Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 21 447
  • 780
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 12 253
Благодаря.
Учили са ме да съкращавам разписването, там където може да се извърши наум например.
На детето разбивам задачата на етапи.
1. стъпка - намираме колко дни са 75% от 12
2. стъпка - каква част от работата се извършва за 1 ден
3. стъпка каква част от работата трябва да извършват двете бригади заедно.
4. стъпка - колко време да работили заедно
5. стъпка - за колко време двете бригади са свършили определената работа.
Начина на решаване съобразявам с възможностите на детето да възприема какво се прави и кое откъде идва.
Фокусът и на мен ми е на първо място текстовите задачи, които има по-голям шанс да научи от примерите, за съжаление.
48 точки е мечта, ще е супер ако постигне и 40. Доколко ресурсният ще може да насочи по време на изпита, зависи от това колко се оправя самият той/ тя с математиката (нашата ресурсна си признава, че за нея от пети клас нагоре е висока летва и не може да помага много) и доколко квесторите ще позволят. Също така зависи дали ще й позволят да ползва калкулатор поне за проверка на сметките.
Сложно, но нямаме избор. Само три училища утрояват БЕЛ и двете са езикови гимназии, три се влиза с бал поне 350.

Последна редакция: ср, 31 май 2023, 12:27 от Mama Ru

# 766
  • Мнения: 1 217
Текстовите задачи са многообразни и може да са формулирани по подвеждащ начин, или решенията да не са едностъпкови. При тях е по-сложно да се автоматизират алгоритми и изискват доста повече математическо мислене. Според мен не е много добра идея да се фокусирате върху втори модул, а по-скоро да решава "лесни", но много задачи Thinking

# 767
  • Мнения: 12 253
Лутиен, във втори модул са по-големи и сложни, но има доста текстови в първи модул, които не са толкова трудни. Разните уравнения, модули и т.н  мисля повече я объркват, дори не знае как да замести. Не схваща. Но решаваме заедно и някои от тях. Дадоха ми координати и на учителка, но засега решава само с мен. Друга нейна особеност е, че не може да се фокусира върху нещо еднотипно и работим различни неща едновременно.
Модулите май бяха 60 минути за първи и 90 за втори + допълнително време ще има. Така, че ще пробва от първи модул дори само построение / чертеж на геометрична задача или частично решение на някоя задача, все ще даде някоя и друга точка.

# 768
  • Пловдив
  • Мнения: 3 563
Миналата година някъде през април потърсих учителка на синът ми. Тогава беше в 6 клас.
помагах му напълно успешно, но щом влязохме в задачите за работа и движение такова безсизие ме обзе, че се превърна в ужас.

# 769
  • Мнения: 6 745
Едно е да помагаш, друго да се готви детето за изпит, например НВО след 7 клас. Там не се иска само родителят да знае математика, иска се желязна дисциплина от родителя.

Русалка, къде си? Май е време за нова тема....

# 770
  • Мнения: 8 098
Аз имам желязна дисциплина, но от втория синковец "не'ам нервииии", та ми е по-лесно на курс Wink Аз обяснявам тук-там по нещо, което не е доразбрано я в училище, я в курса... я "да види" задачата.
Докарахме се до ситуация, девойката докато ми обяснява къде й е проблема с точно тази задача, да си намери решението и да каже "Ей маме, много успешно слушаш!" Smiling Imp

# 771
  • Мнения: 6 745
Моята дисциина е много зле, пък го имаше и фактора баща и баба, които все казваха. "Стига си мъчила детето." Или  "Я, ела баба да си хапнеш кюфтенца, ти магематиката си я знаеш.".Ако обаче нямахме финансова възможност за курс, рязко дисциплината щеше да стане желязна.

# 772
  • Мнения: 285
Моля за помощ,задачата е за 5 клас.
Сборът от дължините на ръбовете на паралелепипед е 57мм.Намерете сбора от трите му измерения.

# 773
  • Мнения: 4 143
4(a+b+c)=57
a+b+c=14.25

# 774
  • Мнения: 29 580


Има 4 бр. дължини, 4 бр. ширини и 4 бр. височини, т.е. 4*(д+ш+в)=57 мм или сборът от трите му измерения е 57/4=14,25 мм.

# 775
  • Мнения: 774
Моля за помощ с тази задача, 7-ми клас Stuck Out Tongue Winking Eye

# 776
  • Мнения: 6 745
Какви задачи имало за седми клас....
А. 35 000
Б. 38 000
В. 59 000 - 59 000 = 0

# 777
  • Мнения: 774
Какви задачи имало за седми клас....
А. 35 000
Б. 38 000
В. 59 000 - 59 000 = 0
Отговорите ги имаме. Може ли разписано решението? В А подточка заместваме с 5 - x и стигаме до 35,  не схващам защо се умножават по 10000. Това нали е начален капитал?

# 778
  • Мнения: 6 745
Сами сте стигнали до извода. Да, замествате х с годините и умножавате по 10 000 началния капитал.

# 779
  • Мнения: 774
Сами сте стигнали до извода. Да, замествате х с годините и умножавате по 10 000 началния капитал.
Simple Smile стигнахме с налучкване на последна стъпка. Нищо не се умножава по началния капитал, а по хиляда 😅 то си пишело, ама кой да чете…

Последна редакция: ср, 31 май 2023, 21:18 от Always_in_love

Общи условия

Активация на акаунт