HR- ите шегуват ли се с нас?

  • 13 705
  • 226
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 5 647
...Един приятел на интервю за мениджърска позиция на въпрос зададен му от ейчарката просто беше казал: "На тъпи ейчарски въпроси не отговарям." и продължил да си говори с бъдещия началник. Назначиха го.  Mr. Green

Дали нямаш предвид "БИЛ казал".

Както и това, че приятелят ти лееееееееекичко се е поизхвърлил, пък ти си се хванала ???  Wink

Щото искрено се съмнявам, че дори и най-кадърния кандидат за работа ще си позволи подобна реплика.

Още по-малко на мениджърска позиция.

Всъщност не е по-правилно да се пише защото?
А ти защо си мислиш, че не може да си го позволи? Това, че ти не можеш, не значи, че другите не могат!

# 151
  • Мнения: 4 195
при нас в HR отдела има 5 човека - 2-ма специалисти по заплатите, болнични, отпуски и тн, един за интервюта и един - вътрешни комуникации.
Ами всичките си вършат прекрасно работата бих казала.
Двамата по заплатите няма да ги коментирам - много голяма фирма сме, работата там е много, момичето, което провежда интервюта, първо се запознава в детайли с изискванията за свободното работно място и след това провежда интервюто - водеше и моето и беше изключително добре подготвена Peace
колежката Вътрешни комуникации се грижи за много неща - изготвя фирмен бюлетин, в който подробно отразява фирмения живот - проведени обучения, тийм билдинги, новости, промени, размествания в структурата, запознава ни с повишени, новоназначени и тн служители, всеки ден ни изпраща инфо бюлетин, грижи се за организацията на много фирмени събития - празници и тн и още много много други. Не смята нито че е малко, нито че е ненужна, напротив Peace
но това е при нас, в предишната ми работа не беше така, имахме HR, чиято работа бе единствено да пуска обяви, интервютата си ги водеха ръководителите на отделите Peace

# 152
  • Мнения: 2 697
Mojito,

HR-ът е назначен за такъв с презумпцията, че е обучаван и може да прецени кой е подходящият кандидат, предвид неговите личностни характеристики, сравнени с тези на идеалния кандидат за въпросната позиция след направен job analysis. Работата на HR-а не е да е компетентен във всяка една област, а да е изяснил точно с клиента си (или мениджъра, ако е вътрешен HR) какъв специалист е нужен - с какви компетенции, с какви личностни характеристики предвид не само длъжността, а и цялата организация, така че той максимално бързо и лесно да се адаптира към организацията и собствената си работа. Не знам защо се остава с погрешното впечатление, че HR-ите сме специалисти по всичко, след като ние в изключително редки случаи преценяваме тесни специализации на кандидатите. За това си има специалисти в конкретната област. Така че нека да не си пишем приказки от хиляда и една нощ - оценката на образователния ценз, реалните компетенции и професионалния опит не се прави от HR-а.

Иначе случаят с твоя познат е по-скоро анекдотичен и леко хиперболизиран, отколкото реален. Но да си призная - нагледали сме се на хора, които държат да покажат на глупавия HR, че е по-глупав отколкото си мисли. Добре, че професионалната ни самооценка и самоуважение, за щастие, са сравнително стабилни във времето. Поне на професионалистите, защото е адски изкусително заради разклатените нерви на HR-а да пострадат доста кандидати Wink

# 153
  • до една звездичка
  • Мнения: 1 892
...Един приятел на интервю за мениджърска позиция на въпрос зададен му от ейчарката просто беше казал: "На тъпи ейчарски въпроси не отговарям." и продължил да си говори с бъдещия началник. Назначиха го.  Mr. Green

Дали нямаш предвид "БИЛ казал".

Както и това, че приятелят ти лееееееееекичко се е поизхвърлил, пък ти си се хванала ???  Wink

Щото искрено се съмнявам, че дори и най-кадърния кандидат за работа ще си позволи подобна реплика.

Още по-малко на мениджърска позиция.

Всъщност не е по-правилно да се пише защото?
А ти защо си мислиш, че не може да си го позволи? Това, че ти не можеш, не значи, че другите не могат!

1.  И двете форми са правилни. Можеш да си направиш справка. Използват се в зависимост от контекста и стила;

2.  Защото за 11 години работа не съм чула някой да го е казвал. На никоя позиция, за никаква длъжност. Дали АЗ мога да си го позволя, е друг въпрос.
По-съществен е според мен въпроса доколко интелигентен е кандидата, какво впечатление цели да остави и дали действително иска да заеме конкретната длъжност, или участва просто "за спорта".
В твоя/на приятеля ти случая, без да съм присъствала, със сигурност мога да кажа, че най-вероятно се е измайтапил с теб  Wink
А ти се опитваш да ни пробутваш  Popcorn и кино.
`Айде позволи ни и на нас да поназнайваме нещичко - нищо, че не сме от Монте Карло  Wink

# 154
  • Мнения: 5 228
Един приятел на интервю за мениджърска позиция на въпрос зададен му от ейчарката просто беше казал: "На тъпи ейчарски въпроси не отговарям." и продължил да си говори с бъдещия началник. Назначиха го.  Mr. Green Ако назначаването му зависеше от ЧР-то, сега щеше да си е на старата работа още.

Има позиции, за които колкото по-нагло и арогантно се държи канидадатът, толкова е по-подходящ за позицията. Има и такива организации, в които хората с по-мек стил не виреят. Аз съм имала конкурси, за които най-успешните кандидати са били хора, на които ти идва да фраснеш един в мутрата. Само че личното ми възприятие е важно, когато си търся гадже, а не когато оценявам пригодността на кандидат за мой клиент.

А може би въпросите наистина са били тъпи. Ако мен ме пита някой къде се виждам след 5 години или да изброя 3-те си силни и слаби страни, и аз така бих му отговорила.

# 155
  • Мнения: 5 647
Шехина, едно е да си психолог и работиш като ЧР, съвсем друго е да си завършил маркетинг или счетоводство и контрол и да се изявяваш на ейчарското поприще. Ако си завършил второто, идеално може да се справяш с ТРЗ, да оправяш болнични и отпуски, но да определяш кой става и кой не, не ми се стува удачно.
Относно случая, който описах- не, не нито анекдотичен, нито хеперболизиран. Просто става въпрос за тесен специалист в дадена област, който има необходимите знания и умения за позицията.

Дега, не така със злоба. Слънцето някой ден може да огрее и на твоята улица.  Mr. Green

# 156
  • до една звездичка
  • Мнения: 1 892
Дега, не така със злоба. Слънцето някой ден може да огрее и на твоята улица.  Mr. Green
Е, чак пък злоба...
А за слънцето - вече е огряло. Нищо, че не го виждаш написано  Wink
Макар че не това къде живееш е определящото, според мен.

Последна редакция: вт, 17 мар 2009, 17:21 от ٠•● Dega ●•٠

# 157
  • Мнения: 5 647
А може би въпросите наистина са били тъпи. Ако мен ме пита някой къде се виждам след 5 години или да изброя 3-те си силни и слаби страни, и аз така бих му отговорила.

Нещо от този тип е било. Типичните клишета, които дразнят интервюирания, но за съжаление в много фирми все още задават такива въпроси.  Peace
 

# 158
  • Мнения: 2 697
Шехина, едно е да си психолог и работиш като ЧР, съвсем друго е да си завършил маркетинг или счетоводство и контрол и да се изявяваш на ейчарското поприще. Ако си завършил второто, идеално може да се справяш с ТРЗ, да оправяш болнични и отпуски, но да определяш кой става и кой не, не ми се стува удачно.
Относно случая, който описах- не, не нито анекдотичен, нито хеперболизиран. Просто става въпрос за тесен специалист в дадена област, който има необходимите знания и умения за позицията.

