Кола на лизинг

  • 7 817
  • 50
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 417
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

# 1
  • Мнения: 40 933
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Автокаското не е по-скъпо, даже може би е по-евтино, защото лизинговите къщи имат отстъпки.
Иначе за финансов или оперативен лизинг става дума?

# 2
  • Мнения: 1 509
Абсолютно ЗА. Аз не виждам смисъл да се купува кола на старо,със скъпа поддръжка и неясни проблеми. Относно Каското не е по-скъпо. За да важи гаранцията се посещава оторизиран сервиз. Там евентуално може да ви е по-скъпо обслужването на самата кола. Но това не мисля,че е някакъв проблем. В момента колата,която имам е с няколко хиляди Повече,от преди година,когато я взех. Просто много се чака за колите и наистина няма в момента. За протокола- моята е Рено,ако има някакво значение за автора на темата.

Допълвам като +. Докато колата е на лизинг,с Каско и обслужвана в техен сервиз, просто забравяте за проблеми с нея докато и тече гаранцията.

Последна редакция: пн, 30 яну 2023, 23:31 от Karina-88

# 3
  • Мнения: 7 417
Следя пазара от година и гледам, че коли на по 5-7 години си качиха цената драстично, същото и с новите.
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

# 4
  • Мнения: 1 509
Следя пазара от година и гледам, че коли на по 5-7 години си качиха цената драстично, същото и с новите.
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

Имай предвид,че сигурно поне година ще чакаш за новата. Наистина е трудно в момента. Не съм проучвала въпроса,дали лизинг или кредит е по-добре но те подсещам да го направиш. Simple Smile Може и да има значение,в чисто финансова форма. Успех. А каква кола искаш принципно ?

# 5
  • Мнения: 7 417
Харесах Toyota Corolla, хечбег,  не ми трябва голяма за града, но днес ми съобщиха, че за Бг, няма бройки поне до лятото и не се знае, дали ще има внос.
Гледам и Reno captur.

# 6
  • Мнения: 40 933
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

Има два вида лизинг:
- Оперативен лизинг. Това по същество е кола под наем, вземаш, караш 4 години и връщаш.
- Финансов лизинг. Това пък е покупка на изплащане, грубо казано.

# 7
  • Мнения: 1 509
Харесах Toyota Corolla, хечбег,  не ми трябва голяма за града, но днес ми съобщиха, че за Бг, няма бройки поне до лятото и не се знае, дали ще има внос.
Гледам и Reno captur.

Моето Рено е такова. Еми много съм доволна Simple Smile Аз карам само в града,удобна ми е много.

# 8
  • Мнения: X
Оперативен лизинг
При този тип лизинг се предвижда единствено ползване на вещта, затова отношенията са подобни на договор за наем.
Финансов лизинг
Тъй като целта е придобиване на вещта, договорът е дългосрочен, не предвижда възможност за отказ, а срокът на договора покрива по-голямата част от полезния живот на вещта.
Малко копи-пейстнах, но авторката може да се разрови повече, за да разбере разликата между двата вида лизинг.

Според мен си заслужава, ако наистина караш колата. Ние в момента шофираме много малко, предимно в града. Колата ни е стара, но е с малки разходи и за момента ни устройва. Ако пътувахме често щеше да е неудобен вариант. Помисли колко наистина шофирате.
Иначе Карина е права, в момента страшно много се чака.

# 9
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Първото което трябва да се каже, че кола на лизинг не е инвестиция. По-скоро е текущ разход.
Зависи най-вече от дохода. Ако имаш парите, защо не? Ако си ограничен откъм финансите, по-скоро не. Каското е процент от стойността на автомобила и за първите 5 години плащаш още 20-30 процента върху колата. Лично за себе си не видях особен смисъл от дълги години плащане на каско. Единственият плюс е при кражба на колата. За всичко останало ако си плащаш дребните щети излиза много по-евтино и става много по-бързо. Сервизното и гаранционно обслужване (каквото и да означава това) е два или три пъти по-скъпо. По официалните сервизи също лъжат.

# 10
  • Мнения: 583
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?
Преди 2 години трябваше да решим същата задача, като става въпрос за нова кола. Каското беше с около 800-900лв повече при лизинговата схема. Даже и на гражданската отговорност ни бяха сложили някой лев отгоре, че да не се минат. Прегледай и лизинговия план, там правят едни врътки. Оферират доста нисък процент оскъпяване и като посмяташ малко, се оказва, че слагат лихва на цялата стойност на автомобила, включително и на първооначалната вноска, която си им броила в брой и не е малък процент. Някои компании искат 20-30% първоначална вноска и на тях слагат лихва Expressionless Та като посмятахме малко, си платихме цялата сума в брой Simple Smile

Последна редакция: вт, 31 яну 2023, 13:18 от Smulan

# 11
  • Мнения: 7 417
Е, то човек, ако има едни 50- 60 бона, нямаше тема да пускам. Не знам , много се чудя  дали да се заробя за 5 години,но мисълта  че после си остава здрава кола за теб, почти нова ме замисля. Другото е ,че коли на по 10 години също са доста скъпи, а като ги вземеш започваш да ги правиш постоянно.

