Бъдещи Осмокласници......епизод 21

  • 43 308
  • 739
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 69
По отношение на формата на изпита : при тазгодишния формат хубавите като съдържание 26, 27 и 28 задача , не можаха да изиграят ролята си - по 2 причини : преписване, позволило на незнаещи да получат точки от тях ( има мои ученици сред тях, които не могат да умножат х*х, а имат 10 точки от 2 модул) и елементарни грешки в края на задачата, поради които не са получени отговорите и съответно точките за тези задачи. Категорична съм, че трябва във 2 модул задачите да са с разписване и да се оценява всяка стъпка.

# 31
  • Мнения: 41 019

Моят син 7 години учи немски и английски и има сертификати. Кандидатсва за тези гимназии, а се взема оценката по математика.
Къде е равенството в критериите?

Ми щом вече има сертификати защо му е езикова гимназия???
Езиковата гимназия не е като филологията в университета. ЕГ дава универсално образование + език. Затова и изпитът е универсален - Мат + БЕЛ. И това е нормално и справедливо.
Ми щото не съм казала, че има най-високото ниво което може да се вземе и далеч не мисля, че ги е изучил тези езици. А само че е доказал интереса си към тази ориентация. Както дете къндидастващо с биология в НПМГ - нали вземат оценката му по биология от дипломата?

Нека се уточним - детето ти кандидатства ЗА изучаване на език, а не С език. От ЕГ излизат инженери, лекари, архитекти, юристи, икономисти, финансисти и...съвсем малко филолози. От къде на къде да се дава предимство за филолологически наклонности? ЕГ е съвсем универсална гимназия, която освен другото образование учи децата и на чужд език. Филологическото профилиране става в университета.

# 32
  • София
  • Мнения: 301
Съгласна съм с мнението на Чипоноска, а това което Мама Цоцоланка казва, ми се струва, че е илюстрация на това за което говоря.

# 33
  • Мнения: 13 311
По повод на профилирането, аз също съм против толкова рано да се избира профилиращ предмет. За чуждите езици ясно-вече са необходимост,БЕЛ И МАТ същовсе пак 7 години ги учат деца и вече също е ясно кое се удава повече.
Но за останалите предмети не мисля, че децата са много наясно. Имаше една каша му викам аз Човек и природа 5 и 6 клас, после в 7 се раздели на химия, физика и биология. Едва ли повечето деца са наясно много с тези науки.
Някой даде предложение да се прави като в АК- подкрепям напълно. Ако да се разместват така проблемът е само организационен-не е непреодолим,щом е в интерес на децата.
На 13-14 години децата още не са съвсем наясно със своите желания, да не кажа,
е някой и до края на гимназията незнаят какво искат.
Привърженик съм на системата, по която нашето поколение учеше и даваше една наистина стабилна подготовка, без толкова тясно профилиране от гимназията.

Леле, докато пишех Внимание, докато пишехте, в темата бяха публикувани 14 нови отговора.

# 34
  • София
  • Мнения: 301

Моят син 7 години учи немски и английски и има сертификати. Кандидатсва за тези гимназии, а се взема оценката по математика.
Къде е равенството в критериите?

Ми щом вече има сертификати защо му е езикова гимназия???
Езиковата гимназия не е като филологията в университета. ЕГ дава универсално образование + език. Затова и изпитът е универсален - Мат + БЕЛ. И това е нормално и справедливо.
Ми щото не съм казала, че има най-високото ниво което може да се вземе и далеч не мисля, че ги е изучил тези езици. А само че е доказал интереса си към тази ориентация. Както дете къндидастващо с биология в НПМГ - нали вземат оценката му по биология от дипломата?

Нека се уточним - детето ти кандидатства ЗА изучаване на език, а не С език. От ЕГ излизат инженери, лекари, архитекти, юристи, икономисти, финансисти и...съвсем малко филолози. От къде на къде да се дава предимство за филолологически наклонности? ЕГ е съвсем универсална гимназия, която освен другото образование учи децата и на чужд език. Филологическото профилиране става в университета.
Моите извинения, но ЕГ НЕ Е УНИВЕРСАЛНА ГИМНАЗИЯ, а гимназия с определена ориентация и това е засиленото изучаване на даден език, така както математическите са със акцент върху математиката, финансово стопанските - имат други предмети върху които акцентират и т.н.

# 35
  • София
  • Мнения: 5 131
Данич,
Аз пак казвам, че за мен профилирането още от 8 клас е нормално. И казах, защо.
Не е само заради седмичното разписание или нормативитие в последствие на колегите..
Но това, също е важно.. Знаете ли, как се прави разписание на цяло училище, особено ако тръгнат след 9 клас да се делят не само на езици, но и на мат, бел и т.н...
Ужасно е..

# 36
  • Мнения: 370
Мерси за новата тема и поздрава
нали на сайта на МОМН можеше и родителите да се включат с предложения , вече има няколко предлжения нека някой ги пусне , пък най-добре да им пуснем линк към нашата тема така няма да има нужда и да мислят само ще си записват Laughing

# 37
  • Мнения: 224
Копирам Чипоноска и само с червено ще нанеса позициите, с които не съм съгласна.
1. Децата заявили участие в изпита да се разпределят по училищата на случаен принцип.
2. Централизирано класиране, без с възможност за кандидатстване в 2 града. с възможност за участие в училища от различни градове /поне докато образователната ни система и миграционната политика на държавата не се променят/
3. НВО да не съвпада с изпита, а ако съвпада втория модул да е изцяло със задачи с разписване. Тук имам предвид, че НВО е изцяло от задачи, които би следвало да се решават от всички деца завършващи 7 клас. Състезателните задачи, т.е. тези, които класират децата трябва да са подбрани на съвсем различен принцип.
4. По БЕЛ - формат оценяващ стиловата и езиковата култура на децата и възможността им да се изразяват и да мислят и тезата, която сега беше 25 задача, може изцяло да замени преразказа.
4. Уеднаквяване на периодите за провеждане на изпитите във всички училища и постепенно включване на всички училища в централизираното класиране. Както е НПМГ - има отделен изпит, но е в синхрон с цялата кампания и участва в централното класиране.
5. Задължителни, няколко дневни обучения на квесторите по единна методика.
6. Аз съм за против профилирането още при кандидатстването.
7. Абсолютно съм съгласна с ганис за чуждия език и профилирането в природоматематически или хуманитарен профил. В този ред на мисли, считам, че образуването на баловете за езиковите са си ок.

# 38
  • Мнения: 41 019
Моите извинения, но ЕГ НЕ Е УНИВЕРСАЛНА ГИМНАЗИЯ, а гимназия с определена ориентация и това е засиленото изучаване на даден език, така както математическите са със акцент върху математиката, финансово стопанските - имат други предмети върху които акцентират и т.н.

Самата аз съм завършила ЕГ и не мога да се съглася с това.

# 39
  • София
  • Мнения: 5 131
MariDi, ЕГ гимназия е предпоставка за овладяването в една добра степен на чужд език, но не значи че само деца, имащи афинитет към хуманитарните предмети, могат да го постигнат.

# 40
  • Мнения: 13 311
Ганис, все така става, че споря с теб, но ако профилирането се прави заради седмичното разписание и нормативите на учителите, а не е поставен на първо място интереса на децата, определено не ми допада като довод.
Щом в АК  го правят,явно има начин, а и там също не са никак малко децата.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 942
Аз мисля, че тази събота вечер доста неща поизбистрихме, сега да помоля - има ли някой добре справящ се с писаното слово, който на всичко отгоре да има и време утре да прехвърли дискусията назад и да обобщи мнението на туй уникално създание, наречено "форум бг-мамма" и да го прати в писмен вид може би в DOX или в общия e-mail та да го видим всички и да го одобрим, след което да го пратим по надлежния ред в ММООММНН omm с надеждата да му обърнат внимание при обсъждането на законопроекта.
Какво ще кажете?

# 42
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Данич, имах предвид не да не може да се кандидатства в различно населено място, а да се избере само едно населено място, в което да се кандидатства.
Или, може би по-удачното:
Различните училища от различни градове да се подреждат в единно заявление.
Така няма да искаш два пъти на първо място две различни училища.

# 43
  • Мнения: 939
Като майка на бъдеща седмокласничка - да се намеся и аз.

За това дали оценката по математиката да има значение при кандидатстване в ЕГ - абсололютно да. В ЕГ се научава език на добро ниво, но чуждият език е средство и необходимост във всяка професия.

По отношение на профилирането - 7-ми клас е много рано. Вие кога избрахте професията си? Аз се лутах до последно...

# 44
  • Мнения: 11 607
Вие кога избрахте професията си? Аз се лутах до последно...

Аз още се лутам........


Много високо интелигентна е станала темата........Лятото не ве се отразява добре.......Да запазя местя за Наречен????????

Общи условия

Активация на акаунт