Шестокласници 2023/2024 - Тема 2

  • 32 093
  • 791
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 1 826
При нас системата е - проверява дете - отговорник на класа, дали е написана домашната и записва (-) минус ,ако липсва. При 3 минуса -двойка . Поне за 2-ма преподаватели знам да процедират така , като по МАТ мисля ,че ако има проблемни задачи от домашното- те се обсъждат и решават( но подозирам ,че моят няма да си каже никога ,ако е имал проблем и ако не се реши задачата..тя ще си остане неразбрана).
Не че искам да му се проверява всеки път домашното , но стига децата да знаят ,че някой ще бъде вдигнат да го чете /реши ,или ще бъдат избрани за проверка 2-3  тетрадки произволно ...и рязко се вдига качеството на описване на задачите по МАТ и на пълнотата и обема на отговорите по БЕЛ.
За отлична оценка ,пък по някои предмети се налага натрупването на 3 плюса (+ - изпитване,участие, домашна ....) и никак не е лесно да поправиш слаба оценка от контролно ,например Sad

# 646
  • Мнения: 72
При нас домашните се проверяват редовно, основно се следи дали има или няма такова, също се поставят забележки и оценки върху домашните. И понеже децата знаят, че ще бъдат проверени, подхождат съвестно и рядко има такива без домашно. Смятам, че това е добра обратна връзка и за учителя и за родителя, дали детето е отделило време за самоподготовка.
И ще вметна, че голямото ми дете и в последните класове в училище имаха поне 1 оценка върху домашни.

# 647
  • София
  • Мнения: 13 217
Всички тия неща като четене на домашни (например съчинения), проекти и т.н. не знам защо смятате, че са проверка на домашно. Това е изява на детето пред останалите, не да покаже, че е с домашно, а какво е написало. Провеката на домашни е етап в началното училище, когато постепенно се учат да са самостоятелни. В прогимназията се очаква да имат върпроси по домашното. Ако "никога няма да попитат" ето това е начинът да се научат, а не да ги улесняват. За гимназиалния етап също ли очаквате да им проверяват домашните? Слава богу на моите деца никога не са писали оценки на домашни и учебни тетрадки. Да не говорим, че голямата почти по нищо, освен по геофрафия и ЧП, не е имала учебна тетрадка в прогимназиален етап.
Обратната връзка са писмените и устните изпитвания. Ако те са ОК е ясно, че детето е затвърдило учебния материал и без да му проверяват домашното. Да не говорим пък на колко деца някой друг у дома им пише домашните и им решава задачите. И като го проверят, че е с домашно какво е научило? Моята малката щерка се случва да ходи без домашно и винаги това ѝ е излизало през носа точно защото не е затвърдила учебен материал и после се налага така или иначе да си го научи.

П.С. При недостатъчния брой часове по основни предмети да се губи време в часа с игрички "тука има, тука нема" домашно за мен е глупост. И без това първите 5 минути минават в озаптяване на класа, после още 10 минути "тука има, тука нема" и какво остана? 25 минути за преподаване на материал или изпитване. Айде няма нужда... Знам за учител по математика, който не успява да предаде учебния материал и го оставя за домашно. Да, после проверява домашното и тетрадките. Е, каква е ползата от това, по-добре да си предаде всичко в час.

Последна редакция: вт, 19 мар 2024, 09:35 от Vache

# 648
  • Мнения: 395
Раздвоена съм за или против проверка на домашните. При нас УТ има само по математика и ЧП. Попълва ги вкъщи, пита мен, ако има нещо неразбрано / и то пита само по мат. и БЕЛ /. В класа им има деца, които преписват домашното от написалите го, и после - ето, имам домашно. Аз й забранявам да дава домашното си да го преписват, но дали -или... незнам. На дъската в повечето случаи вдигат знаещите / точно заради времето за разписване и отговаряне /. И при нас по някои предмети е въведена системата с "+" и "-" - при 3 такива - или 6, или 2.
Лошото при щерката е, че ако може да се скатае, се скатава. Така че при нея поне "работи" проверката - дали всяка вечер, или когато си поискам, по моя преценка. При нас важи правилото "Проверката е висша форма на доверие". По разказвателните задавам въпрос, два - усеща се дали е учила или не. По БЕЛ питам за терминология или въпрос за лит.произведение. По мат. давам задача или я питам да ми обясни решението си. Отнема ми към 15-20 мин. Пак казвам - това работи при нас. За съжаление страничните дейности са по-привлекателни от ученето.

# 649
  • Мнения: 29 793
За съжаление страничните дейности са по-привлекателни от ученето.

Точно.

Ама то и при възрастните е така. Само че ние имаме вече представа какво ще се случи, ако не си свършиш работата - ще те уволнят, няма да вземеш заплата, няма да си купиш храна и т.н. и затова може да ти се плете примерно, ама първо ще си свършиш работата....Докато при децата това все още не е развито. Не мога да обясня, че, ако пропусне материал, после трудно ще го навакса (или изобщо), ако не напише домашно, няма да разбере и упражни задачите и няма да си реши контролното и, че играта всъщност няма никакво значение, след година дори няма да си спомня, че я е играл..... То, обяснявам аз, ама кой ли ме слуша....хаххаха

# 650
  • София
  • Мнения: 28 790
И първата двойка - по Музика. Не знаел за някакви фолклорни области.

# 651
  • София
  • Мнения: 1 623
И моят очаквам 2ка по музика, днес са правили тест с попълване на празни места в текст.

# 652
  • София
  • Мнения: 28 790
А, явно е същото.

# 653
  • Бургас
  • Мнения: 16 404
Моя е с 4 по музика. Не му се занимавало с теста.

Ходи усилено в клуб ,,Млад огнеборец,,. Днес са имали много интересни занимания и не е спрял да разказва за това

Господина ни в занималнята,пак има оплаквания от моя хубавец. Днес ги чувам по телефона,как се разправят двамата 😂

# 654
  • Мнения: 256
Нашата занималня беше до 4-ти клас, нататък се оправят сами...
Този клуб звучи интересно, познато детенце също се записа, в училище са ги агитирали. При нас няма подобни инициативи.

# 655
  • Варна
  • Мнения: 715
Вчера имахме род.-уч. среща. Споделям с вас следното:
,,От 8.04 децата, влизайки в училище,  учител ще им събира телефоните и ще им ги връщат в края на учебния ден. Ако има проблем ще
търсят класната, сестрата или молят някой учител да се свърже с класната и да ѝ предаде, че има нужда от съдействие.
 Дисциплина е ужас. Децата вербално атакуват други, обиждат ги, сформират се групи, които тормозят отделни деца. Класната помоли да ги предупредим в голямото междучасие да не се отдалечават от училище, защото, предвид че са без телефони, ако нещо се случи-става страшно."

# 656
  • София
  • Мнения: 28 790
Леле, съвсем изключих, че и при нас вчера е имало рс Astonished
Но май в момента няма някакви сериозни проблеми в класа.
Едно от момчетата създава/ше проблеми с дисциплината в класа, но откакто го пратиха два пъти да мие тоалетната, май не съм чула оплаквания от него. Трябва да питам сина ми дали има промяна.

# 657
  • Мнения: 395
В нашето училище всяка сутрин преди часовете си оставят телефоните в един шкаф в класната стая, който се заключва. От началото на втори срок. Вземат си ги като приключат часовете.
Имахме лека драма с изпитване по предмет - беше се ядосала, че я изпитали заедно с друго дете, при аналогични отговори оценките различни, та си говорихме пак за нещата от живота - как да се защитава, да си гони и търси правото и истината. Накрая и в криза изпадна - рев, рев. Трябва да разбере, че морето не е до колене и живота в повечето случаи е несправедлив.

# 658
  • Мнения: 72
При нас във всяка стая има кутия за телефони. Оставят ги преди началото на часа и си ги взимат след приключването. Има часове, в които ги ползват с учебна цел - играят някаква игра с вэпроси от учебния материал, забравих й името, но им е много интересна, защото се разделят на отбори и водят обща класация.

# 659
  • Бургас
  • Мнения: 16 404
И нашите имат кутии за телефоните.
Но не всички учители спазват това,да изискват децата да си ги оставят там.

Общи условия

Активация на акаунт