Как да осъдя Български пощи?

  • 2 292
  • 36
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3
Здравейте, дами..
Не знам вече към кого да се обърна, затова моля за мнение и съвет тук.

В края на март 2022г. пуснах куфар с лични (не нови) дрехи от Сволвар, Норвегия до София. Куфарът е влязъл в София на 14 април и от тогава ни вест, ни кост. Попълвах два пъти въпросните документи, които ми изискаха със СМС, но миналата седмица отново получих същия СМС. На посочените телефони и имейл никой не отговаря, звъняла съм безброй пъти и съм написала безброй имейли.

Имам важни за мен неща в този куфар и бих искала да получа обезщетение за пропуснати ползи, както и за изхабените нерви и стрес, поради липсата на вещите ми.

Някой наясно ли е как може да стане това?

# 1
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 961
С адвокат например?!

Какви са тези документи, които се изискват с СМС?
Вие къде се намирате, ако сте в София, защо не отидете на място в пощата или пък да отиде получателят на когото сте изпратили пратката?

# 2
  • Мнения: 3
По СМС изпращат линк, от който се сваля декларация за пратката - какво съдържа итн.
Ходила съм не само в пощата, до която съм си изпратила куфара, но и до Челопешко шосе. Отвсякъде ми дават да попълня тази декларация и казват да съм чакала.

Пуснала съм и рекламация на сайта на пощата, също никакъв отговор.

Много съм далеч от правните въпроси и не знам какъв тип адвокат трябва да търся тук, или може би да търся друга институция, която контролира пощите в България, или не знам и аз как да постъпя. Просто ми трябват нещата,  вътре има артистични костюми, които не могат да се заменят толкова лесно.

# 3
  • Мнения: 12 168
Първо подай рекламация, по официалния ред с декларация-образец, взимайки входящ номер. Ако и тогава няма развитие на случая, си търси правата по съдебен ред

https://www.bgpost.bg/bg/13

# 4
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 961
Или към Комисия за защита на потребителите.

# 5
  • INFJ
  • Мнения: 9 398
Пусната ли е рекламация през норвежките пощи? По принцип през пощата, която е изпращач се пускат рекламациите.

# 6
  • Мнения: 11 381
При пускането имаш ли номер на пратката? Къде показва, че са.

БП трябва да бъдат напълно заличени. Жалко е как една организация, изградена във всяко населено място, с колкова много клонове и служители остави куриерите да ги задминат.
Но служителите, организацията и ръководството на БП са невероятно некадърни, незаинтересовани и без да преувеличавам често са крадци. Убедени в непроследяването на пратките си прибират каквото икат. Дори и с доказване, че пратката им е офиса нищичко не ожете да докажете и направите на тьотките там. Рядко неприятна и недействаща организация.
Съжалявам, че съм толкова груба и крайна, но тази организация е напълно безполезна, че и вредна!

# 7
  • Мнения: 2 495
БП си чакат приватизацията, така че нямат намерение да работят в това време

# 8
  • Мнения: 8 873
И на мен ми ичезнаха вече три колета, които пратих за България. Едните бяха  с номер, другите без номер. Повече няма да пращам. Смятам да ползвам куриерски фирми, не пощите.
Обаждах е и в двете държави и ме уверяваха, че е стигнало до БГ границата. Нещата бяха подаръци, как може кукла за детенце да откраднат?

# 9
  • Мнения: 1 574
А три месеца минаха ли от подаване на рекламацията, защото толкова е срока им за отговор:
https://www.bgpost.bg/bg/13

Ако са минали и нямате отговор, това би трябвало да е случай за КЗП.

# 10
  • Мнения: X
Според мен трябва да се обърнете към норвежките пощи или куриера, който е приел пратката. Отговорни за нея са те, не БГ Пощи, дори и в БГ да са я загубили. Ако сте пуснали редовен “пакет” с проследяващ номер, може би имате застраховка в случай на загуба в размер на 500€. Поне в Германия е така. Нужно е да пуснете рекламация към норвежки пощи или, ако срокът е изтекъл, към норвежка КЗС или към Европейската.

Адвокат не знам дали е нужен. Аз, като имах сходен проблем, гледах видеа в Ютюб и четох съвети на адвокати по въпроса и се ориентирах чудесно какви са ми правата. После, въоръжена с тази информация, натисках отговорните лица и добре, че го направих, иначе щях да съм капо. Та, в Норвегия най-вероятно ще ви дадат компенсация.

Съдържанието на колета не мисля, че ще видите отново, щом липсва от Април - някой някъде си го в харесал и го е “цапцарап”-нал. Тъжно е, но до БГ вече не пращам нищо по пощата, само с фирма - частен куриер.

# 11
  • Мнения: 9 552
пускайте жалбата в КРС /които имат правомощие да наложат санкция за липса на отговор в срок/, не в КЗП /ще изгубите месец, тъй като КЗП само препращат/. иначе за намиране на пратката ще получите само съдействие /поне да се изяснят обстоятелствата/.
за отговорността - зависи каква е пратката. ако е непрепоръчана не отговарят и не може да се проследи. при препоръчаните вече е различно.

# 12
  • Мнения: 8 873
Непрепоръчана пратка  стигна до БГ и се върна, момичето ми каза, че не са я търсили, нито бележка има в пощата.
Сега  я пуснах препоръчано, да видим. Е, казаха, че като имам номер, ако се загуби колета, ще ми платят нещо. Ха-ха.

# 13
  • Мнения: X
Ще ти платят, ако ги натиснеш да го направят. За съжаление, някои се правят на “дръж ми шапката”, дори и да си напълно в правото си.

А към питащата, наред с оплакванията към съответните комисии, аз бих написала и няколко имейла към пощите/куриерната фирма. Установила съм, че каквото не става с любезни запитвания обикновено става с любезни заплахи. Най-късно на 2-я,3-я заплашителен имейл се намира някой управител, запознат с правилата, или служителят прехвърля имейла към правния им отдел за съвет и оттам им казват да си изпълнят задълженията.

# 14
  • Мнения: 6 346
Надявам се проблемът да се реши. И на мен са ми изчезвали и картички от скандинавските страни, и една карта за пътуване с метрото в Стокхолм, която ми изпратиха по пощата преди конференция, на която щях да ходя, и колет с кокосово масло от САЩ. Не съм се разправяла никога, но от позната знам, че когато подала официална физическа жалба на място в пощенския клон, с входящ номер, уж липсващият колет веднага се намерил. Видях, че дават този съвет и по-горе. Предполагам, че на жалбите по интернет не се придава голямо значение, в България все още си трябва печат и входящ номер...

Разбира се, следващата стъпка би била КЗП, дано те да реагират, макар че по някои казуси и те само си измиват ръцете.

Стискам палци куфарът да се появи!

Общи условия

Активация на акаунт