Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 367
  • 221
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 796
Преди 30-40год. бабата беше едва ли не заместник на майката- в грижи, възпитание, помощ през ваканции и боледуване, моята живееше на 70км. от нас, но това не е било пречка. Сегашната(не всички, де) иска да изкарва пари, да ходи на маникюр и фитнес, да е красива до 80г. и ако може да си намери подобен дядо-фитнесар и да живеят като тийнове.Очаква се от тях заради натрупаните години все някаква мъдрост, но откриваме все повече кукунделщина.

Под 'мъдрост' явно се разбира да гледа внуците Simple Smile

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Кастово/социално деление има, интеграцията е със спорен ефект. Това е положението. Родителите са основното звено, което носи отговорност за развитието на детето, а не институцията. Детето носи фамилията на родителите си, а не на институцията, нито на учителката. За дванайсет години в училище едно дете сигурно сменя поне 50 учители. Детето има шанс основно, ако родителите са на място и се стараят да му дадат добър старт като знания и умения още преди да е прекрачило прага на детската градина, защото знаем, че и градини всякакви. После и преди да е прекрачило прага на училището - и там знаем, че има училища, които дават доста по-качествено обучение от други. Да, има разделение. Дори за да влезе в добро училище, пак има значение какви са родителите, особено в училищата с подбор, а вече и при кварталните има значение заради уседналостта - има по-богати квартали, има и по-бедни квартали, а най-много си личи разликата в София.
Относно средствата - от моя, родителска гледна точка - записвахме децата на извънкласни занимания и на курсове, а не си купувахме скъпи телефони, нито си позволявахме някакви луксове за нас като възрастни. Всеки решава какво му е важно.

Последна редакция: пт, 24 сеп 2021, 17:25 от Andariel

# 47
  • Мнения: 24 467
Преди 30-40год. бабата беше едва ли не заместник на майката- в грижи, възпитание, помощ през ваканции и боледуване, моята живееше на 70км. от нас, но това не е било пречка. Сегашната(не всички, де) иска да изкарва пари, да ходи на маникюр и фитнес, да е красива до 80г. и ако може да си намери подобен дядо-фитнесар и да живеят като тийнове.Очаква се от тях заради натрупаните години все някаква мъдрост, но откриваме все повече кукунделщина.

Под 'мъдрост' явно се разбира да гледа внуците Simple Smile

А под "кукунделщина" - желанието им да живеят като нормални свободни хора и да се радват на свободното си време? Satisfied
...
Не ви разбирам идеята да спорите коя институция била по-важна. Всичките са важни. С нарастване на възрастта на детето - публичните стават постепенно все по-важни дори.
Тук питането на авторката е друго.
/Фамилии имат дори сираците. Това не е никакъв аргумент./

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Сираците имат настойници - те заместват родителите.

# 49
  • Мнения: 41 273
Да, така е, в животът има голяма доза шанс. Но щом обществото твърди, че изповядва определени ценности - за равен шанс, за интеграция, за липса на дискриминация и тн., то тогава ще трябва да създава определени условия, при които те да се реализират. Ако се каже - важи законът за джунглата, който оцелее, оцелее, няма солидарност, важен е произходът и парите, тогава е друго нещо.

И в кое общество имаме 100 равен шанс? Никъде го няма това. А държавата дава някакъв шанс на всички и е създала някакви условия според колкото ни стигат силите и парите, но без натиск и съдействие от семейството не става. А ако семейството иска детето да се изучи, тогава и най-последното циганче може да постигне много. Не може само държавата да е отговорна. И в Райската градина да те пуснат, ако те мързи да се протегнеш да си набереш плодове, ще гладуваш.

# 50
  • Мнения: 24 467
Сираците имат настойници - те заместват родителите.
То няма връзка нито с фамилията, нито със "собствеността" върху децата.

Цитат
И в кое общество имаме 100 равен шанс? Никъде го няма това. А държавата дава някакъв шанс на всички и е създала някакви условия според колкото ни стигат силите и парите, но без натиск и съдействие от семейството не става. А ако семейството иска детето да се изучи, тогава и най-последното циганче може да постигне много. Не може само държавата да е отговорна. И в Райската градина да те пуснат, ако те мързи да се протегнеш да си набереш плодове, ще гладуваш.
Че кой спори по това?
Въпросът е, че, да се върнем в темата, образованието ни, особено последните две години, просто липсва изцяло в доста училища. Ама го няма абсолютно никакво.
...
Като се върна отново в темата, като се старая да не се разливам в страни, лично мен ме дразнят  най-вече учебниците - отвратителни са - гланцова хартия, шарени картинки дори за големите ученици, накъсан неясен и непоследователен текст.
Следват изпитите тип затворени тестове. Това, особено по хуманитарни предмети, е живо престъпление. Както и по математика, впрочем.
И аз не одобрявам обединението на алгебрата и геометрията в общ предмет, като един месец учим корен квадратен, следващият - триъгълник, после - квадратни уравнения, начетвъртия - окръжност с ъгли и т.н.
Много ме дразни програмата по български език, специално, в  гимназиален етап - пълна е с абсолютно излишни филологически подробности, губещи време за обучение в изразяване - устно и писмено, съставяне на свързан и логичен текст.
Говоря с много деца, които заявяват, че химията, например, им е най-тъмната Индия. С всички деца, които не ходят на специални уроци, впрочем, говорим за това и те споделят именно това. Значи програмата яко куца. Не е до учител. До програмата попредмета е. Не е добре обяснено в учебниците ли, няма упражнения ли, от всичко по нещо - но е факт това.
В езиковите класове - преподаване предмети на чужд език - още нямаме добри учебници.