# 12
  • Мнения: 583
Е, то човек, ако има едни 50- 60 бона, нямаше тема да пускам. Не знам , много се чудя  дали да се заробя за 5 години,но мисълта  че после си остава здрава кола за теб, почти нова ме замисля. Другото е ,че коли на по 10 години също са доста скъпи, а като ги вземеш започваш да ги правиш постоянно.
При нас парите бяха налични, но с обявения нисък лихвен процент, се замисляхме дали да харчим готови пари или да я купим на лизинг, но като посмятахме, излезе, че е по-добре в брой. За човек, активно ползващ кола, смятам, че е добре, ако може да си позволи нова дори и на лизинг. Ние си купихме дизелово Пежо. Сега като гледам, можем да го продадем на доста по-висока цена, от колкото сме го купили. От Пежо твърдят, че след 2030г щели да продават само електрически коли в Европа и въобще всякакви залитания и директиви за "зелени" автомобили скоро ще направят нормалните коли с ДВГ направо екзотика и все по-трудно ще се намират. Предполагам и с другите брандове коли ще е същата работа.
От друга страна съм си твърдо за каско, дори и за стар автомобил, спестява доста ядове. Старата ни кола е произведена 2006г и си ѝ плащаме редовно каско. Последно някой ни изкърти дясното огледало и поодра калника покрай него. Метнахме я в сервиза да се оправят - смениха го, боядисаха го и си ни върнаха колата чисто нова, почти неупотребявана Grin без да ни интересува колко струва частта и труда.

# 13
  • Мнения: 1 304
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Първата скрита и много неприятна изненада е поддръжката.

Официалните сервизи са просто франчайз, всъщност са частни фирми напълно отделни от производителя на автомобила ти. Преценяват те много внимателно, първо дали искат да ти продадат кола, второ ще купиш ли нова и в крайна сметка колко пари ще изкарат от теб.
Няма световен заговор за чупене на автомобилите на хората, но има световна немарливост и незаинтересованост. Обикновено са претоварени и рутинната поддръжка за тях е чиста загуба на пари и административен капацитет, плюс винаги може нещо да се обърка, да направиш скандал или да си направиш грешни изводи.
Сервизните интервали са неадекватни. Имам познати, които ходят в съседни на нашата държави и си сменят маслото в официалните сервизи на марката, защото у нас им отказват.

Масло се сменя на 150-200 часа или 6 месеца независимо от пробега. - това е ако искаш след 5 години да имаш кола на 5 години, каквато е тя в представите ти.

Съвременните автомобили са изключително хубави и здрави. Най-хубавите и здрави правени някога. Да, заслужава си! Вече автомобили като Рено Меган (спряха моделите с ДВГ... избягвайте седана, защото е за турския пазар с твърдо окачване за да носи тежко), Нисан Кашкай, Фолксваген Джета, Форд Фокус, Фиат 500Х (големия) са по-хубави от някогашните автомобили мечта и най-важното: возят изключително добре. По-добре отколкото си мечтаехме преди 15-20 години. Тихи, приятни, харчат малко, вървят много и дърпат като Чероки 4.0 1993 г. дето не можехме да му се нарадваме, че дърпа като тролей.
Нарочно изброявам амтомобили, които минават за нисък среден клас и минават за невзрачни и не особено вълнуващи. На един нормален човек не му трябва нищо повече от такъв автомобил.

Да, хубаво е човек да се поглези с по-голяма и по-мощна кола, но само ако може да си го позволи и само ако знае точно с какво и точно защо, тоест има конкретен модел, който технически неустоимо го привлича.

При избор без емоции, критериите са следните:
1. Да няма DSG или роботизирана скоростна кутия, освен ако не е Рено или Ситроен, защото консуматива - съединител/фрикцион за тях е евтин като обикновен съединител;
2. Все пак да е автоматик, не сме в каменната ера, автоматиците правят всичко по-добре, даже харчат по-малко;
3. Търсенето започва от Форд, ако няма Форд, който да отговаря на изискванията Ви, тогава търсете други марки.
Дизелите на Форд са по-хубави от бензините, а сред бензиновите има не малко, които дават дефекти, така че внимавайте, по метода на изключването ако нещо остане, то е Вашето;
4. Търсенето продължава сред френските и италианските автомобили. Никога не ги подценявайте, те са направени от и за двете най-приятно живеещи и културни нации в Европа. Ако Фиат 500Х Ви е по мярка и седалките са Ви удобни просто няма да мога да Ви разбера ако не го купите. Пежо, Рено и Ситроен правят дизайнерски, удобни и приятни автомобили;
5. Немски автомобил не мога да препоръчам, освен конструирана и произведена в Мексико Джета със стандартен (а не DSG) автоматик. 1.4тси от второ поколение след 2016-та е гениален и безпроблемен двигател, наследникът 1.5 също е хубав, макар и често с малко по-ниска мощност;
6. Почти всички автомобили от щатите са много хубави, дори евтините. Без немските. Особено фордовете и линкълните. Крайслер са царе на вановете и мини вановете.

В момента колите са скъпи. Което от една страна е лошо, но от друга ни кара да си отваряме очите по-добре.
Например: https://www.byd.com/eu/car/han - това нещо има хибридна версия с 1.5 турбо, около 300 коня системна мощност, пробег с един резервоар 1.300 километра и цена 30.000 долара, което са 55.500 лева. По най-левашкия начин да си го внесеш чисто ново излиза 72.150 лева с всичко платено. Да, така изглежда отвътре, мисля, че няма друга версия на салона или поне не съществено различна. Като говорим за 50-60.000 лева.

Това не е единственият такъв автомобил.

За каското, аз се пазаря за по-ниска оценка и пускам връзки през брокери, защото цената му у нас е скандална! Кола на лизинг не съм имал обаче.

п.п. за поддръжката има стабилна практика на КЗП, че автомобилите в гаранция могат да се поддържат навсякъде, където потребителят реши, стига да е по начин отговарящ на изискванията. На една от колите ми - чисто нова тойота от преди вече доста години сервизната книжка е нацвъкана с "ЕТ ... нещоси...", където си сменях маслото с по-хубаво от на самата тойота.

# 14
  • Мнения: 7 417
Благодаря Тифчо, много изчерпателно

Общи условия

Активация на акаунт