Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 23 391
  • 767
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 8 243
За мен основен проблем беше не подсказването, моите си работеха сами, а фактът, че онлайн тестовете понякога забиваха, изхвърляха и прочие технически проблеми, с които децата няма как да се справят. И аз да съм вкъщи, все тая. Случвало се е, имат така наречената десетминутка и като забие тестът, половината време минало. Моите правеха много онлайн тестове и при присъственото обучение. В училище, в компютърните кабинети по всички предмети редовно са правили. Но там при технически проблем учителят вижда, че нещо не е наред, докато при ДО иди доказвай, че тестът е забил. А какъв кошмар беше на контролните по математика не искам и да си спомням. Решават си задачите с избираем отговор, после решават на лист другите, снимат и гледаха да им останат 10 минути за качването им, за да са сигурни, че всичко успешно ще бъде изпратено в рамките на определеното време. Всъщност този проблем го имаше при всички тестове. Натискат заветния бутон "предаване" и се е случвало точно тогава нета или платформата да забави и се започва едно чакане и молене всичко да приключи в зададеното време, защото иначе гориш, оставаш с непредаден тест. И моите поне работеха от компютри, доста по-лесно е, но имаше страшно много деца, които работеха от телефон и за тях цялото ДО беше ужасна мъка.

# 46
  • Мнения: X
Поне можете да избирате вече, нали?

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 22:05 от Анонимен

# 47
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Анди, нямах предвид теб.
Въпросът не е до все нещо да научи.

Manzhelka, в стремежа си да ми кажеш колко съм зле, всъщност не разбираш какво искам да обясня. Не са ми проблем нито тестовете, нито вариантите за задачи и въпроси, нито изготвянето им. Когато съм в клас и изпитвам, аз виждам ученика какво прави, особено на дъската. На контролни също правя така, че да намаля шансовете за преписване, но от разстояние това не се случва. Виждам, че само ти не ме разбираш, затова повече няма да занимавам останалите с едни и същи обяснения. Ако все пак решиш да кажеш за информационната сигурност, може би ще си полезна на много други.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Е, че какъв ти е проблемът да поискаш ученикът да сподели екран докато работи и е с пусната камера - все едно го изпитваш на дъската.

Много ще ми е интересно да пуснеш някой твой тест, за да ни покажеш по какво може да се различава ако се решава ДО или присъствено. Хвърлям ти ръкавицата и очаквам отговор. Ако не го покажеш и не обясниш къде е разликата между решаването му в двете среди, приемам, че съм права на 100%, че нямаш валидни  аргументи против ДО.

По отношение на сигурността имах предвид всякакви софтуери, които осигуряват защита на данни и процеси. За последното, това може и да е програма, която показва дали си минимизирал екран, превключил на друга платформа и т.н. Като имаш и камера, и микрофон, в какво още ще се съмняваш. Подобен софтуер може да тества и за плагиатство. И двата примера са реални от обучението на племенника ми, ако искаш подробности - ще питам довечера. Иронизирането на проблема обаче от твоя страна ми прилича на отговора на НАП когато хакнаха сайта им - то ние не сме виновни, лошите хакери бяха - и после си раздадоха бонусите.

Хайде, чакам примерното контролно, което да покаже как може да не се препише в класната стая, а пък по време на ДО може.

Стон, минете на по-висок трафик. Тук не ви е виновно ДО, а интернет плана.

За мен електронизирането на услугите, включително и обучителните, е изключителен плюс откъм ефективност. Ra го е обяснила много добре.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 18:21 от Manzhelka

# 49
  • Мнения: X
Опитите ми да навържа последната информация от интервютата на министъра на образованието и фактът, че се проверяват желанието и възможностите на училищата да организират обучение на ученици в дистанционна форма срещу допълнително финансиране през следващата учебна година ме навеждат на мисълта, че се готви промяна в нормативната уредба и кръгът на учениците, които ще могат да преминат в тази форма, ще бъде разширен, а смяната на една форма с друга - облекчена. Неслучайно беше поставен и акцент на разликата между дистанционна форма и обучение в електронна среда от разстояние, вероятно точно поради наличието на присъствени изпити при ДФО.