Последна редакция: пт, 24 сеп 2021, 17:27 от Judy

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Връзка има, при това съвсем пряка - на когото е детето, той отговаря за настоящето и бъдещето му. Чуждите хора са отговорни дотолкова, доколкото трябва да направят спрямо служебните си задължения. Учителката е на работа, тя не е родител на детето и не си го води вкъщи.

# 52
  • Мнения: 275
Под 'мъдрост' явно се разбира да гледа внуците Simple Smile
[/quote]

А под "кукунделщина" - желанието им да живеят като нормални свободни хора и да се радват на свободното си време? Satisfied


[/quote]


Ами нека да си живеят като егоисти и да гледат малките внучета само на снимка, но после изведнъж се чудят защо имат внуци само по документи, а никой не се вясва да ги види, защо няма топлота и човечност в отношението към тях.

# 53
  • София
  • Мнения: 38 628
Подкрепям Джуди в мнението и за българския език и граматика в 9-10 клас - абсолютно излишна информация и термини, с които и филолозите не искат да се мъчат.
Химията и на нас ни беше тъмна Индия.
А, разбира се - хилядите реформи!!! Сега, заради това, че на практика завършват в 10 клас, а в 8 учат почти само език, се опитват да поберат всичко останало в 2 учебни години, което е невъзможно!!!
Съответно и тъпчат материал надолу - от 1 до 7 клас, който въобще не е за възрастта на децата.

# 54
  • Мнения: 3 814
Не съм съгласна, че семейството ми е “институция”. И не разчитам училището или ДГ да го възпитава. Това, което съм видяла там не е в моята/нашата на семейството ми и няколко поколения назад, ценностна система. Явно има причина, е момента, в който детето излизаше от училище буквално да “изключваше”. Все едно е било в свят нежелан.

Не е нормално материалът в училище да се поднася така, че да се налага родителите да работят с децата след това. Родителското възпитание не е пряко свързано с учебния материал.
СЪГЛАСНА!
Когато се наложи да помогна в 6клас, установих ДУПКИ от 5ти. Наложиха се уроци .
Следващият път, в който се наложи да помагам бе в 10 клас по Руски. Втора година учене на руски в езикова гимназия, установих, че не са виждали таблица с падежи, въпроси, предлози, окончания и т.н за всеки падеж… добре че има интернет, а сега намерих и нещо като справочник/таблица в книжарницата…

Последна редакция: пт, 24 сеп 2021, 21:15 от MarietaYo

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
А когато пропуските са още от втори-трети клас? И ги разбираш в пети клас?

# 56
  • Мнения: 24 467
"Не съм съгласна, че семейството ми е “институция”."
Дали си съгласна е без значение. То е институция и социум, мини общество. Съответства на определенията за това.

Под 'мъдрост' явно се разбира да гледа внуците Simple Smile

А под "кукунделщина" - желанието им да живеят като нормални свободни хора и да се радват на свободното си време? Satisfied
[/quote]
Ами нека да си живеят като егоисти и да гледат малките внучета само на снимка, но после изведнъж се чудят защо имат внуци само по документи, а никой не се вясва да ги види, защо няма топлота и човечност в отношението към тях.
[/quote]
Имат пълното право да решават как да живеят. Егоизъм и нахалство е друг да им определя живота, че и квалификации да им раздава за това, че имат такива права.
.....
Ако пропуските са от ночална степен  пак има попълнане, но с много работа. Колкото по-късно почне, толкова по-трудно се запълват. В пети клас все още има наваксване, ако някой индивидуално се занимава с детето. В седми клас обаче вече ми се вижда много късно.
....

# 57
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 300
Дъщеря ми е 6клас.Справя се отлично,но полага доста усилия.
Тя тръгна в предучилищна група в училище и това оказа голямо влияние.За първи клас беше подготвена и адаптирана.
Никога не е ходила на занималня.
Следях ,следя и сега да няма пропуски.
Четене на книги- това е много важно.
За да има богат речник,за да може да разказва,детето трябва да чете.
Математика-до 4 клас -това е основата.
Извънкласните занимания -само в събота и неделя.

Имахме късмет да попаднем на много кадърни учители.
А това също е важно.

Харесват ми това,че има униформа.

Помагалата-да,прекалено много са и половината са ненужни.
Случайно научих,че всъщност те не са задължителни.
Например в някои малки градове и особено по селата не ползват помагала.
В големите градове обаче ни ги пробутват.

Аз също не одобрявам обединението на алгебра и геометрия в общ предмет.

Не одобрявам и матурите за 4 клас.

# 58
  • София
  • Мнения: 38 628
НВО за 4 клас е драма, която ни пробутват учителите. За децата този изпит няма никакво значение, освен ако не кадидатстват в СМГ. За останалите деца това е излишно насаждане на огромен стрес.
Едно от малкото положителни качества на нашата учителка е, че не ни пробутва помагала.

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще ви пробута, защото там е част от материала за шестица. Имам чувството, че нарочно са го направили така - без помагала колкото за четворка, а ако искате шестица - с помагала. Иначе не се покрива материалът изцяло, не се и затвърждава.

Общи условия

Активация на акаунт