На колко години пуснахте детето си първи клас?

  • 25 433
  • 267
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 646
Едното дете тръгна на 7г.и 1м.,а другото (набор 2006г.)е родено през март и ще тръгне на 7г.и 6м.Според мен най-си е добре детето да тръгне в годината,в която навършва 7,независимо дали е родено януари или декември.Тази разлика от 9-10 месеца много бързо се уравновесява и след време не оказва никакво значение.

# 46
  • София
  • Мнения: 12 554
Аз съм категорично против детето ми да тръгва на училище по-рано, затова и ще го запиша в първи клас догодина, когато ще навърши 7 г. Достатъчно кратко им е детството, за да го съкращавам и аз и то без никакъв смисъл от това.

# 47
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Почти на седем - на 6г и 11 мес.
Ако не беше толкова странно това по нашите географски ширини, бих го пуснала следващата година чак.
И аз на толкова. Не съжалаявам.

# 48
  • Мнения: 1 512
Дъщеря ми е родена февруари 2004-та. Така се стекоха обстоятелствата, че тръгна на ДГ с набор 2003-та. След това заедно с тези деца изкара предучилищна и на 6 г. 7 м. тръгна първи клас. В предучилищната ѝ беше по - трудно, но след това си навакса и сега (и по мнение на госпожите ѝ) не се забелязва разлика в усвояването на материала и развитието ѝ като цяло спрямо другите деца в класа.

# 49
  • София
  • Мнения: 3 064
Здравейте!
Имате ли представа, дали има законови пречки дете да тръгне на училище в годината, в която навършва 8 години?
Синът ми сега ще стане на 6, но има логопедичен проблем, и не съм сигурна дали другата година ще е готов за училище.
Идеята ми е, ако не е, да го пусна на втора подготвителна група, обаче в училището, ако не е готов за първи клас. При него мисля, че разликата с родените в началото на годината ще бъде осезателна и се притеснявам да не се затвори и комплексира от това...

# 50
  • Мнения: X
Имате ли представа, дали има законови пречки дете да тръгне на училище в годината, в която навършва 8 години?
Принципно да, защото съгласно закона за народната просвета:
Чл. 7. (1) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Училищното обучение започва на 7 години,
навършени в годината на постъпване в първи клас.
В първи клас могат да постъпят и
деца, навършили 6 години, ако физическото и умственото им развитие, по преценка на
родителите или настойниците им, позволяват това.
Но пък има законова възможност детето да тръгне по-късно на училище.
ППЗНП:
чл.6,(3) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г.) Училищното обучение може да започне по-късно от определената в чл. 7, ал. 2 от Закона за народната просвета възраст след писмена молба на родителите или настойниците и с решение на екипа за комплексно педагогическо оценяване към регионалния инспекторат по образованието.

Ето малко подробности за въпросния екип за комплексно оценяване:
Скрит текст:
Чл. 6а. (Нов - ДВ, бр. 99 от 2003 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 7 от 2009 г.) Екипът за комплексно педагогическо оценяване по чл. 6, ал. 3 се определя за срок една година със заповед на началника на регионалния инспекторат по образованието и включва в постоянния си състав: експерта по интегрирано обучение и специални училища или експерт, на когото е възложено изпълнението на дейностите по интегрирано обучение и специални училища, в регионалния инспекторат по образованието, ресурсен учител, логопед, рехабилитатор на слуха и говора и психолог от съответния ресурсен център за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности, учител от детска градина, от общообразователно или професионално училище, учител - специален педагог от специално училище, както и лекар, определен от съответния регионален център по здравеопазване. При необходимост по предложение на председателя на екипа в състава могат да се включват и други специалисти.

(2) Заповедта по ал. 1 се издава най-късно до 1 септември на всяка календарна година.

(3) В работата на екипа по ал. 1 участват представител на отдела за закрила на детето към дирекциите за социално подпомагане и родителите или настойниците на детето или ученика. В заседанията на екипа може да участва и упълномощен от родителите или настойниците представител учител или педагог, както и педиатър или детски психиатър.

(4) Екипът за комплексно педагогическо оценяване има следните правомощия:

1. да изисква информация за:

а) деца със специални образователни потребности от отделите за закрила на детето и от районните центрове по здравеопазване;

б) ученици със специални образователни потребности, отпадащи от училище, от директорите на училищата и общинските отдели по образование в края на всяка учебна година;

в) деца със специални образователни потребности в подготвителните групи и подготвителните класове от директорите на детските градини и училищата, в които се организира задължителната подготовка преди постъпване в първи клас;

г) деца със специални образователни потребности от домовете за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от домовете за деца и младежи с умствена изостаналост и от домовете за медико-социални грижи за деца;

2. да проучва документите на деца и ученици със специални образователни потребности във връзка с проведени консултации и изследвания;

3. да приема и разглежда следните документи на деца и ученици с хронични заболявания: молба от родителите или настойниците; удостоверение за раждане; лична карта на ученика; протокол от специализирана по профила на заболяването Лекарска консултативна комисия, който се актуализира ежегодно; лична амбулаторна карта, съдържаща необходимите изследвания, консултации, епикризи и други, които удостоверяват заболяването; удостоверение за завършена подготвителна група/подготвителен клас, удостоверение за завършен първи клас, удостоверение за завършен начален етап на основно образование, свидетелство за основно образование; удостоверение за преместване; документ за психолого-педагогически статус, издаден от детската градина или училището, от което идва детето или ученикът;

4. да препоръчва за интегрирано обучение или за приемане в оздравителни училища деца и ученици с хронични заболявания въз основа на документите по т. 3;

5. да извършва консултативна дейност и да осъществява психологическа подкрепа на родители или настойници при вземане на решение за избор на обучение на детето им - в интегрирано обучение и възпитание или в специално училище;

6. да извършва оценка на образователните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности в задължителна училищна възраст и да препоръчва интегрирано обучение и възпитание или обучение в специални училища;

7. да определя до двама ученика със специални образователни потребности в паралелка; тези ученици се насочват в паралелката с най-малък брой ученици за съответния клас;

8. да съдейства за ресурсното подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности, като:

а) прави предложения до директорите на детските градини и училищата, в които се осъществява интегрирано обучение, както и до директорите на специалните детски градини и на училищата по чл. 66, ал. 1, т. 2, 3, 4 и 5 за броя на ресурсните учители, тяхната квалификация и местоназначението им за подпомагане на интегрираните деца и ученици;

б) оказва методическа помощ, координация и контрол на екипите в детските градини и училищата, в които са интегрирани деца и ученици със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания, в специалните детски градини и в специалните училища;

9. да представя в Министерството на образованието и науката в края на всяка учебна година писмен доклад-анализ за състоянието на интегрираното обучение и възпитание, както и за обучението в специалните училища;

10. да приема решения в срок до 30 май на всяка календарна година за отлагане за една учебна година и на основание протокол от Лекарска консултативна комисия училищното обучение на деца, които следва да постъпят в I клас, но здравословното им състояние не позволява това, като уведомява писмено родителите или настойниците; до постъпването им в първи клас по предложение на екипа за комплексно педагогическо оценяване към регионалния инспекторат по образованието тези деца се включват в определена форма на ранно въздействие в съответствие с индивидуалните им потребности.

# 51
  • Мнения: X
Аз едното си дете го пуснах на 6, другото на 7. Първият е роден на 30 декември, другото в началото на януари. Не съм забелязала някаква разлика в резултатите при двамата, просто при второто отложих с една година собствените си мъки.

# 52
  • София
  • Мнения: 4 397
Синът ми е роден септември и тръгна точно на 7г., дъщеря ми е април и ще тръгне на 7 ,5г.

# 53
  • София
  • Мнения: 3 064
Дидева, благодаря!
Надявам се да не се налага, все пак...

# 54
  • Мнения: 338
Сина ми тръгна на 6,5 - роден е март, дъщеря ми на 7 - тя е родена септември.
За сина ми специално ни извика директорката и ни каза, че е напълно готов да започне първи клас, за разлика от другите деца в предучилищната. А не, че ние много сме се натискали.

# 55
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 608
На 7 години и 2 месеца, с набора си. Не намирам полза за децата от по-ранното им тръгване на у-ще.

# 56
  • в огледалото на живота
  • Мнения: 8 193
Големият-навърши 7г.през юни и есента беше вече записан за у-ще.
Малката е родена декември,ЖиЗ с наборите си когато му дойде времето,нищо че няма да има пълни години.

Аз съм била от 6г.,,ученички'',явно родителите ми са преценили,че не е проблем,не съм и срещала трудности.Но за мен не е приемливо по-ранното започване на у-ще,преди възрастовата граница.  Peace

# 57
  • Мнения: 4 303
Аз съм категорично против детето ми да тръгва на училище по-рано, затова и ще го запиша в първи клас догодина, когато ще навърши 7 г. Достатъчно кратко им е детството, за да го съкращавам и аз и то без никакъв смисъл от това.
Подкрепям както се казва с две ръце!
И двете ми деца са родени януари,но дори и за миг не съм се поколебала да ги давам в училище по рано.При нас учителите обикалят по домовете да записват учениците и доста ме агитираха,как детето е готово и нищо не му пречи да тръгне в първи клас.
Да,ама кой ще му даде една година детство?
Съседите записаха детето си на шест,та да не плащат на градината. newsm78
Всеки с разбиранията си!

# 58
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
При навършени 7.   Peace
Дано не излезе някой тъп закон и да е задължително на 6г. да тръгват.....

# 59
  • Мнения: 338
При навършени 7.   Peace
Дано не излезе някой тъп закон и да е задължително на 6г. да тръгват.....

Това ми се мярна като идея някъде около обсъжданията на новия закон, да започват от 4 предучилищна, на 5 - втора година предучилищна и на 6 - в 1-ви клас. Но бързо бързо отпадна. Поредна голяма тъпотия щеше да е.

Общи условия

Активация на акаунт