Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 18 105
Дааа, няколко поста по-нагоре изказването на  една мама недвусмислено  доказва голяма небрежност и отстрана на родители.Момиче с бал 32 записва в заявлението си само първите езикови гимназии. Rolling EyesАми един поглед само  върху статистиката на РИО би показал, че в този и в по-високите интервали има прекалено много момичета, сигурно доста  над хиляда, в момента не ми се рови..Сборуваният брой по квоти за момичета в езиковите не надвишава 300-400 може би..Е, с кой акъл не поставяш тогава и други желания, при положение, че на всички е ясно, че апетитите на болшинствато момичета са именно за тези гимназии и шанса да останеш извън класирането в тях с подобен бал е повече от голям..Ще кажете, че майката не е от форума и няма идея за наличието на подобна статистика..В школите, на родителска среща, обясняват за излизането на подобен файл след изпитните резултати, както и предлагат помощ при разчитането му. Peaceтака, че и родители си има, които са за бой..Дори и в училище преподавателката по математика беше обяснила смисъла на подобна статистика като ориентир. Peace

# 706
  • София
  • Мнения: 1 942
ganis, ако събираш инфо за учебници, мисля, че ти го бях казвала, но детето ми и неговите съученици си харесват учебника по математика, той беше на Анубис. Аз също мисля че е добре оформен, с ясни поределения и добри примери...

За предишни изпити зная само от косвени източници, не съм се заглеждала, но както се спомена тук тазгодишният си беше добър. Само да се описваха решенията във всичките задачи от втори модул щеше да ре по-добре.

# 707
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676

Не на последно място съм бясна на МОН за възможността 550 деца от провинцията да кандидатстват в София.
Разбирам, че сте изнервени, че сте хвърлили доста сили и средства, но моля ви, чуйте и моята провинциална гледна точка!
Убедена съм, че повечето родители не биха си пуснали децата в столицата или, в който и да е по-голям град, ако в селата или малките градове можеха да получат не същото, но що годе прилично образование. Трябва ли държавата в лицето на МОМН да ме задължава да държа детето си на село, където основната цел на учителите е да научат децата да говорят добре български и да се справят на минимално ниво с учебния материал?! Трябва ли държавата да ограничава моето дете да учи само в областта, където нивото на езиковата гимназия е такова, че не малко деца влизат и с тройки?! Аз с по-малко права ли съм от столичани, по-малко данъци ли плащам или за хората от провинцията комунизмът не си е отишъл?...
Фортуна, права си и те подкрепям! Всички деца трябва да имат равен шанс!

# 708
  • Мнения: 41 294
Unadaptable, напълно съм съгласна с мнението ти, а по отношение на езика, че не се учи дори и за 5 години - споделям изцяло. В едни други теми доста спорове сме водили с мами, които твърдят, че детето е научило един език до 7 клас и затова от 8-ми ВТОРИ!!!

Да не съм аз тези мами? smile3521
Понеже виждам много примери за деца, които до 7 клас имат сертификати по английски (FCE или CAE) и след това поддържат и доискусуряват английския и освен това учат и друг език. Страшно добро впечатление ми направи, че в СМГ първата година имат по 19 часа език седмично. И най-големият наплив е за немската паралелка, като явно става дума за втори език при повечето деца.

# 709
  • София
  • Мнения: 1 942
mamipanda, а в 91 НЕГ как го правят?

# 710
  • Мнения: 224
Фортуна, това е единично мнение. Децата са ни равни.
Естествено, че трябва да имат равни възможности.
 Heart Eyes

ПП. Друг е въпросът, че равните възможности е по-добре да се осигуряват не с местене на деца или цели семейства от град в град, препълване на столицата, обезлюдяване на цяла България, а с гарантирано добро образование поне в близкия областен град. Но вече навлизам в съвсем дълбоки води.

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 21:39 от Данич

# 711
  • София
  • Мнения: 5 137
unadaptableр, ти провокира размисъл у мен, което не е лошо Simple Smile
Аз си мисля обаче, че относно двете основни направления- природоматематическо и хуманитарно,
децата се определят още в 7 клас. Всяка мама ще каже веднага, къде детето и е по- силно.
Вярно е, че една бъдеща професия се оформя много по- късно, към 11 клас.
Но самото усещане, къде детето е по- добро, в кое от тези две основни направления се усеща много по- рано.
Поне това е моето лично наблюдение.
Значи в 73 СОУ има по начало 4 паралелки с основни профили
РЕ/МАТ; РЕ/БЕЛ; ФЕ/МАТ; ФЕ/БЕЛ
И понеже 3 профил мат/бел се появява в 11 клас, то винаги има опция за някои деца, които да речем са с РЕ и са били мат, да минат в 11 клас в бел или обратно.

# 712
  • Мнения: 8
mamipanda, а в 91 НЕГ как го правят?

 Права си Sash... Grinning
 

# 713
  • Мнения: 41 294
sash , много е трудно сформирането на паралелки след кандидатстването. Представи си...приемат в дадено училище 150 деца без профил. В десети клас или веднага след записването от тези 150 деца 60 искат да са с профил БЕЛ, 80 с профил математика , 5 с биология и останалите с химия.
Ха, да видим как ще се сформират паралелките и кой ще бъде ощетен? newsm78

Подкрепям. В гимназията профилирането трябва да е минимално и най-общо. Математическо, природонаучно, езиково, хуманитарно - това стига. А сега какво гледам - някакво си училище въвежда паралелки с профил философия Shocked След 7 клас ooooh!

# 714
  • София
  • Мнения: 5 137
ganis, ако събираш инфо за учебници, мисля, че ти го бях казвала, но детето ми и неговите съученици си харесват учебника по математика, той беше на Анубис. Аз също мисля че е добре оформен, с ясни поределения и добри примери...

За предишни изпити зная само от косвени източници, не съм се заглеждала, но както се спомена тук тазгодишният си беше добър. Само да се описваха решенията във всичките задачи от втори модул щеше да ре по-добре.
Значи, идеален учебник няма:)
ще ви кажа нещо, може и на кръст да ме разпънете:) Да, децата си закупуват учебник, но аз не преподавам по учебник. Следя разбира се учебната програма, уч. план, давам задачи от учебника, но като цяло преподавам както аз съм намерила за добре:)
Аз имах предвид, какво е мнението на вашите деца за формата на изпита по мат.
Как те го усещат?

# 715
  • София
  • Мнения: 1 942
Дааа, няколко поста по-нагоре изказването на  една мама недвусмислено  доказва голяма небрежност и отстрана на родители.Момиче с бал 32 записва в заявлението си само първите езикови гимназии. Rolling EyesАми един поглед само  върху статистиката на РИО би показал, че в този и в по-високите интервали има прекалено много момичета, сигурно доста  над хиляда, в момента не ми се рови..Сборуваният брой по квоти за момичета в езиковите не надвишава 300-400 може би..Е, с кой акъл не поставяш тогава и други желания, при положение, че на всички е ясно, че апетитите на болшинствато момичета са именно за тези гимназии и шанса да останеш извън класирането в тях с подобен бал е повече от голям..Ще кажете, че майката не е от форума и няма идея за наличието на подобна статистика..В школите, на родителска среща, обясняват за излизането на подобен файл след изпитните резултати, както и предлагат помощ при разчитането му. Peaceтака, че и родители си има, които са за бой..Дори и в училище преподавателката по математика беше обяснила смисъла на подобна статистика като ориентир. Peace

Аз не съм имала никакъв, ама никакъв друг източник, освен този форум.   bouquet
Имахме САМО една родителска среща, на която родителите от ЦЕЛИЯ випуск бяха натъпкани в една зала, за да чуят как директорката им ПРОЧИТА (при това без да се чува от средните редове до дъното) указанията за директори, публикувани на сайта на РИО и отдавна прочетени от всички.
А за статистики изобщо не е ставало дума, изобщо.
А за школите и частните учители, е нали не бяха нужни според ММООММНН, сега пък на тях да разчитаме за информация  

# 716
  • София
  • Мнения: 18 105
mamipanda, а в 91 НЕГ как го правят?

 Права си Sash... Grinning
 
Ще споделя нещо с вас, което коментирах с Лейди на срещата и в което има известен резон..С риск да ме нападнете, разбира се.. Blush
НЕГ като че ли води една политика за задържане на концентриран в една единствена позиция призов бал от години.И липсата на профилиране е един от инструментите за това. PeaceПредставете си, че паралелките и там бяха профилирани, щеше вече да има накъсване на резултатите в класирането, особено за класовете  с руски, които са по-нежелани в сравнение с тези с втори език английски.А иначе ,моментално, при подаването на заявление за записнаве, се упоменава желания втори език.

# 717
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Ганис, а ти провокира пък мен Wink Аз съм съгласна, че професия се избира по-къкно, но дори и не след 11 клас, а още по-нататък. За разлика от ВУЗ в БГ в чуждите университети влизаш и всяка година подбираш част от предметите които да изучаваш. За да не се набуташ с 5 год. следване и да завършиш като теоретичен математик, а силата ти да е в приложната математика - само пример.

# 718
  • София
  • Мнения: 1 942
ganis, мисля че за това никой не би те разпънал на кръст. Без да ти правя четки, но така правят по-добрите учители.

# 719
  • Мнения: 41 294

ПП. Друг е въпросът, че равните възможности е по-добре да се осигуряват не с местене на деца или цели семейства от град в град, препълване на столицата, обезлюдяване на цяла България, а с гарантирано добро образование поне в близкия областен град. Но вече навлизам в съвсем дълбоки води.

Чудесна идея, но май само на теория. Доброто образование (т.е. високото ниво) почива върху високи изисквания. А след като масата деца в провинцията нямат желание за високо ниво нещата просто не се получават. За да има едно дете стимул да гони най-високото ниво останалите, които са по-зле от него, защото не искат да учат, трябва да получават само тройки и четворки. Но това не става, а от това и добрите се демотивират. То затова всички майки искат най-доброто училище - заради средата.

Общи условия

Активация на акаунт