Малко помощ при избора на автомобил

  • 14 249
  • 96
  •   1
Отговори
  • Мнения: 64
Здравейте.

Направо към въпроса. От около половин месец съм в търсене на автомобил и вече съм пред срив. От начало се бях спряла на конкретни марки, Тойота Ярис и Ситроен С2 и 3. Тойотата я отписах заради външния вид, за ситроените само негативни мнения чувам. Минах на вариянт да гледам от всички марки, Опел, Рено, Нисан, Пежо и т.н /според параметрите които съм си заложила/ и съвсем се обърках вече.
Основно търся малък автомобил-хечбек, бензинов, година 2000 - 2003, съвсем скоро взех книжка и това ще ми е първи автомобил, с ограничен бюджет съм до 3500 лв
Ходих на няколко огледа вече и направо се хванах за главата, не съм предполагала че покупката на автомобил е толкова сложно нещо.
Ще съм доволна на всякъкви мнения в помощ на избора ми за кола.

Последна редакция: ср, 16 дек 2015, 10:14 от 12as12

# 1
  • Мнения: 793
Купихме за 2 седмици 2 коли - и двете са Пежо 307дизел. Доволна съм. Не твърдя , че разбирам от коли(все пак съм жена) Simple Smile , но автомобила е комфортен и вози добре.

# 2
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv … &slink=bq60x5 - а тази харесва ли ти? Малко надвишава бюджета ти,но е икономична!

# 3
  • Мнения: 4 711
Мога да ти кажа да НЕ си взимаш мерцедес А класа. За жена нов шофьор е чудна за паркиране, че е къса. Но в серзива плащаш НАИСТИНА като за мерцедес, а няма нищо общо с другите - комфорт, външен вид, т.н. И често се чупи. С такава издържах година и половина, последно ремък трябваше да сменям, но се сменял с ролки, 350 тази цяла част, отделно работата още не знам колко. А, да. Работата при тази кола е винаги повече, понеже всичко е сгъчкано заради дължината й.

Аз бях доволна от голф 3, сега исках голф 4, но им завишиха цените и се отказах. Каквото ми влизаше в бюджета (моя беше до 5000лв), все беше зле.

Спрях се на Нисан Алмера, взех си такава от 2001 и съм доволна. За 3100 ми я дадоха, мисля, че иначе беше 3300

# 4
  • Мнения: 64
KOKONDRELLA, да харесва ми, още в началото ги гледах, но наистина не мога да си позволя повече от 3500 лв, това е максимума който мога да дам.

Стаси, благодаря много за споделеното мнение. Съседката има Мерцедес А клас и също не е доволна, така че него съм го изключила. Нисан Алмера ги гледах също, но останах с впечатлението че са с висок разход на гориво или може би аз бъркам.

# 5
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Имала съм Форд Фиеста и съм била супер доволна от тях . Сега карам Опел Корса и съм доволна , но предпочитам Форда сякаш. Японските коли са  добри , но им са скъпи частите.
Като говорим за части - ако се купуват оригинални части са скъпи за всяка кола , ако се купуват части от други производители са на много по-добри цени.

Успех в избора  Hug

# 6
  • Мнения: 4 711
Стаси, благодаря много за споделеното мнение. Съседката има Мерцедес А клас и също не е доволна, така че него съм го изключила. Нисан Алмера ги гледах също, но останах с впечатлението че са с висок разход на гориво или може би аз бъркам.
Не съм смятала разход честно казано. Рядко я карам и на 2 месеца сипвам бензин за 50 лева. Но помня, че А класата харчеше много.

Права си, тук май трябва да взема да засека, но като я карам рядко, ще има да засиииииииииииииичам.
Моята е 1.5 и 90 коня, не е големия двигател. За 1.8 знам, че харчат доста, моя позната имаше такава, 2000та година ако не бъркам.

Но аз гледах и кола, която е здрава, стабилна, в добро състояние и да не е змей. Не съм се целила в икономична точно, а стабилна Simple Smile

# 7
  • Мнения: 1 110
Според мен решението трябва да се основава на това за какво ще се ползва колата.
Градска кола (с не повече от 1000 км. на месец, рядко се ползва за извънградски преходи) - кола до 1200 кубика, къса база, сравнително нисък разход на гориво. В този клас не са малко, имаш огромен избор. Не бих си дала парите за нищо друго, освен за японска или за немска кола. Японските са със скъпи части, но не и тези, които са произведени извън Япония.
Нисан Микра К12 след 2003 година (например) е с части на Пежо (не всички). Дуракоустойчив автомобил, малко "детски болести" (производствени дефекти), лесна и сравнително евтина поддръжка, избор между оригинални и алтернативни части. Недостатък - извън бюджета ти е. К11 е с подобни параметри, с тази разлика, че няма евтини европейски части и детската им болест е доста тежка.
Субару Джъсти - не съм карала такава, но й се носи славата на изключително стабилен автомобил. Крайно грозен, но държелив. Части - скъпи, поддръжка - почти нулева. Аварира ли обикновено ремонтите не са на стойност под 300 лв. Можеш да се побереш в бюджета при модели под 2003 година. Сравнително висок разход заради системата 4*4.
От немските - Опел корса. Типично дамска кола, нисък разход, стегната, държи се прилично при вясакво време. Препоръчвам при нисък бюджет. Според бюджета - стари, но златни модели. Недостатък - ужасна ламарина. Едва ли е от значение, де, но все пак ...
През годините смених няколко лични и съм карала различни коли. Установих, че най-удобно се чувствам в купатетата на Нисан.
За да вземеш качествено решение - краш тестовете също не са за подценяване.
Не бих си ситуирала задника в нито една френска кола. Пежо (в търсеният клас) са с едни от най-ниските рейтинги за сигурност.
Недоразумението Мерцедес клас А пък изобщо няма да коментирам - трагедия. Пълна.
Успех в избора и безаварийно Simple Smile!

# 8
  • Мнения: 64
Благодаря за изчерпателните отговори bouquet
Точно за градска кола ще се ползва, предимно от мен след като преодолея страха от шофиране /чакам да ми стане готова книжката и все още не съм карала сама/.
Точно защото има наистина огромен избор в този клас автомобили, не знам на коя да се спра. Гледам да сведа избора до две марки поне и да избирам само от тях, а не както сега гледам всичко и полудявам. Имам позната с Пежо 206, казва че е много доволна, обаче страшно много негативни мнения чета за френските автомобили като цяло и се бях отказала, сега отново ги гледам и тях. Външно Ситроен С3 много ми допада, ама пак е френска кола. Мислех и за опел корса, но не мога да се примиря с външния вид, не че търся нещо супер луксозно, но все пак да има някакъв вид. Даже минах и на вариянт Сеат, Киа, Фиат и т.н марки и съвсем се обърках. За момента твърдо съм изключила Мерцедес и май това е, но по малко ще изключвам докато сведа избора до две,три.

# 9
  • Мнения: 550
Audi е много хубава кола, но е с алуминиеви носачи. С нашите пътища тези носачи се чупят лесно. Аз карам Хонда Джаз, бензин не е от най- икономичните, но е маневрена, лесна за паркиране, малка, но с голям багажник.За 1 година не съм сменяла нищо освен консумативите които не са от най-скъпите. Препоръчвам ти да се насочиш към Опел Корса малка градска с евтина подръжка и не гори много. Като двигател варианта 1,4 или 1,6 би бил доста добър. Бързо наема и не гори много.  Peace

# 10
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Ако наистина е само градско и 1л Корсите са добри и икономични. Ако обаче ще се ползва извънградско и дълги разстояния - мин  1.4 л .
И двамата с мъжо имаме в момента Корси - аз 1л петрол , той  1.6л дизел . Доволни сме  пу пу пу
 Peace

# 11
  • Мнения: 64
Има напредък, сведох търсенето до: Ситроен, Нисан, Опел, Пежо, /евентуално Хонда и Хюндай, но там предлагането е много малко за бюджета който съм определила/

# 12
  • Сан Франциско
  • Мнения: 1 698
Имах до скоро Нисан Сентра - ами, желязна кола бе. Икономична, приятна за окото, удобна...Изживя си животеца без един проблем. Сега имам Хонда Сивик и също съм много доволна.

