Отговори
# 720
  • Мнения: 5 950
Вие сте приели, че Р=0 и сте го решили като уравнение. Направете както каза Русалка, но ми изниква въпрос с вида на скобите. Ако трябва да пробваме 1 и 5, скобите трябва да са [ и], а тези мисля че означават, че 1 и 5 на се включват. Не съм сигурна. Разсъждавам си. Инак би било елементарно.

# 721
  • София
  • Мнения: 18 088
Тук няма заигравка със скобите. Тях гледаме при зададени интервали със скоби от типа (  или [ , с чиято помощ можем да изпишем отворени, затворени или полуотворени интервали (отворени вдясно/вляво), примерно (1;5), [1;5], [1;5), (1;5].

В случая просто ни е дадено крайно множество от стойности и заместваме с всяка от тях. Не трябва да търсим клопка там, където я няма, защото задачата ни се струва лесна. Още повече, ако пък  въпросната е както ми се струва  според оформлението от  зеления сборник на Веди (имам го някъде, ама не ми се търси), там така са общите задачи след дяла. А тези очевидно са за едночлени и многочлени, тоест предвидени са за упражнение  на задачи по темата "Цели изрази" към момент, в който седмокласникът още не е чувал за интервали, тях ги среща чак при неравенствата.

Последна редакция: пн, 27 мар 2023, 19:54 от пенсионирана русалка

# 722
  • Мнения: 5 950
Вероятно е така, но все пак ме гложди защо в израза са употребени едни скоби, а за множеството други и то точно тези. А и не знаем за кой клас е задачата. Ако е за 7, явно скобите нямат значение какви
са.

# 723
  • Мнения: 387
Задачата е за 7 клас,да.А за зад.39  какво ще кажете?Стигнали сме до нормален вид на многочлена,но дали е това нормалният вид?

# 724
  • София
  • Мнения: 18 088
Вероятно е така, но все пак ме гложди защо в израза са употребени едни скоби, а за множеството други и то точно тези. А и не знаем за кой клас е задачата. Ако е за 7, явно скобите нямат значение какви
са.

Понеже  точно с такива  скоби се задава множество, учи се в 6 клас, примерно множеството от точки, които могат да се паднат при хвърляне на правилен зар, е М= {1,2,3,4,5,6}

Misssixty, грешна ви е  заради грешка в представянето  тричлена на  втора степен в нормален вид. В някои учебници  ги има май тези формули с тричлен на втора, в други не. Ще напиша и двата/трите/четирите начина за пресмятане на задната част, но след малко.

Последна редакция: пн, 27 мар 2023, 20:19 от пенсионирана русалка

# 725
  • Мнения: 5 950
Благодаря. Пропуск явно имам.

# 726
  • Мнения: 387
И така си помислих,че причината е в привеждането на тричлена.Не сме го срещали това досега,и затова там бъркаме.Иначе да-помагалото е на  Веди,напълно ме разконспирирахте.А как ви се струва то,читаво ли е?

# 727
  • Мнения: 3 058
Не знам дали е различно издание или самото помагало е друго, но в 7 клас ползвахме едни листи от Веди, които имаха много добри според мен геометрични задачи. (бяха в две колони на листа задачите, затова търся разлики).

# 728
  • София
  • Мнения: 18 088

И да, на мен лично ми харесва помагалото на Веди (но това е много субективно), първо са лесни тестовете, после по-труднички, а при задачите в края на дяла има всякакви - от елементарни до  доста завъртяни.

Същото е, Солничка, моят сборник е стар, та вероятно оттогава е преиздаден, но открай време са им така оформени задачите - с по два еднотипни теста, но с различни цифри, все едно са за контролно на две групи в училище. Ако не се лъжа, него обаче го нямам, имаше такъв някога и за шести клас, май беше светлолилав. А в книжарниците има и за 8-10 клас,  май и за 11-12  клас, но в момента не мога да възпроизведа цвета на последните два. Всеки ще ги намери, ако потърси в Гугъл.

Последна редакция: пн, 27 мар 2023, 20:22 от пенсионирана русалка

# 729
  • Мнения: 387
Ок,и на мен ми се струва помагалото не лошо,доколкото мога да преценя.Някои ги решават в клас,а вкъщи решаваме абсолютно всяка една пропусната.Някои наистина са много лесни,други-изобщо.Ще разгледаме действията с тричлена,детето впрочем предположи ,че се представя като формула,но не го взех насериозно и този път.И за последно помощ за задача 3 от Уравнения -7 клас,има едни двойно модулни скоби.....

# 730
  • Мнения: 89
Следната задача за 3 клас : " хикс написал в редица последователно и в нарастващ ред всички трицифрени числа, които са по-малки от 333 и се делят без остатък на 3. Кое е средното число в тази редица?"
Ние го получаваме 102+3.57=273, но отговорът е 216. Къде ни е грешката?

# 731
  • София
  • Мнения: 18 088


Горната е за МисСиксти, тази е за Марио:

Последна редакция: пн, 27 мар 2023, 20:31 от пенсионирана русалка

# 732
  • Мнения: 3 058
Следната задача за 3 клас : " хикс написал в редица последователно и в нарастващ ред всички трицифрени числа, които са по-малки от 333 и се делят без остатък на 3. Кое е средното число в тази редица?"
Ние го получаваме 102+3.57=273, но отговорът е 216. Къде ни е грешката?
Сметката р 102+3.38=216.
Редицата е със 77 члена. Средният е под номер 39. Към първият член добавяме 38 стъпки до 39 член.
Че са 77 члена установяваме с: (330-102):3+1

# 733
  • Мнения: 89
Много благодаря! Детето е разделило 330-102 на две, а трябва на три, разбира се.

# 734
  • Мнения: 387
Пенсионирана русалка,а тук,при разкриване на първите скоби,там ,където съм ви оградила с.червено,не е ли 2c на втора,а не 2х на втора

Общи условия

Активация на акаунт