Първи клас и отказ да ходи на училище

  • 9 969
  • 83
  •   1
Отговори
# 30
  • Бургас
  • Мнения: 3 584
че проблемът й бил математиката и защото госпожата на занималнята се карала на брат й и ставало тъжно. Но пък тази седмица той беше болен и стоя вкъщи, но тя отново не искаше да ходи ... Определено истината не е наяве.
Смятам, че някъде тук е заровена истината.Близнаците също са много привързани помежду си. Ако братчето не успява да се справя така добре, ако му правят чести забележки, една привързана и склонна да го покровителства сестричка, може да го преживее по-трудно и от него.

# 31
  • Мнения: 5 563
И аз мисля, че може привързаността да е проблема,  но не към Вас, а към братчето си. Ти добре разпитваш за атмосферата и държанието на и към момичето, но защо не пробваш да разпиташ за момченцето? Как се отнасят с него децата и учителката? Ако отношението към него е.. недобро, може би това е, което натъжава сестричката. Още повече, че близнаците имат по-различна връзка помежду си.

# 32
  • Мнения: 699
Странното е, че тя като цяло обича да чувства, че  по-добре се справя от него.
Като цяло обича вниманието ако може да е насочено върху нея. Често и на двамата обяснявам, повтарям многократно, че имам две деца, а не само едно.
Имат борба по между си. Въпреки, че докато се карат и спорят след 5 мин.се търсят.
Честно казано винаги съм виждала и в двамата как се надпреварват във всичко.
Опитвам да обясня, че един е силен в едно, друг в друго и всички хора сме различни.
На моменти дъщеря ми казва, че й липсва леглото от ДГ, в което дори и да не спи си почиват следобед.
Най-вероятно, сглобявайки сама за себе си пъзела, причината за това й състояние е комплексна...
Дано успеем да се преборим с този проблем, за да се успокои детето, защото ми е болно заради това, че така страда.

# 33
  • Мнения: 12 027
Това, че й липсва леглото от ДГ ми говори на мен, че се изморява и иска да си почине след обед. Защо не ги спрете от занималня? Знам, че е трудно, но ако намерите вариант до края на годината да не са на занималня, а да се прибират на обед е дома и тя да има възможност да се почине и на спокойствие да си напише след това може би ще се успокои. Шумът в училище и липсата на възможност за почивка също много изтормозва.
Нашите в първи клас имаха едни диванчета в занималнята и моята щерка един ден си беше легнала и заспала. Учителката я оставила да си поспи. Дъщеря ми лесно се изморява и е вдигала температура от преумора, така че се случваше всяка година от първи до четвърти клас един два пъти да я оставям за ден или два да си почине и възстанови.

# 34
  • София
  • Мнения: 17 592
В тази ситуация, аз лично бих му сложила малък микрофон и няколко дни да е снего на училище - да съм абсолютно на 100 наясно какво се случва там. И паралелно с това - разговори и с другите родители. Никога не бих допуснала някой да крещи на детето ми ежедневно и аз просто да нормализирам това! С какво право?!


Ама ти сериозно ли даваш такъв съвет!?
За записва тайно... при това да записва тайно И непълнолетни лица!?
В затвора ли искаш да вкараш авторката, каква точно ти е целта??

# 35
  • Мнения: 3 535
Добре, но нали във всяка стая има камера? Ако се говори с госпожата и психоложката, че има проблем, те би следвало да могат да прегледат записите. Когато моето дете беше пръскано с дезинфектант по очите и други подобни, и не му вярваха, това помогна.

# 36
  • София
  • Мнения: 38 507
Темата ми е много тежка, тъй като синът ми от години е така. За съжаление класната му е ужасен човек, но ще стиснем зъби още няколко месеца.
Вижте се с директора и говорете за преместване и непременно си поискайте психолог.

# 37
  • Мнения: 12 027
И за мен с щерката ми беше трудно 1-4 клас, най-вече до локдауна 2020г. След това сякаш нещата се нормализираха. Сега е пети клас и не мога да повярвам, но действително тя е  една от безпроблемните в класа. Вече се чувства много по-добре. Самата атмосфера и шумът в класната стая я натоварват, но се научи да се справя с тях. Всичките й учители са уведомени за обучителните затруднения. Държат се чудесно с нея и тя отвръща със същото. Не казвам, че не изискват, изискват си, просто отношението им е нормално. Приятно изненадана съм от пети клас, моля се и нагоре да продължава така.

# 38
  • София
  • Мнения: 38 507
Ох, Мама Ру искам и аз догодина да сме така! 🙏
Ние януари все вкъщи бяхме - ваканция, ДО, ваканция и сега ми е супер трудно всяка сутрин да се разправям.

# 39
  • Мнения: 12 027
Ох, Мама Ру искам и аз догодина да сме така! 🙏
Ние януари все вкъщи бяхме - ваканция, ДО, ваканция и сега ми е супер трудно всяка сутрин да се разправям.
Остави го ОРЕС тогава. Няма да ги дразни като не е в клас. Моето е и със СОП, да ти кажа и той решава някои проблеми с търпимостта. Но съм си нащрек. При началния учител има повече групиране, любимци, деца, които се толерират заради натиск от страна на родители например. Имаше си го и аз като бях в началното училище в началото на 80-те години. Аз също се чувствах прекрасно, когато от четвърти клас вече не бяхме при началната ни учителка, а имахме много учители по предмети. Не харесвах всички учители, но вече нямаше любимци в класа и отношението беше според заслугите на детето, но като цяло неутрално към всички.

# 40
  • София
  • Мнения: 28 578
Няма ли нова заповед, която ограничава ОРЕС-а?

# 41
  • Мнения: 12 027
Няма ли нова заповед, която ограничава ОРЕС-а?
Доколкото знам, не. Извънредното положение или както там се води обстановката мисля, че е до края на март. Имаше някакви опити да се ограничи януари месец, което за мен беше голяма грешка на фона на заболеваемостта и отсъствието не само на деца, но и на много колеги, съответно не винаги и заместници се намираха. От това обучението страда повече. Щерката ходи присъствено само на 4.01. След това се разболя. Първо беше бактериална хрема, след това се оказа, че е и с Ковид (на 7.01) имаха положително дете, а аз си я тествах на 12.01 и изненада. Та първо за нея 10 дена карантина, през които и ние с брат й се разболяхме. Така последната седмица я оставих ОРЕС докато ние с него сме карантина. Не съм имала.проблем. При първокласника от 10.01 до последния им учебен ден за срока от 26 деца ОРЕС бяха 6-7. Поне в нашето училище децата не страдат от ОРЕС - класната на първокласника си ги включва редовно по всички предмети и си ги изпитва. Каката също си я изпитваха докато беше у дома. Случвало се е да не я включат само за няколко часа, когато е имало проблем с интернета в училище.

# 42
  • София
  • Мнения: 38 507
Не става при нас. Освен това, той трябва да ходи на училище, аз ако го оставя вкъщи ще се срастне със стола!  Той се разбира много добре с госпожата в занималнята, учат, излизат на двора и т.н.

# 43
  • Мнения: 699
Колкото повече говорим с дъщеря ми, толкова повече стигам до извода, че проблемът е желание за внимание, което да е насочено само към нея.
Когато отиде при психолог дори и за първи път, не искаше да си тръгва/там е сама с психолога/, когато е с училищният психолог -отново е щастлива, защото е само тя с него, когато пише/учи вкъщи - дали с мен, баща й, майка ми, дори не иска да почива, защото отново ангажира вниманието на човека Х., когато госпожите от училище работят в клас, насочват вниманието към децата, които не се справят/тя не е от тях/, когато я боли корем, ухо и т.н.т.отново вниманието е върху теб ...
Странното е, че децата винаги са получавали нашето внимание и грижи от малки и по-скоро смятам, че не е трябвало да бъдат така обгрижвани и чувстващи, че са център на внимание може би ...
Сега ми е интересно какъв да е подхода, за да разбере, че светът не се върти около нея и не може винаги тя да е център на внимание...

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, напълно нормално е децата да искат и да получават нашето внимание като родители. Ако по-малко им обръщаме внимание те няма да бъдат по-спокойни на училище, а просто ще са свикнали да не им се обръща внимание, което пък, е дългосрочно неособено добре. Има деца, които винаги искат цялото внимание и те няма да се променят, такива ще са в общи линии и като големи, макар и да позагладят нещата. За всеки човек светът се върти около него, независимо дали е на 8, 18 или 48 години. Не бих казала на детето си "светът не се върти около теб", нито бих го казала на друго дете. Просто ще му кажа, че всичко е наред и това, че в момента някой прави нещо друго или говори с друг не означава, че го пренебрегва, а че просто всеки човек прави и говори и с други хора. И ще му дам пример на детето с него - ти сега говориш с мен и не можеш да говориш с брат си, но обичаш братси и после пак ще си играете с него, а когато аз говоря с него, ти пак си важна за мен. Всеки е центриран в себе си, макар възрастните да не си го признават.

Общи условия

Активация на акаунт