Спиди унищожение на пратка

  • 3 729
  • 44
  •   1
Отговори
  • Мнения: 532
Здравейте,изпратих пратка на Спиди  чанта,която са върнали на следващия ден.Аз получавам смс за върнатата пратка ,но тк не бяхме в страната отивам да я взема вчера след като се прибрахме.Оказва се ,че това е 9ти ден ,а след 7 ден тя става тяхна собственост и се унищожава въпреки наложения платеж 300лв.
Не съм уведомена за изтичащия срок,нито съм знаела,че след 7 работен ден се унищожава.
В сайта им пише,че писмата се унищожават,а пратките се продават на търг.Не можело нищо да се направи.Имал ли е някой този проблем?
Благодаря на всички

# 1
  • гр. София
  • Мнения: 445
Толкова да са бързи?!?
Пиши на следните имейли, но не по отделно:
security.request@speedy.bg
r@speedy.bg
office@speedy.bg
Посочваш номер на пратката и всичко, което имаш като съпътстваща информация.
Не е реално това, което са ти казали устно.

За унищожаване на пратка също се дължи такса. Кой е платил?

Щом чантата не е евтина, може някой да си я е харесал...

# 2
  • Мнения: 532
Когато посетя офис ми пращат линк за оценка на служител,когато имам пратка за взимане звънят всеки ден,а в такъв случай няма информация защото явно не съм знаела.

# 3
  • София
  • Мнения: 28 731
Вероятно от Спиди са платили таксата. В Общите им условия пише, че след 7-и ден стават собственици на непотърсените пратки.

# 4
  • Мнения: 11 398
A имаш ли автоматичните обаждания, че имаш пратка в офис? Те не звънят персонално, а се обажда автомат. Имаш ли такива пропуснати обаждания или приети?
От втория ден апочват тези обаждания - трябва да имаш поне 5 такива - от автомат. Принципно накрая и служител звъни.
Заведи си рекламация, че не си уведомена, че пратката ти е невзета и върната.

# 5
  • София
  • Мнения: 28 731
Получила е смс, че пратката е върната.

# 6
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 002
В ОУ пише, че "след 7-дневен престой се връща на подателя" и  "Непотърсени или недоставени пратки в срока и при условията, посочени в т.36 от настоящите Общи условия, се съхраняват от Оператора за срок от още 7 дни, след което стават собственост на Оператора. Операторът, в качеството си на собственик, има правото да унищожи пратката или да я продаде."
Тоест след 14 дни могат да унищожат пратката.

# 7
  • София
  • Мнения: 28 731
Мда, това "още" съм го пропуснала, а е важно.

# 8
  • Мнения: 11 398
Говорих с оператор - за мен също е важно това да не ми опраскат пратките.
Чакат 7 дни, 5 обаждания и е тяхна пратката!

# 9
  • София
  • Мнения: 28 731
Значи нарушават собствените си Общи условия, ако е така.
https://www.speedy.bg/bg/terms-and-conditions

Цитат
36. Когато Операторът не може да достави пратка поради това, че получателят отказва да я заплати,
получателят отсъства или е непознат на посочения адрес, получателят е починал, адресът за
доставка е неверен, непълен или несъществуващ, пратката не е потърсена от получателя след
уведомление от Оператора, както и поради други обективни причини, Операторът връща пратката
на подателя за негова сметка. В този случай пратката се пренасочва служебно към офис на
Оператора и след 7-дневен престой се връща на подателя, като последният дължи заплащане на
услугата в двете посоки. Операторът не носи отговорност при отказ на подателя да получи обратно
пратката и да заплати услугата, както и при невъзможност пратката да му бъде доставена.
...
38. Непотърсени или недоставени пратки в срока и при условията, посочени в т.36 от настоящите
Общи условия, се съхраняват от Оператора за срок от още 7 дни, след което стават собственост на
Оператора. Операторът, в качеството си на собственик, има правото да унищожи пратката или да
я продаде.

# 10
  • София
  • Мнения: 6 182
Те може да са се свързали с получателя, който е отказал приемането ѝ. В този случай няма да чакат 7 дни, а ще я върнат веднага.
Трябва да се отчитат само седемте дни от получаването на съобщението, че пратката е върната и е в офис на куриера.

# 11
  • Мнения: 532
Получателя не е отказал приемането й,а е платил транспортните разходи и в двете посоки,в противен случай съм сигурна,че щяха да си търсят 15те лева.
Получила съм смс ,да,не отричам това,а заявявам,че не съм била в страната и веднага когато се прибрах съм отишла да я взема ,но е било на 9ти ден,а след изтичане на 7ми тя била тяхна вече.Тоест от предния ден вече е тяхна и аз нямам права.
Това,което искам да кажа е,че явно не съм знаела за този срок и явно съм била възпрепятствана да я взема и според мен е некоректно с един смс ,който естествено,че може да не съм прочела да ме известяват.
В офиса ,който ползвам по принцип ми казаха,че винаги последния ден звънят за да предупредят,ако срока изтича.
Не е ли нормално,че може да не знам за това им условие от 7дни?Освен това в ОУ пише,че писмата се унищожават,а пратките се продават на търг,като им го казах днес заявиха,че това са пълни глупости.

# 12
  • София
  • Мнения: 28 731
Това с търга не е задължително, а възможност.
Твое задължение е да знаеш условията, при които ползваш дадена услуга. Ако не си ги прочела, вината си е твоя. Отделен въпрос е доколко те ги спазват.

# 13
  • Мнения: 532
Ясно ми е,че е мое задължение,просто ми се струва нормално да не знам 12 раздела и 82 точки от общите им условия,както и не ми се струва нормално при изпращане на пратка да ги прочета.Срока ми се струва прекалено кратък,а информираността на подателя крайно недостатъчна.Значи мога след всяко посещение в офис,понякога и по 3 на ден да искат обратна връзка за удовлевореността ми от обслужващия персонал ,а не могат да пратят един смс ,че е последен ден за взимане на моята пратка.
Странно,ако пусна празна пратка до човек ,който не я потърси и трябва да заплатя кутиерските дали няма да ме потърсят ?
Отделно от това още вчера се свързах с някакъв техен експерт,който каза,че веднага ще върне обаждане.И до днес не ме потърси.След като днес напбяд се свързахме с техния”експертен”отдел и те казаха,че няма какво да се направи,то след това се свързахме с друга дама,която ще задвижи нещата към мястото ,на което е моята пратка и ще върне веднага отговор.Такъв нямам вече 5часа……

# 14
  • Мнения: 12 848
Освен да продължаваш да звъниш, можеш да напишеш рекламация, като се позовеш на това, че са си нарушили техните Общи усповия - това, че не са върнали чантата на Подателя. Ако си сигурна, разбира се, че той не е отказал да плати връщане. Но просто не виждам да е имало време за това: седем дена изтичат, на осмия я изпращат обратно на подателя, на деветия ти се обаждаш, точно когато пратката трябва да е пристигнала в клона на Подателя.

В сайта имат и адрес на Централния офис, може и там да отидеш да се жалваш, ако имаш време.

Последна редакция: пт, 11 ное 2022, 16:44 от Uncommon

Общи условия

Активация на акаунт