# 13
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
Питах и любимия за идеи и веднага каза Skoda fabia- малка,икономична и изключително здрава.Погледнах и в mobile - има доста и се вписват в бюджета ти.

# 14
  • София
  • Мнения: 44 229
Разгледай Дайхатсу Сирион.

# 15
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 765
Аз бих ти предложила Ауди А3 - 1.9 TDI- по стария модел се вписва в бюджета ти.Аз съм с такава и съм много доволна- малка ,икономична, много здрава , евтини части и лесно се намират  Wink.Пиша конкретния двигател, защото казват , че бил най- добрия за модела.Имай предвид , че за млад шофьор дизела е по-добре  Peace, а и  е икономичен .

Последна редакция: чт, 17 дек 2015, 14:10 от niditop3

# 16
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Питах и любимия за идеи и веднага каза Skoda fabia- малка,икономична и изключително здрава.Погледнах и в mobile - има доста и се вписват в бюджета ти.
да Фабията и аз  бих я подкрепила  Hug

# 17
  • Варна
  • Мнения: 36 738
А за Волво мислила ли си? Ако говорим за надежден, сигурен автомобил, на волвото му се носи славата на такъв открай време. Малко наизуст говоря, нямам идея как седят нещата с части и разход, нито какви модели могат да се впишат в бюджета ти, но една проверка в нета би показала веднага. Мен това ми се е набило в главата - че волвото е много сигурен автомобил на пътя. Провери, може пък да си струва.

# 18
  • София
  • Мнения: 44 229
Носила му се е едно време славата на здрава и сигурна машина, сега тепърва се насочват отново да възвърнат именно това име на  колите  с най-новите модели... и да има нещо подходящо като визия и пари, няма да е от тези много сигурни автомобил.

Аз лично бих препоръчала да търси от японките...

# 19
  • Мнения: 4 711
HighSpeed, правилно си чула. Аз много исках волво, но.... Скъпи са. И авторката иска малка кола, те имат С30, което е хечбек, но е все с 2 врати, не знам изобщо с 4 има ли и е също доста скъпо.

Евентуално може да се намери нещо седан за този бюджет, но ще е старо и сигурно вече някой ще му е взел живота.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Аз японка съм карала две години и повече на такава каруца  няма да се кача. За тойота рав4 говоря. Едни приятели имат тойота корола, комби. Ми извинявайте ама возят като каруци, дървени са и толкоз. Сега карам пасат комби, сори, ама возията му не може с нищо да се сравни спрямо тия двете. Да не говорим как се озъбих при смяна на съединител за проклетата японка. Хайде, без мен повече. А аз имам възможност да поддържам кола, не е като да се чудя над стотинката.

# 21
  • Мнения: X
Като млад шофьор, моят съвет към теб е  -  избери си възможно най-скромната кола,
бензин задължително,
с най-евтина поддръжка,
за да не мислиш за колата, докато усъвършенстваш уменията  си като шофьор.
А също си я избери и по-бавничка, с ръчни скорости, защото младия шофьор няма отработени добри реакции, но пък има нужда от шлифовка.
 Евтината, икономична, с лесна поддръжка кола се продава в последствие много по-лесно от скъпите коли. Heart Eyes

# 22
  • Мнения: 9 684
Каквато и кола да си вземеш, няма какво да се лъжем - за 3000-4000лв ще е каруца. /Да не се обиди някой и аз съм с такава кола/.
Кола на 15 години, за 3500лв, с 200 000 км минимум, изхвърлена от западноевропееца, 5та ръка у нас... какво да си говорим - ще се налагат чести ремонти и ще има повечко проблеми.

Избирай някоя, мини я на сервиз(избран от теб!) преди да я купиш и действай. Учиш се на нея, драскаш я докато паркираш, уцелваш половината дупки по пътищата и след 5 години инвестираш в нещо по-висок клас (ако се налага, ако не продължаваш с тази).  Wink

# 23
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
Аз бих те посъветвала да вземеш дизел, ако няма да й слагаш газова уредба. Дизелите са по-икономични от бензиновите двигатели, ако не караш на газ. А в момента цените на дизела и бензина са почти еднакви. Относно размера на колата - не мога да дам мнение - по стечение на обстоятелствата съм карала все големи коли - Рав4, Хайлукс, Вектра. Като цяло от изброените - Вектрата е създавала най-малко проблеми и частите са й най-евтини. Така че аз съм за Опел.
Общо взето колата втора ръка е нож с две остриета - бъркаш в чувала и каквото хванеш. Много зависи как е поддържана от предишния собственик, по километри не се лъжи - не са реални.

# 24
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
А за Волво мислила ли си? Ако говорим за надежден, сигурен автомобил, на волвото му се носи славата на такъв открай време. Малко наизуст говоря, нямам идея как седят нещата с части и разход, нито какви модели могат да се впишат в бюджета ти, но една проверка в нета би показала веднага. Мен това ми се е набило в главата - че волвото е много сигурен автомобил на пътя. Провери, може пък да си струва.

Волвото са страхотни машини , но съм почти сигурна че  ще и се вмести в бюджета  Peace

Защо никой не коментира Форд - една Фиеста би била идеална за градско . А и не са скъпи.

# 25
  • Мнения: 1 557
Ако намериш кола с автоматична скоростна кутия няма да съжаляваш, за градски условия е перфектна, няма да ръчкаш скорости постоянно, а само газ спирачка. Минусът на автоматиците е, че харчат повечко. От опит съм с 2 ръце за бензинов автомобил(с газова уредба още по-добре), с бензиновите двигатели се берат по-малко ядове, при дизелите са често срещани проблемите с турбото и егр-клапаните, които се решават с не малки суми. Бих те посъветвала да търсиш кола от частно лице, а не от автокъща. Нямаш представа какви "магии" правят тези от автокъщите за да изкарат колите като нови. Задължително тестване на колата и сервиз преди покупката, ако продавачът откаже се насочи към друг автомобил.

Най-важното не е марката автомобил, а как е поддържана от предишният собственик/ци и реалните изминати километри.

# 26
  • Мнения: 12
Опел Корса Simple Smile Две години и 12000км я имам и в сервиз не е влизала. Само че моята е 1,2 бензин, бих карала нещо малко по бързичко. Карала съм и Форд Фиеста,почти никаква разлика с корсата,може би малко повече бяга. Има върнати от лизинг,проверявай и там защото имат сервизна история и са все пак по нови модели.  И кола не купувай никога от автокъща,никога от Италия,никога дизел и никога автоматик,защото за по малко от 15000лв запазена кола от изброените горе трудно ще намериш. Още повече ако не разбираш от коли вземи някой,който разбира,дори срещу заплащане

Последна редакция: чт, 17 дек 2015, 14:38 от AntoanettaVT

# 27
  • София
  • Мнения: 1 004
Ще се включа и аз, въпреки че ако трябва да съм честна, аз съм абсолютен консуматор и не разбирам кой знае колко от коли, само експлоатирам  Twisted Evil
Понеже видях, че обсъждате френските коли, аз карам Ситроен Саксо, бензин, 2002г. Мога да кажа, че абсолютно нямам забележка! За градска кола е страхотна, малка, маневрена. Никога не съм имала проблем с паленето сутрин, дори и в най-студените дни (мъжа ми кара дизелов автомобил и е ругал не малко сутрини, закъснявайки за работа, че не може да запали). От 2008г., когато си я купих, до сега съм ремонтирала веднъж заден мост и веднъж гърне!
Идеята ми беше, че с автомобилите, както с техниката нещата по скоро са на късмет!
Успех с избора!

# 28
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
В БГ масово колите втора ръка са на над 250 000-300 000 реални км, каквото и да пише на километража. Чувала съм, че и кола със "сервизна история" може да се манипулира и то сериозно, особено в БГ. Дописват се сервизни книжки, някои имат даже и фалшиви печати на различните марки.
Относно техническото състояние - по принцип италианците много много не поддържат, но пък лошото на Австрийските и Немските коли е, че заради по-тежките зими в тези страни повече гният. Също не се лъжи и по годините на колата. Виждала съм кола на 3 год. на реални 350 000 км, така че и това не е гаранция. Иначе, mishka88 е съвършено права за дизелите - страдат от изброените от нея болести, а най-тежка и скъпа болест им е ГНП-то /помпата/ - може да стигне и до 3000 лв за нова при различните модели, а не при всички е възможно да се ремонтира старата.
Друго, което ми направи впечатление - казваш, че имаш бюджет от 3500 лв. Имай предвид, че каквото и да те убеждават продавачите, че колата е обслужена, през сервиз трябва да минеш задължително за смяна на ремъци, ролки, филтри, масло, преглед ходова част, за да си спокойна. Което също си е сума. Ако е и без регистрация /нов внос/, си подготви още едно 700-1000 лв за регистрацията и обслужването /зависи каква марка е колата/.

# 29
  • Мнения: 311
Сега карам Пежо 307 дизел и Опел Корса бензин и от двете съм много доволна.След известно време съм се спряла на Suzuki Swift много са хубави и не са скъпи за поддръжка Simple Smile Може да ги погледнеш Simple Smile

# 30
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
как са възможни такива цени за толкова стари и използвани коли ?!?
 В Англия за 3500лв можеш да си купиш това  а и много други  на същите години с търсене.
Възмутена съм

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201511038387778?tr … -6l&logcode=p

# 31
  • Мнения: X
Моята първа кола беше евтина бензинка 97ма година. Много здрава, икономична с евтина поддръжка.
 Бях си определила, че повече от два бона няма да дам. И случих на страхотно зверче. Най-хубавото беше, че бе мъничка и навсякъде можеше да се паркирва, а на мен това ми беше слабото място и още ми е слабото място, защото на шофьорския нямахме полигон.

Последна редакция: чт, 17 дек 2015, 16:07 от Анонимен

# 32
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
как са възможни такива цени за толкова стари и използвани коли ?!?
 В Англия за 3500лв можеш да си купиш това  а и много други  на същите години с търсене.
Възмутена съм

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201511038387778?tr … -6l&logcode=p
Автомобилите с дясна дирекция са доста по-евтини и в БГ. Не препоръчвам на момичето да взима такава за първа кола, ако няма никакъв опит. Въпреки че моята първа кола беше точно такава, но с автоматична скоростна кутия. Свиква се, но да сменяш скорости с лявата ръка, да мислиш за движението, габарита на колата, седейки на дясната седалка и куп още други вълнения на младия шофьор е доста рисково както за нея, така и за останалите участници в движението.

# 33
  • София
  • Мнения: 44 229
Аз не мисля, че тя й препоръчва да си купи с десен волан, просто се възмущава от цените. Но да, в англия са по-евтини, защото стават само за техния си пазар общо взето.

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Има напредък, сведох търсенето до: Ситроен, Нисан, Опел, Пежо, /евентуално Хонда и Хюндай, но там предлагането е много малко за бюджета който съм определила/

ние имаме автосервиз. Гледам марките, на които си се спряла.
Най-често при нас за ремонт са френските автомобили, особено в този ценови клас, който цитираш. Компонентите им са една идея по-скъпи от опел, затова аз бих си купила опел (и съм карала 3 опела - корса, астра и комби вектра). С корсата имам незабравими преживявания, после с кеф я купиха, беше автоматик, турбо (което пръснах на 2 пъти), наливах бензин, а тя беше дизел...изобщо вървеше безпроблемна дори при моята употреба. Никакви оплаквания от нея не сме получили. Най-малко гледай външния вид, защото като ти тряснат едни цени после за този външен вид, но погледнат отвътре...ще се хванеш за главата.
В семейството ми се карат в момента доста коли - от хюндай оплакване никакво, но наистина в този ценови клас няма.

И един съвет след като си закупиш някакъв автомобил:
За повечето стари коли няма нужда да ходиш в представителство и да се набутваш с оригинални части (ако се налага смяна) - има си достатъчно добри части на пазара и в обикновени магазини за авточасти и после при приятел монтьор да я смени. Хората, които имат лизингови автомобили или нови коли ходят в тези сервизи.

# 35
  • Мнения: X
Турбото се пръска като се налива бензин вместо дизел ли?

# 36
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
не не...това са отделни случаи  Laughing
турбото се пръска като настъпваш газта.  ooooh!

# 37
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
Аз не мисля, че тя й препоръчва да си купи с десен волан, просто се възмущава от цените. Но да, в англия са по-евтини, защото стават само за техния си пазар общо взето.

Не, не, не сме се доразбрали. Имах предвид, че по принцип и на българския пазар колите с дясна дирекция са по-евтини и то значително - дори с до 1000 лв. от тези с лява дирекция. Но мисълта ми беше, от гледна точка на човек, който е управлявал такъв автомобил като първи, че не е подходящ за начинаещи, въпреки по-ниската си цена.

# 38
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Разбира се че не предлагам  кола с десен волан да се кара  в България . Просто се възмущавах на цените . Тя колата като се произвежда дали с десен или ляв  волан какво значение има  за цената - сигурна съм , че  и в двата случая имат едни и същи части.

 Hug

# 39
  • Мнения: 64
Колко много сте изписали.
Сега, спряла съм се твърдо на бензин, с ръчни скорости. Със сигурност ще се търси нещо от частно лице, не от автокъща.
Това което ме посъветва днес един човек беше, да не гледам марки и модели а да си я избера по сърце, без значение немска, френска или японска е. Мен обаче си ме тегли към френските автомобили да си призная честно, но при толкова негативни мнения за тях, се притеснявам да не направя грешка. Все пак кола не се купува всеки ден и ми е важно да е що годе читава, въпреки че осъзнавам напълно факта че за тези пари които съм заделила не мога да очаквам чудеса

# 40
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
когато оглеждаш коли по възможност вземай с теб хора , които разбират от коли .
късмет и каквото и да избереш да си я караш със здраве  Hug

# 41
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
Всичко е на късмет - имам наблюдения над един Ситроен - скъсват го от каране -който го хване, той го кара и засега скъпи ремонти не е имал - освен 2 пъти съединител, но за над 350 000 км това е нормално. Като за френска кола направо е безпроблемна. ММ също кара френска кола, Рено, от 1 година и е много доволен. Досега все е карал дизели, но сега вече минахме на газ, защото горивото е много по-евтино. Като цяло бензините са малко по-скъпи и по-трудно се намират, но са по-безпроблемни.

# 42
  • Мнения: 163
Здравейте : )

Да се изкажа и аз : )

За френските коли ...

Карала съм Пежа 106, 306, 605 и Ситроен Ксара Пикасо. Нямам оплакване от нито една от тях. Да факт, задния мост на френските коли е слабо място, но не е непоправимо и не е болка за умиране. Даже ако си намериш такава с рециклиран заден мост, отпада това вълнение.

За японските ...

Карам Мазда 3 и Нисан Микра. Маздата е 2006 година, сменяни са ѝ единствено консумативи, не е мръднала, та колкото и да са ѝ скъпи частите - рядко се налага да ги купуваш. Нисана е 2008 година, на него също са му сменяни само консумативи, но на мен лично не ми е удобна седалката, висока е и се чувствам малко като в автобус : )

За корейските ...

Не бях се сблъсквала с такова чудо преди, но личната ми кола е Спортидж и съм безкрайно доволна. Също така имам наблюдение над една Киа Рио 2005 (или може би 2006), сменяни единствено консумативи - блестяща кола.

Напълно подкрепям избора ти за ръчна скоростна кутия и бензинов двигател : )

И за финал - наистина, следвай сърцето си ... аз отидох за Хонда Сивик, а си тръгнах с Пежо 306, което беше една от любимите ми коли, които съм имала : )

Успех!

