"Обичам" Топлофикация - тема 7

  • 25 524
  • 630
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 120
Според мен е в помпата.
Техник от Топлофикация или вашият отговорник по инсталацията да я проверят.
Домоуправителят е против, той е на първия етаж, бях длъжна да го предупредя. Имало още протичащи в момента ремонти, ще изчакам до края на седмицата. Според друга съседка, просто намалили мощността Laughing, обяснявам й, че температурата е същата, просто водата идва след дълго чакане ...

# 46
  • Мнения: 13 768
Не може да е против домоуправителят! С какво право ще те товари с по-високи сметки заради технически неизправности в общите части.
Той като не е съгласен, сама се обаждаш на Топлофикация и ги каниш за проверка на абонатната станция.
Нагоре по етажите как е?

# 47
  • Мнения: 46 518
Rosita, въобще не го обсъждай повече със съседите. Пусни си сигнал през формата за аварии. Реагират много бързо.

# 48
  • Мнения: 3 021
Ако чакам топлата вода да дойде в продължение на 4-5 минути, но пак идва гореща, както преди,  в помпата ли е проблема според вас - имам предвид бавното идване? За 7 години не се беше случвало никога, но сменяха някакви тръби по повод авария на първите етажи и се получи този проблем. За живущите, с които разговарях, нямало проблем - но те живеят на първи и втори етаж ...
Аз съм тотално технически "неграмотна", по-скоро вече ми е "писнало" да се справям с някои проблеми, не само по моя и на сина ми апартамента, но и на входчето ни - така го определям, защото от 20 апартамента, 15 сме собствениците. В продължение на 17 г. имахме възрастен съсед, явно с някакъв технически опит/разбиране, който си запълваше времето с всички проблеми на входа, а аз бях/съм предимно касиер. Нямаме "етажна собственост" с домоуправител и т.н. както би трябвало да бъде, всички съседи бяха доволни - аз се оправях с парите, той с аварии, парно, осветление - знаеше почти всичко - и как се допълва абонатната станция, и как се увеличава налягането, както и ако нещо не знаеше как той може да оправи да намери майстори. Но, за съжаление почина миналата година и... всичко тръгна на "самотек", т.е. някак си съседите решиха, че има ли проблем, това е моя грижа да се справя.

Малко повече съм подробна спрямо горния пост, но, дори и да обяснявам повече, ако с нещо мога да бъда полезна, предпочитам да го направя. Ние сме 7 етажен вход, аз живея на 7-мия етаж, няма възвръщателна помпа, т.е. абонатната станция трябва да е "пълна" с вода и съответно да има налягане, за да стигне и до 6 или 7-ми етаж. Това, което си спомням от времето, когато този съсед се занимаваше с тези неща - той допълваше или увеличаваше леко налягането /за последното ми е казвал, че трябва да е внимателно, той не беше "парнаджия", за да е наясно с атмосфери и т.н./. След него, ние имахме няколко аварии на тръби от общите части, влизащи, излизащи от абонатната, в самата абонатна. Викала съм няколко пъти аварийната служба, която отговаря за квартала ни,  каквото беше в техните правомощия и в "тяхната" част /на Топлофикация/, оправяха, но все ми казваха да си направим Събрание на входа, което да упълномощи някой от нас, който да бъде "обучен" /било бързо и елементарно/ как да проверява и се справя с такива дребни проблеми, отговаряли за 1200 обекта, аз ги викам за 3-ти път /но не само за мой проблем/, да си намерим вътрешен човек, но без протокол от Събрание не можело.

В нашия случай си е малко или много "омагьосан кръг", защото независимо, че имаме 2-ма строителни инженера, единият от които даже беше съсобственик на фирмата, която строи входа/блокчето ни, изобщо не се интересуват от това какво става, какви са пораженията върху общите части /визирам и наводнени мазета, мокри стени заради дупка в щранг, от където водата избива, повредена изсмуквателна помпа на абонатната - ако тя се наводни, да се изсмуче водата/, повреден прекъсвач на стълбищно осветление, изобщо неща, които при наличието на компетентност, желание и малко усилие, може да улесни живота на всички ни, живеещи тук и най-важното, не само апартамента ти е собственост, общите части също, които ако не са наред, намаляват стойността на имота ти.. Но.... дали трябва да го нарека "българска" черта, дали наследство от отминали времена, не знам. А се водим "престижен" квартал и както писах - само 15 собственика и то не възрастни /толкова/.

