Школи в София за подготовка за НВО в 7 клас

  • 170 870
  • 794
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 663
Т.е. в Летера има входно ниво за децата?
Да, мисля, че е сега през май за курсовете, които ще стартират на есен. Идеята е да се види с какви училищни знания идва детето и "да се направи замерване" на края на курса, респективно на нво, какъв е прогресът. Тестът покрива училищния материал и не е страшен. Изискването в школата обаче е децата да имат минимум добър 4 на входния тест. Според мен има логика, за да може в групите знанията да са долу горе на едно стартово ниво.

# 751
  • Мнения: 24 446
От миналата година Литера има входно ниво за БЕЛ

# 752
  • София
  • Мнения: 3 293
Не мога да разчитам на школи, които си подбират децата.Така не съм сигурна дали успехите се дължат на преподавателите.

Не знаех, че има входни тестове. Та някои родители скоро ще започнат да подготвят децата си за тях!

# 753
  • Мнения: 24 446
Успехите се дължат на децата. Учителите все още не могат с фуния да им наливат знания. В която и школа да ходи детето, ако не учи и не се упражнява, все тая.

# 754
  • Мнения: 118
Желанието е обучението в 7 клас да е свъзано основно с доразвиване и надграждане на текущи знания от 5 и 6 клас, а не тепърва запълване на големи пропуски. Разбирам го и се съгласих, че е добре детето да се яви, най-малкото за да си сверим часовника и да сме наясно от какво има нужда.

# 755
  • София
  • Мнения: 3 293
А, няма лошо да се прати детето на входен тест.
Особено ако е сигурно, че ще примета детето, независимо от резултата, но тук се изисква минимум.

# 756
  • Мнения: 118
А, няма лошо да се прати детето на входен тест.
Особено ако е сигурно, че ще примета детето, независимо от резултата, но тук се изисква минимум.
Желаещите децата им да учат в школата при Елмира Йонова са много, а тя е само една и групите са краен брой. Налага се и по някакъв начин да отсеят. И това го разбирам. Входното ниво беше интересно и мисля, че наистина провери знанията им до този момент от взетия в училище материал.

# 757
  • Мнения: 779
Не мога да разчитам на школи, които си подбират децата.Така не съм сигурна дали успехите се дължат на преподавателите.

Не знаех, че има входни тестове. Та някои родители скоро ще започнат да подготвят децата си за тях!

Крайните резултати винаги са екипна работа и ако детето не 'съдейства' полагайки старание и най-добрият учител няма да помогне. Идвайки с много ниско ниво в курса очевидно детето не се е старала много преди това и няма особено основание да се смята, че ще се старае и в бъдеще. Големи пропуски в училище не се получават от днес за утре, а със систематично неучене и оценка под 4 показва точно големи пропуски. Два примера имам от тази година В българския (Литера) се падат няколко деца от класа на сина ми заедно. Първият му безкрайно учуден отзив беше "Мамо, там всички стоят и слушат. Даже Б. стои мирен. Аз него не съм го виждал да не се върти и да не говори никога досега". Постепенно Б. се отпусна и си показа истинският характер на не особено заинтересован, на всички домашни беше с ниски оценки. На изпита за прием между 6 и 7 клас изкара доста по 4 и естествено отпадна. На негово място вероятно е дошло дете, което в училище си е учило редовно и без да е ходило на курс цяла година изкарва над 4. С това дете ще се работи и ще се постигне добър краен резултат. Родителите на Б. и на 100 прехвалени курса да го запишат, няма да има ефект, защото или не го стягат достатъчно вкъщи, или той е отчайващо мързелив (в никакъв случай не мисля че е глупав). Пример 2 - от курса по математика - друг прехвален учител от СМГ, водещ курс в НПМГ. Записвам синчето по средата на годината, след препоръка пак на майка от класа. Нейният син е същата фурия - пак не слуша в час, преписва постоянно, на контролни - 5 и 6 (с преписване), на устни изпитвания едва добутва до 4-ри, защото няма как да му подскажат. Майката супер възторжено ми обяснява колко бил добър този учител, как хубаво обяснявал, как детето се запалило по математиката и си решавало само домашните и т.н. Ентусиазирам се - щом това дете е толкова възторжено, явно учителят е супер. Записвам синчето. Първи отзиви - половината група спи в час, 1/4 си говори. Слушат наистина 4-5 деца и учителят работи само с тях. Домашни не се проверяват. Въпросния 'ентусиаст' по цял час си бърбори с колегата по чин, а за домашните коментарът му бил 'Ама ти това пишеш ли го наистина". Иначе за пред майката историята е съвсем друга и тя чинно вярва. Учителят сигурно е добър, ама детето ако не иска да учи, няма да го направи и толкова. Истории обаче ще измисля до безкрай. И понеже няма входящ изпит в групата влизат 2/3 незаинтересувани да участ, на мен тази безхаберност и липса на контрол на децата не ми хареса грам и за другата година не записах там сина ми. В Литера с входящият изпит и непрекъснатото проверяване, оценяване и изключване на незаинтересуваните повече ми допада.

