Що за тъпотия са тези "проекти"???

  • 15 610
  • 128
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8 957
Поредна година издивявам.
И недоумявам що за тъпотия са тези проекти, които карат децата ни да правят по всички предмети.

Вместо да се научат да разказват урок, те ми лепят разни картинки и надписи и правят "презентация". Да оставим неудобството, че не всеки има у дома си цветен принтер и изобщо купуването на грамадни картони през два дни.

Вчера на дъщеря ми  по немски в 9-ти клас са й писали по-ниска оценка заради размера на снимките и на шрифта. Били малки и учителката не ги виждала от мястото, на което била застанала.

Дъщеря ми е отличничка и много се беше постарала за прословутия проект.
Струва ми се крайно неприемливо да й намалят оценката заради подобна глупост.

# 1
  • Мнения: 6 365
Като няма принтери, нали има цветни моливи? А картоните са по 50 ст. Купи 10 наведнъж, аз винаги си имах картони на склад като ученичка.

Хубав урок ще получат така. Някой ден ще видят, че няма толкова значение колко знаеш, а как да го представиш. Хубав полъх в родната просвета, щото тук има много учени хора, които обаче не знаят как да се "продадат".

# 2
  • Мнения: 36 004
да, а текстът е копи+пейст от уикипедия ...

# 3
  • Мнения: 25 677
В девети клас лепят по картони? Аз, когато прочетох заглавието, помислих, че става въпрос за началното училище...  newsm78
Явно е вид загриженост към по-бедните деца, които нямат компютри, лаптопи, таблети или смартфони и трябва да правят презентациите с ножичка и картони.
Но пък поне в училището би трябвало да има компютри и да не е проблем за тези, които нямат вкъщи, да ги използват и да си направят презентациите на тях.
Или учителката е технически неграмотна?

# 4
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В изискванията за разнообразяване обучението са залегнали тези проекти. Това е още един начин да се накара детето да потърси, събере и обработи информацията, което иначе би прочело, запомнило за ден и забравило.
Заради една намалена оценка нарече проектите тъпотия? Наистина ли? Предпочиташ сухото четене и зубрене, пред разчупени и доказано работещи методи?

# 5
  • Мнения: 36 004
В изискванията за разнообразяване обучението са залегнали тези проекти. Това е още един начин да се накара детето да потърси, събере и обработи информацията, което иначе би прочело, запомнило за ден и забравило.

четат ги само, за да съкратят текста
и за мен са тъпотия, макар моето голямо да е изкарало една кофа шестици заради тях, а малкото върви по пътя на голямото
тези шестици не означават НИЩО, защото не са на база реални знания - освен малко снимкообработващи програми и работа с гугъл

# 6
  • Мнения: 1 347
За конкретното приложение на във вашия клас и метода на оценяване не знам, но това е изключително полезен елемент в образованието. Първо, кара - би трябвало да накара - децата да проучат по-голям кръг от източници на информация по темата, да извлекат важното и евентуално да добият по-голям интерес, отколкото от урока в учебника, като на всичко отгоре им дава възможност да проявят творчество и да формират и изкажат лично виждане. Второ, да синтезират, напишат и илюстрират собствен материал. И трето, да го представят пред публика. Разказването на уроци има своите плюсове, но те са доста ограничени и аз лично изпитвам ужас от това, ученето на децата ми да се заключава в "разказване на урока". Със сигурност има учители, които не разясняват на децата как се прави "проектът" или държат на незначителни неща от типа да има цветни илюстрации и пр., но от личен опит съм се убедила, че в повечето случаи това са оправдания на децата да не положат нужните усилия. Между другото, аналогът на това от едно време бяха "докладите", или "рефератите", и аз си ги спомням като наистина една от най-важните дейности в образованието ми. Друг въпрос, че и тогава повечето от съучениците ми преписваха съответната статия от някоя енциклопедия и се приключваше - те, разбира се, не видяха никаква полза от начинанието.

# 7
  • Мнения: 46 546
Не може с моливи. Искат цветни снимки, залепени и изпринтен текст.
Ръчно писане - не.

Аз също не одобрявам всичко, което е свръзано с принудително, излишно, плащане.

...Някой ден ще видят, че няма толкова значение колко знаеш, а как да го представиш...


Да се оценяват нещата, направени с лични усилия. Не изпринтени в близкото студио.

