Отговори
# 15
  • Мнения: 275

Ситуацията с дисциплината и невъзможността да се учи е доста неприятна. Не знам дали би имало ефект да повдигнете този въпрос пред класната, на някоя родителска среща. Помислете, знам, че тези неща трудно се променят и има опасност детето да го отнесе, ако госпожата се засегне. Би било добре, ако и други родители се интересуват и ви подкрепят.

На родителската среща през октомври повечето учители се оплакаха от дисциплината, от незачитането на правилата и липса на възпитание при някои ученици, което пречи на целия учебен процес. Поименно изброиха виновните. Имаше ефект точно един ден и после всичко си продължи  по обичайния начин. Проблема е в самите родители, които са още по дърветата, какво да се очаква от децата им.Училището е безпомощно да промени ситуацията, отнети са инструментите, спомагащи промяна към добро.

# 16
  • Мнения: 41 165
Ами то затова е напливът към определени училища - търси се среда основно. И именно средата е най-важното, ако тя е ОК (умни, амбициозни и мотивирани деца) всичко останало си идва автоматично. Ама в някои училища средата е като описаната и там ако има някоя бяла врана само да се спасява поединично.

# 17
  • Мнения: 3 251
Стигнах до решаването с поглед и се отказах.
Понеже не беше чак толкова отдавна - не може да се реши задача с поглед и през няколко стъпки.
Не става така и ако майката не го знае, то с учителката не е така.

# 18
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Здравейте, учител по математика съм. Може ли да покажете тези задачи, нали има снимка на тях. Да ги видим за какво става дума и да кажа според мен, дали има некоректно отношение или няма.

# 19
  • София
  • Мнения: 224
"Какво бихте направили на мое място?"

Бих я застреляла.

Учителят трябва да дава обратна връзка. Критериите за оценка трябва да са прозрачни и предварително известни. Учителят трябва да мотивира и вдъхновява, а не да санкционира.

Защото същата тази с отношението си демотивира и малкото деца, желаещи да знаят, да учат. А останалите свикват с подарените им тройки и търсят такива и в живота. После ги назначаваме на работа и ги избираме за депутати. А качествените деца или бягат в чужбина, или са изтикани от тройкаджиите някъде, към периферията.

Всичко останало са подробности, оправдаващи неадекватността на тази учителка.
На детето желая успех и сила да превъзмогва несправедливостите!

# 20
  • СИ
  • Мнения: 4 406

На родителската среща през октомври повечето учители се оплакаха от дисциплината, от незачитането на правилата и липса на възпитание при някои ученици, което пречи на целия учебен процес. Поименно изброиха виновните. Имаше ефект точно един ден и после всичко си продължи  по обичайния начин. Проблема е в самите родители, които са още по дърветата, какво да се очаква от децата им.Училището е безпомощно да промени ситуацията, отнети са инструментите, спомагащи промяна към добро.


За липсата на дисциплина са виновни учителите и директорите на училища. Проблемът е лесно решим. Няма воля. Никой не е на училище насила. Който не иска, шута в задника и да си заминава. За да не пречи на останалите. Който не иска ред и дисциплина, да си го връчват на майка му и на баща му.

# 21
  • Мнения: 3 251
Правилно. Пък те да се оправят с маминото златно генийче, дето нещо не е разбрало, защото точно на него не са му обяснили.

# 22
  • Мнения: 1 245
Абе двустранни са нещата, даже три, ученика също се явява страна и то важна по казуса. След като нивото/средата в това уч-ще е такава, тук трябва да се подходи конкретно по случая, защото в един момент детето може да се демотивира за дълго. Има го и момента че ако се обърне внимание на по-подробния начин на решаване, може да се подобрят и неговите резултати в това направление.
Решаване на задачи с поглед може да има, но принципно е добре да се описват нещата - това важи и за бъдещето, въобще за всякакви решения и неща от живота, не само за математиката. По-добре е според мен да се разясни това на вашия син, защо е това изискване, защото ако просто го задължите да го прави заради правилата, това може да не е добре в дългосрочен план. Обратния случай също не е подходящ - да нападате само учителката.
За порязващите оценки съм съгласен, и на мен са ми се случвали, и понякога са ми убивали желанието изобщо за някой предмет.
Един път по Биология (която много харесвах и се интересувах от нещата ) отговорих на труден урок отлично, но възрастната учителка (която преподаваше отскоро на нас ) ми сложи Мн. Добър. Целия клас (при положение че изобщо не ме харесваха с изкл. на двама приятели ), се застъпиха и започнаха да и викат че трябва да ми пише 6...както и да е, тя оправда преценката си че не съм бил постоянен, и така.

# 23
  • Мнения: 6 769
Вие сте обидена, че всъщност детето ви, което е уникално по математила има 5, наравно с другите посредствени ученици, които за вас трябва да имат двойки. Как за няколко месеца в класа си дадохте сметка, че всички са непрокопсаници, а Вашето дете горкото е принудено да учи с тези лузъри, не знам.
Една петица не е проблема тук. След като учителят изисква по-подробно описание на решението, детето ще се съобразява за бъдеще. Вие не можете така грубо да подривате авторитета и компетентността на учителя и после да се сърдите, че в чавовете било хаос. Е, как няма да е като според децата мама и тате могат да смъмрят госпожата и веднага да й тропнат с крак каква оценка трябва да пише.
Детето ще среща в живота си всякакви личности. Трябва да може да се справя с тях и въпреки тях. Важни са знанията и уменията, оценката не толкова, особено пък някаква си оценка от изпитване по време на срока. Насърчавайте детето да полага усилия, да не се отказва, дори при различна от 6 оценка. Вие самата бъдете по-широко скроена и обрана по отношение на коментарите си за другите ученици.

# 24
  • Мнения: 650

Ситуацията с дисциплината и невъзможността да се учи е доста неприятна. Не знам дали би имало ефект да повдигнете този въпрос пред класната, на някоя родителска среща. Помислете, знам, че тези неща трудно се променят и има опасност детето да го отнесе, ако госпожата се засегне. Би било добре, ако и други родители се интересуват и ви подкрепят.

На родителската среща през октомври повечето учители се оплакаха от дисциплината, от незачитането на правилата и липса на възпитание при някои ученици, което пречи на целия учебен процес. Поименно изброиха виновните. Имаше ефект точно един ден и после всичко си продължи  по обичайния начин. Проблема е в самите родители, които са още по дърветата, какво да се очаква от децата им.Училището е безпомощно да промени ситуацията, отнети са инструментите, спомагащи промяна към добро.

Ясно, аз мислех, че проблемът е конкретно в часа на тази госпожа, която не умее или не й се занимава да въдвори ред - предлагах от нея да се оплачете. Спомням си моят клас - в повечето часове сме били тихи и прилежни, обаче в други сме си разигравали конете - зависело е от това как се държи самият учител. След като обаче никой не може да се справи с няколко гаменчета, не знам... Нямате много варианти освен смяна на класа/училището, ако на вашето дете не му върви в подобна среда и не успява да се абстрахира.

# 25
  • Мнения: 6 745
Решаването само с поглед е хубаво нещо, но не е за изпити и контролни, защото там си има правила.

# 26
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Задачите по геометрия задължително се описват, подробно, всяко нещо, което се дава като отговор, трябва да е доказано или да е посочено откъде идва - от даденото или от теорема. Аз изисквам задължително 4 елемента - дадено, търси се или да се докаже, чертеж и решение или доказателство. В доказателството всичко трябва да е недвусмислено.
Поисках да видя тези задачи, но не ги дадоха, предполагам в такъв случай, че колегата е права.

# 27
  • Мнения: 275
Лиляна, вече написах, че частният учител ги видя и няма грешни отговори.
Помолих за среща с г-жата, за да си изясня аз какви са критериите и, защото и други познати деца от класа не могат да кажат със сигурност, не е само моето. Принцино повечето от вас са прави, по геометрия не стига само да нанесеш на чертежа всичко дадено и намерено, трябва си и словесна доказателствена част, не направо отговора. Тя самата е на мнение, че заради тестовете(където се дава само отговор без коментари и обяснения) по някога учениците се подвеждат да  прескочат направо на решенията. Добре де, не бях права, задължително е да се пише как се стига до крайния резултат, дори да е очевидно от чертежа. Ако не го напишеш, може случайно да ти е хрумнало вярното число. Тя иска не само верни отговори, а и да е написано по нейните критерии.Сега вече знаем какви са.Правилата са за всички
 Г-жата дори сподели колко и е трудно в клас с маска и в шумна среда и при липса на интерес при голяма част от учениците да работи, а тя е няколко години пред пенсия и е изморена.
Съгласна съм с нея, че правилата са за да се спазват.Обезсърчаващо е ако един млад човек среща само критика, с това пък тя са съгласи. Беше ми драго да разбера, че в същност и е приятно впечатлена от точно тези трима души, за които споменах по-горе, сперд нея те дори се съревновават помежду си. В някои други класове и толкова няма. Оплака се от дисциплината в часовете и, но аз няма какво да направя за възпитанието на чуждите деца, тя почти благодари, че има и няколко, които не създават проблеми и като цяло се разделихме ведро и дружелюбно.
 Благодаря на всички отзовали се!

Последна редакция: пт, 10 дек 2021, 22:40 от severnosianie

# 28
  • Мнения: 1 308
Най-добре се справя по математика, предната година ходи на частни уроци, сега прдължава заради интереса към този предмет...
За учителя не знам какво да кажа, но цитираното по-горе показва, че нещо не е съвсем наред. Да ходиш на частни уроци по математика... Такова нещо има логика, ако си зле и трябва помощ. Ако се справя добре, може да ходи на кръжок, СИП/ЗИП, но не и на частни уроци. Ако те интересува математиката, има колкото искаш книги, сборници и други - четеш, гледаш, решаваш. Ако хем се справяш добре, хем някой трябва да те ръководи значи или справянето не е особено добре или не те интересува толкова математиката, колкото идеята че "учиш". За учителите е добре дошло да получават пари от частни уроци и ще ти обясняват колко е полезно.

# 29
  • Мнения: 12 839
Защо да може да ходи на СИП/ЗИП и кръжоци, а да не може да ходи на частни уроци? Странно твърдение. Може да ходи навсякъде, където решат родителите и където са интересите на детето.

Общи условия

Активация на акаунт