# 50
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
ОК, ще изчакам да кажеш кой софтуер ще ми даде данни, че в Тиймс от един профил може да покаже от колко устройства е логнато.
Иначе няма проблем със споделения екран и подсказващ.
Не разбрах какво искаш да ти доказвам, аз твърдя, че изпитването от разстояние може да се компрометира и затова оценяването на знания е нереално. Какъвто и да е тестът, когато се прави от знаещ и незнаещ ще има два различни резултата. Няма начин да огранича незнаещия да бъде подпомогнат от знаещ.

# 51
  • Мнения: 4 210
Опитите ми да навържа последната информация от интервютата на министъра на образованието и фактът, че се проверяват желанието и възможностите на училищата да организират обучение на ученици в дистанционна форма срещу допълнително финансиране през следващата учебна година ме навеждат на мисълта, че се готви промяна в нормативната уредба и кръгът на учениците, които ще могат да преминат в тази форма, ще бъде разширен, а смяната на една форма с друга - облекчена. Неслучайно беше поставен и акцент на разликата между дистанционна форма и обучение в електронна среда от разстояние, вероятно точно поради наличието на присъствени изпити при ДФО.
А дано!

# 52
  • Мнения: 4 030
Ох, хванахте се за преписването сякаш не е въпрос на глупост от страна на деца и родители, а от него зависи държавната сигурност. Знанията се предават постъпателно. Каква е ползата да се мами на трето стъпало, като следват още десет? Ако за преписването се влагат такива компетентности- браво за уменията и язък за тях, защото без общо познание нищо не струват. Дайте по- широко. Говорим за рисково заболяване и възможности за избягването му.

# 53
  • Мнения: 19 326
И аз така мисля. Ще препише примерно  по математика и после какво? Ако кандидатства в Щатите, на Сат-а ще си покаже. За мат.специалностите в Германия и Холандия на доста места също са въвели изпити. Е, ще се  вдигне общият успех в дипломата, но пак без учене по предмети, с които се кандидатства, няма да стане.

# 54
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Точно затова обяснявам, че ДО е вариант за кратко време. За повече трябва да се регламентират присъствени изпити. Ако се намерят желаещи учители всичко ще е наред. Аз първо искам да знам колко точно ще е допълнителното натоварване, а дотогава съм пас.

Тази година повечето КС изпити бяха онлайн, голямо преписване падна.

# 55
  • Мнения: 4 210
Не мисля, че някой би възразил срещу присъствени изпити, стига, разбира се, да не са всеки ден. Веднъж на 2 седм до месец е ОК да се отиде в училище при режим на пропускане като за матурите- с филтър на входа и силно разредени в стаите.

# 56
  • Мнения: 2 416
Зависи от стила на учителя и какво точно търси като ефект.  Всеки въпрос така може да бъде зададен, че пищовът под формата на учебник или нещо друго да са напълно неизползваеми.
При моят син по бел беше така тази година в гимназията. Колкото и да търсеше в Гугъл да копи/пейстне нищо не откриваше. Накрая запряташе ръкави сам Grinning откри че му се отдава. За първи път имаше 6 за годината.
А за фотомат, още в прогимназията го ползваха на класни и контролни в училище. Да не подценяваме изобретателността на децата.
Не вярвах, че стигнем шестата тема Grinning

# 57
  • Мнения: 8 243

Стон, минете на по-висок трафик. Тук не ви е виновно ДО, а интернет плана.


Ами няма как да мина на по-висок трафик, защото сега съм на възможно най-високия, който се предлага за нашата улица, а той си е мижав. Нито мога жилището да си сменя, нито да опъна лично оптичен кабел до къщата. Това е положението.

# 58
  • Мнения: 2 022
Ston , същите тревоги бяха и при моите. Особено при балообразуващите. Там знанията прехвърляха многократно (НВО офанзива, знаеш 😀) трудността на теста, но стресът от техническата част беше огромен. Имали са няколко екстремни ситуации, рев, шашкане, предадоха или не. В крайна сметка,  с изключение на тези ситуации, обучението им мина много добре. С тимс бяха.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 21:25 от Cygnus

# 59
  • Мнения: 2 416
И моят син беше с тиймс. Много лесна за ползване платформа. Като цяло добра беше организацията на училището с малки изключения.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт