Математика

  • 1 483
  • 28
  •   1
Отговори
  • Мнения: 10
Здравейте,

В момента съм 12. клас насочил съм се към 4 специалности, главно към „Математика“, „Приложна математика“, „Педагогика на обучението по физика и математиика“ и „Педагогика на обучението по математика и информатика“, като при последните две специалности се притеснявам дали бих могъл да се спаравя с дисциплината в училище. Относно първите две, които са ми по-интересни, защото се учи математика по-подробно. Каква реализация може да се намери с тях и коя от тези 4 специалности е по-добра като цяло?

# 1
  • Мнения: 40 924
Математиката се търси много напоследък в банки, трейдърски фирми и други такива. А ако е комбинация от математика и софтуер възможностите се разширяват, при това за нещо повече от кодер.

# 2
  • Мнения: 266
Никаква реализация нямат. Даскал евентуално, но тва да станеш математик, за да преподаваш си е простотия. Математиката сама по себе си е горе- долу толкова безполезна колкото която и да било -истика. Просто трябва да върви с нещо друго, което се продава. Ако реално ти се преподава - запиши педагогиката, че поне лесно се завършва (в математика ще влезнете 20 човека и ще излязат 2ма. Тва ви го казват още на първата лекция, така се и случва Grinning). Ако няма да преподаваш - една от компютърните специалности. То без тва на всяко интервю за даскал си мислят, че учиш педагогика, а не наука, пък на всяко интервю за кодер ще си мислят, че учиш програмиране.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 13:46 от murcinhum

# 3
  • Мнения: 40 924
Последното изказване се базира на ниска гледна точка. Випускници на СМГ, завършили в чужбина са реализирани мнооого добре с математика. Но математика + друго нещо е още по-добре.

# 4
  • Мнения: 10
Никаква реализация нямат. Даскал евентуално, но тва да станеш математик, за да преподаваш си е простотия. Математиката сама по себе си е горе- долу толкова безполезна колкото която и да било -истика. Просто трябва да върви с нещо друго, което се продава. Ако реално ти се преподава - запиши педагогиката, че поне лесно се завършва (в математика ще влезнете 20 човека и ще излязат 2ма. Тва ви го казват още на първата лекция, така се и случва Grinning). Ако няма да преподаваш - една от компютърните специалности. То без тва на всяко интервю за даскал си мислят, че учиш педагогика, а не наука, пък на всяко интервю за кодер ще си мислят, че учиш програмиране.
Като цяло ми се преподава, но ме плаши дисциплината в часовете, защото не съм от типа хора, които ще крещят по цял час, а учениците са ужасно невъзпитани.

# 5
  • Мнения: 12 017
Нямам поглед над първите две специалности, но смятам, че в двете педагогически има хляб и то доста. Учителите вече са на средна възраст над 50-55 години, скоро ще има осезаем дефицит по повечето предмети. Един млад и готин учител, който съумява да обясни простичко сложните неща няма да има проблем с дисциплината. Децата обичат всичко свързано с компютри и програмиране, а към математиката и физиката се отнасят сериозно, защото за повечето от тях са трудни предмети.

# 6
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 087
Да преподаваш математика е голяма мъка, по-добре нещо друго. Стига да ти сече пипето може да се наместиш в много длъжности които изискват висше, но трябва да имаш някакъв талант за други неща все пак, не само да можеш да смяташ. По-добре се замисли какво искаш да правиш като завършиш.

# 7
  • Мнения: 12 017
То каквото и да преподаваш си е голяма мъка, ако насреща ти са незаинтересовани ученици тип "Каквото ми трябва ще го видя в интернет, училището е загуба на време"

# 8
  • Мнения: 10
То каквото и да преподаваш си е голяма мъка, ако насреща ти са незаинтересовани ученици тип "Каквото ми трябва ще го видя в интернет, училището е загуба на време"
Така е. Аз още от преди 5 години бях решил, че искам да бъда учител, но сега, когато моментът наближава започвам да се замислям и единственото, което ме разколебава е дисциплината, а хвърлих толкова труд и толкова много часове в учене, за да сменя решението си.

# 9
  • Мнения: 12 017
Не го сменяй. Нищо не губиш от педагогика по математика и физика или математика и ИТ. Има частни училища, има частни уроци и по математика, и по физика. Държавните училища също са много различни. Ако преподаването е твоето нещо, децата ще те слушат.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 15:26 от Mama Ru

# 10
  • Мнения: 10
Не го сменяй. Нищо не губиш от педагогика по математика и физика или математика и ИТ. Има частни училища, има частни уроци и по математика, е по физика. Държавните училища също са много различни. Ако преподаването е твоето нещо, децата ще те слушат.
Дано да е така и да не съжалявам. Тъй като дори когато гледам и други специалности като икономика и т.н. не си представям да ги уча, не ми е интересно. Затова съм се спрял на тези четири специалности, въпреки че много познати, които са учители ми казват да не ставам учител, именно заради дисциплината в часовете, но и да не са учителските специалности, другите две дават малък шанс за реализация, за съжаление.

# 11
  • Мнения: 266
Последното изказване се базира на ниска гледна точка. Випускници на СМГ, завършили в чужбина са реализирани мнооого добре с математика. Но математика + друго нещо е още по-добре.

Базира се на личен опит от човек записал същото. Чужбина си е за чужбина. В България повечето не знаят, че в тая специалност се изучава наука и не излизаш даскал. За да преподава на 10 клас не му е нужен комплексен анализ или абстрактна алгебра, а здрави нерви. Реално освен, ако не държи да се занимава сериозно точно с наука, по- добре да си запише нещо полезно и като хоби да се занимава с математика.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 15:03 от murcinhum

# 12
  • Мнения: 747
Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 17:49 от Rumi11111

# 13
  • Мнения: 10
Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.
Може би донякъде е така и донякъде не е така, защото няма ли желание няма как да накараш някого да учи, но учениците нямат уважение и мисъл, че когато нямаш желание да научиш, не трябва да пречиш на учителя да си свърши работата.

# 14
  • Мнения: 12 780
Мой братовчед завърши математика, много млад стана професор.
Имам съученик, завърши математика и стана политик. Simple Smile
Моя приятелка завърши приложна математика, остана в изчислителния център към университета.
Това са ми познатите със специалности от изброените.

Общи условия

Активация на акаунт