Отговори
# 30
  • Мнения: 1 245
Частните уроци сега, са по принцип за подготовка на ученика за по-високи нива/респективно кандидатствания, тоест обикновено се преследват такива, строго определени цели.

# 31
  • Мнения: 1 308
Защо да може да ходи на СИП/ЗИП и кръжоци, а да не може да ходи на частни уроци? Странно твърдение. Може да ходи навсякъде, където решат родителите и където са интересите на детето.
Ами в случая изглежда е повече интерес "към математиката" на майката ми се струва. Математиката е нещо, което ако ти върви (както е твърдението), значи можеш да учиш и упражняваш сам. Тръгнат ли да те учат извънредно, значи по-скоро имаш затруднения. А и след частните уроци пак да пропуска решения на задачи, защото решил "на ум" - явно и уроците не дават резултат. Все едно имаш условие на задача някакъв дълъг израз и решението ти е от типа " = 28". Междинните стъпки си ги представял на ум, но иска шестица. Е, шестицата е точно за обяснението как е стигнал до резултата. Учителката знае крайното число и то не е от значение.

# 32
  • Мнения: 12 839
Защо Вие трябва да определяте за други хора какво да правят и какво не? Това е тяхна работа. Темата е друга.

# 33
  • Мнения: 1 308
Казвам си мнението. Темата е друга, но това, което коментирам може да е косвен белег, че нещата не са точно така както се представят. Ако трябва да добавя и друго - учителката от частните уроци казала, че решението е добро. Е, какво друго да каже - нали получава пари за частни уроци. Има интерес да изкарва нещата розови. Иначе ще излезе, че не го учи правилно, което вероятно не е далече от истината. Или частната учителка не набляга на тия неща или ученикът не е чак такъв даровит математик както си мисли майката.

# 34
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Твърдението за частните уроци е невярно.
И едва ли в професионална гимназия има възможност за разширена или допълнителна подготовка по математика. Точно това разширено изучаване вероятно се случва на уроците. Някои ученици може и да имат по-големи възможности, но не умеят сами да разширяват знанията си и частният учител им помага индивидуално в това. Няма нищо лошо в частните уроци.
Друг е въпросът, ако детето възнамерява да се занимава с този предмет, що търси в професионална гимназия.

# 35
  • Мнения: 41 165
За учителя не знам какво да кажа, но цитираното по-горе показва, че нещо не е съвсем наред. Да ходиш на частни уроци по математика... Такова нещо има логика, ако си зле и трябва помощ. Ако се справя добре, може да ходи на кръжок, СИП/ЗИП, но не и на частни уроци. Ако те интересува математиката, има колкото искаш книги, сборници и други - четеш, гледаш, решаваш. Ако хем се справяш добре, хем някой трябва да те ръководи значи или справянето не е особено добре или не те интересува толкова математиката, колкото идеята че "учиш". За учителите е добре дошло да получават пари от частни уроци и ще ти обясняват колко е полезно.

Ми не е така. Аз винаги съм била от най-добрите по математика, отличничка и прочее. Ама онези сборници, които съм решавала, нямат нищо общо със сборниците с наистина трудни задачи. Ми аз от задачите, които някога решаваше дъщеря ми, не винаги можех да схвана какво точно се иска, камо ли да имам идея как се решават. Който има амбиции за такива задачи няма избор освен уроците с учител, ако не е в някое МГ.

# 36
  • Мнения: 3 251
Защо Вие трябва да определяте за други хора какво да правят и какво не? Това е тяхна работа. Темата е друга.
Защото има логика.
Не се ходи на частни уроци, за да попаднеш в клас с още две деца, които знаят защо изобщо ходят на училище. С частни уроци се борим за малко места в съвсем друг тип училище.
И не, никоя задача не се решава с поглед, през няколко стъпки. Всеки, който не е забравил математиката ще се чуди на това.

# 37
  • Мнения: 41 165
Има деца от Американския колеж, които са избрали този тип училище вместо МГ, но в същото време искат да продължат да се развиват като математици. Например те ходят на уроци при известни имена. И няма нищо лошо в това, опитват се да получат плюсовете на двата типа училища.

# 38
  • Мнения: 3 251
И тук случаят е такъв?

# 39
  • Мнения: 41 165

Според първия пост поне в съзнанието на майката е точно това - детето учи в училище с различен профил, но иска да си развива математиката с уроци. Не за да влезе някъде, не за да навакса с материала, а за да се развива. Сега, доколкото мога да съдя от споделеното, нивото е различно от описаното с децата от АК, но принципно е същото.

# 40
  • Мнения: 5 300
Не знам какво що, ама в МГ-то, в което учих, профилът ми беше с английски език, съответно го учих интензивно, имам ниво C, и българският не занемарих на матурата имах 5,93,та не знам защо са всички тези гимнастики, едно дете или ще учи, или не. И на 100 курса да го запишеш, ако не става, не става. И не учителят е виновен.

# 41
  • Мнения: 1 800
Докато не започнат да глобяват родителите за лошата дисциплина на учениците, ще бъде така. Ако го глобят 1000 лева. само веднъж, ще намери начин да си стегне детето.
На българина, а и не само, не му ли бръкнат в джоба, няма оправя!

# 42
  • Мнения: 6 745
То и нужда от училище няма, ако ти е интересно търсиш в интернет и се ограмотяваш 😜. 
Няма нужда от безсмислена конфронтация чие дете къде учело и колко било гениално, както и от обиди.
Авторката, по-спокойно го давай, нека детето продължи с частните уроци и не се впрягай толкова на една петица.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако е шорткътнал решението на една от 4 задачи, къде е проблемът?

Проблем няма - само му резват от оценката. Това вече трябва да го знае, щом ходи на частни уроци - всичко се разписва до песледната буква, до последната мисъл, така че всеки, който хване да чете решението му, да може да проследи стъпките, включително ако се налагат допълнителни доказателства и позоваване на аксиоми и теореми. На олимпиадите също го следят. Проявата на немарливост в математиката, химията и изобщо във всяка наука, води до рязане от резултата. Всеки в професията си го знае, това е принципно положение.

Северносияние, трябва вече да сте се разбрали за тези неща със сина ти, той трябва да ги знае още от основното училище, още когато се е подготвял по математика в седми клас. Тук няма как да атакуваш учителката, защото тя има право да изисква подробно разписване. Той може да е гениален математик, но трябва да изписва всичко до последно.
Това, за което можеш да имаш претенции към учителката е относно цялостното й отношение и дисциплината. Но дисциплината не зависи само от нея, а от учениците в класа. Като им насвятка забележките, тогава всички ще се усетят, че трябва да се държат добре. Дали обяснява добре или зле е все тая, ако вие така или иначе си решавате проблемите с математиката самостоятелно. Ако бях на твое място щях да кажа на детето си да не се опитва да заобикаля правилата в математиката, а да си разписва всичко както трябва, за да си вземе точките. Това е принцип и трябва да го смели, ако досега не го е смелил, иначе няма да има високи постижения, ако ще денонощно да ходи на уроци и да се готви. А частната учителка вместо да казва "решението е добро", да научи младежа, че всичко трябва да се разписва.

Може да повлияе върху класирането за стипендия. В училище от отличници една петица може да го остави под чертата и на отличниците не им е за парите толкова, колкото за самото класиране за стипендия. При нашите парите бяха мижави, защото бяха много народ, но все пак за тях е принципно желанието да се класират.

Последна редакция: нд, 12 дек 2021, 07:33 от Andariel

# 44
  • Мнения: 11 939

Друг е въпросът, ако детето възнамерява да се занимава с този предмет, що търси в професионална гимназия.
Ако е ТУЕС или подобно училище има логика в съчетанието математика и проф гимназия.

Общи условия

Активация на акаунт