Кола на лизинг

  • 8 381
  • 50
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 488
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

# 1
  • Мнения: 41 341
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Автокаското не е по-скъпо, даже може би е по-евтино, защото лизинговите къщи имат отстъпки.
Иначе за финансов или оперативен лизинг става дума?

# 2
  • Мнения: 1 566
Абсолютно ЗА. Аз не виждам смисъл да се купува кола на старо,със скъпа поддръжка и неясни проблеми. Относно Каското не е по-скъпо. За да важи гаранцията се посещава оторизиран сервиз. Там евентуално може да ви е по-скъпо обслужването на самата кола. Но това не мисля,че е някакъв проблем. В момента колата,която имам е с няколко хиляди Повече,от преди година,когато я взех. Просто много се чака за колите и наистина няма в момента. За протокола- моята е Рено,ако има някакво значение за автора на темата.

Допълвам като +. Докато колата е на лизинг,с Каско и обслужвана в техен сервиз, просто забравяте за проблеми с нея докато и тече гаранцията.

Последна редакция: пн, 30 яну 2023, 23:31 от Karina-88

# 3
  • Мнения: 7 488
Следя пазара от година и гледам, че коли на по 5-7 години си качиха цената драстично, същото и с новите.
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

# 4
  • Мнения: 1 566
Следя пазара от година и гледам, че коли на по 5-7 години си качиха цената драстично, същото и с новите.
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

Имай предвид,че сигурно поне година ще чакаш за новата. Наистина е трудно в момента. Не съм проучвала въпроса,дали лизинг или кредит е по-добре но те подсещам да го направиш. Simple Smile Може и да има значение,в чисто финансова форма. Успех. А каква кола искаш принципно ?

# 5
  • Мнения: 7 488
Харесах Toyota Corolla, хечбег,  не ми трябва голяма за града, но днес ми съобщиха, че за Бг, няма бройки поне до лятото и не се знае, дали ще има внос.
Гледам и Reno captur.

# 6
  • Мнения: 41 341
Черна станция, не разбирам какво точно ме попита? Лизинга ще е на мое име. Не фирма.

Има два вида лизинг:
- Оперативен лизинг. Това по същество е кола под наем, вземаш, караш 4 години и връщаш.
- Финансов лизинг. Това пък е покупка на изплащане, грубо казано.

# 7
  • Мнения: 1 566
Харесах Toyota Corolla, хечбег,  не ми трябва голяма за града, но днес ми съобщиха, че за Бг, няма бройки поне до лятото и не се знае, дали ще има внос.
Гледам и Reno captur.

Моето Рено е такова. Еми много съм доволна Simple Smile Аз карам само в града,удобна ми е много.

# 8
  • Мнения: X
Оперативен лизинг
При този тип лизинг се предвижда единствено ползване на вещта, затова отношенията са подобни на договор за наем.
Финансов лизинг
Тъй като целта е придобиване на вещта, договорът е дългосрочен, не предвижда възможност за отказ, а срокът на договора покрива по-голямата част от полезния живот на вещта.
Малко копи-пейстнах, но авторката може да се разрови повече, за да разбере разликата между двата вида лизинг.

Според мен си заслужава, ако наистина караш колата. Ние в момента шофираме много малко, предимно в града. Колата ни е стара, но е с малки разходи и за момента ни устройва. Ако пътувахме често щеше да е неудобен вариант. Помисли колко наистина шофирате.
Иначе Карина е права, в момента страшно много се чака.

# 9
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Първото което трябва да се каже, че кола на лизинг не е инвестиция. По-скоро е текущ разход.
Зависи най-вече от дохода. Ако имаш парите, защо не? Ако си ограничен откъм финансите, по-скоро не. Каското е процент от стойността на автомобила и за първите 5 години плащаш още 20-30 процента върху колата. Лично за себе си не видях особен смисъл от дълги години плащане на каско. Единственият плюс е при кражба на колата. За всичко останало ако си плащаш дребните щети излиза много по-евтино и става много по-бързо. Сервизното и гаранционно обслужване (каквото и да означава това) е два или три пъти по-скъпо. По официалните сервизи също лъжат.

# 10
  • Мнения: 589
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?
Преди 2 години трябваше да решим същата задача, като става въпрос за нова кола. Каското беше с около 800-900лв повече при лизинговата схема. Даже и на гражданската отговорност ни бяха сложили някой лев отгоре, че да не се минат. Прегледай и лизинговия план, там правят едни врътки. Оферират доста нисък процент оскъпяване и като посмяташ малко, се оказва, че слагат лихва на цялата стойност на автомобила, включително и на първооначалната вноска, която си им броила в брой и не е малък процент. Някои компании искат 20-30% първоначална вноска и на тях слагат лихва Expressionless Та като посмятахме малко, си платихме цялата сума в брой Simple Smile

Последна редакция: вт, 31 яну 2023, 13:18 от Smulan

# 11
  • Мнения: 7 488
Е, то човек, ако има едни 50- 60 бона, нямаше тема да пускам. Не знам , много се чудя  дали да се заробя за 5 години,но мисълта  че после си остава здрава кола за теб, почти нова ме замисля. Другото е ,че коли на по 10 години също са доста скъпи, а като ги вземеш започваш да ги правиш постоянно.

# 12
  • Мнения: 589
Е, то човек, ако има едни 50- 60 бона, нямаше тема да пускам. Не знам , много се чудя  дали да се заробя за 5 години,но мисълта  че после си остава здрава кола за теб, почти нова ме замисля. Другото е ,че коли на по 10 години също са доста скъпи, а като ги вземеш започваш да ги правиш постоянно.
При нас парите бяха налични, но с обявения нисък лихвен процент, се замисляхме дали да харчим готови пари или да я купим на лизинг, но като посмятахме, излезе, че е по-добре в брой. За човек, активно ползващ кола, смятам, че е добре, ако може да си позволи нова дори и на лизинг. Ние си купихме дизелово Пежо. Сега като гледам, можем да го продадем на доста по-висока цена, от колкото сме го купили. От Пежо твърдят, че след 2030г щели да продават само електрически коли в Европа и въобще всякакви залитания и директиви за "зелени" автомобили скоро ще направят нормалните коли с ДВГ направо екзотика и все по-трудно ще се намират. Предполагам и с другите брандове коли ще е същата работа.
От друга страна съм си твърдо за каско, дори и за стар автомобил, спестява доста ядове. Старата ни кола е произведена 2006г и си ѝ плащаме редовно каско. Последно някой ни изкърти дясното огледало и поодра калника покрай него. Метнахме я в сервиза да се оправят - смениха го, боядисаха го и си ни върнаха колата чисто нова, почти неупотребявана Grin без да ни интересува колко струва частта и труда.

# 13
  • Мнения: 1 304
Какво ви е мнението за нова кола на лизинг?
Заслужава ли си инвестицията?
Има ли скрити неприятни изненади,  освен високата сума за автокаско?

Първата скрита и много неприятна изненада е поддръжката.

Официалните сервизи са просто франчайз, всъщност са частни фирми напълно отделни от производителя на автомобила ти. Преценяват те много внимателно, първо дали искат да ти продадат кола, второ ще купиш ли нова и в крайна сметка колко пари ще изкарат от теб.
Няма световен заговор за чупене на автомобилите на хората, но има световна немарливост и незаинтересованост. Обикновено са претоварени и рутинната поддръжка за тях е чиста загуба на пари и административен капацитет, плюс винаги може нещо да се обърка, да направиш скандал или да си направиш грешни изводи.
Сервизните интервали са неадекватни. Имам познати, които ходят в съседни на нашата държави и си сменят маслото в официалните сервизи на марката, защото у нас им отказват.

Масло се сменя на 150-200 часа или 6 месеца независимо от пробега. - това е ако искаш след 5 години да имаш кола на 5 години, каквато е тя в представите ти.

Съвременните автомобили са изключително хубави и здрави. Най-хубавите и здрави правени някога. Да, заслужава си! Вече автомобили като Рено Меган (спряха моделите с ДВГ... избягвайте седана, защото е за турския пазар с твърдо окачване за да носи тежко), Нисан Кашкай, Фолксваген Джета, Форд Фокус, Фиат 500Х (големия) са по-хубави от някогашните автомобили мечта и най-важното: возят изключително добре. По-добре отколкото си мечтаехме преди 15-20 години. Тихи, приятни, харчат малко, вървят много и дърпат като Чероки 4.0 1993 г. дето не можехме да му се нарадваме, че дърпа като тролей.
Нарочно изброявам амтомобили, които минават за нисък среден клас и минават за невзрачни и не особено вълнуващи. На един нормален човек не му трябва нищо повече от такъв автомобил.

Да, хубаво е човек да се поглези с по-голяма и по-мощна кола, но само ако може да си го позволи и само ако знае точно с какво и точно защо, тоест има конкретен модел, който технически неустоимо го привлича.

При избор без емоции, критериите са следните:
1. Да няма DSG или роботизирана скоростна кутия, освен ако не е Рено или Ситроен, защото консуматива - съединител/фрикцион за тях е евтин като обикновен съединител;
2. Все пак да е автоматик, не сме в каменната ера, автоматиците правят всичко по-добре, даже харчат по-малко;
3. Търсенето започва от Форд, ако няма Форд, който да отговаря на изискванията Ви, тогава търсете други марки.
Дизелите на Форд са по-хубави от бензините, а сред бензиновите има не малко, които дават дефекти, така че внимавайте, по метода на изключването ако нещо остане, то е Вашето;
4. Търсенето продължава сред френските и италианските автомобили. Никога не ги подценявайте, те са направени от и за двете най-приятно живеещи и културни нации в Европа. Ако Фиат 500Х Ви е по мярка и седалките са Ви удобни просто няма да мога да Ви разбера ако не го купите. Пежо, Рено и Ситроен правят дизайнерски, удобни и приятни автомобили;
5. Немски автомобил не мога да препоръчам, освен конструирана и произведена в Мексико Джета със стандартен (а не DSG) автоматик. 1.4тси от второ поколение след 2016-та е гениален и безпроблемен двигател, наследникът 1.5 също е хубав, макар и често с малко по-ниска мощност;
6. Почти всички автомобили от щатите са много хубави, дори евтините. Без немските. Особено фордовете и линкълните. Крайслер са царе на вановете и мини вановете.

В момента колите са скъпи. Което от една страна е лошо, но от друга ни кара да си отваряме очите по-добре.
Например: https://www.byd.com/eu/car/han - това нещо има хибридна версия с 1.5 турбо, около 300 коня системна мощност, пробег с един резервоар 1.300 километра и цена 30.000 долара, което са 55.500 лева. По най-левашкия начин да си го внесеш чисто ново излиза 72.150 лева с всичко платено. Да, така изглежда отвътре, мисля, че няма друга версия на салона или поне не съществено различна. Като говорим за 50-60.000 лева.

Това не е единственият такъв автомобил.

За каското, аз се пазаря за по-ниска оценка и пускам връзки през брокери, защото цената му у нас е скандална! Кола на лизинг не съм имал обаче.

п.п. за поддръжката има стабилна практика на КЗП, че автомобилите в гаранция могат да се поддържат навсякъде, където потребителят реши, стига да е по начин отговарящ на изискванията. На една от колите ми - чисто нова тойота от преди вече доста години сервизната книжка е нацвъкана с "ЕТ ... нещоси...", където си сменях маслото с по-хубаво от на самата тойота.

# 14
  • Мнения: 7 488
Благодаря Тифчо, много изчерпателно

# 15
  • София
  • Мнения: 35 208
И доста некомпетентно, но не ми се дискутира.

Хепи, за съм. Но няма коли, чака се. За някои и по повече от година, за някои висок клас и две.
Виж нещо върнато до година/ две експлоатация.

# 16
  • София
  • Мнения: 3 176
Имахме същата дилема преди 3 години, но бързо-бързо се отказахме от всички лизингови оферти. Писала съм и преди из темите, за физическо лице това е най-скъпият възможен начин да си купиш автомобил. Отделно са "врътките" със застраховките, таксичките, ключа в лизингодателя (което би означавало да не можем да си ползваме много важна за нас екстра).
Такса предсрочно погасяване ни беше важна, ние така правим с дълговете. В крайна сметка взехме потребителски кредит за сумата която не ни достигаше и отдавна е платен и забравен.

Напоследък служебно се занимавам с лизингов софтуер, и вече съвсем не искам да се възползвам от услугата.

# 17
  • София
  • Мнения: 35 208
лизинга е нещо чудесно - предлагат се добри условия, има и без оскъпяване, бенефити, екстри и гъвкавост. Само при точния дилър трябва да се отиде.
Както и на автомобилните изложения - голямото купуване.

# 18
  • Мнения: 7 488
Май не е толкова изгоден, като те задължават застраховката при тях с 30% повече, също обслужване на година, независимо от километрите ( ми аз ще ги  изминавам за 2 години поне), а и остатъчна стойност и лихвен процент и става една дебела сметка  реално.

# 19
  • Мнения: 1 304
За такива пари модерен китайски хибрид от Китай, Корея или Дубай. Все едно се возиш в космически кораб.
Китайците са много капризни и прагматични, куПетата са големи, возията е мека, а окачването здраво.

Както казах BYD (Build Your Dreams) Han хибрид започва от 30.000 долара. Ако изчакаш и намериш къде да търсиш до една година ще изскочи.
Кола се купува бавно.

Горджъс, компетентността ми по автомобилни въпроси се подкрепя от няколко страници CV със съдържателна информация.

Последна редакция: вт, 31 яну 2023, 22:39 от Тифи19

# 20
  • София
  • Мнения: 3 176
Май не е толкова изгоден, като те задължават застраховката при тях с 30% повече, също обслужване на година, независимо от километрите ( ми аз ще ги  изминавам за 2 години поне), а и остатъчна стойност и лихвен процент и става една дебела сметка  реално.
Обслужването и от гаранцията ще трябва да е на година или км, там няма мърдане.

# 21
  • Мнения: 41 341
Аз гледах каското, предлагано от Нисан заедно с лизинг, и съвсем не беше по-скъпо от индивидуалните оферти. Лизингът си има други негативи или позитиви, зависи от купувача. За последно съм купувала фирмени коли на лизинг и помня, че най-зле беше клаузата със застраховката при кражба. Тогава те си компенсираха всичко, а аз щях да съм на загуба, ама не помня детайли. А и беше преди петнадесет години.

# 22
  • София
  • Мнения: 35 208
Лизингите ползват преференциални тарифни числа и не, много пъти с тях не можеш да се бориш.
Ако имаш избор на застрахователни компании - екстра.
Застраховките не са перо на цялата база, не са проблем.

# 23
  • Мнения: 14 499
Аз гледах каското, предлагано от Нисан заедно с лизинг, и съвсем не беше по-скъпо от индивидуалните оферти. Лизингът си има други негативи или позитиви, зависи от купувача. За последно съм купувала фирмени коли на лизинг и помня, че най-зле беше клаузата със застраховката при кражба. Тогава те си компенсираха всичко, а аз щях да съм на загуба, ама не помня детайли. А и беше преди петнадесет години.

Точно там е най голямата набутвация недай Боже да се случи. Застрахователят изплаща обезщетение на лизингодателя, а договорът за лизинг не се прекратява с кражбата и лизингополучателя трябва да продължи да си плаща месечните вноски.

# 24
  • София
  • Мнения: 35 208
Глупости.

# 25
  • Мнения: 14 499


Що, на кого изплащат обезщетението за кражба - на собственика на колата (лизингодателя) или
на наемателя й?

# 26
  • София
  • Мнения: 35 208
На лизингодателя след приключване на производството, калкулират се плащанията, обезщетението и договорът с ползващото лице се прекратява. Затова е тази задължителност за застраховка Каско.
Лизингите нямат никакво право да изискват да им се плаща нещо, което вече им е платено. Застрахователят поема този риск срещу съответната премия.

# 27
  • Мнения: 41 341
Точно там е най голямата набутвация недай Боже да се случи. Застрахователят изплаща обезщетение на лизингодателя, а договорът за лизинг не се прекратява с кражбата и лизингополучателя трябва да продължи да си плаща месечните вноски.

Е, не беше чак толкова радикално, губех нещо, но не чак така. Не помня, само спомен за врътката имам.
Май застрахователя си вземаше пълната премия, договорът се прекратяваше, а аз оставах без кола, макар и с платена половин такава. Нещо подобно беше.

# 28
  • Мнения: 1 304
В щатите правят още една застраховка финансов риск и никой нищо не губи.
С промените предлагани от една партия у нас също трябва да се появи такъв застрахователен продукт. Самите промени естествено са по нашенски, но ще доведат до това.

# 29
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Преди да се пристъпи към лизинг и застраховки четете много внимателно и питайте за всичко по няколко пъти. Водете си записки с цифрите и процентите, които са ви предложили. Преди подписване четете още веднъж внимателно и оглеждайте номерацията на страниците. Лъжат като дърти цигани. Преди няколко години имах вземане-даване с ДСК-лизинг във Варна.

# 30
  • Мнения: 9
Здравейте! Имам едно запитване и за да не отварям нова тема  ще питам тук.   
 Значи обмисляме да си купим чисто нова кола спрели сме се на няколко модела Dacia Duster, Peugeot 208, Peugeot 2008, Opel Astra  или Volkswagen Taigo. Не сме решили още какъв искаме и ще ходим в Велико Търново да питаме на място кое как става, как са гаранциите,  лизинга и така. Проблема ми е, че съм много не опитен и не знам какво да очаквам. Видях, че има нещо като "Остатъчна стойност" проучвах в интернет какво представлява, но така и не схванах. Та се питах дали си струва да купя  чисто нова кола (една от тези) на лизинг или е по на оферта да се изплати в кеш? Също така можете да си кажете мнението коя кола Вие бихте си купили, тъкмо ще ми е по-лесно да се ориентирам.  Ще се зарадвам да ми дадете някакви съвети при покупката, за моделите автомобили или каквото и да е било!  На 20години съм и може би на това се дължи това, че съм толкова неориентиран...

# 31
  • Мнения: 1 566
Можеш да избереш дали първоначално да дадеш определен % от сумата или като приключи лизинга-това е остатъчна сума. Ако я изплащаш,този % ти решаваш кога да го платиш. Аз избрах с първоначална вноска от 12 000лв и равни вноски до края на лизинга, който е 6г. Аз съм писала по-нагоре, взех Рено Каптюр. Лично аз, ако имах пари, щях да я платя кеш. Нека и други, които са по наясно се включат със съвети.

# 32
  • Мнения: 589
Лизинговите схеми на автомобилните къщи не са много добри. Искайте погасителен план, питайте колко ще ви струва застраховката през лизинга. Теглете чертата под сметките и преценете кое ви е по-изгодно. Ние като направихме горните сметки, си я платихме в брой Simple Smile

# 33
  • Мнения: 9
Например: кола, която струва 50 00лева и плащам първоначална вноска 40%( което е 20 000лева). Това означама,  че "остатъчната сума"  е 20 000 лева така ли? Или нещо бъркам

# 34
  • Мнения: 1 566
Например: кола, която струва 50 00лева и плащам първоначална вноска 40%( което е 20 000лева). Това означама,  че "остатъчната сума"  е 20 000 лева така ли? Или нещо бъркам

Тези 20 000 можеш да ги платиш в началото, като първоначална вноска и да изплащаш останалите 30 000. Можеш и 20 000 да ги оставиш, след като изплатиш 30 000, да ги платиш накрая. Тогава ще е остатъчна. Ако ги дадеш в началото, изплащаш още 30 000 на вноски за Х години и приключваш.

# 35
  • Мнения: 9
Аха ясно, схванах го. Благодаря ви много! В интернет също има информация, но там е написано по сложен за мен начин.😅

# 36
  • Мнения: 1 566
Аха ясно, схванах го. Благодаря ви много! В интернет също има информация, но там е написано по сложен за мен начин.😅

Има и друг вариант-ако имаш по-голямата част от парите, по-добре си изтегли кредит и си я плати кеш. Така ще плащаш малка лихва в/у по-малка сума и няма да се занимаваш с лизингови къщи и е по-малък шанса да те подлъжат нещо, предвид възрастта ти.

# 37
  • Мнения: 41 341
Например: кола, която струва 50 00лева и плащам първоначална вноска 40%( което е 20 000лева). Това означама,  че "остатъчната сума"  е 20 000 лева така ли? Или нещо бъркам

Бъркаш.
Първоначалната вноска има някакъв минимум, определен от продавача, но по-нататък ти си я определяш според това колко пари можеш да дадеш веднага. Колкото по-висока е, толкова по-малки вноски ще имаш после.
После сам (поне в някакви граници) си определяш остатъчната стойност, която всъщност е сумата, която няма да си изплатил до края на лизинга. Обикновено е нещо малко, 2000 лева например. И след това от цената на колата (50 000) ти изваждат авансовата вноска (да кажем 20 000), после и остатъчната стойност (2000) и остават 28 000 за изплащане. За тези пари лизингодателят ти преави сметка по колко да плащаш всеки месец за главницата и лихвата и накрая на срока си платил 48 000 лева + лихви, такси и прочее и ти остават 2000. Ей това е остатъчна стойност.

Или накратко:
- Плащаш авансовата вноска.
- 4, 5 или 6 години внасяш всеки месец.
- Накрая си изплатил всичко, без 2000 лева. И тогава те питат дали искаш да платиш тези 2000 лева и да си вземеш колата или не искаш да ги плащаш и тогава те си я задържат. Аз на това да не платиш не му виждам смисъла (поне у нас и за физическо лице), но си е вариант.

Иначе лизингът (отдавна не съм се разправяла с такива неща) имаше някои неудобства със застраховките, прегледите, лимит на километрите и прочее. Трябва внимателно да четеш договора или да помолиш някой разбиращ. Лично ние последната кола купихме кеш.

# 38
  • Мнения: 9
Чувал съм от познати да разправят, че са купували примерно една кола на лизинг изплащали са я и после са я връщали, и вземали същата кола по-нов модел, по-евтино.  И това всеки път са го правили.

    То май най-добре да си я платя в кеш после пак ще има гравоболия, но една идея по-малко

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 13:19 от martin512

# 39
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Здравейте! Имам едно запитване и за да не отварям нова тема  ще питам тук.   
 Значи обмисляме да си купим чисто нова кола спрели сме се на няколко модела Dacia Duster, Peugeot 208, Peugeot 2008, Opel Astra  или Volkswagen Taigo. Не сме решили още какъв искаме и ще ходим в Велико Търново да питаме на място кое как става, как са гаранциите,  лизинга и така. Проблема ми е, че съм много не опитен и не знам какво да очаквам. Видях, че има нещо като "Остатъчна стойност" проучвах в интернет какво представлява, но така и не схванах. Та се питах дали си струва да купя  чисто нова кола (една от тези) на лизинг или е по на оферта да се изплати в кеш? Също така можете да си кажете мнението коя кола Вие бихте си купили, тъкмо ще ми е по-лесно да се ориентирам.  Ще се зарадвам да ми дадете някакви съвети при покупката, за моделите автомобили или каквото и да е било!  На 20години съм и може би на това се дължи това, че съм толкова неориентиран...

С кого точно обмисляте да си купувате кола? С майка ти и баща ти?

# 40
  • Мнения: 9
Здравейте! Имам едно запитване и за да не отварям нова тема  ще питам тук.   
 Значи обмисляме да си купим чисто нова кола спрели сме се на няколко модела Dacia Duster, Peugeot 208, Peugeot 2008, Opel Astra  или Volkswagen Taigo. Не сме решили още какъв искаме и ще ходим в Велико Търново да питаме на място кое как става, как са гаранциите,  лизинга и така. Проблема ми е, че съм много не опитен и не знам какво да очаквам. Видях, че има нещо като "Остатъчна стойност" проучвах в интернет какво представлява, но така и не схванах. Та се питах дали си струва да купя  чисто нова кола (една от тези) на лизинг или е по на оферта да се изплати в кеш? Също така можете да си кажете мнението коя кола Вие бихте си купили, тъкмо ще ми е по-лесно да се ориентирам.  Ще се зарадвам да ми дадете някакви съвети при покупката, за моделите автомобили или каквото и да е било!  На 20години съм и може би на това се дължи това, че съм толкова неориентиран...

С кого точно обмисляте да си купувате кола? С майка ти и баща ти?

Не точно, не живея с родителите си.

# 41
  • Мнения: 2 042
Аз и съпругът ми купихме чисто нова кола на лизинг през 2016 г. Направиха ни погасителен план и месечни вноски в банка, с която работят.  Вече я изплатихме.
  Неудобството е само едно - на големия талон пише името на лизингодателя като съсобственик и при пътуване в чужбина трябваше да ни издадат пълномощно от банката.
Колата е освободена от технически преглед 3 години, защото е нова.
Като изплатиш последната вноска, за да се прехвърли на твое име се плаща за застрахователна оценка на застрахователна компания ( където е направено пълното Каско), на нотариус също се ходи с представител на банката, той уговаря и урежда прехвърлянето.

# 42
  • Мнения: 9
Аз и съпругът ми купихме чисто нова кола на лизинг през 2016 г. Направиха ни погасителен план и месечни вноски в банка, с която работят.  Вече я изплатихме.
  Неудобството е само едно - на големия талон пише името на лизингодателя като съсобственик и при пътуване в чужбина трябваше да ни издадат пълномощно от банката.
Колата е освободена от технически преглед 3 години, защото е нова.
Като изплатиш последната вноска, за да се прехвърли на твое име се плаща за застрахователна оценка на застрахователна компания ( където е направено пълното Каско), на нотариус също се ходи с представител на банката, той уговаря и урежда прехвърлянето.

И бихте ли споделили горе/долу колко лева в повече ви излезе да я изплатите на лизинг?

# 43
  • Мнения: 7 488
Аз вече се отказах от лизинг на нова кола.
Ще си купя на 5- 6 години, със значително повече екстри, по- висок клас и наполовин цена от новата.

# 44
  • Мнения: 2 042
Ами не се сещам точно, но малко по-евтино е от потребителски кредит.

# 45
  • Мнения: 589
Аз и съпругът ми купихме чисто нова кола на лизинг през 2016 г. Направиха ни погасителен план и месечни вноски в банка, с която работят.  Вече я изплатихме.
  Неудобството е само едно - на големия талон пише името на лизингодателя като съсобственик и при пътуване в чужбина трябваше да ни издадат пълномощно от банката.
Колата е освободена от технически преглед 3 години, защото е нова.
Като изплатиш последната вноска, за да се прехвърли на твое име се плаща за застрахователна оценка на застрахователна компания ( където е направено пълното Каско), на нотариус също се ходи с представител на банката, той уговаря и урежда прехвърлянето.

И бихте ли споделили горе/долу колко лева в повече ви излезе да я изплатите на лизинг?
Огледайте хубавичко погасителния план, който ще Ви дадат, с калкулатор в ръка. Някои начисляват лихва и върху първоначалната вноска, която сте дали в брой, което е абсурдно. Декларират един нисък лихвен процент, а като посмята човек, се получава съвсем друго. Както съм писала преди в темата, при нас разликата в застраховката на една и съща кола в случай на лизинг и ако ние си я застраховаме, платена в брой беше близо 900лв. По незнайни причини и гражданската отговорност беше по-скъпа при лизинг, да се чудиш защо. Попитайте и за потребителски кредит, разпитайте и застрахователни компании колко би била застраховката. Сравнявайте, смятайте и преценявайте кое е най-изгодно за Вас.

# 46
  • Мнения: 1 346
Лизинг на кола не препоръчвам, по-добре кредит, защото веднага колата е ваша собственост иначе, свършва лизинга и плащате данък възмизно придобиване, нотариус, регистрация.....и това е абсолютно излишно, с кредит сте собственик веднага.
Оперативния лизинг е масов, но не и в България, недостатък ограничението на км. годишно, ако карате много.

# 47
  • Мнения: 1 304
Аз вече се отказах от лизинг на нова кола.
Ще си купя на 5- 6 години, със значително повече екстри, по- висок клас и наполовин цена от новата.
Само че трябва да я избираш една година, да търсиш под дърво и камък и да разчиташ на късмет.
Новите коли са десет пъти по-добри и здрави от старите, но сервизните им планове са повече от десет пъти по-лоши, а собствениците десет пъти по-незаинтересовани.
Една нова Шкода Октавия ако те устройва, вземай, карай и поддържай все едно е модел 1980-та.

# 48
  • Мнения: 14 499
Официалните дилъри предлагат такива, обикновено върнати от оперативен лизинг, като им дават и гаранция.

# 49
  • Мнения: 7 488
Аз вече се отказах от лизинг на нова кола.
Ще си купя на 5- 6 години, със значително повече екстри, по- висок клас и наполовин цена от новата.
Само че трябва да я избираш една година, да търсиш под дърво и камък и да разчиташ на късмет.
Новите коли са десет пъти по-добри и здрави от старите, но сервизните им планове са повече от десет пъти по-лоши, а собствениците десет пъти по-незаинтересовани.
Една нова Шкода Октавия ако те устройва, вземай, карай и поддържай все едно е модел 1980-та.

Като имам парите, нищо не избирам, толкова време. Точно за 2 часа я намерих в Мобиле, на другия ден оглед и вече е моя. Една вишневочервена красавица на Mazda, с всички екстри на модела, кожен салон, мощна, 4×4, внос от Канада. Сега колко ще е здрава си е късмет.

# 50
  • Мнения: 1 304
От Канада ще е на малко километри и обслужвана. Wink

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт