Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 44 695
  • 932
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 365
Привет. Отново да се похваля. Днес бях за втори път на кормуване. Инструктора беше забравил явно провалите ми от миналия път и днес ме посрещна с огромна усмивка. Днес беше адски спокоен. Упражнявахме пак тръгването напред и назад и каза, че го правя абсолютно безгрешно. Много съм доволна от себе си. После правихме осморки с включване на втора. В началото бях зле, но след като слязохме с инструктора да изпушим по цигара, бях перфектна. Много ми се иска да правя всичко правилно от първия път, защото направя ли грешка - забивам. Пълен ужас! Искам да споделя, че не взех под внимание съветите ви за Валидола и на своя глава изпих преди кормуването таблетка Валидол и да ви кажа честно накара ме да се чувствам много комфортно, напрежението изчезна напълно. При мен го нямаше този ефект със замагляването на зрението, замайването и дезориентация. Следващия път ще пробвам с таблетка Валидол преди кормуването и дъвчене на дъвка по време на кормуването. Чувала съм, че помага при стрес за отпускане. Все се бях отчаяла, но виждам, че има светлина в тунела. Дори и инструктора ме похвали. Ужас, а така се бях притеснила, че няма да се науча на тия скорости.

Здравейте. Отново съм аз. Смятате ли, че за първа кола е подходящо BMW X3 , понеже за момента с мъжа ми разполагаме с BMW 530XD и въпросното BMW X3(Той е луд фен на BMW Joy ) Твърдо отказва да ми даде обаче 530-ката, гледа си я като писано яйце, не иска никой да му я пипа, привързан е към нея Joy . Та, подходящо ли е това за първа кола? Или е по-добре да почвам да спестявам за калинка? Давал ми е да я паркирам, габаритите не са ми проблем, пък има и парктроник (преден и заден). Също така как седи въпроса с това, че колата е на негово име? Могат ли при проверка на пътя да ме обвинят, че съм я откраднала или нещо подобно при положение, че е на негово име. Какво трябва да се направи в такъв случай, за да мога да шофирам легално неговата кола? Изключвам възможността за прехвърляне на собствеността на мое име, защото до колкото съм запозната това става само чрез покупко-продажба и се заплаща данък. Пояснявам, че нямаме сключен брак, т.е. собствеността е изцяло негова, а не е 50/50.

Последна редакция: ср, 11 дек 2019, 16:25 от AnMary

# 331
  • Мнения: 5 639
Чудесен автомобил за първа кола, висока, 4х4, мощна, с екстри.
С едно пълномощно се уреждат формалностите да управляваш чужд автомобил.

# 332
  • София
  • Мнения: 1 583
И аз не смятам, че не е неподходящо. По-добре е да се учиш на голям автомобил отколкото на калинка. За собствеността няма никакъв проблем. Ние с ММ също нямаме брак и двете коли са на мое име, а едната си е негова и той си я кара. Стига да имаш в себе си всички задължителни документи на колата, няма никакво значение дали е на мъжа ти, баба ти или дядо ти.

# 333
  • Мнения: 2 328
Да се надяваме,че каквато и кола да избереш,няма да шофираш на успокоителни.

# 334
  • Мнения: 2 478
Вероника, на 20 години ли си ? Набор 99?
Твърдо, не, не е подходяща.
"Мъжът" ти на колко години е?
Без брак не ти е никакъв, освен че е модерно да се наричат хората във "връзка", на семейни начала, гаджета, "мъж" ми, "жена" ми.

Пълномощно правите при нотариус, и го слагаш при другите задължителни документи, които носиш със себе си, докато шофираш. Но, като те чета, много каране ще ти е нужно, за да свикнеш, да се научиш, и да си безопасна за другите. Това с BMW няма да стане. Wink
Взимайте там някакъв Сеат Леон, Голф 4-5, Поло, Нисан Микра, Шкода Фабиа с ръчни скорости.
По спортни коли - Алфи, БМВ-та, Субарута Импрези и т.н. изобщо не залитай. Много си зелена още. Преди да си се научила да ходиш, не тичай. Satisfied

Последна редакция: ср, 11 дек 2019, 10:48 от FragranceFanatic

# 335
  • Мнения: 5 639
Не си прав. Пътищата са пълни с 20 годишни с големи джипове. Те да не са някакви извънземни.

# 336
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 027
И моята първа кола беше БМВ. Зависи от задкормилното устройство принципно. Не бих се качила на кола, която се чуди дали да тръгне да изпреварва или не! Нямаше никакви поражения колата от моето каране, в сравнение със сегашната ми, единствено тегав ми беше волана. Карай си я, готина е Grinning

# 337
  • Мнения: 1 970
Ако се спрете на БМВ внимавайте да не се набутате на мотора N47  2.0 дизел, най-масовите са. Отворете в нета и прочетете за него, накратко, къса ангренажна верига и е за боклука, а за да не стане, се изисква смяната й в комплект с ролки, обтегач и т.н., но този ремонт е супер скъп, защото трябва целия мотор да се извади - веригата е от страната на купето, да се обслужи и монтира наново,
Ремонтния комплект е около 2 бона, труда е минимум 4, за  цени в Бавария авто говоря, проверете.
В квартален гараж няма кой да го направи, а дори дс е наеме не зная какъв ще е резултата.

