Какво значи "възпитание на дете"?

  • 16 358
  • 354
  •   2
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 62 595
Нервната им система е достатъчно узряла, за да седят на столчето за десет минути и да участват активно в занятието с групата и учителката в първа група дори. Повечето седят, а двама-трима  с притеснителни родители и три минути не седят и все неразбрали въпросите и задачите. Много е лесно да се оправдава с "незрялост на нервната система". Точно така не им е "узряля"  и на 7, защото вечно има кой родител да ги оправдае.

# 301
  • Мнения: X
Чак пък лош английски, да не драматизираме. Моите деца гледат телевизия и учат езика отрано по всякакви начини, с изключение на твоя.

# 302
  • Мнения: 30 802
Драматизира се с идеята, че е страшно вредно децата да проговарят И на английски. Да, не е идеално и явно децата, дето казват pink вместо розово имат едни такива ужасни мързеливи майчунгели. Или просто така стоят нещата в момента.

# 303
  • Мнения: 3 439
Нервната им система е достатъчно узряла, за да седят на столчето за десет минути и да участват активно в занятието с групата и учителката в първа група дори. Повечето седят, а двама-трима  с притеснителни родители и три минути не седят и все неразбрали въпросите и задачите. Много е лесно да се оправдава с "незрялост на нервната система". Точно така не им е "узряля"  и на 7, защото вечно има кой родител да ги оправдае.
Andariel, това са медицински факти.
И щото съм готина ще споделя как в първи клас с Наката строшихме един от прозорците на класната ни стая. Много ревах. Защото ми беше мъчно, че нямаме пари и не знам как нашите ще го платят (защото мама печеше хляб, за да ми прави сандвичи за закуска). И в момента усещам ужасното чувство в стомаха си. Това бях на седем - едно дете (човек) може да има много лица, нека не съдим (повърхностно). И отделно - как дъщеря ми да седи на столче 🙂

# 304
  • Мнения: X
И моят син знаеше много думи на английски и ги ползваше като беше на 2-3, после постепенно отпаднаха, нямам идва какво помни или не, ходи си на курсове, да надгражда. Няма как да се поддържа език по изкуствен начин, това исках да кажа. Лично аз намирам за излишно говоренето вкъщи на английски, в случай че не ти е матерен (особено научен от телевизора). Но не съм специалист, казвам си просто мнението.

# 305
  • Мнения: 30 802
Не просто знаят думи - съставят изречения и водим разговори, чета книжки на английски. И знаеш ли къде е номерът, едно нещо в езика, което много лесно се попива и много трудно се учи формално. На английски има поредност на прилагателните и ако е правилна, нещата звучат, ако не - звучиш като луд. Виждам как попиват тая поредност интуитивно като деца (защото е адски трудно да се запомни, че се казва big red noisy box, и защо noisy red big box звучи ужасно).

И много други елементи от граматика, като трето причастие, които няма да зубрят, защото знаят на песен, плюс перфектно време и правилна граматика, структура на изречение, цели изрази. Формално би отнело години; неформално структурата се попива неусетно. И се избягва момента - много учил, сто курса и мълчи като пукъл, не може да направи изречение.

Не знам кое е изкуственото, както си говоря на БГ, така и на английски, не запъвам, нямам зверски акцент, къде е грешката?

# 306
  • София
  • Мнения: 62 595
Амфибия, кога за последно си имала досег с поведението на деца по време на занятие в детска градина или училище? Уверявам те, достатъчно са зрели повечето деца и доста добре знаят как да се държат по време на учебен час (сега му измислиха друго име, но пак се учат разни неща по заложената програма още в първа група).

