В повечето случаи ти вършат работа, даже е в срок.
Понякога те мотаят като гламав, но това е когато изобщо си нямаш идея какво правиш и къде си тръгнал.
Особено помага да си информиран и да си знаеш правата, тогава като че ли и на тях им става по-лесно да те обслужат.
Питаш за всичко и записваш всичко.
Най-коректни са били служителите в полицията.
Като подадох документ за резиденс пърмит в полицията ги питах колко време ще отнеме, казаха 2 седмици и точно на 14-тия ден си получих заветния документ.
Един елементарен пример за кофти обслужване беше, когато подадохме документи с милото във Фолкерегистер за разрешително да се оженим (получихме го навреме), но служителката забрави да ни каже, че трябва да подадем и заявления за смяна на фамилията, ако аз искам да приема неговата фамилия.
И чак след месец като отидохме в Съда да запазим дата и час за церемонията, служителката в Съда ме питаше дали съм подала такова заявление и на реакцията ми, че никой не ми е казал, тя направи шокирана физиономия и ми разпечата заявлението, каза ми как да го попълня и къде да го изпратя и го изпратихме малко преди крайния срок.
Не че й беше работа, но замаза гафа на колежката си.
Най-големия гаф в институция, който съм имала до момента, беше в НАВ.
Това е нещо като нашето Бюро по труда, което (уж) ти помага да си намериш работа като ти предлага оферти.
Идеален замисъл, но ... попаднах на една ужасно некомпетентна служителка, която вместо да ми каже: "Не мога да ви помогна, защото ..." и да не ми губи времето, ме разкара из три различни институции из целия град, където ме гледаха неадекватно и ми казваха, че не съм за там.
Та от третата институция ми казаха, че служителката в НАВ ме е подвела с невярна информация.
Това беше точно като пристигнах и аз вече бясна на максимална степен, че съм си изгубила два дни в чакане по опашки за нищо, оплаках се на милото и на другия ден той вдигна подобаващ скандал на служителката как може такова нецивилизовано отношение и такава некадърност, какво като съм чужденка и аз имам право на информация и така нататък, при което тя се стресна и веднага извика човек, който трябваше да се извинява вместо нея, че била нова и незнамсикакво и в крайна сметка реши казуса.
Винаги са любезни, винаги услужливи, винаги усмихнати и приветливи, но ... някак очакват сам да си знаеш процедурата и правата и никога няма да ти кажат "Не знам", ще ти дадат информация (която има риск да бъде остаряла или просто погрешна).
Бъдещата свеки се оплакваше, че е обиколила няколко гишета няколко пъти, само защото на първото гише забравили да й кажат за още един допълнителен документ.
Но пък аз преди да хукна по институции, сядам и чета в Интернет какви са ми правата и какво трябва да направя, обикновено имат много подробни и приятни сайтове, та после дори и да ми кажат нещо странно, ги цакам с: "Във вашия сайт така пише" и те правят повторна проверка на момента и в крайна сметка получавам коректна информация.
Друг е въпроса, че понякога са бавни в осъвременяването на сайта с новите закони и правила ...
Идеално няма никъде ... информираност му е цаката