Всеки си знае, разбира се, но лично мен концепцията БМВ ми идва в повече, въпрос на усещане е.
Като ще е немска, премиум, задна дирекция, за млад шофьор много повече си струва една Ц класа, да, няма реактивността на БМВ-то но е в пъти повече кола....
Пак казвам - всеки си знае, лично мнение...

Определено за София СУВ-ът е добър избор, висок, сигурен, проходим... Но недостатъците са - по-скъпа поддръжка, по-висок разход и по-големи габарити и недотатъчна, в сравнение с нормалното предно и на светлинни години от задното предаване маневреност, т.к. обикновено задвижването на четирите колела ограничава радиуса на завиване.
Но се свиква.

Последна редакция: чт, 12 дек 2019, 12:08 от StefanB

# 338
  • Мнения: 5 639
За БМВ-тата сме на едно мнение😀

# 339
  • Мнения: 70
И аз се записвам да следя темата! В момента ми е 16-и час и за сега се справям доста добре според инструктора ми 🤗

# 340
  • Мнения: 3 732
Стефане, "задвижването на четирите колела ограничава радиуса на завиване". Това обяснено на прост език какво означава? Че при завой и четирите гуми ли завиват? Малко тъпо питам ама не схващам.

Сув-а е висок, голям и дълъг. Има Сузуки Вагон Р, 4X4. Колата е миниатюрна. Каква ще й е разликата в завиване и паркиране със същата, но с предно предаване?

Каква е идеята на 4X4 освен офроуд?

# 341
  • София
  • Мнения: 5 334
Стефане, "задвижването на четирите колела ограничава радиуса на завиване". Това обяснено на прост език какво означава? Че при завой и четирите гуми ли завиват? Малко тъпо питам ама не схващам.

Сув-а е висок, голям и дълъг. Има Сузуки Вагон Р, 4X4. Колата е миниатюрна. Каква ще й е разликата в завиване и паркиране със същата, но с предно предаване?

Каква е идеята на 4X4 освен офроуд?
Предпочитам и някой друг, по-опитен, да обясни, но съм собственик на 4х4, та затова да си споделя и аз немеродавното мнение. Grinning

При двойно предаване, тежестта и натоварването при завой се преразпределят. И четирите колела се задвижват при завоя, когато свикнеш да го правиш както трябва, и ако си включил този режим, разбира се. Аз, например, постепенно свикнах как точно да намалявам преди завой, кога да завия, кога да отпускам спирачката, и кога да връщам волана при излизането от завоя. Така не се натоварвам нито аз, нито автомобилът, който преразпределя задвижването и на четирите колела. Има и система ESP, която стабилизира автомобила, но, предполагам, това не е само при 4х4 автомобилите.

Моето е точно SUV. Висок е, да. Голям, относително. Но не е дълъг. Напротив, по-къс е от голяма част от комбитата, та даже и някои хечбеци. За негатив на 4х4 в тази връзка се сещам, че 4х4 автомобилите са обикновено по-масивни, което води и до повишаване разхода на гориво.

За разликата при паркиране и завиване, може би някой друг е по-добре да ти обясни. Предното предаване знам, че е добро през зимата, заради доброто сцепление на заснежен път. При завой обаче и предното, и задното могат да поднесат, особено при по-висока скорост, това е кажи-речи невъзможно при 4х4 (сега, ако караш като обезумял, нищо не може да те спаси, естествено).

А иначе, 4х4 не се ползва само за оффроуд, но е факт, че е най-полезен при кофти пътна настилка. Моята кола е и автоматик, оффроуд режимът никога досега не съм го включвала, не ми се е налагало да карам по такъв път. Мога да изключа системата за задвижване и на четирите колела - това е обикновено в градски условия.

Определено има много да се говори още, аз не съм и на 100% запозната, само каквото съм понаучила за шестте месеца с такава кола, и не хипер редовно каране. Simple Smile

# 342
  • Мнения: 104
Ето 2 видеота, които имат и възможност и за субтитри с превод.
https://www.youtube.com/watch?v=C4hv78vtBxM
https://www.youtube.com/watch?v=EwmDdMzzDjY
 
Не знам какво точно е искала да каже *Tincheto*, но нищо.
Двойното задвижване (4x4) се отличава най- вече при старт  и при излизане от завой заради сцеплението, което дават 4 задвижващи колела. Преди завой, в завой ако не можеш да караш, то няма значение с какво задвижване си. В зависимост от настройките на задвижването и на автомобила, то той може да се държи като кола с предно при влизане  в завой и в самия завой или да се държи като кола със задно при излизане от завой. А може и да се държи доста неутрално и приятно.
Коли с двойно задвижване тежат повече и харчат повече, особено ако задвижването е постоянно. Имат повече тегло отзад в сравнение със същия модел, но на предно.
При добавяне на компоненти за задвижване на завиващите колела, то те се конструират така, че да завиват по-малко от коли със задно задвижване.

# 343
  • Мнения: 3 732
Тинчето, като изключиш режима 4X4, предните ли колела стават водещи?

Дано и някой друг се включи ...

# 344
  • София
  • Мнения: 5 334
Тинчето, като изключиш режима 4X4, предните ли колела стават водещи?

Дано и някой друг се включи ...
Зависи от модела. Аз съм на задно предаване.
bitmad, аз самата не се разбирам доста често. Grinning Но не съм казала дали човек може да завива, или не. Това е едно от най-базовите умения за всеки шофьор. Но с различни автомобили усещането при завой е различно, докато свикнеш как е най-добре с твоята кола, това имах предвид.

Общи условия

Активация на акаунт