Последна редакция: сб, 08 апр 2023, 10:45 от jfjallen

# 49
  • Мнения: 13 768
Наследство от отминали времена не бих го нарекла, сама казваш, че възрастният съсед се е грижел за общите интереси. Старото поколение беше такова - с чувство за отговорност спрямо общото, следващото нищо не го интересува отвъд собствения му праг. И при нас ситуацията е почти такава. Новите "възрастни" все много работят и са убедени, че всичко друго не е тяхна работа.
Щом не разбираш и не можеш, не се натоварвай с несвойствени за касиер функции! Откажи да си касиер! Предложи им външен домоуправител! Може пък да се стреснат и усетят, че не може да чакат все на някой друг.

# 50
  • Мнения: 3 021
О, аз след като човекът почина започнах да се замислям за това, но тук, във форума има теми и за "Етажната собственост" и за Професионалните домоуправители. Относно тях, всичко което съм прочела е отрицателно, мен ме вълнуват предимно авариите на тръбите, които по теорията за всеобщата гадост почти винаги са в събота или неделя. Но, тези "професионали" не реагират в тези дни, за планов ремонт те ти изпращат майстори с техни оферти, това означава ново свикване на събрание, т.е. много повече ангажименти за мен. И най-лошото при тях, че много трудно можеш да се "откачиш" от договора си, можеш, но дори и до съд за стигали някои блокове, ползващи услугите им. Малко е като да си сложиш таралеж в гащите.

Но, за да не спамя повече темата, снощи се замислих Топлофикация има ли разписани някаква законови правила да изисква всеки обект да има обучен човек, който да им спестява идването на екипи дори и за дребни проблеми? При тези цени на отоплението, защо ние, живущите, трябва да знаем какво и как да направим. При авария, както беше при нас последния път, дойдоха, видяха, казаха че тези тръби са "наши", аварията беше на тръбата за топла вода, която бях спряла /добре че все пак се ориентирах кой кран е/ и да намеря майстор ВиК да я смени. В този случай, освен че беше изтекла много вода, която ще се начисли на входа ни, за идването им също направиха протокол за 28 лв., който пак отива към тази сметка.

# 51
  • Мнения: 68 648
Може да плащате някаква месечна сума на човек, който да е обучен - това може да си ти, или друг съсед, може и външен..ако има заплащане, може да се увеличи шанса да се намери човек.

При нас с това се занимава домоуправителшата. Жена е, дребна, но явно му разбира. Не знам дали й се плаща, вероятно да..нямам против обаче и да е така.

# 52
  • Мнения: 3 021
Реално и аз бих се научила, след като и техникът от Топлофикация ми каза, че е лесно, проблемът е, че искат протокол от Общото събрание за упълномощаване /съседът, който вършеше тези неща, от гледане покрай тях, тук въпросче, там друго, се беше научил и си го правеше неофициално/. Но, съседите ми като цяло са такива - плащат си, почти всички редовно, таксите не се променят, само от 2 г. ей-така, на стълбите, който срещна казвах, че ще събирам по 10 лв. за Ремонтен Фонд, казаха ОК, слагам съобщения кой апартамент по колко дължи и рано или късно се издължават. Не искат събрание, писах им да си прочетат ЗУЕС, защото аз знам, че и таксите за общи части, и за РФ не отговарят много на изискванията на Закона, но те не се интересуват, все заети, неразбиращи.... Аз 18 г. върша касиерската и счетоводна донякъде работа безвъзмездно, но с тези аварии, а те явно ще зачестяват, защото всичко остарява, започвам да губя време, нерви, но по-важното е, че понякога трябва да взимам решения за майстори, за плащания на ръка срещу хвърчащ Разходен Ордер, това е отговорност /в повечето случаи гледам да има някой съсед с мен, но не става винаги така/. Макар че аз правя някакви отчети - толкова приходи, толкова разходи за общи части, толкова за аварийни ремонти като тях ги описвам детайлно, никой не е дошъл да ми каже, ама защо си платила толкова.

Нека да не спамим повече темата, това са проблеми за друга. Но, наистина ми е интересно за това изискване на Топлофикация, разписано ли е официално някъде в Наредба, Общи условия или друг официален документ.

# 53
  • Мнения: 13 768
Конкретен документ не знам, но щом искат решение на ОС преди обучението, вероятно има и е законно.

# 54
  • Мнения: 3 538
Спри да го правиш безвъзмездно, определи си такса.

# 55
  • Мнения: 344
Здравейте, няколко години бяхме с бойлер и отопление на ток, от месец сме в друго жилище на ТЕЦ, но ме притеснява, че ако парното се пусне на 3 е ледено в края, само на максимума е топло, а когато го изключвам усещам напрежение при завъртане на "крана".
Също така при къпана водата първо е вряла и след минути е студена, няколко пъти се налага да се коригира, за да се изкъпе човек.
Чудя се какъв е проблема и към кого да се обърнем, живеем под наем, в стара триетажна сграда, ние сме на последен етаж.

# 56
  • Мнения: 24 341
Щом радиаторът е леден в края, значи има въздух. Трябва да обезвъздушите и да допълните системата

# 57
  • Мнения: 40 924
Щом радиаторът е леден в края, значи има въздух. Трябва да обезвъздушите и да допълните системата

Добър съвет, но точно сега на 09.04. или по-късно няма смисъл да се прави. А догодина да си отворят вентилите преди пускане на парното.
Новите радиатори имат възможност за обезвъздушаване прост с леко развъртане на едно винтче.

# 58
  • Мнения: 4 051
Но, наистина ми е интересно за това изискване на Топлофикация, разписано ли е официално някъде в Наредба, Общи условия или друг официален документ.
Тук вижте-  съгласно чл. 13, ал. 2 от „Общи условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от „Топлофикация София“ ЕАД.
Скрит текст:
   
  РАЗДЕЛ ІІІ
    ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА КУПУВАЧА

    Чл. 13. (2) Купувачите в СЕС са длъжни да изберат упълномощено лице от етажната собственост, което да ги представлявя във взаимоотношенията с Продавача и Търговеца. Упълномощеното лице е длъжно да:
    1. получава и предоставя на Купувачите в СЕС общата и индвидуалните изравнителни сметки за дялово разпределение;
    2. получава от Търговеца уведомление за датите на отчет на уредите за дялово разпределение и да информират Купувачите в СЕС;
    3. подписва протокол за неосигурен достъп в датите за отчет от отделни Купувачи в СЕС.
    (3) Купувачите в СЕС са длъжни да изберат лице от етажната собственост, което да бъде инструктирано и обучено от продавача за допълване на сградната инсталация, както и за действия при аварийни ситуации. Това лице съхранява и ключ от помещението на абонатната станция.
    (4) Изборът на лицата по ал. 2 и 3 се удостоверява пред топлопреносното предприятие с протокол от общото събрание на етажната собственост. Присъствалите на общото събрание собственици или титуляри на вещно право на ползване в срада-етажна собственост, собственоръчно изписват трите си имена в протокола и го подписват.
    (5) Купувачите в СЕС са длъжни да опазват целостта на съоръженията в абонатната станция, собственост на продавача. При повреда, извършена от купувачите или при липса на елементи от съоръженията по вина на купувачите, същите ги възстановяват за своя сметка.

# 59
  • Мнения: 7 120
Rosita, въобще не го обсъждай повече със съседите. Пусни си сигнал през формата за аварии. Реагират много бързо.
Писах им в събота, отговориха днес - "По повод подаденият от Вас сигнал абонатната станция (АС) е посетена  и е установено, че работи в параметри". Много съм разочарована, според мен са говорили само с домоуправителя, за когото няма никакъв проблем. "Параметрите" вероятно е температурата, тя се достига с дълго чакане, макар че не е чак 55, но днес сутринта отново изчаквах в банята дълго време за вода, а в кухнята - където налягането е още по-слабо, чакам много по-дълго. Може ли проблемът да е в тръбите в апартамента?

Общи условия

Активация на акаунт