За съжаление нищо не научават - копи, пейст и после го четат автоматично от картона, без да мислят какво говорят.

П.П. Нямам против да са под формата на реферат, написан ръчно, предаден на учителката и "защитен" пред класа.

# 8
  • Мнения: 36 004
докладите и рефератите ги разказвахме за 6
ако четеш, повече от 4 не можеше да получиш
сега предаваш картончето /картонището/ и си дъ бест - еми мерси, ама това не е образование за мен  Laughing

# 9
  • Мнения: 25 677
Стига де, Лиляна! То е ясно, че е хубаво да правят проекти, ама в 21-ви век сме бе, да му се не види!
Какви ножички и картони, фината моторика ли им развиват в 9 клас?
Сега ми става ясно защо още от първи клас масово се учат компютри, а като тръгнат да си търсят работа, да учат в университет или да пишат по форуми, не знаят елементарни неща като къде се слага интервал - преди или след препинателен знак, камо ли как се оформя доклад, реферат, или се прави презентация.

# 10
  • Мнения: 8 957
Честно ви казвам, не виждам нищо полезно в проектите. Та там се съдържат две изречения на кръст. Чак толкова не е информацията, която ще бъде в плюс на детето. Мда, и както каза Не се сърди човече, те просто го прочитат и нищо не им остава в главите. Друго е да знаеш, че ще те изпитат да разкажеш урока. Нещо, което забелязвам, че вече изобщо не се случва покрай тестовете - другото безумие.

Да, важно е как ще се представят и изнесат усвоените знания. Но мисля, че и по друг начин може да се случи, а не с проекти. Във всеки случай не намирам за нормално вместо да ти оценят знанията по немски / в случая/, да ти оценят размера на снимките. Като при това никога не са поставяли изискване колко да са големи и т.н.

И може би  ей така за разнообразие да се правят проекти от време на време. Но аз имам чувството, че нон-стоп правим по всичко, дори по рисуване. Поне в нашата езикова гимназия е така.

За сведение - проект при нас се наричат снимки и текст, налепени върху картон. Не е на компютър. Не може и да се рисува с моливи.

Не се оплаквам аз от принтирането - имаме си принтер вкъщи. Просто го отчитам като безумно неудобство.

# 11
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Защото пауърпойнтските презентации са им втръснали и не искат да чуят за тях. Имам колеги по история и география, че и по биология, които правят такива проекти. Не знам какви са им изискванията, но знам за колега по география, който дава такива области, които ги няма в уикипедия.
Аз лично, когато давам проекти, държа да се посочват източниците и давам повече точки при авторски материали - снимки или рисунки, както и текст.

# 12
  • Мнения: 1 347
Добре де, значи пак опираме до това, че не идеята е лоша, а определени начини на приложението ѝ. Защо, ако смятате, че учителите не изискват важните неща за проектите от децата, не им покажете вие как се прави? Едно време моите родителите винаги ми помагаха с насоки как и къде да търся информация, сега и аз го правя с децата си. Това е един чудесен повод да свикнат да различават достоверната от недостоверната информация в нета, а не да мислят, че щом виждат нещо в интернет, значи непременно е вярно. И други подобни. Поради безбройните недъзи на учебните програми и методики все по-малко хора се научават да търсят критично информация, да извличат важното и други такива изключително важни умения. За мен лично много по-конструктивно и полезно е да използвам всеки повод да уча децата си на това, отколкото да отхвърлям с лека ръка възложените задания.

# 13
  • Мнения: 8 957
Ами не.
Беше интересно в 6-ти клас, когато за първи път се случи да правим проект.

Но сега да правят всяка седмица, че и по два-три понякога. Това не го разбирам.

А специално недоволството ми беше провокирано от оценката, която обхваща и размера на снимките, както посочих. Не смятам, че е редно въпросните проекти да се оценяват по "красота". Който както може, така си го е направил. Важна е информацията, която съдържа. И никой не може да ме убеди в обратното. В час по немски не е нужно да те учат как да презентираш! Има си специални дисциплини за това, които се изучават в едни малко по-висши учебни заведения.

# 14
  • Мнения: 25 677
Защо, ако смятате, че учителите не изискват важните неща за проектите от децата, не им покажете вие как се прави?

Кое да им покажем по-точно - как да изрязват с ножичка ли? Аз лично го направих, когато синът ми беше около 2-3-годишен. Тук обаче става въпрос за деветокласници...  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт