Да обсъдим сервитьорите

  • 14 445
  • 67
  •   1
Отговори
# 45
  • SF
  • Мнения: 21 176
Ако не се държи добре, защото не са му оставили бакшиш, пренебрегва е и ги кара да чакат, никога няма да получи бакшиш.
Има заведения, в които обслужването става много бавно, но не по вина на сервитьора. Обикновено това изнервя клиентелата. Заведението има повече маси, отколкото персонал и сервитьорът няма време да поприказва приветливо с всеки клиент и да му обръща персонално внимание.
Имам приятели, които обожават да водят празни приказки със сервитьорите. Ама слагате ли джоджен в тези кюфтета, ама сосът на фурна ли е или на тиган... Много е досадно и обикновено не носи никаква информация за любознателния лакомник.

# 46
  • Мнения: 932
Ако не се държи добре, защото не са му оставили бакшиш, пренебрегва е и ги кара да чакат, никога няма да получи бакшиш.
Има заведения, в които обслужването става много бавно, но не по вина на сервитьора. Обикновено това изнервя клиентелата. Заведението има повече маси, отколкото персонал и сервитьорът няма време да поприказва приветливо с всеки клиент и да му обръща персонално внимание.
Имам приятели, които обожават да водят празни приказки със сервитьорите. Ама слагате ли джоджен в тези кюфтета, ама сосът на фурна ли е или на тиган... Много е досадно и обикновено не носи никаква информация за любознателния лакомник.

Много, много, много пъти бавното обслужване не се дължи на малкото сервитьори, а поради това, че собсвеникът не иска да наеме достатъчно кухненси персонал и оставят по един готвач топла и един студена кухня, дето се побъркват кое по-напред да направят и трябва да вършат работа за трима. Отделно и си спестяват и от оборудване - брой котони, скари, фритюрници, и в час пик не насмогват достатъчно бързо да приготвят поръчките.

# 47
  • Мнения: 29 344
Мен като клиент нищо от това не ме интересува. Няма как при лошо обслужване или невкусна храна да се очаква бакшиш.

# 48
  • SF
  • Мнения: 21 176

Много, много, много пъти бавното обслужване не се дължи на малкото сервитьори, а поради това, че собсвеникът не иска да наеме достатъчно кухненси персонал и оставят по един готвач топла и един студена кухня, дето се побъркват кое по-напред да направят и трябва да вършат работа за трима. Отделно и си спестяват и от оборудване - брой котони, скари, фритюрници, и в час пик не насмогват достатъчно бързо да приготвят поръчките.
Да, нали съм написала, че не винаги е по вина на сервитьора. Всички гледаме кошмари в кухнята.
Обикновено работи някоя лелка, чиито опит в готвенето е граден, докато готви за семейството си.

# 49
  • Мнения: 932
И все пак, дори и да не е било добро обслужване, мисля, че всички оставяме бакшиши от неудобство ако не го направим. Странна ми е логиката на сервитьори, които се сърдят ако е малък. След като реално те не би трябвало въобще да разчитат и очакват това.  Това отношение ги поставя на равнището на таксиджията, който на ...,05 ст. ти закръгля лев нагоре, или при 8.30 му се дават 10 и не си прави труда да връща дори 1лв. , без никой да му е казал да задържи...

В смисъл, те не приемат и уважават бакшиша като знак на благодарност за нещо, което са направили за теб (по-добро от очакваното отношение), а като задължение на клиента. В същото време се очаква при по-голяма сметка да има и още по-голям бакшиш! Ама не е едно и също да си направил 500 лв. от поръчани кафета и да е тичал 300 пъти да носи и все бързо, с усмивка и приветливост, и да си я направил от два стека и бутилка вино и да се е наложило да носи един път. Но и в двата случая иска задължителен минимум 50 лв. подарък.

Последна редакция: ср, 30 авг 2023, 11:33 от cool_style

# 50
  • Мнения: 10 807
Ако ме издразнят и не съм доволна, не оставям бакшиш, въобще не ми пука. Не може някой да го мързи да каже добър ден и до го гоня да си търся меню, да си търся поръчката, да търся сметката и после да чака бакшиш. Не аз, а сервитьора трябва да се чувства неудобно.

# 51
  • Great Britain
  • Мнения: 2 208
И все пак, дори и да не е било добро обслужване, мисля, че всички оставяме бакшиши от неудобство ако не го направим. Странна ми е логиката на сервитьори, които се сърдят ако е малък. След като реално те не би трябвало въобще да разчитат и очакват това.  Това отношение ги поставя на равнището на таксиджията, който на ...,05 ст. ти закръгля лев нагоре, или при 8.30 му се дават 10 и не си прави труда да връща дори 1лв. , без никой да му е казал да задържи...

В смисъл, те не приемат и уважават бакшиша като знак на благодарност за нещо, което са направили за теб (по-добро от очакваното отношение), а като задължение на клиента. В същото време се очаква при по-голяма сметка да има и още по-голям бакшиш! Ама не е едно и също да си направил 500 лв. от поръчани кафета и да е тичал 300 пъти да носи и все бързо, с усмивка и приветливост, и да си я направил от два стека и бутилка вино и да се е наложило да носи един път. Но и в двата случая иска задължителен минимум 50 лв. подарък.
Не знам кои са всички и ти какво мислиш. Аз бакшиш  НЕ оставям , ако не съм доволна. Както искат така да ме гледат. Не ме интерисува. Да се научат първо как се обслужва клиент.

# 52
  • Мнения: 932
И все пак, дори и да не е било добро обслужване, мисля, че всички оставяме бакшиши от неудобство ако не го направим. Странна ми е логиката на сервитьори, които се сърдят ако е малък. След като реално те не би трябвало въобще да разчитат и очакват това.  Това отношение ги поставя на равнището на таксиджията, който на ...,05 ст. ти закръгля лев нагоре, или при 8.30 му се дават 10 и не си прави труда да връща дори 1лв. , без никой да му е казал да задържи...

В смисъл, те не приемат и уважават бакшиша като знак на благодарност за нещо, което са направили за теб (по-добро от очакваното отношение), а като задължение на клиента. В същото време се очаква при по-голяма сметка да има и още по-голям бакшиш! Ама не е едно и също да си направил 500 лв. от поръчани кафета и да е тичал 300 пъти да носи и все бързо, с усмивка и приветливост, и да си я направил от два стека и бутилка вино и да се е наложило да носи един път. Но и в двата случая иска задължителен минимум 50 лв. подарък.
Не знам кои са всички и ти какво мислиш. Аз бакшиш  НЕ оставям , ако не съм доволна. Както искат така да ме гледат. Не ме интерисува. Да се научат първо как се обслужва клиент.

Просто такива са ми впечатленията от всички около мен - че всеки гледа да остави поне 10% и при най-неутралното  обслужването, дори и да сте пили 2 кафета и вода (т.е,нито е затормозяван сервитьора, нито се е наложило да говорите, че да ви се усмихне или да показва добро или лошо отношение) . Просто сядате за 20-30 мин., ставате и плащате с бакшиш.. (повечето пъти се закръгля сумата по възможнот - примерно на 12 лв. оставате 15, за да не се чака ресто.

# 53
  • Great Britain
  • Мнения: 2 208
И все пак, дори и да не е било добро обслужване, мисля, че всички оставяме бакшиши от неудобство ако не го направим. Странна ми е логиката на сервитьори, които се сърдят ако е малък. След като реално те не би трябвало въобще да разчитат и очакват това.  Това отношение ги поставя на равнището на таксиджията, който на ...,05 ст. ти закръгля лев нагоре, или при 8.30 му се дават 10 и не си прави труда да връща дори 1лв. , без никой да му е казал да задържи...

В смисъл, те не приемат и уважават бакшиша като знак на благодарност за нещо, което са направили за теб (по-добро от очакваното отношение), а като задължение на клиента. В същото време се очаква при по-голяма сметка да има и още по-голям бакшиш! Ама не е едно и също да си направил 500 лв. от поръчани кафета и да е тичал 300 пъти да носи и все бързо, с усмивка и приветливост, и да си я направил от два стека и бутилка вино и да се е наложило да носи един път. Но и в двата случая иска задължителен минимум 50 лв. подарък.
Не знам кои са всички и ти какво мислиш. Аз бакшиш  НЕ оставям , ако не съм доволна. Както искат така да ме гледат. Не ме интерисува. Да се научат първо как се обслужва клиент.

Просто такива са ми впечатленията от всички около мен - че всеки гледа да остави поне 10% и при най-неутралното  обслужването, дори и да сте пили 2 кафета и вода (т.е,нито е затормозяван сервитьора, нито се е наложило да говорите, че да ви се усмихне или да показва добро или лошо отношение) . Просто сядате за 20-30 мин., ставате и плащате с бакшиш.. (повечето пъти се закръгля сумата по възможнот - примерно на 12 лв. оставате 15, за да не се чака ресто.
При мен няма такъв филм.Просто, сложно- това е.

# 54
  • Мнения: 29 344
Изобщо не е така, еле пък за две кафета и вода.

# 55
  • Мнения: 924
При лошо обслужване си чакам рестото. При опит за чалъм да се забави сервитьора като се прави на много зает, само и само да си тръгна без да си дочакам рестото, ставам и отивам да си го поискам. Старая се да е я пред бармани, я пред управител - да се чуе.

# 56
  • Мнения: 932
А как постъпвате с оставянето на бакшишите, ако в сметката ви официално е начислен процент сервиз?
А също и ако искате да платите не в брой, а с карта?

# 57
  • Мнения: 924
При начислен процент сервиз не оставям бакшиш. Нахално е от страна на заведението да ме задължава с определена сума.
За мен е нередно, защото консумирам примерно салата за 10 лева и основно за 15 лева и според обявената в менюто им цена би следвало да платя 25 лева, т.е. те ме задължават постфактум да платя нещо, чиято цена не са обявили, а търговецът е длъжен да обяви крайната цена на клиента. Нали имаше скоро скандали с пържоли с цена на 100 грама суров продукт. Това за мен е нарушение.
Да не говорим, че съм почти сигурна, че тази сума на края на смяната не я дават на обслужващия сервитьор.
Та, ако има процент - не оставям нищо допълнително. Ако плащам с карта се е случвало да дадем на ръка на сервитьора 10 лева примерно, от уважение.

# 58
  • SF
  • Мнения: 21 176
Ако плащам с карта, пак оставям бакшиш на сервитьора.
Ако сервизът е включен, би трябвало да го пише в менюто на всяка страница. Вярно, че използват ситния шрифт, но са задължени да го напишат. Друг е въпросът, ако седна и поръчам капучино и вода, без да гледам менюто.
В чужбина ми се е случвало да донесат бележката за плащане и да ни предупредят, че това е тотала на сметката ни, без бакшиша. И втори път го казват: сумата е ХХХ евро, но без бакшишът не е включен.

# 59
  • Мнения: 3
Интересно, не оставям бакшиши, а пак получавам добро отношение, може би пък зависи от подборката на местата по които ходиш и добрият подбор на персонал, добрият мениджмънт и прочее Thinking

Зависи донякъде и от отношението на клиента. Повечето хора като че ли не знаят какво точно е любезно отношение, или се смятат за по-любезни, отколкото са в действителност. Сервитьорът е длъжен да бъде учтив, но и клиентът е длъжен да покаже уважение — да го поздрави, да не го прекъсва, да не му заповядва ("ще ми донесеш еди-какво-си"), да не му повишава тон, да не отправя забележки и заяждания за неща, които не зависят от персонала ("Тази порция защо е толкова малка? Това защо е станало толкова скъпо? Тук защо не сервирате еди-какво-си?") Ако ти си усмихнат и приветлив, вероятно е да получиш една идея по-добро отношение.

Общи условия

Активация на акаунт