# 307
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 783
Аз веднага ще ти кажа какъв е ефектът от гледане на клипчета и филмчета на английски. Такъв, че с двете малки дъщери мога вече на 4 и 5г. да водя цели разговори на английски за ежедневни теми. Синът ми на 10 обаче ще има мъка с тоя език, учи го като предмет и говори дразнещо по български. Щото нали - развиване, говорене, детска градина, да не виси пред ТВ и компютър. Ходи на уроци, учи го в училище, но - зор е, не дойде естествено. Толкоз за развитието.
Само в България съществува този феномен, децата да говорят и водят разговор на чужд език, защото са гледали бебешки филмчета на английски.

# 308
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще го напиша направо - когато срещ на дете, което:
- не е естествена билингва поради един родител, носителна езика, нито е от раждането си в англоезична държава, не е в нашенско детско заведение, в което общуването е само на английски, нито има бавачка-нейтив-мома-англичанка;
- нарича доста от предметите на английски, а не на български;
- използва фрази на английски без да ги разбира (това лесно се установява) или дори да ги разбира, няма аналогично фрази на български;
- българският на тази възраст е около обичайното ниво или с пропуски за възрастта,
то на мен това ми говори, че детето прекарва основна част от времето си в гледане на филмчета и песни на английски от някакво устройство (телевизор, таблет, компютър, диск - все тая) и без участие на родителя, както и че детето не общува достатъчно с околните не само на родния си език, а и като цяло.
Това е положението, пък който ще да се сърди и обижда!

# 309
  • Мнения: 30 802
А за какво говорим, ако: детето използва креативно граматично правилни фрази; оправя се в училище с изцяло говорене на английски; разговаря с мен; разговаря с израснали в англоговорящи страни деца и се разбират и си правят играта.

Разбира се, че родителят участва, коментира се и се разговаря, обяснявам на английски и на български, ако трябва.

И не е вярно, че само българчета учат език от видео. Има специални видеа за френски, немски, абе каквото се сетите.

И да, предпочитам така да попие език у дома, отколкото да платя хиляди левове, стотици часове логистика и сто кила мъки, за да учи езика формално на късна възраст.

# 310
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 913
Както с всичко останало, и тук е въпрос на баланс.
Няма логика да се отглежда технологично неграмотно дете, при положение че целият му живот ще се върти точно около това - няма сфера в живота, която да не изисква поне някакви познания. Съответно тотална забрана не е предимство.
Няма логика и да се отгледа емоционално изостанало дете, ако се надяваме един ден то да бъде нормален и адекватен възръстен, способен на съвсем нормални взаимоотношения. Съответно и постоянно висене пред екран също не е предимство.

# 311
  • София
  • Мнения: 62 595
Еха, ново оправдание за мързела ти! Сега пък, креативно граматично правилни фрази..., спестяване на логистики и пари. А колкото за разговарянето и обясняването не ти вярвам.

Няма нужда да е технологично грамотно на 2 години. Така, както технологично се ограмотяват 2-3-годишните и една шимпанзе може да се обучи - да цъка с пръст и да използва три бутона.

# 312
  • Мнения: X
Абе човек, да не мислиш, че си единствената майка, която си ограмотява децата на английски от люлката. Примери пред мен колкото искаш, за сега големи успехи, аз не виждам. Децата с нейтив родител срещат затруднения в чужди държави, ти обаче си уверена, че твоите българчета в България говорят английски. Хайде, малко по-реално да си говорим. Ползи сигурно има, ама дотам.

# 313
  • Мнения: 30 802
OK, не ми вярвай. С трето дете виждам какво се случва с английския като втори език. И да, смея да твърдя, че знам кое е добър английски и как се строи фраза, все пак с това си вадя хляба и маслото.

Да, ще могат да говорят английски и ще им е лесно. И що да им е трудно, като може да им е лесно. Не знам какви големи успехи се гонят - освен лесно научаване на иначе труден език, с който на стари години се блъскаш като прасе с тиква. А инцидентно е световен език и страшно полезен да си свършиш работа.

# 314
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, вадиш си хляба и маслото, а не си говориш с детето по цял ден на английски.

Общи условия

Активация на акаунт