Отговори
  • Мнения: 85
Моля, споделете кога започнахте да подготвяте децата си за кандидатстване след 7ми клас(за тези които са минали по този път)
или кога смятате, че трябва да се започне(за тези, на които им предстои).
Имам предвид по български език и литература, и по математика.
Определено смятам, че училищната подготовка на сина ми няма да е достатъчна (той сега е 6ти клас и догодина ще ни предстои кандидатстване).
И още, кой вид подготовка според вас е по-добра -  при частни учители или в школи.

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Като майка с настоящ 7-мокласник мога да споделя какво направихме.
 По математика ходи на курсове от 5 клас. По БЕЛ оставихме подготовката само в училище. Попадна на страхотна учителка и все още съм сигурна , че това бе правилно решение.
 Колкото до въпроса: курсове или частен учител - зависи от детето. Моят нямаше пропуски , и просто курсовете го дърпаха напред.
 Ако обаче детето усвоява нещата по-бавно и има повечко пропуски , според мен правилният избор е частен учител / поне аз така бих постъпила/.
 Дали е правилна стратегията ни , ще разберем след около месец!
 На вас пожелавам успех   bouquet.

# 2
  • София
  • Мнения: 18 116
Дъщеря ми тръгна на допълнителна подготовка от втория срок на 6 клас. Нямаше съществени пропуски, затова и школата се оказа добър избор в нейния случай.Тя е от типа хора, които дърпат напред при наличие на конкурентна среда и база за сравнение.Продължи в същата школа и в 7 клас, справи се отлично на изпитите и по двата предмета и бе приета по първо желание, на първо класиране. Peace

# 3
  • Мнения: 205
Искрено се надявам мамите на настоящите 7-класници  да си кажат мнението, защото едва успявам да изчета техните теми. Предполагам, че в момента не им е до нас (следващото попълнение в редиците), затова търпеливо ще чакам. Услех на децата, които са на финала.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 265
Детето ми ходи при учителки по математика и БЕЛ от октомври,
освен това бащата й се занимава по математика от февруари, след като
на пробния в Регалия получи 4,50, та на следващия получихме 5, 56 или около
това. Сега от 1 седмица пак нещо закъса, все не може да реши, все греши,
като на БЕЛ не сме се явявали на пробен, а и аз с нищо не мога да помогна - не го знам
изобщо, понеже съм украинка и каквото научих за 12 години тук, съвсем не е достатъчно
за да й помагам...

# 5
  • Мнения: 85
Цитат
Искрено се надявам мамите на настоящите 7-класници  да си кажат мнението, защото едва успявам да изчета техните теми. Предполагам, че в момента не им е до нас (следващото попълнение в редиците), затова търпеливо ще чакам.
Silvi mama, може би съм пуснала темата рано, тъй като сега е доста напрегнато за седмокласниците. Но и аз се надявам постепенно да има отговори.

# 6
  • Сливен
  • Мнения: 15
частна е по добра,защото дадения учител се занимава само с твоето дете и така то усвоява материала по лесно.А когато избирате училище проверете всички и внимателно избирайте да не съжалявате после  Peace

# 7
  • София
  • Мнения: 18 116
частна е по добра,защото дадения учител се занимава само с твоето дете и така то усвоява материала по лесно.А когато избирате училище проверете всички и внимателно избирайте да не съжалявате после  Peace
Това е много спорно твърдение.  ThinkingЗависи си от детето и от нивото му по двата предмета към момента, в който започва допълнителната му подготовка.  PeaceЗа едни частният учител е по-добрият вариант, тъй като са по-стеснителни и не питат  през останалите при неясноти ли пък имат повечко празноти за запълване, което ства с повече индивидуална работа. При други обаче именно груповият елемент води до напредване.Те нямат особени пропуски и конкурентната среда в школата, възможността за сравнение с останалите, стремежът да  догонят най-добрия, са  им  само в полза и ги стимулират. Всеки родител най-добре познава детето си и затова обобщаващи твърдения за това, кой е по-удачният начин на подготовка , намирам за  неточни.  Peace

# 8
  • Мнения: 413

Това е много спорно твърдение.  ThinkingЗависи си от детето и от нивото му по двата предмета към момента, в който започва допълнителната му подготовка.  PeaceЗа едни частният учител е по-добрият вариант, тъй като са по-стеснителни и не питат  през останалите при неясноти ли пък имат повечко празноти за запълване, което ства с повече индивидуална работа. При други обаче именно груповият елемент води до напредване.Те нямат особени пропуски и конкурентната среда в школата, възможността за сравнение с останалите, стремежът да  догонят най-добрия, са  им  само в полза и ги стимулират. Всеки родител най-добре познава детето си и затова обобщаващи твърдения за това, кой е по-удачният начин на подготовка , намирам за  неточни.  Peace