# 758
  • Мнения: 407
В школата , в която е дъщеря ми няма входен тест , но също не се толерират подобен тип деца. Стриктно се следят домашните. Оценява се не само работата в час,а и домашните. С цел добра обратна връзка има и месечна класация. По този начин се следи и напредъка на детето. За въпросната школа ,както и друг път съм споменавала
пазих място година и половина.

# 759
  • Мнения: 24 446
Йонова не е единствената учителка в школата. Ill
В НПМГ курсове води Иван Симеонов, за него ли става въпрос?

# 760
  • Мнения: 2 739
Къде записвате децата за курсове по рисуване?

# 761
  • Мнения: 205
А в Литера не са ли много големи групите?

# 762
  • Мнения: 407
А в Литера не са ли много големи групите?
Да, около 26 деца

# 763
  • Мнения: 779
В школата , в която е дъщеря ми няма входен тест , но също не се толерират подобен тип деца. Стриктно се следят домашните. Оценява се не само работата в час,а и домашните. С цел добра обратна връзка има и месечна класация. По този начин се следи и напредъка на детето. За въпросната школа ,както и друг път съм споменавала
пазих място година и половина.

Със сигурност има много школи, които работят добре с децата и напливът за всички тях е огромен -повече от капацитетът на школата. Всички те трябва да отсяват по някакъв начин желаещите. Вашата школа е възприела методът - първи по време, първи по място. Йонова е възприела методът - мястото се дава на най-старателния. При първия метод на отсяване ще влязат децата, чийто родители мислят по-надалеч в бъдещето.При втория - децата, които редовно учат и се стараят. Не е задъжително двете групи да се припокриват - доста често родителите на пълните отличници не ги записват отрано на уроци, защото не мислят, че децата имат нужда (което обикновено е така). Има деца, които се справят отлично на НВО-то с много малко уроци и дори без. Моето не е от тях и затова е записано по куросове от 6 клас.
Така че спрямо вашия коментар не виждам особена драма в изпита - и вашата школа е приложила подбор, но по друг начин.

г-жа Рамацоти, учителят не е Симеонов. За него има достатъчно коментари, че работи със скоростта на СМГ ученици и обръща внимание само на най-добрите, така че го отписах като вариант. Нарочно не казвам кои е учителят, защото нямам преки впечатление от работата му, само от дисциплината (записах детето късно и наблягаме повече на българския - не ми остава време да проследя изкъсо и математиката). Може да преподава добре, но за целите на моето дете не е това, което ми трябва.
Коментарът за Йонова не го разбрах. Детето ми не е при нея - при друг учител от школата е. От нея впечатление като учител нямам - догодина в 7 клас ще се сдобия с такова. Но още на първата родителска бях впечатлена от системата и дисциплината и останалите учители я спазват, такава каквато я иска Йонова. С децата наистина се работи. В сравнение с последния час на курса по математика, на който '40 минути обсъждахме как Петърчо пътувал с кола от Вашингтон до Флорида и колко бил стиснат вуйчо му, защото спали не в хотели, а в колата по паркингите". Ами не плащам, за да обсъждаме на Петърчо интересните приключения. В училището им е същата образователна порнография, а учат в едно от 'реномираните' училища в центъра. На този фон системата на Йонова изпъква. Със сигурност не е единствената добра учителка, но си гледа работата по начина, по който аз го разбирам. От там нататък топката е в детето да си седне на дупето и да учи и на родителя да доконтролира процеса.

# 764
  • Мнения: 214
В Литера, освен входящият тест, който е и нещо като приемен изпит, има и междинни тестове, на които детето също не трябва да изкарва по-малко от 4 или 4,50. Това ми каза майка на дете, което посещаваше школата, когато аз търсех отзиви и се чудех за моето дете. Въпросната майка беше много доволна, момиченцето беше изкарало почти максимален брой точки, но беше обективна за всичко и аз отсъдих, че не става за нас. Освен това не исках да си причинявам стрес, че детето ще се окаже със слаби оценки от тези тестове и може да го отстранят от курса, а това би бил най - лошият сценарий (посред учебната година да се търси ново място). Освен това за мен наистина една филтрирана среда с доста силни ученици няма как да изкара лоши резултати накрая - повечето от тези деца и без уроци ще се представят много добре, просто курсът ще им даде по няколко точки отгоре, така че да се доближат максимално до 100-те точки. Все пак смятам, че истинският майсторлък е дете, което не е толкова добро по БЕЛ след курс/уроци да изкара много добър или отличен резултат.
При всички положения школата е много добра, така че записалите се да бъдат спокойни - желая им успехи!

Общи условия

Активация на акаунт