят по някакъв траен начин.
За Математиката на всички е ясно какво препускане е, особено до седми клас /вкл./ - всеки ден нов урок. На практика е почти невъзможно задачите да се научат достатъчно добре. И това е видно от всеобщите резултати на НВО.
Учебниците по История отдавна са ми "любими" - толкова хаотично са написани, че аз, като един средно интелигентен човек, трудно успявам да схвана за какво точно иде реч. Хванато от сто места и сглобен някакъв урок, сякаш от изкуствен интелект писан. А може би изкуствения интелект по-добре щеше да състави урока.
По Физика същата работа - хаотични, неразбираеми уроци, изменени понятия! Незнайно защо учителите настояват писмените изпитвания да са основно на задачи. Аз съм завършила Физика в Средното си образование и винаги сме имали теория на контролните заедно със задачите - закон.
Само преди десет години беше коренно по-различно /сравнявам с по-голямото ми дете/ - и учители, и ученици, и програми.
Да не говорим за спартанския режим, на който са подложени мнозинството български ученици - в нашата гимназия всеки ден имат часове до 14:30 - 15:30, като имат само едно голямо междучасие - в 10. Значи тия деца, без обяд и вече порядъчно изморени, се прибират в 15-16ч. и от там нататък трябва да обядват, да си починат и да си научат за следващия ден...
Само аз ли си мисля, че е необходима грандиозна реформа в образованието ни?