Подкрепям това мнение  Peace

Всичко зависи от детето. Моята седмокласничка посещава школа от началото на 7 клас (започнаха септември) и е в група. За нея е по-добрия вариант. Групата е малка, учителките успяват да подходят и индивидуално, ако има неясноти. Доволна съм и смятам, че дръпна доста за тези месеци без някаква съществена намеса от моя страна. Аз съм зле по математика, мога помагам предимно по БЕЛ, но не ми се налага много-много. Голямата ми дъщеря кандидатства преди 2 години, беше в същата школа пак от началото на 7 кл., в изключително силна група математици. Конкуренцията си казваше думата и децата показаха много високи резултати на изпитите. Така че, ако нямате някакви значителни пропуски, съветът ми е групово обучение.

# 9
  • Мнения: 411
По математика пробвахме и курс , частен учител и аз в ролята на учител.Със сигурност при нашия най-успешно е частния учител.В курса наблягат повече на тестовете и ако има нещо неразбрано-не се обяснява индивидуално.Все пак всеки има различни пропуски.При частния учител веднага се вижда къде издишаш и ти се обяснява точно това.За няколко урока с частен учител изведнъж дръпна напред и отделя повече време за самоподготовка-просто няма как да минеш между капките.
С мен също е доста по-добре от курса обаче при мен се лигави и все е изморен.
Абе ,с учител си е най-добре,освен ако детето не е на ниво 6 и в курса просто да се упражнява повече в конкурентна среда.

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Моята сега е 6-ти клас. Очаква ни кандидатстване догодина. Принципно бях решила тази година да започне с школа, а догодина да мине на частни уроци. Записах я в една супер актуална, прехвалена и елитна школа. Оказа се пълен провал. Не знам възможно ли е да бъда по-недоволна от това. Остана там един месец, заради предплатените такси и за да се убедя колко голяма грешка правя и прекъснахме. Веднага я записах на частни уроци. Засега само по математика. Цяла година е на уроци. По БЕЛ не съм я записала. Но догодина ще ходи и на уроци по БЕЛ.

Дъщеря ми няма пропуски. Отлично се справя. Гледам на уроците като на гаранция, че няма да натрупа неясноти, ще държи перманентно добро ниво и ще поддържа добро темпо на работа. Засега съм много доволна. Да видим как ще се справи догодина.

# 11
  • Мнения: 425
Дъщеря ми започна подготовката в шести клас, но не ходи на школа - едната й баба е свързана с литературата, а аз подбирам по математика. В седми клас ходи на няколко пробри теста и съм доволна - с всички условности, които и от форума чета, че школите се презастраховат и дават на децата по-трудни тестове. Това не е подходящ вариант за дъщеря ми, тя лесно се обезсърчава и затова може би предпочетохме и подготовката й да е в по домашни условия. Може нахъсването на децата в школите да е добър вариант за други деца, но за нас не е. Друга важна част от подготовката беше, че още миналата година купих справочник, за да видим какви училища освен езиковите има. Тази година купих и наръчник за родители, не знам дали е имало преди, препоръчвам го - училищата са подредени според минималния бал миналата година и дава много ясна представа кои са най-предпочитани и как намалява бала на по непредпочитаните.

Наръчникът е много ценен и защото показва кои са балообразуващите предмети за всяка паралелка, а това е важно особено за шестокласниците, които трябва да наблягат по тези предмети в седми клас, а не изведнъж да се окажат изненадани (за езиковите ясно че е бел и математика, но за всички останали вариантите са различни - география, технологии, ЧЕ... и аз не го знаех преди  Embarassed)

# 12
  • Мнения: 8 828
Моето мнение -  дете, което няма пропуски, или са съвсем малки, е добре да е на школа, но проверена, в София има вече добър избор в това отношение, там ще бъде в конкурентна среда, ще види как се справя спрямо останалите и ще добие самочувствие. Ако обаче конкретния предмет му е труден, или има не пропуски, а дупки в знанията, то частният учител е задължителен. Ще види какво не знае, ще работи само с него, ще наблегне на това, което го затруднява. А иначе детето може да си ходи на пробни изпити към някоя школа по време на подготовката, за да види как се движи самата подготовка, а и спрямо конкуренцията къде е. Решението трябва да е според конкретното дете, а не какво правят другите.

# 13
  • Мнения: 8 567
Да, и аз се колебая. Синът ми ще е в шести клас, живот и здраве, наесен.
Интересна ми е дефиницията за пропуски, тъй като, от една страна синът ми би трябвало да няма пропуски, след като се справя с учебния материал отлично.
От друга страна пък, според мен, има фундаментални пропуски откъм решаване на логически задачки, по-завързани, такива, изискващи повече напъни, мислене, както и прилагане на съответните знания. Досега, за 5 години, той не е учен в училище да съставя уравнение. Дори в учебника по математика до миналата година на мястото на "х" стоеше празно квадратче. 
Липсва му опит и самочувствие при решването на  задачи, в които има повече от едно неизвестно, въпреки че, със собствени усилия и никакъв опит успява да се справи с част от тях, но по трудния начин.
Та така, от една страна, може би един частен учител с индивидуален подход би му бил много полезен, но в същото време не съм сигурна дали учители от ранга на тези, които преподават в школите могат да се намерят за у дома и дали поддържат темпо на обучение като това в курсовете.
И пак, по мои наблюдения, при добро преподаване и следене изкъсо се справя повече от добре в група (Британика), дори трета година поред е първи-втори в групата.
По БЕЛ засега се справя прилично, но упражненията в училище са крайно недостатъчни дори за поддържане на нивото в момента.
Ориентирам се евентуално към школа, в която да дават много упражнения за домашна работа, , синът ми е изпълнителен, но само до това, което се изисква от него от училището или от курса. В противен случай с удоволствие кръшка.

Така че, всяко споделено мнение е полезно за нас, на които това ни предстои, но нека бъдат цитирани и имена на школи и учители, защото неща от сорта на " "беше в школа и не съм доволна" не ни помагат. Ако може по-конкретно и за това, което не/одобрявате в конкретната школа.

# 14
  • София
  • Мнения: 18 116
Ще се постарая от позицията на родител на миналогодишна седмокласничка да споделя впечатленията  си.
Първо, по отношение ориентацията към школа само на деца с шестици от училище, нямащи пропуски.. Wink Да ви кажа, по мои наблюдения, тези шестици не винаги са гаранция за владеене на нещата на достатъчно добро ниво. Първо зависи от учителя в училище, от строгостта, с която оценява , от изискванията, които очаква учениците да покрият..Казвам го не наизуст, а от личен опит. От 5-7 клас включително дъщеря ми не е имала никакъв проблем с оценките, нито по математика, нито по БЕЛ. Винаги е имала шестици. И ако по математика те са били наистина заслужени, то по български не съм толкова убедена. Не става дума за неграмотност - повече от грамотна е за възрастта си.Не става дума и за липса на изказ - чете достатъчно и има добър речников запас, който й позволява отлично справяне с всякакви съчинения, преразкази, анализи и други форми на  писмени  изложения.Но поради споменатия от нова факт за  крайно недостатъчно упражняване на взет граматичен материал, пропуските се трупат.Понякога и ние родителите не ги усещаме, тъй като малко или много си довераваме на преценката на преподавателя в училище за знанията на детето и на оценката като уж обективан измерител на тези знания.А истината е, че шестиците понякога лъжат. Peace Не ми харесваше този факт и затова още в 6 клас записах дъщеря си в школа, най-вече с идеята за доизясняване на нещата в областта на граматиката.Но при положение, че натоварването в 6 клас не е особено голямо, предпочетох да я оставя и на заниманията по математика.Едно допълнително упражнение нямаше да й навреди с нищо, независимо , че там нещата си бяха на ниво и от училище.Не само като оценка, а и като знания, стоящи зад нея.  Peace Та с това предполагам, че стана ясно какво имам предвид под пропуски лично аз - недоучени и недоусвоени  дори от отличниците неща. Но такива на школа се запълват относително бързо. Вече ако става дума за по-сериозни затруднения с правопис, излагане на мисли и тези в писмен вид,  невладеене на граматичните категории - тогава и аз считам, че частният учител би бил по-добрият вариант, тъй като при индивидуална работа с детето ще има възможността да наблегне и упражни точно куцащите му неща. Същото важи и за математиката.
Оттук насетне мога само да споделя опита си  покрай  обучението  на дъщеря ми  в школа, както и плюсовете, и минусите, които видях през този близо двегодишен учубен процес. В 6 клас нещата вървят по-спокойно.Домашни се дават, но не са километрични. Достатъчни са обаче  за да бъде овладян материала.Въпросните домашни се проверяват всеки път, връщат се на сладващия с направените корекции . В школата, в която беше дъщеря ми, имаше и много добра обратна връзка. Не беше нужно да се чака родителска среща или нещо подобно.При евентуално затруднение на някое дете, родителите му  бяха навременно информирани за естествето на проблема и помолени за съдействие при преодоляването му. Като става дума и за имена, казвала съм, че школата, за която става дума в постовете ми, е Софроний. В 6 клас по математика преподавателката беше Живка Андреевска, самата собственичка на учебния център. По български учителката се казваше Шопова. Изключително ерудиран, много строг преподавател. Изведнъж дъщеря ми, свикнала на шестиците по БЕЛ в училище, въпреки старанието си на тестовете в школата изкарваше от порядъка на 5, плюс-минус малко. Wink Само този факт е достатъчно доказателство за твърдението ми, че училищните шестици понякога не са критерий за овладян материал...Групата на дъщеря ми се водеше напреднала, затова и в нея като цяло децата бяха амбициозни и желаещи да вървят нагоре. А това стимулираше моето дете. Определено имаше деца, справящи се по БЕЛ далеч по-добре от нея, нощо, че някои от тях имаха петици в училище.... LaughingТова вместо да я демотивира, я провокира да работи над пропуските си в граматично отношение и да ги  догонва. Което се и случи.Математиката не коментирам, тъй като там като цяло не е имала затруднения.Но самият факт, че и в 7 клас продължихме при същата учителка по математика говори за това, че от полученото в 6-ти доволни бяхме и ние - нейните родители, и тя самата. Grinning
И така дойде 7 клас.Пред нас стоеше изборът на един от двамата преподаватели по БЕЛ, водещи занятията на двете напреднали групи- Росица Петкова и Славомир Томов. Четохме отзиви тук, вслушахме се в казаното от познати и накрая се спряхме на Петкова, тъй като за  подготовката при Томов се говореше, че е насочена преди всичко към прием в АК.А нас последното училище не ни касаеше. Peace В 7 клас натоварването стана далеч по-голямо в сравнение с това в 6 -ти, както като времетраене, така и като обем и сложност на домашните. Въпреки обемността обаче домашните отново бяха надлежно проверявани и поправяни както през изминалата шестокласна година. Учителкато по БЕЛ беше много строга, обясняваше добре и доста критично оценяваше писмените работи и тестовете на децата.Стресирана от резултати от порядъка отново  на 5, на една родителска споделих, че подобни резултати ме безпокоят, тъй като отразяват някаква форма на недоовладяване на нещата в общ план, не визирах само показаното от дъщеря ми.Преподавателката  ме успокои, че тестовете са далеч по-трудни в сравнение с даваните в болшенството  други школи и освен това са оценявани от нея по някаква нейна си, доста занижена скала. Успокоението гласеше, че справилият се на ниво 5 на такъв пробен изпит или тест, на друго място, включая и на реалния изпит ще има отлична оценка.И беше права. Дъщеря ми на пробни в други школи изкарваше оценки с по мининмум половин единица по-високи, а на самия изпит, въпреки сложния за преразказване текст, се справи отлично. Grinning Минус е това, че подобен подход стимулира едни деца да се напънат и да дадат максимума от себе си.При други обаче би имал демотивиращ ефект.Като съм заговорила за минуси, ще кажа и още нещо, което не е минус в истинския смисъл на думата, но е пък нещо, с което човек също трябва да се съобразява. Покрай пробните изпити в други школи понякога на дъщеря ми й се налагаше да посещава заниманията по БЕЛ на господин Томов. Още след две-три занятия при него сподели, че сме направили грешка в избора.С това си твърдение не искаше да каже, че Петкова не подготвя или не обяснява добре -напротив. Нито пък е имала желанието да отиде при някой ,при който нещата минават по-лежерно или оценява по-високо..Защото ако беше това, нямаше да улучи, тъй като Томов се оказа още по-критичен . Mr. GreenПросто сподели, че като темперамент мъжът повече й пасва, успява да привлече и задържи по-лесно  вниманието й, има определено по-нетрадиционен подход на преподаване, който обаче дава резултати, поне при нея.... Може би е споделила това си виждане на нещата и с шефката на школата, тъй като последната, месец-два преди края на втория срок, ми се обади по телефона и ми предложи съвсем безплатно дъщеря ми да посещава занятията на Томов в добавка, ако това й дава необходимата сигурност, като същевременно в събота продължи да  си посещава заниманията и в своята група. Не се възползва от
предложеното , тъй като натоварването накрая си е осезаемо и остава човек да им отнеме на децата и единственияя ден, останал без учебни занимания. Но важен беше жестът и реакцията на управата на школата, заинтересоваността  им какви колебания изпитват възпитанците им.. Имаше родители, възползвали се от подобно предложение  по математика..
И така, надявам се, че доста обстойно разкрих нещата във вида, в който аз ги видях за тези близо две години. Надявам се също, че и написнато  по някакъв начин ще ви е полезно. За себе си твърдо съм решила :от 6 клас там ще запиша и близначките си.

Последна редакция: пн, 16 май 2011, 17:24 от already detective

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт