Да обсъдим сервитьорите

  • 14 434
  • 67
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 932
Зависи донякъде и от отношението на клиента. Повечето хора като че ли не знаят какво точно е любезно отношение, или се смятат за по-любезни, отколкото са в действителност. Сервитьорът е длъжен да бъде учтив, но и клиентът е длъжен да покаже уважение — да го поздрави, да не го прекъсва, да не му заповядва ("ще ми донесеш еди-какво-си"), да не му повишава тон, да не отправя забележки и заяждания за неща, които не зависят от персонала ("Тази порция защо е толкова малка? Това защо е станало толкова скъпо? Тук защо не сервирате еди-какво-си?") Ако ти си усмихнат и приветлив, вероятно е да получиш една идея по-добро отношение.

Да, това също е така. Факт е, че и клиенти има много чепати, на които им липсва елементарна култура.
Факт е, че уважението трябва да е двустранно. Че макар и да се води "обслужващ персонал", не означава автоматично второразряден човек, които слугува и не заслужава уважение. Това важи и за отношението на работодателя и мениджърите към служителите на заведенията - сервитьори, бармани, готвачи, миячи . От асоциацията на заведенията не само да опяват по медиите, които е зле положението в бранша, но не казват нищо за какво точно правят за да се повиши стандарта на обслужване. Например да осигуяват достойни условия на труд, условия по трудов кодекс, достойно заплащане, осигуровки, извъндеден труд,необходимо оборудване, да обучават персонал, както и те самите да дават пример за трудова етика. А не да наемат първия срещнат, съгласил се разчитайки на това да бъде тарикат и да работи с мисълта за башкиши, а не от интерес към професията, която в своята същност може да бъде и много интересна и далече да не е маратон по разнасяне на порции.

# 61
  • Мнения: 3 294
И все пак, дори и да не е било добро обслужване, мисля, че всички оставяме бакшиши от неудобство ако не го направим. Странна ми е логиката на сервитьори, които се сърдят ако е малък. След като реално те не би трябвало въобще да разчитат и очакват това.  Това отношение ги поставя на равнището на таксиджията, който на ...,05 ст. ти закръгля лев нагоре, или при 8.30 му се дават 10 и не си прави труда да връща дори 1лв. , без никой да му е казал да задържи...

В смисъл, те не приемат и уважават бакшиша като знак на благодарност за нещо, което са направили за теб (по-добро от очакваното отношение), а като задължение на клиента. В същото време се очаква при по-голяма сметка да има и още по-голям бакшиш! Ама не е едно и също да си направил 500 лв. от поръчани кафета и да е тичал 300 пъти да носи и все бързо, с усмивка и приветливост, и да си я направил от два стека и бутилка вино и да се е наложило да носи един път. Но и в двата случая иска задължителен минимум 50 лв. подарък.
Не знам кои са всички и ти какво мислиш. Аз бакшиш  НЕ оставям , ако не съм доволна. Както искат така да ме гледат. Не ме интерисува. Да се научат първо как се обслужва клиент.

Просто такива са ми впечатленията от всички около мен - че всеки гледа да остави поне 10% и при най-неутралното  обслужването, дори и да сте пили 2 кафета и вода (т.е,нито е затормозяван сервитьора, нито се е наложило да говорите, че да ви се усмихне или да показва добро или лошо отношение) . Просто сядате за 20-30 мин., ставате и плащате с бакшиш.. (повечето пъти се закръгля сумата по възможнот - примерно на 12 лв. оставате 15, за да не се чака ресто.
Масово българина оставя бакшиш дори когато не е доволен, от срам да не си помислят, че е скъсан... Обаче не го е срам от много други неща.

Аз не оставям нищо, ако дори малко съм недоволен. Не знам защо някои си мислят, че бакшиша е задължителен, че и да е процент от сметките, които са много завишени. Българска бира на много места е 7лв вече..

# 62
  • Мнения: 208
Здравейте, има ли някой в темата който е работил сервитьор?

# 63
  • Мнения: 924
Почти всеки, който е започнал работа на 16-18 годишна възраст е бил сервитьор или пък касиер. И аз съм била.

# 64
  • Мнения: 380
Здравейте, има ли някой в темата който е работил сервитьор?
Аз съм работила доста години като сервитьорка 🙂

# 65
  • Мнения: X
Предполагам като минат днес 10 човека, които са решили да използват обслужващия персонал за изтривалка и за една бира и едни картофи се вживяват все едно са седнали  в центъра на Париж, правят панаири и се размазват от лиготии и претенции, така се получава. Не бих работила това, имам наблюдения и в чужбина и тук. Сяда тумбата и почват едни претенции, искат да им лижеш краката. И тука някои хора се самозабравиха, решиха че са големи европейци ли, не знам.

# 66
  • Мнения: 3 726
Ресторантьорството си е бизнес като всеки друг. Съответно има правила за персонал и мениджмънт, както и terms and conditions за клиенти. Тъжен факт е, че никой от участниците не е запознат. Иначе е задължение на мениджъра да обучи персонала, а на персонала - да ограмоти клиентите.

# 67
  • Мнения: 3 294
Обучени сервитьори, ама в какво? Да носят табла в най-добрия случай.
Вероятно има около 1-2% в разни скъпи ресторанти, които да знаят базовите правила, едно време имаше и курсове даже.

Общи условия

Активация на акаунт