По първия въпрос - проблемът явно е в управлението, което решава да възложи на човек, занимаващ се традиционно с ТРЗ, да подбира персонал. Но мисля, че това не е съвсем темата и в момента извърташ нещата - първоначалното ти твърдение беше, че HR-ите по подразбиране нямат умения да оценяват кандидатите, което просто не е така.

Тесният специалист е имало кой да го оцени. Може да изглежда много готино отстрани да натриеш носа на глупавия HR, но не е особено приемливо поведение от човешка гледна точка. Това е съвсем, съвсем друга тема обаче.

А тия въпроси за петгодишната перспектива на кандидата не излязоха ли от мода дори и сред бившите ТРЗ-та? Mr. Green

# 159
  • Мнения: 2 386
Шехина, сравнението с Личен Систав не е моя мисъл. Само цитирам.  Wink
А защо маркетинг специалист не може да управлява ЧР по-добре от счетоводител, не разбрах?

# 160
  • Мнения: 2 697
Шехина, сравнението с Личен Систав не е моя мисъл. Само цитирам.  Wink
А защо маркетинг специалист не може да управлява ЧР по-добре от счетоводител, не разбрах?

О, нямах предвид, че е излязло изпод твоите пръсти, Еве Heart Eyes По принцип си пиша Wink
Обаче с второто не съм съгласна - всеки може да прави това, за което е учил (в идеалния случай) и в което се е насочил сам Wink

Разбира се, има хора с талант, но само той не стига. Все едно аз да започна да работя в маркетинга, защото съм учила 3-4 курса в магистратурата. Ами не стига просто. Има си специалности за тази цел и всеки мисли, премисля и избира, мисля аз.

# 161
  • Мнения: 2 386
Естествено, просто питам защо счетоводна и маркетоложка длъжност се поставят на еднакво голямо разстояние от УЧР, според мен маркетингът поне частично покрива HR-ската материя.. Уф, както и да е.  Crazy

# 162
  • Мнения: 0
Това, което ми прави впечатление е, че има страшно много "разбирачи", които изобщо не са наясно какво включва УЧР. Подбора на персонал е една малка част от УЧР. Хора явно за Вас е по-лесно да пишете по форумите и да критикувате другите за вашите неуспехи. Потърсете първо причината у Вас, а след това давайте компетентни оценки.
Специално във фирмата, в която аз работя сътрудник УЧР много добре познава всички работни позиции, тъй като изготвя длъжностни характеристики и профил на идеалния кандидат за определена позиция. Въпреки това на интервю задължително присъства и ръководил.
Не искам да Ви обяснявам какви точно са ми задълженията, но само ще Ви кажа, че във фирмата работят 1600 души, които отдел УЧР обслужва, така че сами си направете изводите дали стоим по цял ден и си клатим краката.

# 163
  • Мнения: 1 011
аз работя като ЧР вече три години, освен това съм на 25, както казва един от директорите престъпно млада си за тази длъжност, но това са отживелици. Личен състав отсавна си отиде... Simple Smile

# 164
  • Мнения: 335
...Личен състав отсавна си отиде...

 Laughing Друго си е вместо с "лица", да разполагаш с човешки средства или човешка наличност.

Направо със "залежи" от хора! които са истинско човешко богатство за съответната частна фирма.
То затова ролята на "интервюиращите" "ейчари" е толкова отговорна - щото е важно при "пресяването"  първо да напипат "жилката".
Самородно да е, но злато да е.

ПП Като си помисля, толкова години разбиват армията, а тя - все така допотопна. Къде сте чули на заря "Вечерната проверка е проведена. Човешките средства са налице, с изключение на геройски загиналите"...  Но като въведат официалния български език (ингилизкия), всичко ще си се цивилизова.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт