Да, това също е така. Факт е, че и клиенти има много чепати, на които им липсва елементарна култура.
Факт е, че уважението трябва да е двустранно. Че макар и да се води "обслужващ персонал", не означава автоматично второразряден човек, които слугува и не заслужава уважение. Това важи и за отношението на работодателя и мениджърите към служителите на заведенията - сервитьори, бармани, готвачи, миячи . От асоциацията на заведенията не само да опяват по медиите, които е зле положението в бранша, но не казват нищо за какво точно правят за да се повиши стандарта на обслужване. Например да осигуяват достойни условия на труд, условия по трудов кодекс, достойно заплащане, осигуровки, извъндеден труд,необходимо оборудване, да обучават персонал, както и те самите да дават пример за трудова етика. А не да наемат първия срещнат, съгласил се разчитайки на това да бъде тарикат и да работи с мисълта за башкиши, а не от интерес към професията, която в своята същност може да бъде и много интересна и далече да не е маратон по разнасяне на порции.