# 43
  • Мнения: 4 711
Josefin, като имате сервиз и имаш наблюдения, сподели, моля те за Нисан Алмера  Praynig. Моя колежка, сестра й, нейна приятелка имаха също, на едната 2000 дизел, другата 2000 или 2001, бензин 1.8 и третата е като моята - 2001 и 1.5. На бензинката 1.8 веднъж лагери сменяха, но като цяло на тези коли само някакви дребни неща. Копче, крушка. Това не го броя за проблем. Аз си я взех моята през април от автокъща, само я карах, не я водихме на сервиз, че беше във Враца  Mr. Green и я закарах след КАТ при моя монтьор, който каза, че нещо му се счуло да почуква не помня от коя страна, каза ми да я карам 1000км и да я закарам. Закарах я чак края на октомври, каза ми, че имало за смяна само два странични ремъка, не знам какви са тия ремъци и уж нещо на предно ляво нещо по спирачната система, ама се оказа, че рядко я карам и за това било. Та той не ми каза да е лоша колата, просто се чудя за какво да се оглеждам. Че си изпатих с Мерцедес А класа, на 3-4 месезца в сервиз и все оставях по 300лв, че и нагоре.

Пилешко, то и аз бях тръгнала за голф 4, ама....  Mr. Green За втори пореден път като си търся кола, все не си намирам 4ка. Преди това 2009та и си взех на лизинг Шевролет Лачети, после с нея стана бау и взех А класата като временен вариант, а ми излезна през носа и като я продадох, си търсех голф 4, но са пълни кошници тези тук. Поне за парите, които и аз давах.

# 44
  • Мнения: 699
От 20 г. Съм шофьор, карала съм всевъзможни коли марки модели. От 2 г. Карам тойота и няма да се кача на друга кола повече. Но моята е голяма (корола версо) и е японска. Сега се насочвам към авенсис, че тази ни е малка с двете деца. Не гледай външния вид, той не ти движи колата. Колата трябва да ти е удобна за шофиране, да не те уморява, да е здрава и желателно икономична.

# 45
  • Мнения: X
За млад шофьор тези съвети са твърде хай. Laughing
Вземи си коля, която и да очукаш,ожулиш да не те е яд.

# 46
  • Мнения: 122
За млад шофьор тези съвети са твърде хай. Laughing
Вземи си коля, която и да очукаш,ожулиш да не те е яд.

Може би най-адекватния съвет. Аз за първа кола си взех Мерцедес А-класа. Голяма грешка, с кеф я продадох. Като за първа кола Опел Корса, Фолксваген Поло - добри малки коли, икономични, евтина поддръжка. Не си взимай прекалено малък двигател. Малките двигатели не са толкова икономични а колата върви едва едва. Наскоро си взех Опел Астра H 2006 1.7 дизел. Страшно съм доволна. Преди това имахме една Астра G 2000. Също много добра кола. Обиколихме половин Европа с нея и свекър ми още я кара.

# 47
  • София
  • Мнения: 390
И аз съм на мнението, че в първата кола не трябва да се инвестира. Спокойно можеш да си вземеш и нещо по-евтино, което после с кеф ще изхвърлиш Simple Smile Като съвет бих дала да разгледаш и малки джипове има такива и за твоя бюджет. Аз лично се учих на Витара и тя ми беше голяма школовка, но и мн сигурна. 1во по-тежка кола-по-сигурна на пътя, 2-ро по-висока е , от гледна точка на дупки, бордюри и т.н.3-то за зимни условия е в голям + и ще може да се катериш на всякъде Simple Smile.
Външния вид в момента е последното, което трябва да гледаш, мисли 1-во за сигурноста си.
ето и един пример http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv … &slink=br1qal
Успех и да се похвалиш  Wink

# 48
  • Мнения: 4 711
Авторката май точно това търси  Peace
Аз и за втора-трета кола бих посъветвала да не се гледа толкова външния вид, ако не е за много пари. Моята имаше забележка на всеки един елемент, даже градушка я е била. Честно казано, това да вземеш скъпа кола, да й трепериш за всяка драскотина или точица е голяма напрежение.

От голф 3, май беше 95та година, с доста посърнал вид (аз лично първия месец се ударих в една саксия, давайки назад  Blush), се качих на чисто нова. Направо ми се ревеше като видех месец след пребоядисване, как пак някой тъпак си е ударил вратата в моята и ми е обелил боята.

А сега изобщо не ми пука, само оглеждам за всеки случай и толкова  Mr. Green
Някой да доволен от тази А класа?  Mr. Green Моята от миналия декември скърцаше здраво на метал, закарах я март, кама ми монтьорът, че е ремък и струва над 300 лева, без работата и направо полудях от яд вече. Тъкмо й бях сменяла други неща и не ми се даваха още пари за тази кочина, пуснах я евтино, за 1500 и веднага един прекупвач я взе. И тя милата, не скърцаше нито той като я пробва, нито на следващия ден като му я карах при продажбата  Blush.

# 49
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
Стaси,майка ми кара А класа - А200. Още като я гледахме в автокъщата ни  казаха,че не е с двигателя на А класа,а с такъв от Ц класа-може би и затова вече 3 години освен основните консумативи,други разходи по нея няма.Между другото за този ремък ми е много съмнително 300лв.Ползвах я до Варна октомври месец и в Обзор започна да дращи и чука.Закарах я на майстор там и се оказа блокирала ролка и започнал да се къса ремък.Със смяната на ремъка и ролките+работа - 145лв. ,та се учудвам,че на теб са ти казали 300 лв.

# 50
  • Мнения: 4 711
KOKONDRELLA, сигурна ли си, че с ролките също? Понеже той ми каза нещо много по-малко за ремък и работа.

# 51
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
Да,защото проблема беше блокирала и стопена ролка,която накъсваше ремъка.Бях там,когато майстора поръча частите от Варна-комплект от 2 ролки и ремък-125лв. и за работа 20лв.Всеки майстор има отстъпки за определени магазини за части и винаги е по-евтино,когато те поръчват частта.И аз очаквах колосална сума,щото нали е Мерцедес,но се оказа по-евтино от смяната на моята кола(която е малка и икономична,избрана по външен вид,щото какво ли разбирах преди 6г.  ooooh! , но пък частите й са "олеле майко" като цени,а да не говорим,че втора употреба е почти невъзможно да се намери каквото и да е).

# 52
  • Мнения: 4 711
Странно. Знам, че са им скъпи частите, защото предишната собственичка сама си ги поръчваше от Бош, че имаха там 25% отстъпка или нещо такова. А, да. Той работи с Бош моя  hahaha

# 53
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Странно. Знам, че са им скъпи частите, защото предишната собственичка сама си ги поръчваше от Бош, че имаха там 25% отстъпка или нещо такова. А, да. Той работи с Бош моя  hahaha

 поискай цена от друг гараж за смяна на същите неща за да сравниш офертите .
 Hug

# 54
  • Мнения: 4 711
поискай цена от друг гараж за смяна на същите неща за да сравниш офертите .
 Hug
Това мисля да направя при следващ преглед  Peace. Моят е доверен човек, но взима скъпо и са му скъпи частите.
 Hug

# 55
  • София
  • Мнения: 1 004
От 20 г. Съм шофьор, карала съм всевъзможни коли марки модели. От 2 г. Карам тойота и няма да се кача на друга кола повече. Но моята е голяма (корола версо) и е японска. Сега се насочвам към авенсис, че тази ни е малка с двете деца. Не гледай външния вид, той не ти движи колата. Колата трябва да ти е удобна за шофиране, да не те уморява, да е здрава и желателно икономична.
Извинявам се на авторката, че ще попитам нещо не по темата! Аз съм се спряла точно на Корола Версо, защото Саксото вече ми е малко с детето да пътувам, а Версото ми изглежда широко на задните седалки и с приемливо голям багажник! Лошото е че не изпадат много, много такива! Иска ми се нещо по-ново! Някакви отзиви да дадеш за Версото?

# 56
  • Мнения: 64
Да си кажа, че съм разочарована. Не му се вижда края. Ходихме днес с мъжа ми на два огледа, при частни лица. Едната кола Пежо 206 от 2002 год. мисля беше, обявена за 3200 лв. На снимките изглеждаше супер, обаче в действителност, какво да ви кажа не заслужава и половината пари. Беше супер очукана и отвътре и отвън. Втората беше Опел Корса, въпреки че го бях изключила като вариант. Продава се за 2800 лв. Същата работа с разликата, че тази имаше и бая изгнило. Съгласна съм, че не трябва да търся нещо супер лъскаво, защото няма гаранция, че и аз няма да я доочукам, но мисълта ми беше, че искат нереално високи цени. Мъжът ми казва да изчакаме след нова година, щяло да има по-голямо предлагане и цените щели да поспаднат.

# 57
  • Мнения: 699
placebo7

Изключително добра кола е. Много съм доволна. Много ми е удобна. Моята е 2004 г. Купихме я преди 2 г. Аз държа на бензиновия двигател, мощна е, 140 к.с. 1,8. С верига е и сменям само масло и филтри. Да чукна на дърво до тук не съм сменяла друго. Държах много и да е японска. Има сайтове, които по ВИН номера ти показва къде е произведена. Аз карам на газ, доволна съм как се държи. Харчи колкото и на бензин, толкова и на газ. Отзад е широко и удобно, багажника не е от най-големите, но щом успя да побере багаж за 2 ма възрастни и 2 деца, едното от които нямаше годинка. Кошара, тротинетка и сакове, е количката не можа, но тя се събира пред задните седалки, но и нашата не е най-компактна. Като имаш предвид, че бутилката за газта е на мястото на резервната гума и резервната гума е в багажника, само че е патерица (от малките). С ел пакет е, климатроник. Висока е и се вижда много хубаво. Има само 2 недостатъка за мен. Единия, че не е най-маневрената кола, но се свиква, тук сравнявам с немска кола, а не с френска. По-маневрена е от френските. Втория е колоната на предния прозорец при завой леко крие видимостта, но и с това се свиква. Но няма начин на голяма кола колоните да се сложат по друг начин. За друго сега не мога да се сетя, ако ти имаш въпроси ще отговарям.

# 58
  • Мнения: 2 494
Ние сме с Корола Версо.Много сме доволни.С две деца сме и наистина задната седалка е доста широка.Багажникът също не е малък,не че пак но го пълним на макс,но спрямо голфчето,което карахме....няма място за саравнение.
На авторката пожелавам успех с намирането на кола.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 004
hayasy,  valian1, благодаря ви за отзивите!  bouquet
 Аз също държа да е бензин. Лошото е , че мъжа ми гледа за Корола Версо  от месец, че и повече и не се намират много такива! Иска ми се да е по-нова-2010 примерно! Мъжа ми ме успокоява, че след нова година щяло да има раздвижване, ама да видим! Тъкмо съм си харесала този модел, пък аз съм трудна да се спра на нещо конкретно- много модели ми харесват  Mr. Green трябва ми нещо по-голямо, защото в Саксото вече няма место и за количката, и столчето, и багаж... пък ние и с котарак пътуваме  Twisted Evil , а и пътуваме, тъй като имаме две вили, та почти всеки уикенд събираме катуна  Mr. Green
Дано да изпадне нещо подходящо!

# 60
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
Хубави коли изпадат много рядко, нашата я търсихме 3 години. Бензиновите се предлагат по-малко от дизеловите и читав екземпляр трудно се намира. Тази, която взехме, я намерихме на късмет. Сигурно преди нея сме огледали стотици коли.

# 61
  • Мнения: 699
Хм, ние нашата я намерихме много бързо. Спряхме се на модел и започна търсенето. Ти търсиш по-нова Корола, аз не ги харесвам новите купета, а и трудно изпадат японски от тях. Повечето са произведени в Турция, а доколкото знам не са толкова добри. Но нали знаеш колата и жената са на късмет. Имат един модел Тойота Версо мноооооого е хубава. Аз ще се оглеждам за авенсис комби, че другата кола е за смяна вече. Определено съм фен на Тойота, въпреки че съм карала основно немски коли. Френско обаче не бих си купила, а и не бих карала дори да ми го подаряват.

# 62
  • Мнения: X
Моята първа кола сама си дойде при мен, беше първата, която видях, после огледах няколко, но си избрах първата, която беше най-скромничка. И не съжалявах. Много здрав двигател.

# 63
  • София
  • Мнения: 1 004
Хм, ние нашата я намерихме много бързо. Спряхме се на модел и започна търсенето. Ти търсиш по-нова Корола, аз не ги харесвам новите купета, а и трудно изпадат японски от тях. Повечето са произведени в Турция, а доколкото знам не са толкова добри. Но нали знаеш колата и жената са на късмет. Имат един модел Тойота Версо мноооооого е хубава. Аз ще се оглеждам за авенсис комби, че другата кола е за смяна вече. Определено съм фен на Тойота, въпреки че съм карала основно немски коли. Френско обаче не бих си купила, а и не бих карала дори да ми го подаряват.
Отново ще се извиня на авторката, че сме малко в страни от темата, но все пак, не съвсем  Wink
Ситроена, който карам в момента, ми го избра мъжа ми, тъй като ми беше първата кола и хал хабер си нямах какво искам! Мъжа ми го взе от Дупница, паркира пред работата ми и ми се обади да излезна да го видя.... Още ме майтапи каква физиономия съм била направила, като съм го видяла!  Трябва да призная, че не беше любов от пръв поглед...  Mr. Green но с течение на времето този Ситроен ме спечели, въпрки всички коментари от приятели, колко кекави са френските коли! Явно аз съм от щастливките, които не са патили от френските автомобили! И сега, не бих се разделила доброволно , но ми трябва по-голяма кола!
За японските съм чувала много добри отзиви, но дето се казва-никога няма гаранция, дали няма да попаднеш на някоя "глуха акула или свирка без топче"   Twisted Evil

Иначе, да, наистина, иска ми се по-нова кола, с тенденция след време да мога да я продам,и все пак да мога да и взема някакви пари, но всъщност не е задължително!  Навила съм си на пръста тази тойота, но ако продължи тази тенденция да не излизат такива модели на пазара, може би ще трябва да сменя концепцията!

Последна редакция: сб, 19 дек 2015, 23:25 от placebo7

# 64
  • София
  • Мнения: 44 229
Аз японка съм карала две години и повече на такава каруца  няма да се кача. За тойота рав4 говоря. Едни приятели имат тойота корола, комби. Ми извинявайте ама возят като каруци, дървени са и толкоз. Сега карам пасат комби, сори, ама возията му не може с нищо да се сравни спрямо тия двете. Да не говорим как се озъбих при смяна на съединител за проклетата японка. Хайде, без мен повече. А аз имам възможност да поддържам кола, не е като да се чудя над стотинката.
Сравняваш съвсем различен тип коли, от които се очаква и различна возия.
Королата може да я сравняваш с голф.
Авторката търси малка кола - все ще е каручка Wink

3 коли от vw групата сме имали, да може и да са им по-евтини частите, но сумарното им висене по  майстори , в крайна сметка надхвърля тази изгода, все нещо им има, изобщо не искаме повече такава кола, иначе да - една от тях пасат беше, хубаво возеше, но не бих казала по-хубаво отколкото сегашното ни японско комби, но и то вече не е първа младост, новите коли са по-дървета, но пък и авторката нова не търси.
2 япончета имаме, ми доста по-малко ремонти им се налагат. Въпреки, че по принцип стара кола няма как съвсем без разходи да мине.
И ест има и по-скъпо и по-евтино, има оригинални и неоригинални части, за по-евтино може да се  поръчват и от чужбина и т.н. На малкото и частите по принцип са му по-евтини частите от на по-голямата ни кола и т.н.

Последна редакция: нд, 20 дек 2015, 13:37 от Angel_Dust

# 65
  • Мнения: X
Моят съвет е да намира някаква малка корса, за да се ошлайфа като шофьор.
Винаги ще се намери, кой да  ти купи корсичката. Wink
Евтина кола се продава най-бързо.

# 66
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Първата ми кола беше голф 2. Голяма каруца ама от най-дървените. Въпреки това за мен беше идеален избор за първа кола. Като си знам колко пъти я драх и подпирах тук-там... Но и сама си плащах ремонтите де, така че няма какво да се оплаквам. Свърши си перфектно работата и се научих на нея да шофирам както трябва. После вече набрах смелост за по-хубава количка. Така, че повечето тук са прави - нещо малко и евтино, за което да не ти е много жал после.

# 67
  • София
  • Мнения: 1 056
Здравей, аз съм млад шофьор, от 3 години карам. Имам VW Polo, автоматик, от 98г.  Laughing
Карам автоматик, не защото съм калпав шофьор, а защото имам ортопедични проблеми и натискането на съединител е мъчение Peace
Доволна съм, не се е чупила за 3те години каране, само са сменяни консумативи. Аз от сервиза, който посещавам, знам че за автоматик Ауди и VW са най-добри, а ако ще е с ръчни скорости, аз съм за япоснките машини. Приятеля ми има Хонда сивик, набор ми е,  Sunglasses , но е много добра. Здрави са, по скромното ми мнение. Иначе моето поло си е много пъргаво, не мога да вдигам повече от 120-130, че я мъча  Laughing , но пък и рядко ми се налага. За момента ме устройва перфектно.  bouquet
Успех и карай смело и внимателно.  bowuu

# 68
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
А защо се държи масово на бензинов двигател? Питам, понеже ми е интересно.
Аз съм карала и бензин, и дизел, разлика като шофьор не правя, за поддръжка да не говорим.

# 69
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Аз лично съм върл противник на бензиновия двигател. Карам умишлено само дизели. И все си мисля, че привържениците на бензина са затова, че може да се сложи газова уредба на бензиновата кола и да излиза евтино горивото. Но те май подочух, че и на дизели могат вече, а ако е вярно, значи теорията ми издиша. Аз лично бих заложила на бензинова кола само в един случай - ако си взема спортен автомобил. Но вероятността за това клони към нула.

# 70
  • Мнения: X
При тези цени на горивото не си заслужава много да се занимаваш и да слагаш газова уредба. Слушала съм, че дизелов автомобил по-стар от 8-10г. не би трябвало да се купува, преди няколко месеца погребахме дизеловата ми фиестичка  Sad Sad Една горивна помпа за нея струваше 1500 - 1600лв.... не че не й беше време де, купих си новичка корса и съм много щастлива Laughing
Тук може да разгледате рейтинги и мнения за нови и стари автомобили - http://www.whatcar.com/

# 71
  • Мнения: 699
Аз лично съм върл противник на бензиновия двигател. Карам умишлено само дизели. И все си мисля, че привържениците на бензина са затова, че може да се сложи газова уредба на бензиновата кола и да излиза евтино горивото. Но те май подочух, че и на дизели могат вече, а ако е вярно, значи теорията ми издиша. Аз лично бих заложила на бензинова кола само в един случай - ако си взема спортен автомобил. Но вероятността за това клони към нула.
[/quote

Аз лично държа на бензиновия двигател не само заради газовата уредба. Първо, че е с верига, второ има един демферен диск на съединителя, който на дизелите обикновено заминава на към годините, които колите пристигат в бг и цената му е от 2000-3000 лв. При бензиновите не е толкова скъп. Обслужването на кола с верига на двигателя е доста по-евтино. Дизелите поне на тойотите, които гледахме не са с верига. Дизела е добър двигател, но това е изгодно за хора, които въртят поне 25 000 км. годишно. Аз правя 10 000 км. на година, сметката с избиването на ремонти и поддръжка с по-ниския разход на гориво се губи при навъртането на тези км.

# 72
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Дотук съм сменила поне пет дизелови автомобила, нито един нов, всички купувани от автокъщи. Т.е.около времето, когато идват в България. Карала съм ги поне по три години всяка, смених съединител само на първата и той струваше по-малко от 200 лв. Парадоксът е, че съединител сменях на една от бензиновите ми коли, която ми бяха подарили и от немай къде трябваше да карам, защото в момента не разполагах с друга. Там съединителят струваше 700 лв и беше точно тойота. На сегашната ми кола, пак дизел, сменях кормилна рейка /хич не е безобиден проблемът там/ и тя струваше по-малко от съединителя на проклетата японка! Лично аз повече няма да си го причиня това с японска кола, че и бензинова.

# 73
  • София
  • Мнения: 44 229
То надали едното е по-скъпо само защото е бензин Wink
От японка до японка разлика в цените на частите също има.

# 74
  • Мнения: 699
Дотук съм сменила поне пет дизелови автомобила, нито един нов, всички купувани от автокъщи. Т.е.около времето, когато идват в България. Карала съм ги поне по три години всяка, смених съединител само на първата и той струваше по-малко от 200 лв. Парадоксът е, че съединител сменях на една от бензиновите ми коли, която ми бяха подарили и от немай къде трябваше да карам, защото в момента не разполагах с друга. Там съединителят струваше 700 лв и беше точно тойота. На сегашната ми кола, пак дизел, сменях кормилна рейка /хич не е безобиден проблемът там/ и тя струваше по-малко от съединителя на проклетата японка! Лично аз повече няма да си го причиня това с японска кола, че и бензинова.

Сега не е редно да слагаме всички"японки" под един знаменател. Говорим за различни неща. Има коли стари дизели, които нямат този проблем, демек нямат демферен диск. Аз лично казвам какво ме накара да си купя тази кола и защо бензин. Но говоря конкретно за Версото и то около тези години. В крайна сметка колата и жената са на късмет. Можем да спорим и разтягаме локуми колкото искаш, но няма смисъл. Карала съм Голф 2 ка, 7 г. ми скъса нервите тая кола. На всеки 2 седмици нещо се чупеше и все висях в сервиз. След това карах 11 г. Пасат 2 ка. Ми ако съм ремонтирала 4-5 неща за всичкото това време пак добре. Основно консумативи съм сменяла. и 2 те коли съм ги купувала на по 10 г. пасата го пенсионирах в надин мин година щото не ми се занимаваше да го стегна и да го продам за същите пари, които му взех за скрап, а си беше и на 22 г. кола. Тойотата я взех на 9 г. почти, карам я вече 3 та година. Нямам никакви оплаквания от нея. За сега. Карала съм безброй служебни автомобили, дизели и бензинови, но определено дизела е за такива, които карат много. Това е водещо при мен за закупуването на бензинов автомобил.

# 75
  • Мнения: 1 844
Цоп и аз тук. Simple Smile
Имам шофьорска книжка от 13 години, но активно съм шофирала малко време. Семейната ни кола е джип - затруднявам се с габаритите при паркиране, тесни улички и тн, затова и избягвам да го карам.
Искам да си взема мъничка кола, с която да ми е по-лесно паркирането - моят основен проблем.
Освен да е миниатюрна, държа да е симпатична, здрава, икономична и задължително с 4 врати. Mr. Green
Спряла съм се на Тойота Айго 2005-2007 г. Мнения за нея?
Приемам и други предложения.
Благодаря ви! bouquet

# 76
  • София
  • Мнения: 44 229
desinkata_85 Daihatsu Trevis Simple Smile

# 77
  • Мнения: 64
Да се включа отново с развръзка по случая.
В крайна сметка след много чудене и колебания си взех Ситроена С3, бензин с ръчни скорости от частно лице. Доволна съм, всичко и е чудесно на колата, малка маневрена, добре си вози. Всичко си беше супер, до четвъртото ми качване на нея когато по най-тъпия начин я ударих. В бързината да се пристроя докато няма коли се ударих в един бус от тия квадратните отзад, не знам какво стана дали не погледнах навреме или не прецених добре разстоянието. На буса естествено нищо му няма, но на мен десния калник и началото на вратата са ми леко смачкани. Сега се чудя дали да ходя при тенекиджия или да търса по автоморгите врата и калник. Не е чак толкова смачкано и може да се оправи, но незнам дали няма да е по евтино да се търсят нови да се сменят. Много ме е яд и даже не исках след това да се качвам да карам, но събрах смелост и още два пъти се качих с мъжът ми, нямаше проблем. Когато я ударих бях сама, всъщност това ми беше първото каране сама, откакто изкарах курса.

# 78
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
12as12,честито и от тук нататък ти желая само безаварийно каране и не се отказвай от шофирането,заради тази случка!При първото ми каране,след като си купих кола
(след като взех книжка 10 год. не се бях качвала да шофирам), забърсах един контейнер от бързане да се включа в движението  ooooh!
Що се отнася до дилемата ти- провери колко ще ти струва при тенекеджия и можеш да звъннеш по автоморгите за сравнение на цените,след което да решиш кое е по-изгодно  Peace

# 79
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
Не мисля, че калник и врата ще ти излязат по- евтино, отколкото да ти ги "изчукат" тенекеджиите!

# 80
  • Мнения: 2
Прочетох цялата тема и съм изумена колко дами тука имат сериозни познания за колите  Shocked Направо ми взехте акъла, та да взема и аз да попитам. Трябва да купуваме кола втора употреба, но не зная към каква марка и модел да се ориентираме. Колата ще се кара много, както на градско, така и по магистрала, трябва да е "висока", т.е. да може лесно да преминава през големи локви след проливни дъждове, а не да "кихне" и да спре, както се случи с една кола, която бяхме взели под наем преди време, също и да не се "притеснява" много от неравности по пътя. Не е задължително да е 4х4. Предишната кола, която беше удобна и подходяща, по нашите изисквания, за висок шофьор, че в по-малки коли му е тясно на краката, беше доста удобна за дълго шофиране. Беше Нисан Кашкай, дизел, 2008-ма година и бяхме много доволни от другото, обаче се спомина неочаквано, за съжаление, затова сега трябва да се купува друга. Уж онази беше според прочетеното една от най-държеливите коли, но явно не беше обслужвана добре от предишния собственик, пък и ние направихме едно много дълго пътуване с нея и май е трябвало да сменим маслото след това, а не сме го направили, мъжът ми все отлагаше и тя взе, че си замина. Сега аз не съм склонна да опитваме пак същата марка, защото те държат цената си височка, а при нас не се получи срещу тази цена да я караме дълго, въпреки че може би вината беше наша. Дали ще може да ми препоръчате да огледаме и други коли от този порядък? Разбира се, търсим кола, която да има по-добро съотношение между цена на купуване-държеливост без проблеми-икономична, доколкото това е възможно, разбира се. Благодаря предварително за всякакви съвети.

12as12, не се стряскай от изкривени ламарини, и на мен ми се е случвало в началото, като почвах да шофирам. Пожелавам безаварийно каране!  Peace

# 81
  • Тук... някъде
  • Мнения: 928
В момента приятеля ми кара Honda CRV автоматик-старичка е,но е много запазена,возията й е супер,не дрънка,не чука,не трака,стегната е,висока,широка(аз съм доста висока и ми е супер удобна). Бензинова е и е с газова уредба-разхода й е около 12 газ. Не знам дали като модел ще ви хареса,но не е лошо да я разгледате.  Peace

# 82
  • Мнения: 2 013
От 2 години си търся кола безуспешно заради моите странни изисквания. Но поне да разведря малко обстановката, пък може и някоя идея да изскочи... знам ли. Simple Smile

Та, искам:
- автоматик задължително;
- да има комфорта на возене на мерцедес С класа, залепва по завоите и е маневрена. Но беше шейна веднъж като бяхме с летни гуми и заваля малко сняг. Неконтролируема беше и не е високопроходима кола.
- да е 4Х4 и да има проходимостта на Субару Аутбек в пясък и треви, че ми трябва такава проходимост.
- да не е комби... не зная защо масово 4Х4 са и комбита... (тук може да направя компромис ... в крайна сметка)
- да е японска или немска;
- да има подгряване на седалките Simple Smile
- да има нормален разход на гориво. Примерно мерцедеса имаше 5 на 100, дизел, извънградско.

Други екстри, с които просто трябва да се простя:
- стъклен покрив, или най-малкото шибидах;
- голям дисплей;
- светъл салон;
- лети джанти.

И май в крайна сметка ще заложа на субару. Някакви идеи за други марки коли?

Джиповете харчат повече и за това търся по-скоро високопроходима кола. Ако има и джипове, които да не харчат много и да не са с прекалено големи габарити, кои са те? (немски или японски).

# 83
  • София
  • Мнения: 44 229
Със Субарото ще трябва и с нормалния разход да се простиш.
С летни гуми на сняг високопроходима и стабилна кола, не мога да се сетя.

# 84
  • Мнения: 2 013
Е, гумите ще сменяме наистина, просто бях неприятно изненадана от снега и от това, че колата беше абсолютно неконтролируема. Отдадох го на липсата на на 4Х4.

# 85
  • Мнения: X
и 8х8 да беше нямаше да е "контролируема" с летни гуми при сняг хах вярно ли още не сте ги сменили ...
всъщност изискванията ти са съвсем нормални и въобще не са никак странни, кой ти е казал, че са странни...
в мобиле.бг има търсачка с много подробности, ама наистина много - отбелязваш си всичките неща които искаш и ти излизат резултати http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi толкова добре е направено, че и най-русата блондинка би се справила.
Аз не бих си купила автоматик - харчат повече и са по-скъпи за поддръжка.

# 86
  • Мнения: 2 013
Просто снегът ни изненада, все още нямаше никакви изгледи да вали сняг... И за това съм си навила на пръста 4Х4 и край.
Ами то точно в мобилето като търся и като маркирам, искам това и това и това и накрая: нула намерени резултати Simple Smile
Просто трябва да направя компромиси и да търся читаво Субару, нищо че е комби и това е. Simple Smile

А автоматика при мен е задължителен, защото със скорости така и не свикнах да карам.

# 87
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
По принцип всяка кола, на която е възможно да се монтира по-широка гума, ще ти е стабилна в завоите при съобразена с пътните условия скорост и подходящ вид гуми /примерно 205-ца е доволно стабилна като ширина гума/. Същевременно, всяка кола с широки летни гуми ще ти се пързаля като шейна по снега /както вероятно е било при Мерцедеса/. Принципно по-тясната гума е по-добра за сняг, а по-широката - за сухо време, заради по-доброто сцепление с пътя. Също принципно, колите с предно предаване са по-стабилни при зимни условия от тези със задно /по-малко поднасят и по-лесно се овладяват, ако поднесе задницата, защото предния мост успява да издърпа колата в правия път, така да се каже/.
Така че, кола с предно предаване и подходящи гуми няма да създава грижи. Вече другите екстри са въпрос на късмет - какво търсиш и какво се предлага в момента.

# 88
  • Мнения: 165
При мен е голяма драма в избора на автомобил.

Не мога да си позволя нова. Търся Ауди А3 или Фолксваген Битъл, бензинов двигател и имам пари за 10 годишна кола.

Може да изглежда странно, но не съм единствената, която харесва точно тези два модела. В нета има няколко статии със сравнение между тях.

Има ли тук собственици на А3 или Битъл да споделите как си намерихте колите и колко време ги търсихте?

# 89
  • Мнения: 2
В момента приятеля ми кара Honda CRV автоматик-старичка е,но е много запазена,возията й е супер,не дрънка,не чука,не трака,стегната е,висока,широка(аз съм доста висока и ми е супер удобна). Бензинова е и е с газова уредба-разхода й е около 12 газ. Не знам дали като модел ще ви хареса,но не е лошо да я разгледате.  Peace
Много ти благодаря за отговора, точно тая хонда и на мен ми е харесала, возила съм се в такава. Само дето цената й малко... за същата цена преди година купихме Нисан Кашкая, който беше с 3 г. по-"млад" от тези Хонди, които ми излизат сега в същия ценови диапазон...  Газова уредба при нас не е вариант, обикновено купуваме дизели, поне последните няколко са такива.

Други идеи?  newsm78 Мислех си за Дачиите Дъстър, цените им са много изгодни и изглеждат прилично, но не съм чувала никакви отзиви, пък и на тукашния пазар са сравнително неотдавна... В момента не сме точно за купуване на нова кола.

Аз нямам чак толкова много изисквания, като Magdalena1978, искам да е високопроходима колата, да има  сензори за паркиране и круиз контрол и да ми е удобна, май това е всичко. Е, и да не харчи като ламя, де...

# 90
  • София
  • Мнения: 1 179
Не знам дали трябваше да коментирам, но не се стърпях. Лично аз седнах и направих така :
1. С колко пари разполагам!
2. Колко пари струват частите, смяна на масла и т.н?
3. Колко мощна искам да е?
4. Само градско или извън ще карам?
5. Ръчна или автоматична кутия да е?
6. Бензин или дизел да е? (защото бомба в колата си не искам - говоря за газ или метан)
След така направения списък се въоръжих с нерви и се почна ровенето. Бях определила 4 000 лв бюджет. Почнах всички марки, тамън си харесам някоя и погледна каско 600, гражданска над 200, данък над 100 - това за коли над 100 коня. Викам добре свалям критериите и почнах да карам колите на мои познати, за да видя коя ще ми пасне.
В крайна сметка това се оказа и решаващо поне за мен - не ви налагам моето мнение но е много важно вие сами да усещате колата.
Карах Смарт, Пежо  206, 307, Мерцедес баси и голямото нещо, Ауди комби - кораб ви казвам, Ситроен от ZX до С3 и т.н.
 Стигнах до извода голямата кола е по маневрена - по малката не толкова. Накрая се качих на Шкода Октавия 1999г , бензин, ръчна 5 степенна скоростна кутия, 75 kw и просто я купих. За 6 месеца и навъртях 10 000 км и съм адски доволна от нея, много ми пасна и на седалка и на волан и на габарит. Градско за София лятото я свалям до 7,00 зимата под 10. Извън градско задължително падам под 6.
Имаме още 3 коли Опел Астра комби на газ, Елантра пак на газ и Ситроен на бензин карам и другите ма с мъкааа  Stop просото не е моята кола.
И още един съвет каквато и кола да си купите не си купувайте евтични части, защото като влезете в магаззина си купувате читави гримове, храна, дрехи... колата е като жената иска си грижи.
Така аз си купих кола, надявам се да съм ви била поне малко полезна  Hug

# 91
  • Мнения: 6
Предлагаме преглед на кола преди покупка като прегледа се състой от пълно обстойно преглеждане на външния вид за удари и пребоядисвани детайли, тест на спирачната система, тест на двигателя, тест на съединителя и цялата ходова част след прегледа на място ви даваме конкретно моментно състояние на автомобила освен това предлагаме за улеснение на нашите приятели от форума специални отстъпки за всички услуги предлагани от нас а именно: Пътна помощ, съдействие при регистрация в кат София, преглед на колата , репатриране до кат София и пълно сервизно обслужване с отстъпки за частите и трудът! Телефон: 0876 63 73 31 Денонощно Пътна помощ от 30 лева за град София леки коли, джипове и бусове до 2,5 тона! Лебедка 9 тона!Вадене от дерета и канавки както и подаване на ток, доставка на гориво!

# 92
  • Мнения: 1 558
Здравейте на всички ! Hug
Първо се извинявам, че така нахлувам в темата ви, но искам да попитам:
Някой купува ли си кола от чужбина с доставка ? Не знам как точно се казва тази услуга, но като гледам в други чужди сайтове за коли по ми харесват от нашите mobile и cars.bg
Благодаря на тези, които ще отговорят !
Хубав ден желая ! Hug

# 93
  • Мнения: 297
искам да попитам:
Някой купува ли си кола от чужбина с доставка ?

Да, аз. Сънувах я от 1 година моята година. Купих си Хюндай Елантра 1.6 107 к.с. 2003та година и хечбек, сребриста преди месец. Имаше малко ръжди и свалиха цената. В mobile.de я намерих. Колата струваше 800 евро от Германия от Дрезден. Доставката струваше 1100 лв. Тоест колата ми излезе около 2600 лв. За 10 дена дойде в София. Посрещнах я пред КАТ. Там пренощува пред бариерите. Понеделник я регистрирах. Еко таксата е 270 лв, номера и талони струваше още 70 лв. Пожарогасител и аптечка и триъгълник още 40 лева и ксерокопия някакви стотинки. В КАТ изкарах три часа, като бях там около 7 сутринта. Гражданска отговорност за година около 170 лв. Данъка за 12 годишна кола излезе за останалите 8 месеца  от годината 122 лв. Няма регистриране на колата в общината. Това вече става автоматично. Няма пари при регистрация на колата в общината съответно. Ако има и други въпроси мога да отговоря.

Точно тези Елантри бензиновите 1.6 са печелели приз за кола на година мисля. Известни са като Корейския москвич със здравината си. Не случайно в София има толкова таксита. Повече от година проучвах и не намерих някой , който да ми каже лоша дума за тях. И дизеловите (CRDI) също са добри , но за бензиновите имам най-много впечатления. Недостатъците са :

- голяма кола за жена
- малко ръждясва, но не както Опела ми навремето
- над 100 к.с. е и е с големия данък
- няма борд компютър както Ибизата ми с моментен и среден разход, но тези 2004та-2005та май имат


Предимства:

- много висока надеждност
- комфортно возене и сравнително меко и е тиха
- добър разход на гориво спрямо Ибизата
- супер е за газов инжекцион
- много евтини части в сравнение с Ибизата ми от 2002 г.
- максимален въртящ момент при 3000 оборота, което е много добре за градско
- много силен е климатика
- широка е колата
- голям багажник
- интериора е направен от хубави материали. Няма скърцане
- всичките жени, които съм возил я харесаха
- има разни екстри, които при Ибизата ми ги нямаше като разни долапи, място за очила, подлакътници отпред и отзад за облягане, степени на интервали на чистачките
- частите са еднакви отляво и отдясно например кормилните накрайници и двете ламбда сонди (преди и след катализатора)
- тапицериите на вратите се захващат главно с болтове - 9 болта  и само две пластмасови щипки и е стабилна работа0
- доста по-висока от Ибизата. Много бордюри ги качвам и не опира.
- можете да отворите обяви в mobile.bg и ще видите такива Елантри на по 800 000 или 600 000 км. Двигателя има голям ресурс
- съвсем добре е като мощност. добре върви за 107 к.с.

Взех я на 140 000 и съм много доволен от колата до момента. Смених 2 биалетки като я взех (по 11 лв бяха). Един реглаж направих също. Само газов инжекцион остана и едно каско.

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 23:45 от javor1980

# 94
  • Мнения: 297
Много е важно да се обадите предварително в автокъщата и да питате за състоянието на колата. Дори и немците и те лъжат и с мене не бяха особено любезни, но човека, който ми докара колата говори с тях и смъкнаха цената от 1100 евро на 800 евро. Предварително дадох парите за колата 800 евро на човека, който ми я докара и той там направи договор за покупко продажба на мое име. Даде ми старите два талона. Направих ксерокопие на всичко по два пъти и чак тогава платих екотаксата на едни будки отляво на КАТ и чак след това минах в сградата отдясно преди каналите като предварително ме бяха наредили на опашка за каналите и заключих колата и подавах документи. Естествено през това време хората, готови с документите зад мене ми заобикаляха колата. После малко ме пренаредиха. Старите черни пластмаси от старите немски номера трябваше да си ги махна предварително, понеже сложиха нови и ги къртих и нямах една отвертка. Колата от автовоза дойде естествено с 1 литър бензин и спаднала гума в неделя. Застрахователния ми агент го нямаше тогава и й направих някаква застраховка без номера за един месец в един МОЛ в SDI . За щастие работеха и в неделя.

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 23:59 от javor1980

# 95
  • Мнения: 1 558
javor1980 Благодаря ти за отговорите ! Доста полезно ! Hug

# 96
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 833
В Германия доста араби са в бизнеса с МПС. Немците не мисля, че послъгват толкова, колкото арабите. Успех с избора на кола!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт